.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 06:08:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 AKN] Nie ciagnie powyzej 3 tys.
PostNapisane: 28.wrz.2008 11:38:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
Witam
Po moich perturbacjach z kopceniem na czarno (uszkodzona pompa vp44) peklo kolo rozrzadu i to byl koniec napraw.
Teraz mam nowy silniczek AKN z passata 2003 rok i smiga az milo , nie kopci wszysko ok.
Pytanie jest takie :
autko od poczatku slabo sie wkreca w obroty powyzej 3 tys , do tego zakresu idzie az milo czy po przelorzeniu motoru cos nie gra np. Przeplywka jest inna albo podcisnienie?? nie ma zadnych bledow.
Zamienilem silnik AKN z 1999r na AKN z passata 2003 tez 150km ale byl on na tiptroniku a ja mam manuala.Wiazka i komp zostal moj w pompie przelozylem elektronike. Niby chula.
Wiem musze uruchomi vag-a i pojezdzic ale moze mial ktos podobny problem

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2008 13:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
bez logów nic nieda sie powiedzieć. :peace:

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2008 09:06:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
mialem podobny problem w AFB i przyczyna byl katalizator, ale bez logow to ciezko Ci bedzie pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2008 10:43:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
różnice tkwią w lmm i instalacji podciśnienia:

1. lmm
silnik AKN miał w 1999 2 typy lmm:
- 059 906 461 E/EX [nr VIN do 3B-Y-200 000];
- 059 906 461 B/BX [nr VIN od 3B-Y-200 001].

z kolei w 2003 było jeszcze inne lmm:
- 059 906 461 D/DX.


2. podciśnienie
silnik AKN miał w 1999 następujące zawory:
- N75: 8D0 906 627;
- N18: 8D0 906 627 B.

z kolei AKN z 2003 miał inne zawory:
- N75: 8E0 906 628;
- N18: 1J0 906 627 B.


zatem: sprawdź zgodność powyższych podzespołów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2008 18:04:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.mar.2007 11:59:55
Posty: 43
Lokalizacja: krakow
Witam
juz wszystko wiem
Faktycznie n75 jest inny ale działa na starym i na nowym tak samo -sprawdziłem
U mnie uszkodzony był przepływomierz powietrz , kupiłem go kiedys nowego i oryginalnego boscha - okazalo sie ze jest zepsuty i musze reklamowac teraz załozyłem stary i okazuje sie ze autko lata AZ milo i wszystko wrocilo do normy.
Konczac dla tych co kiedys beda robic przekladki silnika:
AKN na AKN lub AFB (roznice jeszcze sa w wiazkach elektrycznych silnika np. 2002 roku ma inne niektore wtyczki)
Rożnice jeszcze sa w tym czy auto jest na manualu czy automacie, ja mialem manual a silnik jezdzil na tiptroniku wiec przelozylem elektronike z mojej pompy wtryskowej oraz dla pewnosci zawor N75 od nowego motoru. Reszta pasuje i nie ma sie co martwic.

_________________
I WSZYSTKO JASNE
AUDI A6 2,5TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: