Audi w wersji B3. Bardzo drażniło mnie, ze w tym aucie z tyłu była ciemność! W B4 chyba też z tyłu lampek nie ma. No z przodu jasność a tył taki ciemny - to nie przystoi w tej klasie aut! Pomysł idzie zadaptować do każdego innego auta. Bo wszystko jest uniwersalne. Na początek co będzie nam potrzeba.
1. Ściemniacz
http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1 bierzemy taki powyżej 13 zł, czyli za 15 lub 16. Ten najdroższy to jak już ktoś bardzo chce... Warto zamówić 10 sek podtrzymania i 5 ściemniania. A czy będzie się rozjaśniał przy wsiadaniu, czy zapali się od razu - to już kwestia gustu.
2. Żarówki LED w lampę główną
http://www.allegro.pl/search.php?string ... rder=p&p=1 takie za ponad 8 zł starczą. Jak można dwie władować, to tym lepiej. W Audi wystarczyło zewrzeć dwie blaszki i świecą obie w jednej lampce.
3.
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... 36&order=p led flux białe - można spokojnie te po 7 zeta za 10 szt brać z opornikami na 12V.
4. Przewód trzyżyłowy
5. Przełącznik kołyskowy trójpozycyjny.
Podłączenie jest banalne i nie ma co się rozpisywać. Jak podłączyć ściemniacz to tam jest napisane, a przewody sprzed lampki łączymy na tyle dokładnie tak samo. Czyli minusy do wyłącznika na skrajne piny, ze środkowego pina na diody, plus bezpośrednio na diody. Do diod oczywiście lutujemy oporniki. Następnie wiercimy słupki wiertłem 3 mm, wklejamy diody od środka poxypolem, wyłącznik umieszczamy nad otworem technologicznym w słupku, łączymy całość, izolujemy i mamy jasny tył (zdjęcia są takie sobie, ale lepsze kiedyśtam będą na bank):
To czarne, to wyłącznik. W pozycji 1 działa jak lampka z przodu, w pozycji 0 jest wyłączony, w pozycji 2 lampki świecą na stałe.
PS. Dokładnie tymi samymi diodami oświetliłem panel nawiewu i ogrzewania. Po 3 diody na górę i na dół oraz dwie po bokach i świeci naprawdę rewelacyjnie!