.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 08:43:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.5 TDI AAT] nastawnik pompy wtryskowej
PostNapisane: 09.paź.2008 17:43:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2008 09:11:48
Posty: 26
Lokalizacja: [Gdańsk]
Witam. Przez pewien czas nasilał mi się problem z nierówną pracą silnika w czasie postoju. Obroty były stałe, natomiast odczuwalne były wibracje, takie jakby miarowe bujanie całą budą.

W warsztacie zajmującym się pompami wtryskowymi po kilku nieudanych regulacjach dawki paliwa oraz kąta wtrysku problem pozostał. Po podmienieniu nastawnika na taki po regeneracji (koszt 600 zł) silnik zaczął pracować wręcz idealnie. I tak było przez ok. 1500 km. Po przejechaniu tego dystansu silnikiem ponownie zaczęło bujać.

Ponownie odwiedziłem warsztat,w którym wymieniałem nastawnik. Wyregulowano mi dawkę paliwa (było 3, ustawiono 4), ale niestety nie przyniosło to żadnego efektu.

Za 2 tygodnie jestem umówiony na wizytę. Podobno przyjrzeć się trzeba samej pompie, która to może powodować uszkodzenie lub zabrudzenie tego nastawnika.

I tutaj moje pytanie: czy wersja przedstawiana przez warsztat jest prawdopodobna ? Może jakieś inne sugestie ? Pytam Was, gdyż chciałbym już po prostu uniknąć kolejnych wydatków idących w setki złotych. Liczę na Waszą wiedzę i doświadczenie.

_________________
A6 C5 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 08:35:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jedno jest pewne.... nastawnik nie moze sie zabrudzic po 1500 km... chyba ze poprzednia robota zostala wykonana na ODWAL SIE ...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 09:33:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
co do nastawnika
czasami uszkadza sie uzwojenie cewki na pierscieniu
wtedy zadne czyszczenia nie pomoga
jak nie jestes pewien sproboj u drugiego mechaniora

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 10:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2008 09:11:48
Posty: 26
Lokalizacja: [Gdańsk]
ok, też mi się wydawało, że 1500 km to zbyt mały dystans. co do warsztatu zastrzeżeń nie mam (a tym samy co do jakości regeneracji).

innego mechanika nie zamierzam raczej angażować, bo to koszty od nowa. tu już jednak pieniądze wydałem, a efektu nie ma, więc do czegoś jest zobligowany.

ciekawy jestem natomiast co wg was może powodować takie właśnie objawy, jak u mnie ? ja już tak się nawet zaczynam zastanawiać, czy to czasem nie coś bardziej błahego. czy zerwana poduszka pod silnikiem dawałaby taki sam objaw (bujanie budą w czasie postoju) ? my szukamy w pompie, ale czy to aby na pewno dobry trop?

_________________
A6 C5 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 10:52:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
A pompa byla czyszczona :?: :?:
duzo syfu moglo zostac w pompie

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 21:40:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2008 09:11:48
Posty: 26
Lokalizacja: [Gdańsk]
no właśnie nie była. i dlatego mechanik stwierdził, że przy najbliższej wizycie należy w dalszej kolejności tam zajrzeć. czyli to może być właściwy trop...

_________________
A6 C5 1,9 TDI AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 06:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
moze
czesc drobinek metalu mogla zostac w pompie
i przyczepic sie do magnesu drugiego nastawnika
dziwi mnie to ze po wymianie nastawnika nie wyczyscili ci pompy

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: