.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 08:20:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A6 C4 2,5TDI AEL ] Problem z rozruchem po dłuższym postoju
PostNapisane: 15.paź.2008 10:09:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2008 11:13:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław / Oława
Witam wszystkich,
Miałem problem jak wielu z was z rozruchem silnika po dłuższym postoju. Musiałem strasznie długo kręcić zanim silnik zaskoczył. Naczytałem się różnych postów na forum, że to może być to, może tamto itp. Nawet ktoś mnie straszył że może pompa nie daje ciśnienia i dlatego problem. Słuchajcie w moim przypadku cała sprawa rozbiła się tylko i wyłącznie o ustawienie kąta wtrysku !!! Żadnych wymian zaworków, grzebania itd. Zgodnie z zaleceniami toms001'a przesunąłem lekko pompę i stał się cud ! Autko po całej nocy pali na dotknięcie kluczyka. Po prostu REWELACJA. Więc do osób które mają ten sam problem - sprawdzajcie kąt wtrysku bo to naprawdę czyni cuda.
A teraz VERY SPECIAL THANKS TO
toms001 - jesteś WIELKI !!!

Pozdro dla wszystkich fanów OOOO.

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 6-gears zielony metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 10:20:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jaki cud ... było o tym miliony razy na forum, 10 przykazań też było, ale po co to czytać ...
Np: tutaj http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27569

Ustawiłeś na oko, czy tak jak należy ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 20:35:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Baskecie wszystko zgoda, ale co drugi na ustawieniach książkowych co rano ma problemy z odpalaniem i TU optymalna wartość to 75-80.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 08:08:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2008 11:13:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław / Oława
Baskecior tak się składa że poszperałem po forum i poczytałem trochę postów na ten temat. Cieszę się że wzbogaciłem się o nową wiedzę, ale nie wszystkie przypadki są chyba takie same. Ludzie piszą o wymianie zaworu zwrotnego przy filtrze paliwa, zawory w pompie wtryskowej. Ja na szczęście nie wydałem na to pieniędzy i wszystko jest OK. A szczerze to nie wiedziałem że po wymianie rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Teraz jestem mądrzejszy.
Co do ustawień to zgodnie z zaleceniami toms'a przesunąłem pompę o jakieś 2-3mm w stronę silnika. Jakie są teraz wartości nie wiem, bo jeszcze nie miałem okazji sprawdzić na kompie. Przed ustawieniem miałem jakieś 25 (nie wiem czego a ma być podobno ok 70). A autkiem jeżdżę od niedawna i jeszcze się nie zapoznaliśmy dogłębnie :) :) Ale wszystko przed nami.
Pozdro

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 6-gears zielony metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 08:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Ja zaczynam miec taki problem jak Ty pisales ze po dlugim staniu ciezko jest go odpalic.

W Twoim poscie nierozumiem tego "przesunlem pompe" to znaczy ze wzieles i ja normalnie tak ruszyles i przesunoles czy co ?

Z mechaniki pojazdowej to jestem beznadziejny i stad to pytanie.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 14:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
bylo o tym wiele razy...

sam mam jeszcze ten problem.

luzujesz pompe... chyba 3 srubki i jeden imbus i ruszasz. chociaz u mnie wczoraj mechanior przestawial kat wtrysku nie pompa ale kolem z tylu (nie wiem jak sie ono dokladnie nazywa ale na nim leci pasek rozrzadu)... no i teraz w BS mam wartosc 57-61 i wydaje mi sie ze jeszcze cos nie tak. zobacze moze dawka rozruchowa jest zbyt uboga

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 19:45:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2008 11:13:58
Posty: 18
Lokalizacja: Wrocław / Oława
Druss napisał(a):
W Twoim poscie nierozumiem tego "przesunlem pompe" to znaczy ze wzieles i ja normalnie tak ruszyles i przesunoles czy co ?

Pompa jest przykręcona na 3 śrubach zwykłych + czwarta na imbus (jest trochę schowana między pompą a silnikiem). Jak wszystkie poluzujesz to masz możliwość regulacji pompy ponieważ otworki to są takie "fasolki" i da się ją przesuwać.
A do elmi_k'a: ja miałem trochę za dużą dawkę rozruchową i też to skorygowaliśmy na kompie.
Jak na razie autko pali na pyk...

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL 6-gears zielony metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 20:46:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.gru.2007 10:09:40
Posty: 203
Lokalizacja: Kraków
swierku napisał(a):
A do elmi_k'a: ja miałem trochę za dużą dawkę rozruchową i też to skorygowaliśmy na kompie.
Jak na razie autko pali na pyk...


w ktorym bloku jest wartosc dawki rozruchowej?

_________________
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 22:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
W piątym i tak samo w adaptacji.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: