.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 11:04:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ S6 4.2 V8 '99 ] - pytanie o wymianę rozrządu
PostNapisane: 15.paź.2008 21:10:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Witam,

szukałem, szukałem........i nic nie znalazłem :/

Pytania moje brzmią:

1) W jakich granicach cenowych powinienem się zmieścić z wymianą rozrządu wraz z częściami? Oczywiście wymiana poza ASO, ale graty z ASO.... Robię to pierwszy raz, więc nie chciałbym jakoś drastycznie przepłacić. Chcę wiedzieć zanim mechanik poda mi swoją cenę. Jak możecie napiszcie osobno ile mogą kosztować części, a ile robocizna? Jezeli to nie problem oczywiście :diabel:

2) Czy należy wymieniać sam pasek, rolki, napinacze itp czy również pompę i termostat? Akurat na ten temat kilka wypowiedzi znalazłem, ale zdania były podzielone....

Jeżeli były na forum na ten temat jakieś obszerne wypowiedzi to podeślijcie proszę linki. Znalazłem nt rozrządu w V6 i innych mnóstwo postów, ale o V8 prawie nic ( przynajmniej z tego co mnie interesuje ). Z góry dzięki za odpowiedzi :peace:

PS Ostatnio rozrząd był wymieniany przy 124000 km w szwajcarskim ASO ( mam wpis w książce serw ) - aktualnie mam 206000 km. Robić już czy jeszcze mogę chwilę poczekać? Z tego co czytałem to w V8 wymienia się go co 120000 km.....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 21:25:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jak juz zadajesz takie pytania, to wymieniaj i będziesz miał spokój. Tak przejeździsz jeszcze 30 tys z bitwą myśli w głowie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 21:32:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
No właśnie tak sobie pomyślałem że wymienię i stąd pytania 1) i 2).

Proszę Was o pomoc w tych kwestiach :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 21:54:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... rz%B1d+4+2

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... rz%B1d+4+2

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 8&start=20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 22:07:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Dzięki Adam :peace:

Czy mam przez to rozumieć że w wszystkich motorach 4.2 V8 koszty będą zbliżone?

Bo np Morgoth podaje 1500-1600 z częściami, a Darm 2400. A z tego co czytałem to obaj robili na częściach z ASO.... Mam sobie jakoś uśrednić te ceny?

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 22:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Nie jestem pewny ( bo mam skleroze :D ) ale Morgoth robił na zamiennikach ;) Rozrząd + bzdety takie jak termostat ,pasek Micro etc.
Mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 22:21:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ADAM 12 napisał(a):
Nie jestem pewny ( bo mam skleroze :D ) ale Morgoth robił na zamiennikach ;) Rozrząd + bzdety takie jak termostat ,pasek Micro etc.
Mogę się mylić.


Ps.Koszty zależą od konkretnego silnika i w niektórych modelach są wahania 200-300zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 07:42:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja robiłem na częsciach zamawianych od Ciebie Adam :peace:
paski, rolki, napinacze, pompa wody, śruba, termostat, oringi - koszt częsci było około 1300 PLN
Ale firm już nie pamiętam, wiem że je polecałeś jako dobre: były nazwy bodaj Ruville, Contitech, IMA czy Imo jakoś tak....
Robocizna to 300 PLN w Łukowie u znawcy V-ek
Nie narzekam
Przy lądowaniu w rowie piosypał się napinacz, auto potem wjechało na lawetę, zjechało, jeździło kilka metrów po podwórku a rozrząd nie strzelił.
Po zrobieniu około 10 kkm nic nie piszczy, nie stuka, nie skrzypi. Stan paska po oględzinach jak nowy

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 09:04:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
No włąśnie nie pamiętałem czy aby na pewno ode mnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 13:49:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Jestem już po :peace: Dziś rano odebrałem auto od mechanika. Okazało się że paski były jeszcze ok ( ori Audi ) - mogłem jeszcze trochę pojeździć, ale mam już spokój ( i dziurę w portfelu ;) ).

A propos kosztów. Graty 1670 PLN ( paski Continental, rolki Rouville itp ), robota 600 PLN :/ . Trochę drożej niż pisaliscie, ale robiłem u mechanika, który serwisuje moje auto, więc oddałem w sprawdzone i zaufane ręce. Zobaczymy, mam nadzieję że wszystko będzie ok :diabel:

Dzięki za wcześniejszą pomoc :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 14:38:40 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No z tą robocizną to im dalej na wschód tym taniej.... serio, w wawie chcieli ponad 1000, w Mińsku 800 w Łukowie 300.... :peace:
CO do cen częsci to masz podobnie jak ja, ja miałem deko taniej ze względu na "rabaty" :diabel:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: