.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 13:04:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4 aat] zakładam LPG do mojego TDI
PostNapisane: 15.paź.2008 22:45:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
nie widziałem, ba nawet nie było wzmianki o tym na grupie.
pewnie będę prekursorem w tej dziedzinie (co to auto ma się ze mną?!)
a mianowicie zakładam LPG gaz do mojego TDI-ka AATeka

dużo się naczytałem i
wybór padł na prosta instalacje LPG oparta na mikserze


jakie wy macie sugestie i co myślicie na ten temat?
gdzie wg was najlepiej zainstalować mikser przed turbiną czy za turbina i kompensować (równoważyć odpowiednim połączeniem wężyków) ciśnienie na reduktorze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 22:55:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
:?: :?: :?: :?: :?:

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 22:59:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
pewnie będę prekursorem w tej dziedzinie


Nie.Nie będziesz :D http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm

Chyba że na tym forum ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 03:50:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
nie ktorym to sie dopiero nudzi :peace:

poczekaj niech przeczytaja to klekotowcy dopiero sie posypia pytania :diabel:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 08:20:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
Cytuj:
poczekaj niech przeczytaja to klekotowcy dopiero sie posypia pytania n


no to zaczynamy :peace:


ciekawi mnie jak bedzie sie miala pompa wtryskowa oraz wtryski jak wiadomo ropa jest tlusta smaruje pompe i wtryski :): a gaz z tego co wiem strasznie szybko sie ulatnia itd jest suchy ?? ... , przy spalaniu ropy te sadze dodatkowo smaruja silnik...a jak bedzie przy mieszance z podtlenkiem lpg ?? ja widze narazie same minusy ale moze sie myle ...

niech sie ktos wypowie kumaty :)

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 08:32:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Coś mi się wydaję, że kolega chce to zrobić tak jak to niektórzy przerabiają wózki widłowe na LPG, wtryski out pompa out, czy dobrze myślę :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 08:36:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Z tego co czytałem opracowanie, wymagany jest wtrysk pilotujący, aby nastąpił zapłon. Więc nie wiem jak w AAT to urządzisz.

Pobaw się też kątem, opóźniając zapłon, bo będzie kuku.

Aby nie być gołosłownym, zamieszczam źródło i materiał pomagający w przemyśleniach.

http://www.ilot.edu.pl/Journal%20of%20KONES%202003%20No%203_4/1-2/21.pdf

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 08:50:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
to sam test mowi wszystko
przy 800godzinnej pracy obu silnikow tzn zwyklego klekle i klekle z mieszanka LPG
stwierdzono ze w tym 2 wzroslo zurzycie tloka/pierscieni od 3do5 razy mocniej niz w przypadku zwyklego diezla

moim zdaniem wszystko na ten temat :diabel:

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 09:34:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
prowokacja.... nic dodac nic ujac...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 21:23:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2008 20:02:12
Posty: 153
Lokalizacja: Dębica
Wiem że walnę głupotę, ale jak jest możliwe założenie do diesel-a lpg?? Bo do lpg trzeba mieć świece a diesel nie ma świec więc jak to działa? Ktoś może mi wytłumaczyć ??

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 21:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mnie zastanawia co Cię zmusiło do zakładania LPG.
Duże spalanie? W AAT?
Jako posiadacz dwóch 2,5 TDI R5 powiem tak: to są genialne silniki by jeździć nimi jako dieslami, do gazowania są fajniejsze motorynki....

Jeśli już musisz eksperymentować, w wstaw pod maskę drugi alternator, zamiast koła zapasowego trzy akumulatory, a do tylnych piast podłącz silniki elektryczne. Będziesz miał pierwszą w klubie ( w Polsce / w Europie...) hybrydę quattro....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 21:48:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
heh kolega pisal mgr z poldka z silnikiem diesla zasilanego lpg, niestety nie pamietam wynikow ale sprobuje popytac.... :peace:

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 09:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
można
Odprężasz motor zakładasz jedną świecę zapłonową.
Ropa nadal jest podawana i mieszana z LPG.
Szczegółów technicznych nie znam bo nie zgłębiałem. Ale musisz robić mniej więcej 30 - 40 tysięcy rocznie żeby mieć jakiekolwiek oszczędności a z tych oszczędności i tak będziesz musiał większość wydać na remont zmęczonego gazem silnika.

reasumując nie opłaca się

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 17:24:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Buba napisał(a):
można
Odprężasz motor zakładasz jedną świecę zapłonową.


Dopiero Buba podał konkretny sposób przerobienia takiego silnika do zasilania LPG. Czy naprawdę warto?? Przecież to są nieodwracalne modyfikacje. Benzyniaka ratuje to, że można szybko gaz wyrzucić i wrócić do serii. Tu silnik już jest skazany na LPG...

Buba napisał(a):

reasumując nie opłaca się



Zdecydowanie popieram.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 18:40:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Buba napisał(a):
można
Odprężasz motor zakładasz jedną świecę zapłonową.
Ropa nadal jest podawana i mieszana z LPG.
Szczegółów technicznych nie znam bo nie zgłębiałem.

Nie ma takiej potrzeby.
rodzynek napisał(a):
Dopiero Buba podał konkretny sposób przerobienia takiego silnika do zasilania LPG.

Jakbyś przeczytał artykuł, do którego dałem linka to byś może coś mógł pogadać.

Nie odprężać silnika.
Ale do zapłonu LPG musi być ropa w cylindrze, bo LPG nie dostanie samozapłonu od ciśnienie.
Wtrysk pilotujący powoduje powstanie zapłonu, dzięki któremu zapala się mieszanka LPG.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 18:42:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
kolega oglądał TVN Turbo, :?: tam właśnie było o LPG w dieslu jest to możliwe do zrealizowania ale w starszych konstrukcjach, na PD i CR odpada, a wogóle się nie kalkuluje ;)

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Ostatnio edytowano 18.paź.2008 20:14:56 przez arkadio70, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 18:45:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sie.2008 14:49:09
Posty: 36
Lokalizacja: Furth
według mnie jest to bezsens Gaz do diesla ... hahhaha ale życze powodzenia jeżeli masz za dużo kasy ;)

_________________
Audi a6 2.5 tdi 1999r - jest
Vw t4 2.5 tdi 2002r - jest
Vw passat 1.9tdi 2001 r - jest
vw t4 2.4d 1991 r - jest

Audi Rs6 - Kiedyś będzie

Peugeot 306 S16 w pełni przygotowany do rajdów - W trakcie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 19:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jak najbardziej LPG w dieslach sie stosuje i to nie tylko jako przerobka silnika calego systemu zasilania
http://www.dieselgasaustralia.com.au/de ... x?ID=About
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 19:30:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
arkadio70 napisał(a):
kolega oglądał TVN Turbo, :?: tam właśnie było o LPG w dieslu jest to możliwe do zrealizowania ale w starszych konstrukcjach na PD i CR odpada, a wogóle się nie kalkuluje ;)

No ale AAT to nie jest PD ani CR
A tak wogóle to chyba nie ten dział, bo w dziale "TUNING" raczej chodzi o poprawianie osiągów, a nie niszczenie silników....
No chyba, żeby z 2,5 TDI zrobić rasową benzynówkę: inne korby, inne tłoki, wtryski od RSa, na górę głowiczka 20V i ognia....400 KM lub więcej robić

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2008 21:08:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
przemekk74 napisał(a):
jak najbardziej LPG w dieslach sie stosuje i to nie tylko jako przerobka silnika calego systemu zasilania
http://www.dieselgasaustralia.com.au/de ... x?ID=About
Pozdrawiam,
Przemek


Kwestia tego rodzaju. Tutaj LPG jest tylko dodatkiem do ON. I ma poprawiać parametry pracy silnika. Biorąc pod uwagę, ze jest to dodatek do ON - wynikiem na pewno nie będzie tańsza (a złożę się, że i bezproblemowa) eksploatacja.

Podobnie w linku podanym przez szoguna0. Z tym, że "eksperyment", na który powołuje się szogun0 doprowadził do jednej konkluzji - wstawienie gazu na szybko prowadzi do szybkiej destrukcji silnika. Właśnie w celu uniknięcia spalania stukowego i wyeliminowania ON jako podstawy zasilania przerabia się silniki wysokoprężne celem ich odprężenia i wstawienia świecy zapłonowej. I niezależnie, czy to ma być LPG czy CNG.

Tak czy inaczej - wątpię w pomyślność projektu. A tym bardziej jego opłacalność.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: