.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 08:53:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi 200] co to za wtyczka?
PostNapisane: 16.paź.2008 16:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2007 01:23:37
Posty: 55
Lokalizacja: slaskie
Witam forumowiczow

nie wiem czy to wlasciwy dzial bo wkoncu to cos elektrycznego - ale jest pod maska wiec wrzucam tu :D

objasnienie:
zielona -> co to za wtyczka i do czego sluzy (czujnik plynu mam od dolu zbiorniczka wyrownawczego), bialymi kropeczkami oznaczylem wiazke z ktorej to idzie (z wiazki tej wychodzi podobna wtyczka i jest podlaczona do chlodzenia wtryskow (tzn tam mi sie wydaje ze do tego sluzy to urzadzenie :P ))

niebieska -> do czego sluzy to gumowe ucho?

fotka ponizej
Obrazek

_________________
OOOO A3 1.8 - dupowozik
OOOO 200 2.1 TQ - feniks z popiołu

Obrazek
http://www.audiklub.org/club/car/209.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 18:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
w to ucho mocowana byla elektryczna pompa wody, która po wyłączeniu silnika (czyli również pompy napędzanej paskiem) przez pewien czas utrzymywala krążenie w dużym obiegu - miało to wystudzić płyn i silnik.
Siłą rzeczy wtyczka "z zieloną strzałką" to pewnie zasilanie brakującej pompy. Jeśli mam rację - po wyłączeniu bardzo gorącego silnika powinieneś mieć 12V między pinami

Co wygrałem? :064:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 20:17:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2007 01:23:37
Posty: 55
Lokalizacja: slaskie
czy ten wynalazek jest zamienny z wlaczaniem sie wentylatora po zgaszeniu auta? U mnie po zgaszeniu samochodu wentylator nigdy nie zalaczyl sie (dlatego zawsze przed pozostawieniem auta np na noc w garazu czekam na wolnych az wentylator wlaczy sie i wykona cykl i dopiero gasze)

_________________
OOOO A3 1.8 - dupowozik
OOOO 200 2.1 TQ - feniks z popiołu

Obrazek
http://www.audiklub.org/club/car/209.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 20:35:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak, jest, pompa jednocześnie włącza się wraz z wentylatorem.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 20:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w króćcu wodnym przy glowicy jest czujnik z dwoma pinami, to on daje sygnal (+110st c) do zalaczenia wiatraka i pompki po zgaszeniu silnika. zgas silnik, wylacz zaplon i zewzyj ze soba dwa kabelki, powinien sie wlaczyc wiatrak na malutkich obrotach, oraz na wtyczce do pompki powinno pojawic sie +12V(mozna zaroweczke podlaczyc na test).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 20:57:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2007 01:23:37
Posty: 55
Lokalizacja: slaskie
rozumiem

czyli moge zrobic taki myk ze podlacze jakas ta wtyczke do wentylatora i bedzie dzialal po wylaczeniu samochodu tak?
pompa raczej zaginela w tuningach poprzednika - znalazlem ja na etce - przynajmniej wiem czego szukac

_________________
OOOO A3 1.8 - dupowozik
OOOO 200 2.1 TQ - feniks z popiołu

Obrazek
http://www.audiklub.org/club/car/209.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 21:05:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2007 01:23:37
Posty: 55
Lokalizacja: slaskie
Lukasik napisał(a):
w króćcu wodnym przy glowicy jest czujnik z dwoma pinami, to on daje sygnal (+110st c) do zalaczenia wiatraka i pompki po zgaszeniu silnika. zgas silnik, wylacz zaplon i zewzyj ze soba dwa kabelki, powinien sie wlaczyc wiatrak na malutkich obrotach, oraz na wtyczce do pompki powinno pojawic sie +12V(mozna zaroweczke podlaczyc na test).


sorki ze drugi post ale nie widzialem wczesniej twojej odpowiedzi.
dzieki za info w sprawie czujnika

na tym kroccu sa trzy:
ten na dole (3 piny) podaje info na zegary (tak mi sie wydaje - jak go odepne to wskazowka spada - mam go do wymiany)
a ten o ktorym mowisz to ten u gory?

musze zdobyc rezystor bo mam tylko najszybszy bieg wentylatora ;/
mysle ze najpewniej bedzie wymienic wszystkie trzy czujniki z krucca....

_________________
OOOO A3 1.8 - dupowozik
OOOO 200 2.1 TQ - feniks z popiołu

Obrazek
http://www.audiklub.org/club/car/209.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 21:45:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Venom napisał(a):
rozumiem

czyli moge zrobic taki myk ze podlacze jakas ta wtyczke do wentylatora i bedzie dzialal po wylaczeniu samochodu tak?

No nie do końca - wtyczka ze zdjęcia wchodzi tylko i wyłącznie w nieobecną pompę wody. Natomiast odszukaj króciec, którym gorący płyn wychodzi z silnika i przez pompę wędruje do chłodnicy

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2008 22:19:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lis.2007 01:23:37
Posty: 55
Lokalizacja: slaskie
chodzilo mi o podlaczenie tego sposobem typu drut.

najfajniej byloby znalezc ta pompe i podlaczyc wszystko orginalnie (nie mam pojecia bo co ktos ja wywalil - przeciez w serwisie cena mnie zabije)

w kazdym razie juz niedlugo robie porzadek z tym chlodzeniem - mniej wiecej wiem co i jak - do wymiany praktycznie pozostaja mi czujniki z krocca na bloku (3 szt) plus zalozenie i podlaczenie rezystora do sterowania predkoscia wentylatora.

nurtuje mnie tylko czy czujnik o ktorym mowil lukasik wlacza tylko pompe wspomagajaca a ona daje prad na wentylator czy jest to puszczone dwiema drogami.
bo jesli osobno to poprostu pomine pompe dodatkowa a zostawie dzialajacy pierwszy bieg wentylatora ktory bedzie chlodzil plyn w chlodnicy podczas postoju silnika...

aha i jeszcze jedna kwestia
czy ten czujnik wysokiej temp z krucca zalacza rowniez uklad chlodzenia wtryskow (bo tak nazywa sie chyba ta pompa z czarna rura skierowana nad blokiem silnika)
bo ta chyba tez nie chodzi - no chyba ze dziala kiedy indziej i zaglusza ja np praca silnika.

_________________
OOOO A3 1.8 - dupowozik
OOOO 200 2.1 TQ - feniks z popiołu

Obrazek
http://www.audiklub.org/club/car/209.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 07:34:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czujnik dwupinowy daje sygnal do zalaczania pompy i wiatraka na raz. jak brakuje ci pompki to tylko wiatrak powinien sie wlaczyc.
http://sjmautotechnik.com/trouble_shoot ... empsw2.jpg after run temp sensor

do zalaczania chlodzenia wtryskiwaczy jest czujnik z tylu silnika, tak jakby na oslonie WG z jedna wsuwka.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: