.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 09:05:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2,4 q] Duże spalanie A6 2,4 Quatt. Automat
PostNapisane: 16.paź.2008 21:06:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2008 12:54:39
Posty: 9
Lokalizacja: Lublin
Witam mam problem z moim Audi chleje to w mieście 20 l/100 jeszcze trochę i puści mnie z torbami. Ale po kolei: Samochodzik miał wypalone katalizatory. I poleciały obie sondy lamda. Myślałem że po wymianie będzie ok ale VAG pokazuje tylko ubogą mieszankę na wolnych obrotach... A spalanie jest dalej za duże... Czy jest możliwość sprawdzenia w prosty sposób czy może nikt nie kombinował i coś nie poprzestawiał... Nie podoba mi się to gdyż kolega ma takie samo tyle że 2,8 kombi i pali mu 5 litra mniej.... Mam Polskiego Vaga, i moge coś z niego odczyta ćjak to pomoże....proszę o pomoc....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 08:07:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
Na moje jesli wskazuja sondy ze miesznka jest uboga to silnik bedzie to korygowal. Co wstawiles zamaista kat, i rozumiem ze sondy wymieniales ?, na jakie?.Calkiem mozliwe ze gdzeisz musial wstaic katy sonda moze byc niedogrzana bez to wszystko. W Gdansku za wstawienie zamiennika kat chcieli 500 a stare katy podobno mozna sprzedac. Oczywiscie cena 500 to ze wszystkiem 2 nowe katy bosal i montarz.
Przy okazji ja mam 2.8Q tyle ze manula i pali mi 7 litrow mniej.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 08:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2008 12:54:39
Posty: 9
Lokalizacja: Lublin
Za katalizatory wstawiłem tłumiki.. Kosztowało mnie to 800 zł za 2. Jeden miałem pusty a jego wnętrze się znalazło w tłumiku a drugi częściowo... Sondy mam tylko przed katalizatorem.
Wstawiłem uniwersalne sondy Bosha - dedykowane do tego silnika. Orginały były niedostępne a płacić więcej 150 zł za wtyczkę na sztuce :( to sory...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 08:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Ja bym sugerowal jednak te sondy. Skoro pokazuje za uboga mieszanke to silnik caly czas probuje ja wzbogacic, lejac paliwem - dlatego wlasnie tyle pali.

Z tymi sonadmi bosha to bym uwazal, niestety zeyjemy w chorym kraju, gdzie pelno cwaniakow sprzedaje "oryginalne zaminniki bosh". Raz juz kupilem taki zaminnik, tez niby dedykowany, efekt byl podobny. Niestety polecam sie wykosztowac i kupic TYLKO w SERWISIE po 450zl za sztuke w dodatku sprawdzajac na miejscu czy to co kupujesz ma nabite znaczki audi - wtedy bedzie pewnosc ze masz wlasciwe. Nawet w InterCarsie i Focie sprzedaja syf wiec uwazaj.

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 08:59:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jakie odcinki pokonujesz w ruchu miejskim, stoisz w korkach ? To wszystko ma wpływ na spalanie. Teraz jest juz zimno i silnik zanim sie nagrzeje lubi wychlac , quattro i automat w miescie to juz conajmiej 3L paliwa więcej od zwykłej seri.
Ale silnik z jakis przyczyn moze tez pracowac w trybie awaryjnym. Trzeba podłączyc VAG-a i sprawdzic, czy np. brak katow i nowe sondy nie są przyczyną wywalania błędow.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 09:01:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
ZiPi napisał(a):
Ale silnik z jakis przyczyn moze tez pracowac w trybie awaryjnym. Trzeba podłączyc VAG-a i sprawdzic, czy np. brak katow i nowe sondy nie są przyczyną wywalania błędow.


No wlasnie pisal, ze pokazuje mu zauboga mieszanke wiec sprawa jest jasna. Ja mam taki sam slinik w automacie i na bardzo krotkich odcinahc (5km) pali mi 17-18 w korkach. Nic nie pokazuje co do skladu mieszanki, ale podejzewam ze tez mam juz lambdy na wykonczeniu

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 09:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2008 12:54:39
Posty: 9
Lokalizacja: Lublin
Ubogą mieszankę pokazywał również przy wywalonych sondach może to jest jakaś inna przyczyna... Sondy kupiłem w Intercarsie :(.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 09:26:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
zrob tak:
1. na zimnym silniku, najlepiej po nocy, wlacz zaplon (nie zapalaj silnika), podlacz vaga i skasuj bledy w sterowniku.
2. Odpal silnik i wlacz wskazania z sond lambda. W tym momecie powinny byc w obu miejscach 1, bo jak jest silnik zimny i sondy sa zimne nie bierze z nich odczytu. Po okolo 1 minucie, jak sie sondy nagrzeja powinien zaczynac odczytywac z nich sygnal. Patrz jak zmienaja sie odczyty. W drugim okienku wlacz odczyt sredniego czasu wtrysku.

Jezeli caly czas beda spadac odczyty (uboga mieszanka) na obu sondach, po pewnym czasie dojda do 0.75, patrz jak zmienia sie czas wtrysku - jezeli dalej bedzie rosl, a sondy dalej nie beda pokazywac wiecej bedzie to oznaczalo ze sondy mozna wyrzucic do kosza (wetdy tez zarejestruje bla : mixture to lean).

Sprawdz tez odczyty w stosunku do temperatury silnika, moze sie okazac ze czujnik temp. jest wyjechany.

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2008 11:04:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 21:02:13
Posty: 28
Lokalizacja: Gdańsk
Ja kupilem sondy BOSCH zamiennik nie orginalne ze wzgledu na cene. Zaplaciem 240 od sztuki ale w firmowym sklepie bosch. Narazie chodza dobrze. Jesli wywaliles katy to mozesz juz nie uzyskac dobreju mieszanki. Pamietajmy o tym ze sondy pracuja w innych warunkach. Wiem ze sporo osob zalozylo strumiennicy badz tlumnik przelotowy. Jednak ja rozeznalem temat i czesta zdarza sie ze po wyrzuceniu kat i nie zastapieniu ich innym kat powoduje to duze spalania braki mocy itp. Poprzez kat powstaje pewnego rodzaju odbicie spalin i sonda troche inaczej czyta. Wszystko to jest troche toretyczne , sprawdz sobie jeszcze jak pali na trasie. Aha co do sond jeszcze to ja mialem na nich orginalne wtyczki, nie wiem ile ty placiles ale jesli cos okolo 150 to raczej kupiles szrot. Poprzedni wlasciciel mojego autka tez kupil zamiennik i wytrzymal on 2 miesiace. Jakby co podam ci namiary na goscia od ktorego kupilem swoje sondy.

_________________
A6 C4 2.5TDI R5 Avant - jest
A6 C5 2.8 V6 30V Quattro - bylo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: