.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 21:43:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: RS4 B5- dlaczego go nie kupować?
PostNapisane: 19.paź.2008 17:18:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Szanowni,

Pytanie może nieco dziwaczne, ale...
Auto unikalne, szybkie i wyjątkowe pod wieloma względami- to na pewno pociąga za sobą koszty. Ale skoro mit o kolosalnych kosztach jazdy S2, S4 czy A8/S8 jak dla mnie upadł, może i mit o RS4 będzie można nieco nadwątlić?
Oczywiście nie mówię o kosztach paliwa, raczej o cenach typowych części eksploatacyjnych, ich dostępności czy innych "smaczkach", które jego użytkowanie na pewno za sobą ciągnie.
Zapraszam o dyskusji o KONKRETACH ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 17:29:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
bo tutaj nie ma TYPOWYCH części exploatacyjnych !! głupie tarcze są 2/3 razy droższe od zwyklej A4.
O ile olej filtry sam sobie zmienisz tak resztę eloktromechaniki już "zwykły Kazio" nei zrobi :/

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 17:33:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Największy problem przy kupnie RS4 to faktycznie układ hamulcowy. Tarcze przednie dostępne są tylko w ASO, a za ich koszt można sobie sprawić nowy dedykowany zestaw przedni renomowanego producenta.

Co do silnika.. to moim zdaniem ostatni normalny silnik audi. Normalny mam na myśli to, że nie jest wybitnie skomplikowany. Części są, serwisówki są, ludzie są.. można kupować i cieszyć się RSem. Reszta to jak dla mnie zwykłe A4qavant.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Ostatnio edytowano 19.paź.2008 17:34:49 przez DeS, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 17:34:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
jakby to obrazowo napisać??
to tak jak UFO w 200 20v lub S4 tylko o dużo lepszej skuteczności. Niestety cena powala :peace:

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 17:43:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Dred napisał(a):
bo tutaj nie ma TYPOWYCH części exploatacyjnych !! głupie tarcze są 2/3 razy droższe od zwyklej A4.

Konkretnie: nowy, rozsądny komplet tarcze plus klocki na przód (gładki Zimmermann+Ferrodo DS2500) do Imprezy to ok 1200 PLN. Dużo w przypadku RS4, tzn ile?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 17:47:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wszyscy wiemy że tarcze UFO nie hamują i głupio wyglądają :)
natomiast tarcze 360 mm potrafią już conieco :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 17:51:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
1. Czy ktoś wie ile kosztują te tarcze?
2. Czy wiadomo co oprócz hamulców drenuje portfel w przypadku RS4?
3. Czy elementy zawieszenia są inne niż w S4 B5?
4. Czym różni się silnik S4 B5 vs RS4 B5?
;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 17:53:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Tarcze i klocki sa juz dostepne poza ASO - z tego co wiem.

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 17:55:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wachacze masz te same co w A4Q
wałki przegubowe te same co w S4

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 18:32:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
martab99 napisał(a):
1. Czy ktoś wie ile kosztują te tarcze?

Pozwolę sam sobie odpowiedzieć: komplet oryginalnych tarcz na przód w D to ok 550E, czyli na okrągło 1900 PLN, klocki to ok 500 PLN.
Można tez zamówić nowiutki komplet tarcze przód+tył z klockami od Quattro GmbH za 1800E, czyli ok 6300 PLN.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 18:37:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
czyli cena malo zachęcająca :)
podobnie będzie z niektorymi częściami blacharskimi typu błotniki, zderzaczek

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 18:44:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Czyli reasumując póki co: hamulce- drogie, reszta w normie ;)
Niektóre elementy nietypowe, więc i cena na pewno niemała. Ale zakładamy, że to juz problem ubezpieczyciela :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 19:17:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
martab99 napisał(a):
. Ale zakładamy, że to juz problem ubezpieczyciela :)

jeśli takowe posiadasz to tak
turbawki są inne i znajdzie się pewnie kilka jeszcze innych rzeczy , które podnoszą cenę zarówno zakupu jak i exploatacyjną

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 19:26:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
martab99 - jest sporo zamienników (zwłaszcza, że to B5), część z nich pasuje m.in do Bety 7 (mowa np o klocach). Częśc klocków jest dedykowana do wyznaczonych tarcz (tak jest np z BREMBO i TRW). Wiadomo, że jakieś pierdołki będą dostępne tylko w ASO, czy to po aukcjach.
W razie pytań o części i ich dostępność wal na PW.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 19:31:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
martab99 napisał(a):
Czyli reasumując póki co: hamulce- drogie, reszta w normie ;)
Niektóre elementy nietypowe, więc i cena na pewno niemała. Ale zakładamy, że to juz problem ubezpieczyciela :)


Hamulce niby drogie, ale co ile wymienia się tarcze. Na pewno nie raz do roku, bo jeśli ktoś by kręcił rocznie takie przebiegi, to z Bogiem jeśli chodzi o koszty paliwa :)

Druga sprawa - czy ubezpieczyciel będzie się martwił? Raczej nie - doliczy się, że koszty naprawy przewyższają wartość samochodu i pa pa.

A tak już całkiem na serio, to wybór między S4 a RS4 jest jak między S2 a RS2. Nie wiem czy na forum jest ktoś z RS2, ale za to jest sporo zadowolonych posiadaczy S2-jek, które są mniej lub bardziej podkręcone. Podejrzewam, że to samo można zrobić z S4ką. No chyba, że kupować takie autko tylko po to by się wyróżniać.

Pzdr

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 19:36:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
jest kilka osób z RS2

co do szkody całkowitej to ona nie będzie ,bo sama cena auta też do niskich nie należy :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 19:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Dred napisał(a):
jest kilka osób z RS2

co do szkody całkowitej to ona nie będzie ,bo sama cena auta też do niskich nie należy :)


Jeśli mają ją w Eurotaxie :)

PS eSek jest chyba jednak więcej :)

Tak czy nie inaczej zabawka fajna :piwo:

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RS4 B5- dlaczego go nie kupować?
PostNapisane: 19.paź.2008 19:50:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
martab99 napisał(a):
Zapraszam o dyskusji o KONKRETACH ;)


no własnie o konkrety nie zapytałes - jakie przebiegi będziesz robił rocznie...zakładam że 2-5tyś

:d

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: RS4 B5- dlaczego go nie kupować?
PostNapisane: 19.paź.2008 20:12:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Mauzer napisał(a):
no własnie o konkrety nie zapytałes - jakie przebiegi będziesz robił rocznie...zakładam że 2-5tyś

:d

Nie większe. 10 max ;)

W kwestii RS4 vs S4. Oczywiście pewnie można dociągnąć S4-kę do mocy RS4, ale tego sie samym remapem nie zrobi, więc na pewno większe turbiny, wtryski, IC itd, itp. Wtedy pojawia sie kwestia większych hamulców i pewnie jeszcze kilku innych. W efekcie dochodzimy do tego, że nakłady na to by z S4 zrobić RS-a są na poziomie, na którym spokojnie można by już rozglądać się za stockowym RS4.

Wracając do tematu- póki co nic przerażającego ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2008 21:25:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
skoro przechodziłeś przez takie "ciekawe" auta jak wubaru impreza i powyższe Cię nie przeraża , to należy zacząć szukać RS4 niebitego , nie przekładki z angola ;)

o w miare sensownym przebiegu z w miare sensownym wypasem i bez większych dzwonów

Ps uważaj na srebrnego avanta , który wcześniej jeździł po torze ;)
jest filmik na forum o tym aucie hehe

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: