.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 11:02:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AFB]uszczelki wtrysków
PostNapisane: 20.paź.2008 14:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2007 22:40:34
Posty: 56
Lokalizacja: Kalisz \ Poznań
Witam
mam taki problem, leci mi olej przy jednym wtryskiwaczu, byłem w salonie, ale tam koleś powiedział że tego nie sprzedają, muszę kupić całą pokrywę wałków... 450zł... średnio mi się to uśmiecha, może ktoś się orientuje gdzie mogę kupić zamiennik?podobno można to kupić, ale trzeba trochę polować, bo to nieczęsty towar...
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2008 14:25:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Podobno Elring takie coś robi.

Można zdjąć dekiel i lekko przesmarować masą uszczelniając lejącą uszczelkę. Tylko ilości naprawdę niewielkie - tak żeby nic się nie dostało spowrotem do silnika.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 18:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
http://e-kat.elring.de/pl/00005B4E04B9E ... ramesetJsp

w silnik/glowica/ pokrywa gl-uszczelka

jest za 390pln
Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra 1
Jednostka opakowania: 1
Wymagana ilosć: 2

to pewnie to (na uszczelki troche przy drogo by bylo - do sprawdzenia)
ale w ASO jak sie pytalem to jakos podobnie kosztuje
Generalnie za zintegrowanie uszczelki z pokrywa powinno sie karac
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 19:14:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2008 18:00:18
Posty: 156
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Auto: Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM
Z tego co mi mój mechanik mówił to ciężko znaleźć same uszczelki. Na ile to prawda to nie wiem bo sam nie wymieniałem.

_________________
Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI
Audi Q7 3.0 TDI
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI AFB
Audi 80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 19:21:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Zamienników nie ma dostępnych na naszym rynku. W ASO 300 350 zł.
Niektórzy drutują to miejsce Locktitem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 19:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Ja miałem zdrutowane to miejsce tak jak mówi ADAM ale specjalnym silikonem i jeździłem tak przez rok i pewnie bym i dalej pojeździł :( i ani śladu oleju, trzymało bardzo dobrze a za sylikon dałem 24zł było to coś z oferty DIRKO.
Przed zabiegiem wyczyściłem dokładnie wtryskiwacz w miejscu przylegania uszczelki papierem ściernym 1000 i odtłuściłem uszczelkę również.
potem delikatnie w rowek uszczelki silikoniku i już.
Polecam ten sposób. Zawsze lepiej wydać i spróbować za 24zł niż zaraz 400zł wydawać. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 17:45:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
teodor2424 napisał(a):
Ja miałem zdrutowane to miejsce tak jak mówi ADAM ale specjalnym silikonem i jeździłem tak przez rok i pewnie bym i dalej pojeździł :( i ani śladu oleju, trzymało bardzo dobrze a za sylikon dałem 24zł było to coś z oferty DIRKO.
Przed zabiegiem wyczyściłem dokładnie wtryskiwacz w miejscu przylegania uszczelki papierem ściernym 1000 i odtłuściłem uszczelkę również.
potem delikatnie w rowek uszczelki silikoniku i już.
Polecam ten sposób. Zawsze lepiej wydać i spróbować za 24zł niż zaraz 400zł wydawać. :)


To chyba przypadłość tych silników. U mnie też cieknie i myśle o tej metodzie ... na silikon.
Ale z drugiej strony nasuwa mi się pytanie, czy te uszczelki sie nie rozlecą kompletnie jak to ruszę i zacznę czyścić. Mają juz blisko 9 lat ... No i zostaje jeszcze problem z odpowietrzeniem i ryzykiem z tym związanym ... 2 razy odpowietrzałem na poluzowanych nakrętkach przy wtryskach i trochę czasu to zajeło.
Pytanko: Ktoś robił uszczelnienie na silikon i po jakimś czasie znowu mu ciekło ? Czym czyścic olej ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 20:15:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
Odtłuścisz na pewno acetonem - rozpuszczelnik w sklepie z farbami.
Ja jeśli spotka mnie ta przypadłość to:
1. Dobiorę na średnicę wtryskiwacza odpowiednio mały uszczelniacz ze sprężynką, lub jakiś oring.
2. Jeśli będzie trzeba rozwiercę otwory w pokrywach - racze na pewno będzie trzeba.
3. Wytoczę odpowiednie pierścienie z kołnierzami.
4. Przylutuje je na twardo np. na nowe srebro, lub nawet lutem cynowo-ołowianym.
5. Złożę wszystko do kupy i będę jeździł.
Takiego mam teraz pomysła w mojej wyobraźni. Być może życie zweryfikuje to. Puki co mi jeszcze nic nie cieknie tamtędy.
30 10 2008
Wydawało mi się oczywiste, że będę najpierw drutował na silikon. Kombinacjami zajme się dopiero jak nic już nie da się zrobić. Mój AFB jest z 98r. i jest jeszcze ok.

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Ostatnio edytowano 30.paź.2008 14:05:47 przez heniekwit, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 22:46:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ja drutowałem tak uszczelki w kilku przypadkach i w żadnym nie zawiódł (u mnie 50kkm już jeżdzi i jest spokój)

Jest specjalna masa loctite (ja takie używam) ale podobno też elring dirko by się nadał.

Czyścisz uszczelkę (ja to ribię moim ulubionym czyszczaczem - spray motip do styków elektrycznych) i nakładasz ciekną warste loctite na uszczelniacze tylko w taki sposób żeby później nie miał bezpośredniego styku z olejem - nie zachodził do środka dekla. Czekasz kilka chwil żeby uszczelniacz podeschnął i zakładasz dekle.

Sprawdzony sposób i można tak robić wiele razy.

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 23:05:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Róbcie to na silikon Dirko lub jak pisze Stamlej. Żadnej wymiany oringów nie trzeba robić. Stare są dosyć wytrzymałe, moje autko było z 97 roku.
A z odpowietrzaniem to i tak czy siak trzeba to robić przy zdjęciu pokryw.
Silikon i do roboty, wyczyścić, posmarować i składać. cała instrukcja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 21:42:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
moze ktos powie jak wyglada wtrysk w miejscu przenikania sie z pokrywa - czy jest gladki czy jest wyzlobienie (rowek) w ktory chodzi guma?

Czy nie da sie "bezinwazyjnie"? sprobowac oczyscic to dobrze od gory (umyc + odtlusic tyle ile sia da) i nawet patyczkiem do dlubania w zebach wcisnac silikon? Moze zlapie a moze nie (wielkiego risku nie ma).. przy tej operacji napewno nie zapowietrzy sie pompy, napewno nie ukrecimy gwintow od szpilek do przykrecenia dekli, nie zniszczymy koncowek rurek itp (wiele sie nie ryzykuje) i nie nadwyrezymy gumek gdzie wyciekow nie bylo

Nie mialem tego w rekach wiec nie wiem
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 02:09:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
przemekk74 napisał(a):
moze ktos powie jak wyglada wtrysk w miejscu przenikania sie z pokrywa - czy jest gladki czy jest wyzlobienie (rowek) w ktory chodzi guma?

Czy nie da sie "bezinwazyjnie"? sprobowac oczyscic to dobrze od gory (umyc + odtlusic tyle ile sia da) i nawet patyczkiem do dlubania w zebach wcisnac silikon? Moze zlapie a moze nie (wielkiego risku nie ma).. przy tej operacji napewno nie zapowietrzy sie pompy, napewno nie ukrecimy gwintow od szpilek do przykrecenia dekli, nie zniszczymy koncowek rurek itp (wiele sie nie ryzykuje) i nie nadwyrezymy gumek gdzie wyciekow nie bylo

Nie mialem tego w rekach wiec nie wiem
Przemek


ja bym lepiej tak sprobowal ale bez wciskania do srodka silikonu lub czegos podobnego jest wielki prawdopodobienstwo ze bedzie trzymac

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 10:42:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
To ostatnie pytanko z tego topiku.
Co z uszczelkami pod dekle. Trzeba je też wymieniać przy tej operacji?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 10:58:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 16:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Trochę głupio by było zostawić stare. Nowe są taniutkie, dokładnie nie pamiętam ale szt. chyba z 20zł.
A co do wcześniejszego pytania:

Wtrysk w miejscu przechodzenia przez uszczelkę (oring) jest gładki, nie ma tam żadnych wyżłobień.

Można spróbować od góry bez odkręcania czegokolwiek załatać wycieki, dając trochę sylikonu. żadnych dużych ciśnień tam niema i ten sposób też może się okazać skuteczny.

Spróbowanie nic nie kosztuje a i zepsuć niczego bardziej się nie da :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 11:08:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Uszczelki bezwzględnie wymienić trzeba. Zawaszcza kiedy siedzą tam od nowości to nawet potrafią się ostro przykleić do dekla.
Zakręty głowicy przesmarować masą.

Co do wszczelniania od góry to jeżeli ktoś by bardzo dobrze wyczyścił i nałożył z głową to może pomoże - ale znacnie lepszym zabiegiem - choć dużo bardziej pracochłonnym jest zdjęcie dekli.
Przy okazji wałki sobie zobaczycie.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 13:52:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
alternatywa/rozwiazanie rownolegle dla '"silikonowania" (w przypadku sciagania dekli)

Jezeli wtryski sa gladkie i problemem jest to, ze ta gumka z racji wieku juz musi ciasniej na wtrysk wchodzic to moze zamiast dopomagac silikonem owinac wtrysk "czyms" w miejscu przenikania sie i juz - nalozenie oringu, opaska z blachy z puszki po piwie, jakis "kondonik" z cienkiej gumy wytrzymalej na temp itp
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 16:53:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
przemekk74 napisał(a):
alternatywa/rozwiazanie rownolegle dla '"silikonowania" (w przypadku sciagania dekli)

Jezeli wtryski sa gladkie i problemem jest to, ze ta gumka z racji wieku juz musi ciasniej na wtrysk wchodzic to moze zamiast dopomagac silikonem owinac wtrysk "czyms" w miejscu przenikania sie i juz - nalozenie oringu, opaska z blachy z puszki po piwie, jakis "kondonik" z cienkiej gumy wytrzymalej na temp itp
Przemek


mozna by bylo cos wykombinowac ale kto to przetestuje :-) ja na swoim bym sie nieodwazyl takich eksperymentow robic a co jesli puszeczka spadnie nizej lub kondonik co mial byc odporny na temperatuture rozpusci sie od oleju :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2008 17:30:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ROZWIAZANIE
1) nie trzeba sciagac dekli
- umylem jakims psikpsik do mycia silnikow (bez zapachu, napis 'nie niszczy uszczelek)
- pozniej punktowo gniazdo z ta uszczelka jakism odluszczaczem (capil rozpuszczalnikiem i nie mial napisane ze nie niszczy uszczelek)
- rowek z uszczelka zaciapalem dokladnie "uszczelka z tubki" o nazwie REINZOSIL za niecale 6pln (srodek do 300stopni - te wyzej polecane byly do 180) i jak narazie 3 tygodnie nic nie cieknie)
Obrazek
Podsumowanie: koszt 6pln + 30min roboty, podczas tego nie ma mozliwosci czegokolwiek zepsuc, nie sciaga sie dekli i nie zapowitrza pompy wtryskowej
Uwaga: przy wtrysku jest taka z boku srubka i pod nie trzeba czyms plaskim wcisnac tego silikonu
Niecapiace spalenizna auto: bezcenne
Przemek
EDIT:
minal rok i trzyma, przypomnialem sobie, ze delikanie wciskalem troche tego silikonu tak aby tez wlazl pomiedzy gumke a wtrysk (uwaga: niczym ostrym!)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: