.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 19:01:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 ALH] Problem z odpaleniem - logi do oceny
PostNapisane: 08.paź.2008 18:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam. Mam problem z odpalaniem autka a mianowicie musze krecic z jakieś 5s i potem załapuje, dzieje się tak zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku. Świece żarowe są sprawne i jak na moje oko kąt wtrysku jest dobrze ustawiony. Dodam ze rozrząd i wszystkie filtry w samochodzie były wymienione z jakiś miesiąc temu. Czy może regulacja dawki startowej coś pomoże ?
Liczę na waszą pomoc. Dzięki.

BS
000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek

Statyczne

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 08:35:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z logow nie wynika nic zlego....
Podejrzewam ze trzeba bedzie podjechac do jakiegos tunera na podniesienie dawki startowej ... myk w sofcie i bedzie palił od strzała :)

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 09:09:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
ciekawe jak jest z odczytem temperatury z czujnika g62 bezpośrednio przed rozruchem

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A3 ALH] Problem z odpaleniem - logi do oceny
PostNapisane: 09.paź.2008 16:56:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
JACEK83 napisał(a):
Dodam ze rozrząd i wszystkie filtry w samochodzie były wymienione z jakiś miesiąc temu.


czy przed tym problemy z odpalaniem wystepowaly :?:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 17:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Witam.
Tak przed wymiana rozrzadu samocho odpalal identycznie. Tylko że kąt wtrysku byl ustawiony w BS 000 w grupie 2 okolo 70 i wydawalo mi sie ze to jest niepoprawnie, ale pow wymianie rozrządu bylo jak jest teraz w logach 50 ( chyba poprawnie )? ( w razie potrzeby moge dodac logi przed wymiana rozrządu).

A co do dawki paliwa to mam pytanie czy mozna ja zmienić za pomoca VAG sposobem opisanym na forum, czyli przez adaptację? Sprawdzałem ze dawka startowa wynosi 32768 22 mg/hub. Jak tak to jaka wartość mogę ustawic?

Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 17:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
JACEK83 napisał(a):
Witam.
Tak przed wymiana rozrzadu samocho odpalal identycznie. Tylko że kąt wtrysku byl ustawiony w BS 000 w grupie 2 okolo 70 i wydawalo mi sie ze to jest niepoprawnie, ale pow wymianie rozrządu bylo jak jest teraz w logach 50 ( chyba poprawnie )? ( w razie potrzeby moge dodac logi przed wymiana rozrządu).

A co do dawki paliwa to mam pytanie czy mozna ja zmienić za pomoca VAG sposobem opisanym na forum, czyli przez adaptację? Sprawdzałem ze dawka startowa wynosi 32768 22 mg/hub. Jak tak to jaka wartość mogę ustawic?

Dzięki.


mozesz poprobowac z dawka startowa tylko pamietaj ze wartosc jest odwrotnie proporcjonalna .. czyli im mniejsza wartosc ustawisz [mg/hub] tym wiecej zaleje ECU ...

ale zanim bedziesz cos kombinowac w adaptacjach zrob jeden test .. odepnij czujnik temperatury plynu i odpal furmanke ...
poza tym rano po nocy zapnij vag'a i zrob logi z bloku 007 [tylko na właczonym zaplonie - nie uruchamiaj motorowni]...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2008 23:50:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2007 12:40:08
Posty: 140
Lokalizacja: pomorze
Mam golfa z ALH.Mialem ten sam problem.Tuner zmienil mi dawke startowa i pali na dotyk.W ALH to standard.Tylko ze na zimnym silniku palil od strzała.

_________________
A6 AWT, A3 BKC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 11:26:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
spanky napisał(a):
ale zanim bedziesz cos kombinowac w adaptacjach zrob jeden test .. odepnij czujnik temperatury plynu i odpal furmanke ...


zrobilem jak mowiles, swiece zarowe dluzej grzaly ale samochod odpalil gdzies po 5 s, wiec nic to nie dalo :(
Log 007 zapodam w najblizszym wolnym czasie.

lukt5 napisał(a):
Mam golfa z ALH.Mialem ten sam problem.Tuner zmienil mi dawke startowa i pali na dotyk.W ALH to standard.Tylko ze na zimnym silniku palil od strzała.


Cy zminiajac dwake przy pomocy adaptacji robie to samo co tuner w przypadku golfa lukt5 ?
Jak tak na ile moge ja ustawic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2008 11:45:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
JACEK83 napisał(a):
Cy zminiajac dwake przy pomocy adaptacji robie to samo co tuner w przypadku golfa lukt5 ?


Nie...
adaptacjami "przesuwasz cala mape"...
tuner zmienia konkretny parametr...

PS
Ostatnio na spocie nie moglismy, wspolnie ze Spankym, zmienic dawki VAG iem poprzez adaptacje wlasnie w MK4 z silnikiem ALH.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 14:25:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2006 08:30:15
Posty: 88
Ja tez mam z tym problem, jak pisalem dawka standardowa wynosi 32768 22 mg/hub, i zabardzo nie chce sie regulowac, jedynie co mi sie udalo uzyskac to 20,8mg ale czasami pokazuje 21,5 wiec chyba lipa z ta regulacja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2008 19:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 19:18:36
Posty: 2
Witam...Idac tropem spanky odpiolem czujnik temp. i odziwo auto palilo na dotyk. I teraz niewiem co dalej z tym zrobic czy Wystarczy zrobic korekte dawki rozruchowej czy moze jest inna przyczyna zlego odpalania na cieplym jak i na zimnym silniku..

prosze od jakies rady

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 07:30:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kaito napisał(a):
Witam...Idac tropem spanky odpiolem czujnik temp. i odziwo auto palilo na dotyk. I teraz niewiem co dalej z tym zrobic czy Wystarczy zrobic korekte dawki rozruchowej czy moze jest inna przyczyna zlego odpalania na cieplym jak i na zimnym silniku..

prosze od jakies rady

pozdrawiam


a jak kat wtrysku i stan kola pasowego na wale i jaka jest dawka rozruchowa [na Vag'u],jaki jest stan AQ ?
odpiece czujnika temperatury powoduje ze ECU odzczytuje temp jako bardzo niska i zalewa max dawke rozruchowa ... stad furmanka pali od strzała ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 22:34:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 19:18:36
Posty: 2
AQ wymienialem 2 miechy temu wymienilem takze wczesniej czujnik temp. bo myslalem ze jest uszkodzony:] teraz czekam na urzadzenie diagnostyczne i postaram sie zrobic jakies logi do oceny moze one powiedza co dolega mojej niuni:]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 00:27:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.lis.2004 01:45:02
Posty: 280
Lokalizacja: Sanok
kaito napisał(a):
AQ wymienialem 2 miechy temu wymienilem takze wczesniej czujnik temp. bo myslalem ze jest uszkodzony:] teraz czekam na urzadzenie diagnostyczne i postaram sie zrobic jakies logi do oceny moze one powiedza co dolega mojej niuni:]


I co lepiej odpala na ciepłym?

_________________
Pozdrawiam Mariusz
A3 TDI '00 038906018BP
chiptuning , regeneracja elektroniki pomp wtryskowych AUDI V6 2.5 TDI, i etc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 22:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2008 12:54:20
Posty: 17
Lokalizacja: Lubartów
Witam,

zamin zaczniesz robić czary mary z przeprogramowaniem ECU czy adaptacją sprawdź podstawowe rzeczy jak:

1. rozrusznik - jeżeli go nie robiłeś to na 90% będzie do roboty (tulejki)
2. akumulator
3. powietrze w przewodzie paliwowym,
4. sprawdź czy działają zaworki w zbiorniku, jeden nie pozwala na cofanie paliwa do zbiornika oraz powrotny - ma puszczć paliwo tylko do zbiornika

u mnie po zrobieniu pkt 1 i 2 na ciepłym czy letnim silniku zapala już ok,
po zrobieniu pkt. 4 znikł problem z dłuższym kręceniem np. po nocy,

co do adaptacji to zauważyłem, że jeżeli podniesie się dawkę rozruchową to faktycznie lepiej zapala, ale zdarzało się, że silnik zaskoczył "w pół obrotu" i zgasł,

Pozdr,MDx

_________________
MDx A3 1.9TDI AHF 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: