.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 16:37:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 Competition] odcina zapłon ?
PostNapisane: 21.paź.2008 09:05:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
Panowie, miałem następujący problem. Jadąc sobie autem co jakiś czas jakby odcinało całkowicie zapłon, nawet do 3-4 sekund. Potem dostaje kopa i jedzie. Zauważyłem też taką zależność, że odcięcie miało miejsce przy delikatnym puszczeniu pedału gazu. Co może być?

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 14:15:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
a jak to tam jest pod pedałem gazu potencjometr jakiś czy linka zwykła ??
bo sam nie wiem

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 15:00:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
Jest standardowa linka.
Jeszcze jedna doległość mi się przypomniała, być może mająca coś wspólnego z odcinaniem zapłonu, a mianowicie czasami auto nie chciało przyśpieszyć przy ruszaniu. Jakby dusiło się. Wszystkie te dolegliwości wystąpiły na benzynie i mają charakter przypadkowy

Tak na marginesie: Skąd na klapie wziął się olej? Obrazek
I druga sprawa, czy ta klapa jest regulowalna? Obrazek

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2008 21:23:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
mich napisał(a):
Jest standardowa linka.
Jeszcze jedna doległość mi się przypomniała, być może mająca coś wspólnego z odcinaniem zapłonu, a mianowicie czasami auto nie chciało przyśpieszyć przy ruszaniu. Jakby dusiło się. Wszystkie te dolegliwości wystąpiły na benzynie i mają charakter przypadkowy

Tak na marginesie: Skąd na klapie wziął się olej?
I druga sprawa, czy ta klapa jest regulowalna?

Olej to pewnie z odmy. A był olej w gumowej "czapce" nad klapą?
Jeśli to jest KE-jet, to raczej nie. I tam klapa siedzi nieco głębiej niż z K-Jetcie

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 07:30:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
Tak, olej jakby kapie sobie z tej gumy nad klapą. Ale nadal nie wiem jak się reguluje tą klapę.

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 12:08:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
Czy naprawdę nikt nie ma pojęcia co może być winne?

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 12:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Słuchaj może być parę przyczyn takie stanu:
1) Paluch, kopułka, kable WN, świece. (raczej to u Ciebie jest ok)
2) Masz może nieszczelności w dolocie. Słuchaj jak Tobie odpala auto na zimnym i ciepłym silniku?
3) Kolejną przyczyną może być silniczek krokowy, który po prostu się zacina!
4) Lub po prostu czujnik biegu jałowego przy przepustnicy czasami nie załapuje.
5) Jeżeli się upierasz już na tej klapie przepływomierza to możemy delikatnie wzbogacić mieszankę paliwo powietrze.

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 12:45:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Napisz mi dokładnie na czym polegało to odcięcie. Miałeś na biegu i delikatnie od puściłeś gaz??

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 17:27:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
To odcięcie wyglądało jakby zupełnie znikła iskra, tj brak ciągu i autko spowalniało. Po kilku sekundach zaczęło znowu ciągnąć. Twoje dwie pierwsze sugestie odrzucam. Odnośnie trzeciej - czy krokowiec może spowodować takie skutki? Nie wydaje mi się. Opcja z czujnikiem przy kopułce wchodzi w rachubę. Jak go mozna wykluczyć w takiej sytuacji? Klapę przepływomierza chciałem lekko podnieść, bo aktualnie jest na granicy tolerancji.

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 17:36:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Jeżeli odcięcie następuje gdy masz wciśnięty pedał przyspieszenia to na pewno nie jest to spowodowane krokowcem czy też czujnikiem stabilizacji biegu jałowego. A jeżeli odpuszczasz pedał gazu prawie całkowicie lub całkowicie i wtedy auto nie może ustabilizować wolnych obrotów lub też gaśnie to sprawdził bym czujnik stabilizacji biegu jałowego i krokowca. Potem Tobie napiszę jak ustawić tą tarczę spiętrzająca - przepływkę. Ale dopiero jutro bo muszę teraz do roboty iść :| .

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 17:38:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Nie przejmuj się spróbujemy rozwiązać problem.

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 19:27:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sie.2008 16:12:35
Posty: 20
Lokalizacja: lublin
koledzy też mam ace 16v co to jest czujnik stabilizacji biegu jałowego ja się dołącze tylko u mnie przygasa jak wysprzęglam ale zaraz wraca jak trzeba i chodzi równo na ben. i na lpg jednocześnie przy tych przygasaniach pojawia się kontrolka oleju tak jakby ciśnienienia na wolnych nie trzymał o co tu chodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 19:38:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
Akurat nie było potrzeby abyś się przyłączał, bo twoje problemy są dość częstą bolaczką i sporo jest o tym tematów na forum. Z tym czujnikiem to nie mam pojęcia co to może być. Może masz na myśli silnik krokowy? I podczas przygasania to normalne, że zapala się lampka. W końcu zobacz jak szybko spada ciśnienie oleju wraz ze spadkiem obrotów.

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 06:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Aby ECU mógł sterować silnikiem krokowym (a co za tym idzie aby nie zgasł silnik...) to musi dostać właśnie sygnał od czujnika stabilizacji biegu jałowego że akurat w tej chwili nie wciskasz gazu. Jest on umieszczony na przepustnicy u dołu. Ten czujnik ma prostą zasadę działania. Jak puścisz gaz to przepustnica się zamyka a pod spodem czujnik się zwiera i w tym momencie jest sygnał do tego aby komp sterował krokowcem.

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 10:22:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
Nie domyśliłbym się, że chodzi wam o wyłącznik przepustnicy

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2008 10:58:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
Dokładnie czyli fachowo czujnik stabilizacji biegu jałowego :). Sprawdź czy się załącza i napisz ok?

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2008 13:23:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
Ten włącznik jest na 100% sprawny. W zasadzie dochodzę do wniosku, że nie ma czym się przejmować skoro sytuacja już nie powtarza się. Może wina paliwa?Chociaż to żadne wyjaśnienie

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2008 14:45:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2007 23:58:02
Posty: 135
A filtr paliwa kiedy wymieniałeś? Może tak jak mówisz dostał się jakiś syf i zablokował rozdzielacz.

_________________
Audi 80 B4 2.6 ABC 94 r Q -> JEST :)
Audi 100 c3 2.3NF 89r Automat -> BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: