.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.kwi.2025 12:29:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3] Czy jest możliwe podwyższenie mocy silnika?
PostNapisane: 27.paź.2008 12:25:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
Witam

Czy jest możliwy upgrade silnika aby zwiększyć, poprawić jego osiągi? Nie mówię tu o profesjonalnym, drogim tuningu lecz coś w stylu chipów.

Jak posiadacie takie informacje to proszę o sugestie. Ewentualnie opisy o spalaniu, zużyciu silnika itp.

Mój silnik to 2.3 E R5 AAR z 1994 roku 213 000 przebiegu nie zagazowany.

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 12:55:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no ... a ile chcesz wydać ? minimum 800 zł. na wałek ostrzejszy, plus robocizna, ale tutaj przyzwyczaj się do innej charakterystyki silnika.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 17:41:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
Wydać ile - to zależy za jaką kasę co można osiągnąć. Jak za 800 zł szlif wałka po którym będzie auto mocniejsze o np 5km to nie warto.

Autko ma 133 km a fajnie by było aby miało ze 150km. Musi być inne niż standard.

Ile koni / momentu przybywa po takim szlifie?

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 18:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2007 22:50:49
Posty: 275
Lokalizacja: Białystok
Było uturbione NG, nawet nie jedno, więc poszukaj na forum. Jeżeli jeździsz na PB to już + żeby pójść tą drogą. Choć nie będzie to takie proste.

_________________
WWW.AUDIPODLASIE.PL
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 18:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
A czy po takim dołożeniu turbo spalanie wzrośnie? A może zmaleje?

I jaką ma trwałość turbo oraz silnik z turbo?

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 19:07:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Robert___2004 napisał(a):
A czy po takim dołożeniu turbo spalanie wzrośnie? A może zmaleje?

I jaką ma trwałość turbo oraz silnik z turbo?


Jesteś kolejnym któremu powiemy "odpuść sobie"

Zaturbic AAR to ciężka sprawa, a jak juz zaczynasz pytać o spalanie i czy przypadkiem nie spadnie to znaczy tylko jedno, brak pojęcia w tej materii, co niestety dyskwalifikuje Cię jako wykonawce przeróbek zwiększających moc w tym aucie. 150 koni nie uzyskasz na dzień dzisiejszy tanim kosztem, zapomnij. AAR to stara niemiecka wolnossąca maszyna, tutaj tanio nie naskaczesz.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 19:30:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Robert___2004 napisał(a):
A czy po takim dołożeniu turbo spalanie wzrośnie? A może zmaleje?

I jaką ma trwałość turbo oraz silnik z turbo?


Nie rozumiem takiego toku myslenia, chcesz miec mocniejsze auto, za pare groszy, a ponadto jezdzic za pol darmo... Daj sobie spokoj...

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
Chyba mnie nie rozumiecie. Tylko zapytałem bo wiem że w TDi spalanie jest mniejsze niż w normalnych dieslach tej samej mocy. Zapytałem się czy wzrośnie czy zmaleje. Od tego chyba jest to forum.

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:08:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
Dodatkowo: jakbym miał pojęcie o tej materi to napewno nie siedział bym na tym forum z pytaniami.
O kasę nie chodzi bo 1500 zł mogę na to wydać. Tylko jak za 1500 zł mi moc wzrośnie o 5% to wole zmienić auto na te z większym silnikiem

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:09:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Robert___2004 napisał(a):
Chyba mnie nie rozumiecie. Tylko zapytałem bo wiem że w TDi spalanie jest mniejsze niż w normalnych dieslach tej samej mocy. Zapytałem się czy wzrośnie czy zmaleje. Od tego chyba jest to forum.


A właśnei że tak nie jest.

Żadne tdi nie pali mniej niż sdi o tej samej pojemności. porównałeś tutaj tdi pd lub cr do starego kondona opartego na komorach wstępnych. Nawet w tym przypadku nie zawsze te pierwsze spalą mniej z tej samej pojemności (zależy o spalaniu w jakich warunkach mówimy)

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:10:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
A czy ja wspomniałem o sdi i czy ja wspomniałem o tej samej pojemności?

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:11:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
za 1500zl mozesz jedynie doprowadzic czesciowo silnik do serii... a nie myslec o podniesieniu mocy....

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:12:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Jako, z pewnością rozumiejący Ciebie, znający jego bolączki, możliwości i ograniczenia posiadacz 2,3 AAR od trzech lat odpowiem Ci jasno i bez szyderstw.

Nie da się podnieść mocy tego silnika. Owszem, obcinam tutaj spekulacje dot. hipotetycznych "da się", bo zapewne jakiś magiczny sposób by się znalazł, ale z racji dużych wymagań inwestycyjnych napiszę to samo co już kilka razy w takich tematach pisałem.

Są dwie możliwości:
* doprowadzenie do zdrowej serii (układ WN, wydech, olej i wszystko co z nim związane, dolot super szczelny, uszczelka pod deklem, uszczelniacze wtrysków, etc.)
* sprzedaż i kupno innego auta (np. 2,8 AAH quattro lub jeżeli mamy pieniądze na dbanie i serwis bieżący S4 2,2t AAN)

Cała reszta rozwiązań, uwzględniając wielkość niezbędnych nakładów w stosunku do niezbyt dobrych efektów, jest w zasadzie pomijalna.


Podobne tematy:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:21:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
I to jest odpowiedź która mi wystarcza. Nie da się i koniec.

Powiem tak: moje autko jest w bardzo dobrym stanie i jego osiągi w zupełności mi wystarczają. Auta nie mogę sprzedać bo tydzień temu kupiłem je za dosłownie grosze. Grosze nie znaczy, że to rupieć - porostu mam super szefów, a była to moja służbówka więc jej stan jest super. Pytałem z ciekawości, bo może istnieje jakiś prosty sposób zrobienia tego a gdybym nie zapytał to bym się nie dowiedział.

Dziękuję za odpowiedź.

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Ostatnio edytowano 27.paź.2008 20:29:55 przez Robert___2004, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:25:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Nie ma sprawy :peace:

2,3 R5 zadbane jest bardzo wdzięcznym motorem. Nie jest demonem prędkości, ale jest za to przyjemnością w trasie. Wystarczająco elastyczny, a trzeci bieg idealny do wyprzedzania, niezależnie od prędkości wyjściowej.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:28:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
Wiem i to jest piękne w tym aucie. Ma 15 lat a komfort jest bardzo zadowalający. Cicho, płynnie i ponadczasowo. To jest właśnie audi. Oczywiście są inne bardziej komfortowe ale mi to teraz wystarcza.

A ile wam te silniki spalają. Mi przy spokojnej jeździe 11,5 literka a przy pedale w podłodze 14. Czy to jest ok?

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Normalne spalanie, zdrowa jednostka :peace:
Spokojnie w trasie (przelotowo 120km/h, ale wyprzedzając wszystko po drodze) można zejść minimalnie poniżej 10, ale ogólnie nigdy nie mierzyłem w rekordy dolnego spalania.

Wrocław korki poniżej 12 nie schodzi. But i do 15 może być :diabel:

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:31:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Robert___2004 napisał(a):
Wiem i to jest piękne w tym aucie. Ma 15 lat a komfort jest bardzo zadowalający. Cicho, płynnie i ponadczasowo. To jest właśnie audi. Oczywiście są inne bardziej komfortowe ale mi to teraz wystarcza.

A ile wam te silniki spalają. Mi przy spokojnej jeździe 11,5 literka a przy pedale w podłodze 14. Czy to jest ok?


Normalne ;) wręcz zdrowe. Mi pobierał nawet 20 w mieście przy ciężkiej nodze Lekkiego Paliwa Gazowego

Wracając do tematu:

Robert___2004 napisał(a):
A czy ja wspomniałem o sdi i czy ja wspomniałem o tej samej pojemności?


Porównywanie tdi (elektronicznie sterowana pompa, sporo różnorodnych czujników, komputer sterujący wszystkimi parametrami pracy silnika, wtrysk bezpośredni) do starego kondona (mechaniczna pompa, komory wstępne, jedyny czujnik to chyba od temperatury płynu, brak jakiegokolwiek monitorowania stanu i pracy silnika) to taki dość słaby przykład. Tutaj porównujesz dwa zupełnie różne typy silników. natomiast AAR i zaturbiony AAR to jedna i ta sama konstrukcja. Więcej mocy=większy apetyt na paliwo.

Sdi to wolnossący brat tdi, stąd te porównanie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2008 20:42:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2008 22:05:41
Posty: 41
Lokalizacja: Szczecin
To się cieszę. Zdrowa bo przez 15 lat tylko w ASO robiona. No niektóre rzeczy sam robię jak światełka itp. Ale podstawy w ASO.

Dziękuję wam.

PS>Bobo- masz rację. Dzięki.

_________________
Audi 100 2.3 - piękny ryk piątki. 1994 rok avant
VW Golf IV 1.6 SR, Comfort Hatchbag 1998 rok
Audi 80 B4 1.9 TDi Standard Sedan 1994 rok
----------------------------------------------------------
www.gulf.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2008 10:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Jedyne czym możem sobie poprawić humor to stan motoru jak i tego co ów motor ma na siebie ubrane;] Można sobie pewne elementy ogarnąć, usprawnić, poprawić ale "mocy przybywaj" nie będzie. Ja jako, że czasami sobie lawetke szarpnę to chłodnicę oleju od MC instaluję i to sa moje tuningi;] Silnik juz ogarniety, oczywiście glowica i jej kanały poprawione kolektory takze ale to z przyzwyczajenia bo od zawsze glowice obrabiałem;]


NG, NF i AAR musza pozostać jako N/A pod PB lub BLOS'em;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: