.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 14:59:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki model wybrać ?
PostNapisane: 01.lis.2008 12:57:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
Witam wszystkich forowiczów.
Od kilku miesięcy jestem w posiadaniu Audi B3 90 2.3L zagazowane. Od samego początku były z nim mniejsze lub większe problemy. Są nadal. Z wcześniejszymi modelami Audi nie miałem takich problemów. Kiedy było coś do wymiany to się wymieniało i wszystko było w porządku. W tym przypadku jes odwrotnie. Na ogrągło trzeba coś wymieniać, a najgorsze jest to, że nie ma rezultatu.
Ale do sedna. Zastanawiam się nad zmianą benzyna/gaz na diesla. Poza tym gaz to zawsze dokładka a diesel fabryka, a na benzynę jak narazie mnie nie stać. Moje rozważania dotyczą B4 1.9 tdi albo 100 C4 2.5 tdi. Cena jaką chciałbym przeznaczyć to ok. 15 tyś. ale jeżeli będzie coś droższego i godnego uwagi to wstrzymam się i dozbieram grosza. Słyszałem jednak aby nie pchać się w TDI tylko w TD ze względu na prostrzą konstrukcję. Osobiście wolałbym B4 jednak z drugiej strony jest C4 i 2.5 czyli większa moc i wrażenia. Oczywiście to moja teoria i moje gdybania. Nie jeździłem ani jednym ani drugim dlatego też proszę Was o opinię co do tych dwóch modeli. A może jest jeszcze coś fajnego w dieslu o czym nie wiem? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 07:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
Miesiąc temu kupiłem pierwszego w życiu diesla. Wcześniej zawsze benzyna. Mam 2.5 TDI oznaczenie silnika 1T. Zanim go kupiłem to pytałem tu i ówdzie co to za stwór i takie oto opinie usłyszałem: pierwszy prawdziwy TDI grupy VAG (o poj 2.5) prosty jak konstrukcja cepa, nie do zarżnięcia, łatwy w obsłudze itd. No i się zdecydowałem. Taka sama opinia jest o silniku 1.9 TDI 90KM. Nie bawiłbym się w starsze silniki TD ...

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 10:23:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
Nasunęło mi się kolejne pytanie. Czy we wszystkich rocznikach B4 TDI-ki były solidne? No i to samo tyczy sie 100 C4. Ewentualnie jakie roczniki Wy polecacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 20:34:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Kolego smoolan
Co tu duzo sie rozpisywać, poprostu kupiłeś szrota i tyle. ( tez mi sie w zyciu pare razy zdarzyło :D )
Co do Twojego pomysłu aby kupic diesla, to wiedz, ze jesli diesel będzie sie tak psuł jak Twoja obecna 90-tka, ( ktora jest rowniez bardzo udaną konstrukcją ) to będziesz ponosił wyzsze koszty napraw, bo części do diesli przewaznie są drozsze.
Cały problem w tym aby kupić w miarę zadbane auto, obojętnie jaki rocznik, model i wersje silnikową.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 20:27:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.paź.2008 12:38:30
Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
ZiPi napisał(a):
Kolego smoolan
Co tu duzo sie rozpisywać, poprostu kupiłeś szrota i tyle. ( tez mi sie w zyciu pare razy zdarzyło :D )
Co do Twojego pomysłu aby kupic diesla, to wiedz, ze jesli diesel będzie sie tak psuł jak Twoja obecna 90-tka, ( ktora jest rowniez bardzo udaną konstrukcją ) to będziesz ponosił wyzsze koszty napraw, bo części do diesli przewaznie są drozsze.
Cały problem w tym aby kupić w miarę zadbane auto, obojętnie jaki rocznik, model i wersje silnikową.



W ramach "sprostowania" - z całym szacunkiem, ale nie do konca zgodzę się z tym, że zakupiłem szrota. Auto po prostu było naprawiane przez niewłaściwe i niekompetentne osoby. Mój nadworny mechanik zdezerterował do anglii - niedługo wraca:) - a wiem, że oddanie samochodu w jego ręce to dobra decyzja. Problem w tym, że w Rzeszowie nie znam nikogo odpowiedniego, kto mógłby zająć się moją 90-tką. Ale zostawię ten temat i nadal liczę na Wasze uwagi co do diesla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 22:25:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Cytuj:
W ramach "sprostowania" - z całym szacunkiem, ale nie do konca zgodzę się z tym, że zakupiłem szrota.
No to sie cieszę.
Prawda jest taka, ze w normalnym i normalnie eksploatowanym samochodzie przez pierwsze poł miliona km., procz zwykłych rzeczy eksploatacyjnych niewiele jest do naprawy.
Najczęsciej w polskich warunkach wysiada K (KE) Jetronik zamęczony instalacją LPG.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 22:40:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Nie licz na wrazenia z silnikiem 2.5 w 100 c4 :) Jak trafisz zle to zobaczysz co znaczy doprowadzic do stanu uzywalnosci ta jednostke. Spalanei wieksze od 1.9 tdi a osiagi... i jedno i drugioe sie toczy. Moja rada jest taka ze jak nie potrafisz ogarnac benzynowej jednostki to nie pchaj sie w turbognojka. Na tym forum kazdy z wymienionych przez Ciebie silnikow jest opisany tak szeroko ze tydzien moze Ci nie wystarczyc zeby to przeczytac. Zaczalbym jednak wlasnie od tej lektury.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 00:38:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Doprowadź 2,3 do stanu używalności, to Ci się odwdzięczy. Prawdopodobieństwo, że kupisz diesla padaczkę jest znacznie wyższe niż w przypadku benzynowca... A w ogóle, to myślę, że po prostu masz do duszy założoną instalkę LPG i majstrów bez pojęcia o K-jetach i stąd te problemy. Wsadzaj BLOSa i ciesz się życiem - zapomnisz o strzałach, zamulaniu itp. itd.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 16:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.paź.2008 17:22:35
Posty: 69
Lokalizacja: Steyr A / Kraków PL
Auto: Audi A6 C6 2.0TDI Avant `09
slaid napisał(a):
Nie licz na wrazenia z silnikiem 2.5 w 100 c4 :) Jak trafisz zle to zobaczysz co znaczy doprowadzic do stanu uzywalnosci ta jednostke. Spalanei wieksze od 1.9 tdi a osiagi... i jedno i drugioe sie toczy.


Przesiadłem się z golfa 1.8 90KM na Audi 100 2.5TDI 120KM i powiem że jak na tak wielką i dosyć ciężką "krowę" to jest czym depnąć. Nie porównuję oczywiście do A6 174KM którą miałem okazję kiedyś pojeździć.

_________________
A6 C6 Avant 2.0TDI CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 19:23:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Za 15000 powinieneś trafić C4 TDI do jazdy. I taki polecam. AELa nie szukaj za 15000. AAT nie jest drogi w naprawach, po za tym tam nic się nie sypie oprócz wymian. 5 cylindrów bije na głowę 4 w dieslu. Spalanie niewiele większe. Reszta przez szukajkę. Powodzenia!

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jaki model wybrać ?
PostNapisane: 07.lis.2008 06:46:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
smoolan napisał(a):
Witam wszystkich forowiczów.
Od kilku miesięcy jestem w posiadaniu Audi B3 90 2.3L zagazowane. Od samego początku były z nim mniejsze lub większe problemy. Są nadal. Z wcześniejszymi modelami Audi nie miałem takich problemów. Kiedy było coś do wymiany to się wymieniało i wszystko było w porządku. W tym przypadku jes odwrotnie. Na ogrągło trzeba coś wymieniać, a najgorsze jest to, że nie ma rezultatu.
Ale do sedna. Zastanawiam się nad zmianą benzyna/gaz na diesla. Poza tym gaz to zawsze dokładka a diesel fabryka, a na benzynę jak narazie mnie nie stać. Moje rozważania dotyczą B4 1.9 tdi albo 100 C4 2.5 tdi. Cena jaką chciałbym przeznaczyć to ok. 15 tyś. ale jeżeli będzie coś droższego i godnego uwagi to wstrzymam się i dozbieram grosza. Słyszałem jednak aby nie pchać się w TDI tylko w TD ze względu na prostrzą konstrukcję. Osobiście wolałbym B4 jednak z drugiej strony jest C4 i 2.5 czyli większa moc i wrażenia. Oczywiście to moja teoria i moje gdybania. Nie jeździłem ani jednym ani drugim dlatego też proszę Was o opinię co do tych dwóch modeli. A może jest jeszcze coś fajnego w dieslu o czym nie wiem? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Nie słuchaj niemądrych porad, tylko celuj w zadbane TDI. TD to inna epoka i przepaść technologiczna. TDI psują się tak samo jak TD (jeśli się popsują, bo ja tego nie uświadczyłem, podobnie jak wielu innych).
Pamiętaj o najważniejszym: po zakup TDI`ka pojedź z kimś doświadczonym, krytycznie i sceptycznie nastawionym do samochodów. Bez VAG-COM`a i laptopka ani rusz, chyba że chcesz znów wylewać łzy nad rachunkami za naprawę ...
Celuj w B4 1Z lub C4 AAT.
Oba nie do zabicia. Pierwszy z nich prosty jak cep.
Unikaj aut powypadkowych i zdrutowanych. 15 kPLN wystarczy na ładnego 1Z`ta.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: