.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 10:42:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [VP 44] - różne pompy w różnych autach - rozważanie
PostNapisane: 30.paź.2008 12:56:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Witam Kolegów,
Nurtuje mnie pytanie, czym różni się pompa VP44 w 2,5TDI od pompy VP44 np. w aucie Dodge RAM 5,9 Diesel, biorąc pod uwagę, fakt że programowo nie da się w 2,5 TDI wydusić więcej niż jakieś 200PS, to silnik 5,9 Cummins seryjnie ma 235 koni, a spokojnie chipują te silniki na "kosmiczne" moce. Pompa niby ta sama:
http://www.mwfi.com/vp44.htm
Na pewno różnią się sterownikami, ale mechanicznie pompa w Dodge musi mieć większą wydajność.
Może ktoś kiedyś z forumowiczów drążył temat???
Może jest to warte zainteresowania, nie jeden użytkownik V6 2,5TDI chciałby grubo ponad 200 koni.
A może temat jest nie wart zainteresowania!

Pozdrawiam
Altium

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [VP 44] - różne pompy w różnych autach - rozważanie
PostNapisane: 30.paź.2008 13:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
pompa vp44 w 2.5v6 ma wlasny sterownik i Twoje ECU ("komputer A") gada z pompa "cyfrowo".
W przypadku 1.9tdi vp37 110ps pompa "jest glupia" i ECU auta podaje napiecie (czy czestotliwosc.. nie wazne) kabelkiem wiec zaingerowanie tam jest stosunkowo latwie wiec dlatego jest tyle powerboxow do vp37. W przypadku vp44 powerboxy sa znacznie drozsze i ich montaz oznacza koniecznosc wlozenia kabelka w elektronike pompy aby ominac elektronike (jakby polaczyc sie z pompa "za elektronika" - tak ja to sobie tlumacze)
Od ktoregos tam roku elektronika VP44 zdaje sie, ze sprawdza kod immo to dodatkowo moze utrodnic swap pompy
Na jakims forum o diagnostyce vagcom ktos sie pochwali ze potrafil montowac pompe z innej odmiany V6tdi do innej i niby to byl wyczyn

Reasumujac: ECU gada z ECU pompy poslugujac sie jakims "protokolem"... nawet jakby mechanicznie nie byl to problem to pewnie elektronika tego doga nie dogada sie z ecu auta... gdyby udalo sie uzyc elektronike audi/ve w pompie innej to zaszyta logika mowiaca "dawka X = napiecie/czestotliwosc Y" nie bedzie pewnie pasowac do tego vp44 z doga
Malo punktow w PL jest w stanie vp44 naprawic (kupa tylko wysyla pompy do Smietany, Krotoszyna, Olawy...) o jakis glebszych modach to raczej nie slyszalem
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 14:48:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
VP44 to oznaczenie typu pomp bosch. pompy w ww. samochodach napewno sie różnią pewnie wielkością i ilościa cylindrów
BTW w vectrze DTL też jest VP44 a tam sę 4 cylindry więc sami widzicie.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 18:07:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Faktycznie, w Vectrze są 4 cylindry i też VP44 :|
W tym Dodzu, jest 6 cylindrów i pompa całkiem podobna do tej z V6, ale na pewno się nie dogada z ECU VAG, nic tam, ale w sumie zawsze warto zapytać, można wiele ciekawych rzeczy się dowiedzieć.

Pozdrawiam
Altium

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 20:31:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
w bmw E46 2.0D 136KM 98-01 też jest pompa VP44 i też padają jak muchy...

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 21:34:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
BladyRS napisał(a):
w bmw E46 2.0D 136KM 98-01 też jest pompa VP44 i też padają jak muchy...

z tym padaniem jak muchy to pewnie jest "srednio raz na 300tys" i przynajmniej v 2,5v6 tdi dotyczy najczesciej elektroniki (naprawa nie wymaga wykrecania pompy z auta - inna sprawa czy pad elektroniki jest przyczyna czy skutek...)

altium napisał(a):
W tym Dodzu, jest 6 cylindrów i pompa całkiem podobna do tej z V6, ale na pewno się nie dogada z ECU VAG,

schemat wtyczki
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... lektronika
wyglada na to, ze ECU pompy gada z ECU auta "po CANie" ... i jezeli w innym 6cylindrowym tez by tak bylo to kto wie (w senie moze "motor by zaskoczyl" a nie "chodziloby plug&play")


http://www.streetracing.pl/forum/index. ... opic=38223
"Moim zdaniem problem tkwi w wysterowaniu zaworka sterującego dawką. Można byoby np wykorzystać jakiegoś box-a i do tego soft w sterowniku. Mechaniczna ingerencja w tą pompę wydaje mi się niemożliwa."
brzmi to sensownie ale to wypowiedz dobrego tunera a nie dobrego pompiarza i to watek z 2006 (swiat idzie na przod wiec moze juz sa inne sposoby)
...w sumie boxa w garazu mam...
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: