.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 12:29:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C6] 2.0 FSI czy 2.4 benzyna
PostNapisane: 02.lis.2008 11:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Witam,kolega chce kupic a6 c6 w benzynie ,bierze pod uwage dwa silniki 2.0 i 2.4,poniewaz zna motor 2.4 chce sie cos dowiedziec jak on sie ma do silnika 2.0 FSI wady, zalety, spalanie.Ja posiadam silnik 2.4 jak na razie bezawaryjny nie wiem jak z rozrzadem i czy 2.0 FSI tez ma broblem z rolkami napinajacymi .Zaznaczam ze kumpel nie chce dizla ,2.0tdi (imbusik) 3.0 tdi(rozrzad) rozwazal tez 3.2 ale tam tez cos nie tak z gladzia cylindrow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 12:09:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
gładź cylindryczna to wada nie tyklo 3.2 ale i 2.4 :)
osobiscie polecałbym 2.4 osiągi porównywalne na plus dla 2.0 spalanie także ( biorac pod uwagę jazdę bez szaleństw)

zasłyszane od kumpla z ASO lecz niepotwierdzone -> TFSI lubi siadać turbo i to nawet przy dość niskich przebiegach. Nie wiem czy to jest spowodowane złym użytkowaniem czy wadą fabryczną. Po za tym większa kultura pracy jest przy silniku V6 2.6

aha wystrzegaj się multitronica :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 12:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Dzieki Dred,a juz myslalem ze 2.4 to silnik bez wad,a czy 2.0FSI to rozwiercony stary 1.8T czy to nowa konstrukcja?Namawiam kumpla na 2.4( dzwiek v6) ale jego kusi to 2.0FSI mowa o czipowaniu tego motoru,ja nie wiem czy te 170KM to nie jest juz troszke wyzylowane ,nie mam doswiadczenia w tym temacie .Ps.apropo czy w nowej c6 jest wogole jakis silnik bez wad,bo jak mniemam w 4.2 i 5.2 tez beda sprawy rozrzadowe no minus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 15:41:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
tomas napisał(a):
Dzieki Dred,a juz myslalem ze 2.4 to silnik bez wad,a czy 2.0FSI to rozwiercony stary 1.8T czy to nowa konstrukcja?Namawiam kumpla na 2.4( dzwiek v6) ale jego kusi to 2.0FSI mowa o czipowaniu tego motoru,ja nie wiem czy te 170KM to nie jest juz troszke wyzylowane ,nie mam doswiadczenia w tym temacie .Ps.apropo czy w nowej c6 jest wogole jakis silnik bez wad,bo jak mniemam w 4.2 i 5.2 tez beda sprawy rozrzadowe no minus


nie ma silnikow w ktore kasy nie trzeba przy kupnie wlozyc czym wiekszy silnik bardziej skomplikowany i wieksza kasa ktora trzeba wydac no chyba ze nowe auto :-) jak go stac na c6 to pewnie stac go zeby wymienic glupi np: imbusik albo napinacz rozrzadu :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 20:08:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Jeśli ja miałbym wybierać z tych dwóch motorów to tylko 2.4V6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 20:20:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
2.0 to nie jest rozwiercony 1.8

1.8 nie był na bezpośrednim wtrysku w komore spalania ( FSI)
robią obecnie 1.8 TFSI chyba 163 konne

tak można sobie chipować te 2.0 po za tym ono nie jest wysilone raczej zamulone ;)
ten sam silnik 2.0 w A6 ma 170 ps w A4 ma 200 ps
nie robili 2.0TFSI 200 ps w C6 by nie strzelić sobie gola do własnej bramki , bo ono jest tańsze od 2.4

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 20:37:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 20:40:37
Posty: 32
Lokalizacja: Sandomierz
Czyli zcipowane 2.0FSI na 200ps w c6 bedzie sie duzo lepiej zbieralo niz 177ps 2.4 v6,mysle ze to wystarczajacy argument dla mojego kumpla (niestety)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 20:43:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Przecież wolnossącego nie z czipuje się do 200PS-ów.Na plus przemawia 2.4 ze względu na bardzo cichą prace.2.0fsi to kosiarka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 21:01:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
rafala6 napisał(a):
Przecież wolnossącego nie z czipuje się do 200PS-ów.Na plus przemawia 2.4 ze względu na bardzo cichą prace.2.0fsi to kosiarka.

ale w C6 nie ma 2.0 wolnossącego tylko na turbince 2.0 TFSI

jeśli chce osiągi to niech bierze 2.0 bo są lepsze, do tego program i będzie jeszcze lepiej

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 21:25:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
To po co piszecie 2.0FSI,a nie 2.0TFSI :D Już za stary jestem na te ciągłe zmiany :):Jeśli jest tak jak piszesz to jednak wybieram kosiarke 2.0TFSI :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 21:28:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
czil ałt bi kuuul ;)
no pisal w skrócie w A6 nei ma r4 wolnossącej na szczęście. Szkoda tylko , że ograniczyli mocz :/
Mogliby dać 200 lub 220 PS jak w A4 DTM i do tego sofcik się robi ;)
idąc dalej tym tropem mogli dać 265 koni z 2.0 TFSI :peace:

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 21:31:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Chyba specjalnie ograniczyli moc ze względu na 2.4 :/ Ale mały virusik i jest cacy :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 21:33:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
tak jak pisałem , jeśli by tego nie zrobili to byłby strał do własnej bramki

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2008 22:12:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja bym postawił na sprawdzony silnik 2.4. Jakoś nie mam przekonania do technologii FSI, o której właściwie za dużo nie wiemy, tym bardziej o nowym silniku 2.0TFSI. Pozatym dużą zaletą 2.4 jest jego gładka i cicha praca noi ten piękny pomruk V6. Kolega miał racje 2.0 pracuje troche jak wiertarka :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: