.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 20:08:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.4] klocki od strony wew zużywają się dużo bardziej
PostNapisane: 03.lis.2008 15:43:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.paź.2004 23:39:46
Posty: 31
Lokalizacja: WARSZAWA
Witam, mam taki problem : klocki przednie (a co za tym idzie) tarcza zużywają się dużo bardziej od strony wewnętrznej na obu kołach.
Dzieje się tak nawet powymianie na nowe tarcze i klocki i czyczeniu zacisków.
Historycznie : kontrolka od klocków zapala się nawet poniżej 20 000 km i klocki z powodu zuzycia (tych od strony wewnętrznej) kwalfikują się do wymniany. Czy ktos miał taki problem - wie co to może być. Trochę szkoda $$ na nowe klocki co 20tys. km. Pozdrawiam Ł.S.

_________________
obecnie A6 C5 2,4 30V APS(165 KM) z 2000r.
(A4 1,8 20 V ADR (125 KM) z 1995 roku)
(80 1,8 S NE (91 KM) z 1991 roku )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 16:27:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Masz najprawdopodobniej zatarte tuleje prowadzące zacisk. Heble pownieneś mieć też trochę słabsze z tego powodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 20:02:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Rozebrać, wyczyścić i nasmarować prowadnice zacisku, do tego wycisnąć na 1 cm tłoczek, nasmarować i wcisnąć, można tak 2-3 razy, aż zacznie przesuwać się bez większych oporów.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 11:04:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Mam dokładnie taki sam problem.

Wczoraj zmieniłem klocki i tarcze i okazało sie że od strony wewnętrznej są starte prawie do zera a od zewnętrznej jak nowe.

Prowadnice zacisku niby chodzą ładnie tłoczek też

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 22:14:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2009 12:11:16
Posty: 28
Lokalizacja: 3miasto
Mam obecnie tak samo w jednym kole w Passacie B5 2003 ... klocke zjechany na 3 mm od strony wewnętrznej. Pierwsza diagnoza to zapieczony tłoczek, obecnie czekam na zestaw naprawczy do tłoczków. Przeczyszczenie, nasmarowanie i założenie nowych uszczelek prawdopodobnie rozwiązuje sprawę. Warto też zwrócić uwagę na prowadnice zacisków. Pozdrawiam.

_________________
Nowa mapa 2009 EU do MMI - http://torrenty.org/torrent/354217

Audi A5 3.2 FSI quattro 2008
Audi Q7 3.6 FSI quattro 2008
VW Passat B5 1.9 TDI 2003


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 12:23:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
wordeck napisał(a):
Rozebrać, wyczyścić i nasmarować prowadnice zacisku, do tego wycisnąć na 1 cm tłoczek, nasmarować i wcisnąć, można tak 2-3 razy, aż zacznie przesuwać się bez większych oporów.

Pozdrawiam


Proszę o info czym nasmarować najlepiej prowadnice zacisku i tłoczek.

Dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.maja.2010 13:06:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
arkoch napisał(a):
wordeck napisał(a):
Rozebrać, wyczyścić i nasmarować prowadnice zacisku, do tego wycisnąć na 1 cm tłoczek, nasmarować i wcisnąć, można tak 2-3 razy, aż zacznie przesuwać się bez większych oporów.

Pozdrawiam


Proszę o info czym nasmarować najlepiej prowadnice zacisku i tłoczek.

Dzieki za pomoc


Najlepszy jest smar miedziany :peace:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.maja.2010 22:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Słuchajcie. Nie wyobrażam sobie sytuacji gdy jest zatarty tłoczek w zacisku a klocki nadal się zużywają i to nie równomiernie!! Po pierwsze tłoczek nie ma tu nic do gadania, bo gdyby to była jego wina to koło by się grzało a zurzycie było by równomierne. Jedyna opcja to albo zapieczone prowadnice zacisku (standard) albo klocki zacinięte w jarzmach przez korozję (jeszcze częsciej spotykana usterka). Stąd też twierdzę, że nawet klocki trzeba umieć wymienić;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 23:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To jest normalny objaw ze zużywa się bardziej wewnętrzny klocek niz zewnetrzny , wewnetrzna strona jest poddana wiekszej sile tłoka. Pytanie tylko jak barddzo duża jest ta różnica. 20 000 km na klockach to wynik dobry nie dobry , liczy sie jakośc klocka , technika jazdy , cykle miejskie lub nie i w końcu ostatecznie czy jest to automat czy manual. Pomyślmy zanim będziemy naprawiać. I jeszcze jedno smar miedizany nie nadaje sie do prowadnic :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 10:14:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Lotus napisał(a):
I jeszcze jedno smar miedizany nie nadaje sie do prowadnic :)


To co polecasz :?:

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 10:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dlaczego się nie nadaje ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2010 19:57:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2008 08:39:19
Posty: 92
Lokalizacja: Żarki
U mnie podobnie ostatnio tylne klocki przypadkowo przy wymianie łożyska tylnego przelookał mechanik i stwierdził że wewnętrzne prawie do zera!!! Przeczyścił zacisk zobaczymy ile teraz pojeździ ;)

_________________
Audi C4 A6 2.5TDI @ AEL

http://img148.imageshack.us/my.php?image=lewyprzod2vg9.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: