Zacznę od odpowiedzi najprostszych ...
:
Szanowny Makaonie - chociaż sprawa wydaje się oczywista i przećwiczona w praktyce setki razy - zanim Ci odpowiem - wolę się jednak upewnić czy dokumentacja nie podaje inaczej niż sądzę. Wyda Ci się to dziwne lecz niniejszy topik ponownie sprowadził mnie na ziemię i postanowiłem nie chlapać jęzorem bez upewnienia się czy moje postępowanie (porady) jest prawidłowe (jezeli poczytasz do końca - łatwo zrozumiesz dlaczego tak zagmatwałem odpowiedź na Twoje - wydawałoby się - banalnie proste pytanie).
Wordeck - nie wiem do czego pijesz ale moim zdaniem nie padło ani jedno stwierdzenie, że
Mariuszgt powozi automatem wyposażonym w mechaniczne sprzęgło ... . Procedurę odpowietrzenia tego układu (sprzęgłowego) poruszyłem w odpowiedzi na post Mtytusa i mam nadzieję, że przynajmniej w tej sprawie zachowałem się logicznie ... .
Szanowne Grono - z Mariuszem na czele .
Mówiąc najkrócej - jedyna osoba, która czegoś w tym wątku nie sknociła to
Szogun ... (ale to pewnie tylko dlatego, że wypowiedział się nadzwyczaj skromnie ...
).
Wszyscy pozostali - ze mną niestety na czele
- daliśmy mniejszą lub większą plamę (ja niestety największą
) - wprowadzając Mariusza w błąd (na szczęście "tylko" średniego kalibru) .
Otóż dla AKE quattro tiptronic z RM2001, czyli modelu z osobną pompą ESP (V156) i podczas tradycyjnego odpowietrzania powinniśmy zachować taki harmonogram:
1. Odpowietrzyć układ hamulcowy "nożnie" według kolejności podanej przez Kolegę Szogun :
- prawy przód
- lewy przód
- prawy tył
- lewy tył
To wstępne odpowietrzenie możemy zakończyć dopiero wtedy, kiedy zyskamy absolutną pewność, że z odpowietrzników wydobywa się płyn wolny od piany i pęcherzyków powietrza.
2. Po wykonaniu pkt.1 powinno się zapiąć VAGa, wybrać sterownik 03, a w nim:
- 11 Login i wprowadzić kod 40168
- 04 Nastawy Podstawowe i wybrać 002 i najlepiej nie zatwierdzać, dopóki druga osoba nie popuści odpowietrznika przy przednim lewym kole. Kiedy będziemy pewni, że odpowietrznik został zluzowany - wówczas zatwierdzamy wcześniej wybrane 002
Po zatwierdzeniu 002 uruchomi się pompa ESP na około 10 sekund i kiedy ten proces się zakończy - bezzwłocznie dokręcamy odpowietrznik i zamykamy procedurę "na VAGu".
3. Warto czynić to częściej ale po odpowietrzeniu pompy ESP KONIECZNIE należy uzupełnić stan płynu w zbiorniczku.
4. Dla wszelkiej pewności a przede wszystkim własnego bezpieczeństwa - ponownie powtarzamy czynności z pkt.1 - najlepiej kilkukrotnie.
Tym sposobem (wykonanie pkt.1 do 4) układ hamulcowy powinien funkcjonować ("już" i "nareszcie") prawidłowo ...
.
UWAGA: powyższa procedura dotyczy tylko i wyłącznie układów hamulcowych z funkcją ESP 5.3 i nie jest tożsama z układami wyposażonymi w inne systemy wspomagające (np. ESP 5.7 lub z ADR, ASR, EDS, etc. ... ) .
Kończąc zostaję z nadzieją, że opisana powyżej procedura nie zawiera już żadnych błądów i jest zgodna z zaleceniami producenta. Z uwagi na nasze bezpieczeństwo i dosyć szczególną rolę układu hamulcowego
- moim zdaniem - odpowietrzanie instalacji powinniśmy wykonywać dokładnie tak jak "książka pisze" i bez osobistego "widzimisię" (nawet jeśli przez długie lata czyniliśmy to według innych zasad, tzw. "starej szkoły") ... .
Jak widać w moich poprzednich postach - ja również nie uniknąłem zgubnego rutyniarstwa, za co wszystkich - a Mariuszagt w szczególności - SERDECZNIE PRZEPRASZAM !!!
O tym jak bardzo mi teraz wstyd - nawet nie będę mówił ....
.