.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 21:49:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Śruby zabezpieczające - zagubiony klucz
PostNapisane: 01.lis.2008 21:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2005 22:56:28
Posty: 320
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A4 B5 1.8T
Jakie jest prawdopodobieństwo, że w warsztacie samochodowym będą potrafili odkręcić śrubę zabezpieczającą bez klucza do niej? Niestety zagubiłem klucz (nasadkę) i nie mogę wykręcić kół aby zmienić na te z zimowymi oponami. Nie wiem co robić, wszystko przeszukałem, ale klucz przepadł jak kamień w wodę. :(

_________________
Tu NIE BYŁO reklamy - link do strony niekomercyjnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2008 21:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 01:34:45
Posty: 218
Lokalizacja: Skołyszyn,Biecz,Londyn East
Jezeli masz srube zabezpieczajaca z zabezpieczeniem zewnetrznym to młotkiem nabijasz na nia klucz nasadke o odpowiedniej wielkosci i odkrecasz lub jezeli jest to sruba z zabezpieczeniem wewnętrznym bierzesz nasadke i szlifierke i robisz klucz który nabijasz młotkiem w sruby zabezpieczajace i odkrecasz :D
Zapuść zdjecia to pomyślimy ;)
Musi zadziałac :D

_________________
była Dacia 1.3 :-)
była B3 2.0 91' :-) :-)
byla A8 2.8 96' :-) :-) :-) :-)
jest A8 4.2 04' :-) :-) :-) :-) :-)
Obrazek


Ostatnio edytowano 01.lis.2008 21:25:30 przez Saberek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2008 21:25:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja użyłem młotka i odpowiedniego śrubokręta płaskiego... ciężko, ale poszło.

pozdro

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 15:49:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2005 22:56:28
Posty: 320
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A4 B5 1.8T
Saberek napisał(a):
Zapuść zdjecia to pomyślimy ;)


http://images29.fotosik.pl/290/7d4fa4b58b6e9f89.jpg
http://images32.fotosik.pl/392/ef5563452945eb23.jpg

Na aukcjach widziałem podobne śruby, ale nie mam pewności czy identyczne czy tylko podobne.

_________________
Tu NIE BYŁO reklamy - link do strony niekomercyjnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 16:27:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Przerabiałem ten temat tydzień temu - trox był w śrubach na 11 zębów. Wbiłem młotem troxa na 12 zębów. Na szczęście puściło, ale spędziłem nockę w aucie :), bo kapcia złapałem wieczorem i wszystkie sklepy były już zamknięte.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śruby zabezpieczające - zagubiony klucz
PostNapisane: 03.lis.2008 17:15:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Rapido napisał(a):
Jakie jest prawdopodobieństwo, że w warsztacie samochodowym będą potrafili odkręcić śrubę zabezpieczającą bez klucza do niej? Niestety zagubiłem klucz (nasadkę) i nie mogę wykręcić kół aby zmienić na te z zimowymi oponami. Nie wiem co robić, wszystko przeszukałem, ale klucz przepadł jak kamień w wodę. :(


najprosciej jedz do aso lub do wulkanizacji :D .

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 17:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
gwiazdka
młotek
cierpliwość
delikatność żeby nie zjechać
i po sprawie

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śruby zabezpieczające - zagubiony klucz
PostNapisane: 03.lis.2008 19:56:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Krysti napisał(a):
najprosciej jedz do aso lub do wulkanizacji :D .


Może ASO - po 2 tyg. sprowadzą, ale o wulkanizacji zapomnij - stosują tę metodę co ja :) - odwiedziłem 11 warsztatów, żaden nie miał takiego klucza.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 20:00:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 01:34:45
Posty: 218
Lokalizacja: Skołyszyn,Biecz,Londyn East
Prubój ze szlifowanie nadaski ale twardej "chrom-vanad" :)
Powodzenia ;)

_________________
była Dacia 1.3 :-)
była B3 2.0 91' :-) :-)
byla A8 2.8 96' :-) :-) :-) :-)
jest A8 4.2 04' :-) :-) :-) :-) :-)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 20:54:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2005 22:56:28
Posty: 320
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A4 B5 1.8T
Na razie rozesłałem zapytania do osób, które sprzedają śruby zabezpieczające. Może ktoś będzie miał komplety. Doliczyłem się 19-tu "ząbków" na główce śruby.

_________________
Tu NIE BYŁO reklamy - link do strony niekomercyjnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2008 21:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
mam ten sam problem,nie mam klucza do zabezp.Napisz jak rozw. ten problem i zdobedziesz ta nasadke

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2008 20:56:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Moze nie rozwiązę problemu ale jest do tego typu przypadkow specjalny klucz ( niestety nie wiem jak brzmi jego fachowa nazwa ) Coś w rodzaju rozwiertaka - nasadka ze specjalnym gwintem - nozem stozkowym w srodku. Kręcąc, gwint wcina sie w srubę i nie ma bata, kazda sruba puszcza.
Ps. Miałem ten problem w Niemczech , nawet ASO sie na mnie wypięlo. Zadzwoniłem po ADAC - 3 min roboty i było po sprawie.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 17:09:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2008 11:55:59
Posty: 40
skoro nie masz klucza to śruby zapewne polecą do śmieci - więc najłatwiej przyspawać do nich klucz albo nakrętke i za przyspawaną nakrętkę łapać zwykłym kluczem
zrobi to każdy kto ma migomat za przysłowiową flaszkę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 17:32:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
mmmarcin napisał(a):
skoro nie masz klucza to śruby zapewne polecą do śmieci - więc najłatwiej przyspawać do nich klucz albo nakrętke i za przyspawaną nakrętkę łapać zwykłym kluczem
zrobi to każdy kto ma migomat za przysłowiową flaszkę...


No właśnie nie bardzo, bo po pierwsze śruby siedzą bardzo głęboko (jeśli są oryginalne fele), a po drugie jest to niezdrowe dla aluminium felgi...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 15:55:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2005 22:56:28
Posty: 320
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A4 B5 1.8T
I po problemie:) Mam już nasadkę.

Co do przyspawania czegokolwiek do śruby, to raczej nie byłoby to możliwe - śruba jest osadzona dość głęboko i obawiam się, ze bez uszkodzenia alufelgi by się nie obyło.

_________________
Tu NIE BYŁO reklamy - link do strony niekomercyjnej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 20:57:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 19:01:05
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
a nie mozna prosciej mi zawsze sie tak udawalo

potrzebny mlotek , kawalek preta zeby dobrze uderzyc w srube i robimy tak


dokrecamy pozostale sruby bardzo mocno te ktore sa na normalny klucz jak masz alu to na pewno pojda z pol obrotu


potem mlotek i przez ten pret kilka razy w srube ale dosc mocno...

powinna odkrecic sie palcami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 21:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Standardowe zabezpieczenie grupy VW .Klucz do kupienia z kpl nowych śrub w zestawie Febiego ;) za 60zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2008 22:12:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
ADAM 12 napisał(a):
Standardowe zabezpieczenie grupy VW .Klucz do kupienia z kpl nowych śrub w zestawie Febiego ;) za 60zł


No i to jest konkret :) Oczywiście pod warunkiem, że się nie stoi na kapciu w szczerym polu w środku nocy, kiedy TIRy chcą Cię zdmuchnąć z pobocza, deszcz się leje na głowę, podłożyłeś już nawet lekko lewarek i nagle ze zdumieniem dostrzegasz, że nasadka, która leżała sobie spokojnie od wiosny w schowku "dostała nóg" :peace:
Tak czy inaczej od tego czasu mam wyłącznie standardowe śruby na klucz 17.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2008 08:43:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja wymieniałem ostatnio na wiosnę wszystkie śruby (bo jedna zabezpieczająca miała juz zjechany gwint), 3 sie odkręciły z ta jedną mieli w warsztacie 4-5 godzin roboty: młotki, nasadki, spawanie itp. W końcu poszła..... teraz są nowe śrubki.... :peace:

generalnie w każdym warsztacie powinni jakoś odkręcić, kwestia czasu...

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: