Tomiswir napisał(a):
Dzięki meszrum za szybką ocenę sytuacji, cieszę się, że rozwiałeś moje wątpliwości w kwestii typu silnika, wynika z tego, że poprzedni właściciel nie był do końca świadomy czym jeździ, bo do tej pory utrzymuje, że był to silnik 155 konny i poddał go chip-tuniningowi na 180 KM.
Co do WS, to ostatnio (ok. 2 miesięcy) auto stało się mniej dynamiczne i, nie wiem czy to możliwe, nieznacznie wzrosło spalanie. Dlatego w tym tygodniu zainwestowałem w VAG'a.
Co znaczy odłączony prądowo na chłopski rozum, mechanikiem nie jestem, ale myślę, że mógłbym to sprawdzi w domowych warunkach. Postaram się tym zając jak najszybciej,żeby wszysto wróciło do normy.
Wyższa temperatura była niemożliwa do osiągnięcia, tu także pytanie, czy przy tej temp. silnik jest niedogrzany i także więcej spala? EGR postaram się sprawdzic, o ile dobrze pamiętam to był gdzieś topic na ten temat.
Nurtuje mnie problem tego marnego tuningu, któremu niby była poddana ta jednostka, w jaki sposób mogę uzyskac oryginalne oprogramowanie dla tego silnika?
Temat będę odgrzewał w dłuższych odstępach czasu, jestem kierowcą i rzadko bywam w domu. Wybaczcie tyle zapytań.
Tomisiwir,
co do WS i spalania/dynamiki,
awaria WS, jak napisałem powyżej, powoduje, iż samochód porusza się na tzw. mapie awaryjnej - w wielkim skrócie: nie występuje analiza kąta wtrysku i dynamiczne ustawianie innych parametrów. ponadto, dawka również jest inna, co zazwyczaj skutkuje sporym spalaniem, które u Ciebie potęguje niedogrzany silnik [czyli tym samym jeszcze większa dawka].
przy uszkodzonym WS samochód jest słabszy
na dole, ma nieco inaczej ukształtowany moment obrotowy [nieco mniej przewidywalny] i co ciekawe, czasami po prostu jest nieco słabsze [by za 2 min. rwać jak szalone].
zatem: usterki w Twoim silniku [WS i termostat] odpowiadają za zwiększone zużycie paliwa i mogą [WS oraz podciśnienie] odpowiadać za nieco gorszą dynamikę.
WS to wtryskiwacz z przewodem. być może jedynie nie ma styku w złączce[na to nawet wskazywałby błąd], lecz jest to niezwykle rzadkie, by ta część utraciła kontakt.
[za ok. 1h wrzucę Ci schemat i nr WS].
co do podciśnienia,
oto schemat:
zamieniasz miejscami zawory 27 i 28 i logujesz 003BS. po logowaniu przywracasz ich stan poprzedni.
pozwoli nam to dowiedzieć się, czy za zgon EGR'u odpowiada jego zaślepienie / nieszczelność czy może awaria zaworu N18.
co do programu,
skontaktuj się z naszym nadwornym tunerem - użytkownik o nicku Rogal przywróci Ci serię.
zawsze można też skorzystać z usług Aligatora - Wojtka Gołąbka
http://www.tdi-tuning.pl/kontakt_katowice.htm .
badyl napisał(a):
meszrumie ale kiedys sie ciebie pytalem to mowiles ze to zdrowa seria to teraz sam juz nie wiem boxa mam caly czas zdjetego
hmm...
a byłbyś tak miły i podrzucił link do logów?
być może masz rację, a ja nie pamiętam.
nie mniej jednak, Tomisiwir ma mapowo nietknięte doładowanie.