.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.lut.2025 19:53:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ B3 1,6 PP ] Gaźnik 2EE, zrobiłem nastawnik, co dalej ?
PostNapisane: 09.lis.2008 20:04:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 17:15:05
Posty: 11
Witam, wymieniłem membrane w nastawniku wol.obr. i nastawnik jest o.k. Jednak problem jest dalej, pali ładnie i obr.trzyma, wraz ze wzrostem temperatury obroty rosną a powinny maleć. Jest zrobione; wym.sonda, wężyki podciśnienia,gaź.umyty,przedmuchany, czujnik temp.na kolektorze. Kiedyś po włączeniu kluczyka słychać było jak coś się włącza na ok.2sek.[ jakby silniczek ]. Może ktoś wie co to się włączało, i dlaczego te obroty się nie stabilizują


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2008 22:30:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
nie mialem co prawda do czynienia z tym gaznikiem, ale po necie krąży ksiażka do B3 i tam był chyba nieco opisany ten gaznik jak znalde to zapodam.

A tak wogole wybłyskałeś kody usterek ?

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 08:08:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 17:15:05
Posty: 11
Mam książkę do audi, jest w niej ten gaźnik, tyle że bardzo ogólnie opisany, pomocne są rysunki i z nich korzystałem przy rozbiórce, natomiast nie jest niestety opisana zasada działania czyli co od czego zależy. W tej chwili działam po omacku. Chyba rzeczywiście wybiorę się do jakiejś stacji podpiąć ten silnik. Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 20:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
To tykała ta klapka, która jest na samej górze. Nazywa się ona klapką wstępnego formowania powietrza czy jakoś tak.... Po wyłączeniu silnika powinna się kompletnie zamknąć (zabezpieczenie, przed samouruchomieniem), następnie po kilku sekundach powinna się otworzyć jak szeroko, dla następnego uruchomienia. Przy uruchomieniu zimnego silnika, ta klapka otwiera się na maksa i wraz ze wzrostem temperatury zaczyna się przymykać. Przymyka się także przy przygazówkach. Szukaj instrukcji do pierburg 2EE, albo 2E2 (bo to bardzo podobny gaźnik). Gdzieś mam tą instrukcję, ale niestety na papierze. Nie wiem, czy nie czasem z VW forum. Jak nie to ten gaźnik był też w mercach 190E oraz w vectrze A 1.6 i/lub 1.8.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 20:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 17:15:05
Posty: 11
Masz na myśli przepustnicę rozruchową, ją napędza silniczek,ale to nie ten odgłos. To coś wydawało odgłos narastający po czym głośno się wyłączało [ takie puch ]. Za nic nie mogę dojść który z siłowników czy silniczków to był, a nie mam nikogo z takim wynalazkiem jak ten gaźnik. Jeśli coś wymyślisz to napisz, wszystko się może przydać,dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: