.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 02:50:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Słabo pali na cieplym 2.5TDI, oraz logi do oceny
PostNapisane: 08.lis.2008 20:02:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2008 16:29:17
Posty: 10
Witam. jestem tu nowy, moje audi i to a6 2,5TDI quattro, ostatnio mam z nim problem, gdyż na zimnym silniku odpala normalnie później cały czas w czasie jazdy nie ma problemu. Tylko jak go zgaszę i do końca silnik nie wystygnie to muszę go z pięć razy kręcić zanim zapale. Bylem w jakimś serwisie to mi niewiele powiedzieli, vaga jak narazie nie mam żeby zrobić porządne logi. Mam jedynie to co jest z tego serwisu i zrobiłem skan tego, może mi ktoś na podstawie tych skanów coś powie, widzę, że są dwa błędy, a poza tym nic, wiec proszę o pomoc co w nim może siedzieć. Dzięki


http://images24.fotosik.pl/293/1eab29276806b014.jpg
http://images30.fotosik.pl/292/d78255b651d08bb5.jpg
http://images39.fotosik.pl/28/cd9a8eedc915223a.jpg
http://images31.fotosik.pl/395/700ad0dc43e7e4c4.jpg
http://images36.fotosik.pl/28/f4d97045e8bad8b9.jpg
http://images43.fotosik.pl/28/e5d0a9734e59c370.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2008 20:47:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Najlepiej bedzie jak zaczniesz od tego :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 10:37:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2008 16:29:17
Posty: 10
A czy na podstawie tego co napisałem, nikt nie jest w stanie nic powiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 11:27:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
plrafal napisał(a):
A czy na podstawie tego co napisałem, nikt nie jest w stanie nic powiedzieć?


to co napisałeś stanowi 3% diagnostyki - jest jedynie odczyt błędów i log BS 011.
z tego co zamieściłeś wynika ponadto, że pojawia się błąd przeładowania T, co nie żadnego wpływu na rozruch.

problem z rozruchem ciepłego silnika związany jest w 90% przypadków z pompą wtryskową VP44 - ale to sprawdzisz jedynie w serwisie Bosch na stole probierczym.

swoją drogą, to auto jest po wypadku?
liczba i charakter błędów wskazuje na wypadek [zalanie] albo fatalnie założony niefabryczny alarm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 12:26:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2008 20:24:42
Posty: 33
Lokalizacja: Łódź
Skąd kolego jestes, moze ktos z forumowiczów pozyczy Ci Vaga i zrobi logi.

_________________
Audi A6 C5 Avant, 2.5TDI AKE Tiptronic Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 11:35:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2008 16:29:17
Posty: 10
Obecnie mieszkam w Anglii, więc raczej nigdzie vaga nie pożyczę. z tym sterownikiem koleś z serwisu mi mówił ze możne być zalany sterownik od alarmu bo jest to ponoć częsty przypadek w tych autach. Raczej na pewno nie miał żadnego wypadku. ostatnio zauważyłem ze po odpaleniu widać, że z pompy jest wężyk przezroczysty i jak płynie przez niego paliwo to pokazują się czasem pęcherzyki powietrza, ostatnio miałem wymieniany filtr paliwa , może kolesie z serwisu zapowietrzyli pompe? A z tym przeładowaniem turbiny, to bedzie EGR do czyszczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2008 22:53:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2008 16:29:17
Posty: 10
A co powiecie na takie rozwiązanie, znalazłem to na allegro, może ma ktoś doświadczenie z takim urządzenie i może coś na ten temat powiedzieć, czy takie coś pomaga?

http://www.allegro.pl/item474040403_zle ... w_tdi.html

http://www.allegro.pl/item479893227_mas ... iesla.html

A ten tekst znalazłem na innym forum, może to bedzie dobre rozwiązanie:
"Przy ciepłym silniku komputer podaje uboga dawkę startową. Można zmienić to mapą paliwową, regeneracja pompy lub wstawić układ który przy ciepłym silniku oszuka ECU i zaniży temp. silnika."

_________________
Audi A6 AVANT, 2.5 TDI quattro AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 09:42:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Raz ze jest ubozsza a dwa, ze paliwo podawane jest na cieplym "troche pozniej" (ponizej pewnej predkosci obrotowej krecenia silnika paliwo nie leci!)
Wiekszosc tdi, ktore znam na pompach VP pali gorzej jak jest cieply niz gdy sredniocieply (palony ale nierozgrzany). Ja sobie zmienilem mape "paliwa od startu" tak aby paliwo szlo doslownie okolo 100 obr/min szybciej (ilosci nie zmienialem) - efekt zauwazalny. Z tym, z u mnie palilo za 2-3 obr. rozrusznika a teraz za 1-2. Tym trikiem nie uleczysz usterki a jedynie ulzysz slabiej krecacemu rozrusznikowi

Generalnie jezeli bez kupna/pozyczenia kabelka vag-com + porzadnej dniagostyki kupisz "leczydlo z allegro" to jestes meska blondynka
Druga sprawa: czy wiesz na 100% ze leczydlo z allegro zaniza odczyt temp jedynie przy starcie?
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 20:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
przemekk74 napisał(a):
Raz ze jest ubozsza a dwa, ze paliwo podawane jest na cieplym "troche pozniej" (ponizej pewnej predkosci obrotowej krecenia silnika paliwo nie leci!)
Wiekszosc tdi, ktore znam na pompach VP pali gorzej jak jest cieply niz gdy sredniocieply (palony ale nierozgrzany). Ja sobie zmienilem mape "paliwa od startu" tak aby paliwo szlo doslownie okolo 100 obr/min szybciej (ilosci nie zmienialem) - efekt zauwazalny. Z tym, z u mnie palilo za 2-3 obr. rozrusznika a teraz za 1-2. Tym trikiem nie uleczysz usterki a jedynie ulzysz slabiej krecacemu rozrusznikowi
Przemek

Podczas ostatniej wizyty w Sserwisie Sopa zmodyfikował (wysłał do DE moje mapy a następnie wgrał po zmianach) mapy w identyczny sposób i też przy okazji w dół o 100 obr. Wcześniej zdarzało się, że za którymś razem na ciepłym musiałem pokręcić go o kilka obrotów dłużej. Teraz startuje błyskawicznie. Paliwo idzie teraz nie przy 450 a przy 350 obr/min . Ale to tylko tak przy okazji ... ;)
pozdr. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 20:16:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2008 16:29:17
Posty: 10
Proszę o ocenę logów. Narazie mam statyczne tylko, bo nie miałem z kim zrobić dynamicznych :) dodam ze autko czasami miało przeładowanie turbiny i błąd 575, wyczyściłem EGR jakieś tydzień temu i jak narazie nie przeładowuje. Z paleniem jak narazie na ciepłym nie ma problemu i odpala, może nie na dyk ale raczej bez problemu. Kolejnym problemem jest tempomat, który jet fabryczny i pomimo próby zaprogramowania nie działa, wszystkie przyciski działają, vag pokazuje, np wciśnięty przycisk fix 100111, a powinno być 000111, i ta jedynka na początku jest we wszystkich kodach

LOGI:
Statyczne
BASIC SETTINGS

BS-000
BS-003
BS-004
BS-011

GRUPY NORMALNE

ST-000
ST-001
ST-003
ST-004
ST-007
ST-013
ST-014
ST-018

_________________
Audi A6 AVANT, 2.5 TDI quattro AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 16:58:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2008 16:29:17
Posty: 10
ponownie proszę o ocenę moich logów.

_________________
Audi A6 AVANT, 2.5 TDI quattro AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: