.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 23:45:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.5TDI AFB `98r.] dziwne przyspieszenie
PostNapisane: 13.lis.2008 14:33:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich klubowiczów to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość.

Jestem szczęśliwym posiadaczem a4 2.5 tdi od pół roku dręczy mnie jednak dziwna przypadłość gdy przyspieszam (dzieje się to dwa razy na pięć przyspieszeń najczęściej na niskich biegach 1,2 czasami 3) obrotomierz zatrzymuje się na 3000 obrotów gdy jedna puszczę pedał na ułamek sekundy i wcisnę go ponownie obrotomierz jak szalony idzie do końca. Może któryś z was miał podobną sytuacje to mi pomoże. Dla jasnej sytuacji dodam ,że turbo jest po regeneracji grucha jest ok. nic się nie przycina. Auto było podłączone do komputera w warsztacie nie ma błędów mechanik powiedział ze przepływomierz jest słaby że może to przez to-wymieniłem na nowy bosch. Kolega zasugerował czujnik sterowania turbiny (N75 elektrozawór) więc też wymieniłem na nowy. Samochód po tym wszystkim jest zrywniejszy jak się nie przytnie obrotomierz przy 3000.A samochód jest po chipie może to przez to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 15:16:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
dla Ciebie mam wyrozumiałość.
natomiast nie wolno wymieniać jakichkolwiek części bez wcześniejszej diagnostyki, gdyż możesz wymienić cały silnik, a problem pozostanie.

czy dobrze rozumiem, że obroty zatrzymują się w miejsu, czy tylko obrotomierz [a obroty de facto rosną]?

zaczynasz od tego: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforum.php?f=27
ewentualnie podjedź na spot a4-klubu [http://www.a4-klub.pl/] w wawie i poproś by dobrzy ludzie zlogowali Twój samochód.

na 95% będzie zapisany błąd 00575 08-11 w ECU. to co opisujesz, to notlauf samej turbiny. może wynikać z wadliwej T, bądź z kłopotów z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. może też być to wina nieszczęśliwego tuningu.
kiedy wymieniałeś odmę?
czy czasami samochód nie dymi na błękitno na biegu jałowym?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 2.5TDI AFB `98r.] dziwne przyspieszenie
PostNapisane: 13.lis.2008 15:46:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Calkiem powazna porada:
kupilbys kabelek za 100pln, poswiecil pol soboty na postudiowanie tematu "diagnostyki vagcom" i pewnie juz tylko na tych "naprawach w slepo" zaoszczedzilbys (strzelam) kilkaset pln
Nie kupiles samochodu, ktory toleruje "bycia blondynka" (inaczej: blondynki placa, placa ....a z autem dalej cos nie tak)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 15:56:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Parę napraw samochodu i będę pisał posty jak wy hi hi


Nigdy nie widziałem żeby samochód dymił mi na błękitno obrotomierz nie staje całkowicie przy 3000 lecz powoli wzrasta ale ze ślimaczym tempem czasami przy około 3800 jakby włącza się turbo i wskazówka strzela do końca skali normalnie ( obroty samego silnika wzrastają i zatrzymują się równomiernie ze skazaniem obrotomierza). Niestety nie wymieniałem odmy nigdy. Wrażenie jest takie jakby turbina po prostu słabiej dmuchała bo jak ma się zatrzymać przy tych 3000 to od 1000 już nie wkręca się tak jak powinien


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 15:58:36 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Tryb awaryjny, tzw. notlauf, miałem bodaj raz czy dwa w dawnym audi (TDI)
VAG prawdę powie Ci.
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 16:02:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
MorgothV8 napisał(a):
Tryb awaryjny, tzw. notlauf, miałem bodaj raz czy dwa w dawnym audi (TDI)
VAG prawdę powie Ci.
:peace:


i zaoszczędzi parę drobnych ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 16:26:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Gustav napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Tryb awaryjny, tzw. notlauf, miałem bodaj raz czy dwa w dawnym audi (TDI)
VAG prawdę powie Ci.
:peace:


i zaoszczędzi parę drobnych ;)



i co miales nie tak ze wchodzil w ten tryb awaryjny?
ps. zamowilem kabel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 08:54:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja miałem czipa - i kiedyś wracałem z kazimierza do mińska. 3cia w nocy. Praktycznie od wjechania na lubelską (gdzieś od Ryk do Kołbieli) non stop gaz do dechy (stałe 190-200) przez około 70 km. Chyba sie troszkę przemęczył... Po ponownym odpaleniu było juz ok. Drugi raz jak miałem tryb awaryjny to ECU (komputer) się wysrał....
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 11:57:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
widzisz u Ciebie jak wyłączyłeś stacyjkę i włączyłeś to wracało do normy a u mnie nie wraca i raczej nie wygląda mi to na tryb awaryjny bo mogę jeździć samochodem bez wyłączania silnika i będzie raz jeździł normalnie raz się zatrzymywał przy3000 nie ma na to reguły. Jedyne to co zauważyłem to to ze częściej zacina się przy wolnym przyspieszaniu. Podepnę go pod komputer i zrobię logi tylko na razie czytam o tym VAG-u i jest to dla mnie czarna magia szczerze :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 12:07:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ostan,

napisałem Ci przecież, co jest źródłem chwilowej niemocy - tzw. notlauf samej turbiny [to dosyć częste w 2.5TDI, które przeładowuje pojawia się chwilowe odcięcie doładowania, a nie włączenie pełnego notlaufu ECU].
w pamięci ECU znajdziesz błąd 00575.

powinieneś jak najszybciej wymienić odmę, gdyż nieodpowiednie smarowanie może uszkodzić nie tylko samą T, ale również układ rozrządu [wałki, hydrauilka] silnika.
jak to zrobić: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798 .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 15:46:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2007 19:46:21
Posty: 47
Lokalizacja: marbella
mialem tem sam problem w AFB tzn. bardzo slabo sie zbieral ponad 3000+
i w moim przypadku to byl zapchany katalizator.
Proponuje abys odlaczyl wydech za turbina (3 sruby o ile pamietam) i przetestowal auto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 16:01:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
A czy komputer podłączony przez gościa od tubin jest w stanie wykryć ten kod błędu ?(nie był to laptop lecz czarne pudełko wielkości kartki a4 robił jakieś testy obroty opadały przyspieszały itd.) na tym komputerze nie wyszedł żaden błąd jedynie w czasie jazdy na 3000 obrotów zrobił test przepływomierza i wyszło ze wskazuje o 100 (nie znam jednostki miary) złe a dopuszczalne jest do 50
Katalizatora z tego co mówił mechanik nie mam w samochodzie :(
Zamówiłem odme będę wymieniał w poniedziałek :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 18:26:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie wiem co robił człowiek od T, lecz w chwili gdy otrzymasz interface to wykonasz diagnostykę zgodnie ze sztuką i dowiesz się wszystkiego o swoim samochodzie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 16:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
witam po przerwie

Meszrum miałeś racje wyskakuje mi dokładnie błąd 00575-przepływomierz powietrza i 08-10 przekroczona granica... niestety logów jeszcze nie zrobiłem bo mam tylko demo VAGA :( wymieniłem odmę zgodnie z instrukcją bardzo się przydała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 16:47:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ostan napisz mi maila na priva - pomożemy z tym demem

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 22:15:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Hej panowie ma pierwsze logi :P Zaczynam od tych wykonanych na luzie na ciepłym silniku
000
http://img74.imageshack.us/my.php?image=000mz2.jpg
001
http://img367.imageshack.us/my.php?image=001an3.jpg
004
http://img383.imageshack.us/my.php?image=004si2.jpg
007
http://img291.imageshack.us/my.php?image=007ua9.jpg
013
http://img92.imageshack.us/my.php?image=013pw3.jpg
014
http://img92.imageshack.us/my.php?image=014tf0.jpg
018
http://img512.imageshack.us/my.php?image=018et6.jpg

te robiłem w czasie jazdy

000
http://img134.imageshack.us/img134/9687/000rx5.jpg
001
http://img291.imageshack.us/img291/7206/001bb5.jpg
003
http://img388.imageshack.us/img388/1746/003de6.jpg
004
http://img152.imageshack.us/img152/2748/004fv6.jpg
008
http://img152.imageshack.us/img152/8375/008yt7.jpg
010
http://img385.imageshack.us/img385/9076/010yh9.jpg
011
http://img380.imageshack.us/img380/6063/011iu1.jpg


grupy Basic Settings

000
http://img136.imageshack.us/img136/9886/000xz7.jpg
003
http://img204.imageshack.us/img204/7876/003vk4.jpg
004
http://img383.imageshack.us/img383/419/004vt2.jpg
011
http://img237.imageshack.us/img237/8296/011nw3.jpg

Oto cały niedzielny wieczór mojej pracy mam nadzieje ze jest wszystko dobrze zrobione jak cos to poprawie. Chciałem jeszcze dodać że po wykasowaniu bełedu 00575 08-10 blad nie pojawia sie spowrotem od 2 dni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 11:42:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ostan,

wygląda to tak:

- silnik jest modyfikacji map ECU, czyli po tzw. tuningu. problem jadnakże lezy w tym, że tuning ten jest bardzo kiepski - podniesiono wyraźnie jedynie ograniczenie nm [008] zostawiając życzenie kierowcy nietknięte, a ciśnienie doładowania podniesiono w najsłabszym dla AFB zakresie rpm z ok. 2090mbar do 2193mbar.
bezwględnie należy wrócić do programu seryjnego - z racji, że jesteś z wawy, to skontaktuj się z Rogalem z tego forum - on przywróci Ci serię [chyba, że masz seryjne kości];

- turbosprężarka nadaje się do regeneracji. powinieneś zrobić to jak najaszybciej - generuje bardzo duże przeładowanie [do 2560mbar], co z kolei powodowało jej notlauf [czyli przerwy w przyspieszaniu]. uszkodzenie T może pochodzić od odmy oraz od samego tuningu [zbyt duża temp. spalin w połączeniu ze spadkiem smarowania];

- kąt wtrysku można poprawić na 2*ATDC;

- układ wtryskowy w bdb stanie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 12:56:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
To aż tak wszystko rozwalone przez tego chipa?
On był robiony w 99 roku to przez 9 lat by komuś się tak cały czas psuła turbina co 2 miesiące? Czy pod wpływem czasu ten chip się zepsuł? Jaki jest koszt powrotu de seryjnego softa bo może lepiej zrobić chipa w porządnej firmie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 18:41:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ostan,


silnik w Twoim samochodzie ma już niemalże 11 lat. T, pompa wtryskowa i reszta osprzętu są policzone na 150 PS. podnosząc moc godzisz się na to, że po jakimś czasie przyjdzie wymienić T, pompę, może wtryskiwacze, sprzęgło etc.
nie da się kupić słabszego modelu i bezkosztowo zamienić go w mocniejszy.

koszt przywrócenia serii wskaże Ci Rogal - nie mniej jednak, nie jest to duża suma.

moim zdaniem nie ma sensu robić modyfikacji w starym AFB, gdyż koszty jakie Cię spotkają za 6-8 miesięcy będą niewspółmierne do 30-40 PS jakie doda Ci modyfikacja.
jeżeli 150 PS jest niewystarczające, to go sprzedaj i kup AKE z końca 1999.

najpierw przywróć serię i napraw T.
w międzyczasie wyczyść lmm zgodnie z moim poradnikiem, gdyż mierzy już nieprawidłowo - w tej chwili ten samochód ma nie więcej niż 130-135 PS.
po powrocie do serii, naprawie T i wymianie/wyczyszczeniu lmm nie poznasz auta.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 19:32:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
W sumie masz racje nie ma co rzeźbić przywrócę seryjnego softa w tedy zrobie logi bo aż jestem w szoku.
T regenerowałem w sierpniu.
lmm to znaczy przepływomierz powietrza? mam nowy kupiłem 2-3 tygodnie temu nie rozumiem dlaczego wychodzi ze jest brudny
(czy to oznacza ze mogę zgłosić się do sprzedawcy żeby wymienił mi go?)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: