.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 00:44:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL 2.5TDI V6] Dawka paliwa w grupie 001.1
PostNapisane: 16.lis.2008 11:19:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Drogie dzieci,


w ramach niedzielnych nauk, które mam zamiar tutaj uprawiać [celem wyplenienia ciemnogrodu] pragnę raz na zawsze zakończyć temat głupawych dyskusji odnoszących się do silników 2.5TDI V6, że w grupie 001.1 mniej znaczy więcej. Od zawsze powtarzałem, że w 001.1 im więcej mg/str, tym w rzeczywistości więcej mg paliwa. Szczególnie jeden z użytkowników poprawiał mnie przy każdej okazji.

By wykazać, że w 001.1 im więcej, tym więcej dokonałem porannego rozruchu AFB i zalogowałem 001.1 bezpośrednio po tymże rozruchu:
ObrazekObrazek

Nie ma tego na logu, lecz bezpośrednio po rozruchu dawka przekraczała 11mg/str. Wraz z upływem czasu rośnie temp. płynu chłodzącego i zmienia się dawka - na załączonym logu widzimy, że wraz z upływem czasu dawka zmniejsza się z 8.8mg/str do 7.5mg/str- to co widzimy na 001.1 to rzeczywista dawka oznaczająca, że im więcej, tym więcej.
Na w pełni rozgrzanej jednostce osiąga poziom 5.5-6 mg/str, czyli prawidłowy.

Przyjmijmy zatem raz na zawsze tę prawdę i nie powtarzajmy bulszituff [tym bardziej, że 001.1 związane jest z 008].
Niedowiarków zachęcam do porannych zabaw z VC i grupą 001.1.

Zachęcam również kolegów z VP37 do podobnych niedzielnych eksperymentów i zamieszczenia wyników w niniejszym topiku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 14:03:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Meszrum, w 1.9 TDI z VP 37 mniej naprawdę znaczy więcej.
Nie sprawdzałem w 2.5TDI.
Ale w 1.9 jak się zejdzie poniżej wskaźnika 2.3 to nie przepali tego paliwa.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2008 14:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
szogun0,

tyrada jest skierowana w kierunku 2.5TDI.
celowo zachęcam użytkowników 1.9TDI by podzielili się doświadczeniami, gdyż pozwoli to wyjaśnić rozbieżności w analizie poziomu dawki w TDI w poszczególnych silnikach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 00:55:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Masz całkowicie racje meszrum, mniej znaczy więcej paliwa i tak się bawię często w AEL a jak ktoś nie wierzy to polecam zrobić dawkę na 1.9 mg a pózniej na 8 mg i sprawdzić jakie ma zużycie i kiedy auto zaczyna kopcić po gwałtownym wciśnięciu gazu . Dodam, że w AEL po zdjęciu dawki na około 7 mg zabiera ponad 10 ps . Mam adaptacje do silnika BMK i też się tym zacznę bawić ale tam jest trochę inna sprawa bo zaczyna wraz z podniesieniem dawki zwiększać obroty ale mam nadzieje, że powoli dojdę co i jak.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 10:03:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Oto logi mojego AFN....

Zaraz po starcie :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df7 ... 2810e.html

i po osiagnieciu 90 *
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d92 ... 9cc3d.html

i teraz pytanie: dawka zmniejszyla sie czy zwiekszyla ? :)
Wyglada jakby sie zwiekszyla ale zgodnie z teorią Meszruma... zmniejszyła sie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 12:29:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemik, mój drogi,

nie uważasz, że dawka się zmniejszyła?
spójrz na to w ten sposób: czy silnik zimny potrzebuje mniej, czy więcej paliwa?
czy V6 po zimnym rozruchu [<5*C] potrzebuje mniej paliwa [przy obrotach 1200rpm], czy więcej?
ECU aby zwiększyć obroty biegu jałowego potrzebuje więcej paliwa...
...czy może mniej [perpetum TDI ;) ]?

doprawdy, będę wdzięczny za każdą uwagę każdego posiadacza TDI.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 12:33:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Uwazam ze jak silnik jest zimny potrzebuje wiecej paliwa... to logiczne i tak wynika z logow moich i Twoich, jest tylko jedno ale :
Czy nie powinnismy tu rozroznic dawki paliwa od dawki startowej ?
Bo jak mniemam w 001 obserwujemy tą pierwszą.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 12:39:52 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
tu chyba nawet nie trzeba posiadacza TDI.... logicznie rzecz biorąc zimny silnik potrzebuje więcej paliwa niż ciepły. Z tym twierdzeniem chyba każdy sie zgodzi. Teraz tylko trzeba znaleźć odniesienie w logach - jeśli przy zimnym silniku cyferka jest wyższa niż przy ciepłym - to potwierdza twoją teorię że więcej znaczy więcej - a nie odwrotnie

zimny silnik = wyższa cyferka = więcej paliwa
ciepły silnik = niższa cyferka = mniej paliwa

tak to rozumiem ja - TDI-kowy laik

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 12:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Kolega dawka biegu jałowego to ta w pozycji 001 i ona wpływa na ogólną ilość paliwa przy każdych obrotach natomiast dawka startowa to pozycja 005 i jest tylko podczas uruchomienia , jednokrotna dawka wtrysku i też można to zmieniać . Na wszystkie dawki można wpływać samemu ingerując w adaptacje ale ECU zmienia je też odczytując temperaturę płynu i powietrza.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 12:47:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
a zalogujcie dynamicznie 001.1...
...otrzymacie wówczas coś takiego [AFB, nie moje]: http://img526.imageshack.us/my.php?imag ... micsw2.jpg .

zgodnie z teorią mniej znaczy więcej dawka musiałaby być mniejsza niż 0mg/str.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 13:24:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
moze to Wam cos pomoze w Waszych rozwazaniach

dawka startowa
Obrazek
dawka
Obrazek
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: