.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 15:18:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 1.9 TDI 1Z] Regulator ciśnienia
PostNapisane: 12.lis.2008 13:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Witam,
Mam problem. Po raz kolejny wywala mi olej spod skrajnych uszczelek na śrubach dekla zaworów (zaznaczone na rysunku na czerwono)
Obrazek
W związku z tym moje pytanie jest następujące: czy możliwe jest aby działo się tak przez niesprawny regulator ciśnienia (nr części 028129101D)
Obrazek
Jeżeli tak to czy jest jakaś możliwość żeby taki regulator sprawdzić ewentualnie przeczyścić (nie wiem czy to jest rozbieralne - nie sprawdzałem) i jak to zrobić.
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 17:52:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Witam.
Tez mam taki silnik.
Kiedy wymieniales uszczelke pod klawiatura?
Z tego co wiem to ta uszczelka jest w komplecie z tymi gumkami pod sruby mocujace pokrywe. Moze jakies wadliwe te gumki?
Regulator cisnienia jak bylby walniety to on by sie pocil a nie pod klawiatura.
Pozdro

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 09:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
W ciągu ostatniego roku 2 razy wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą i te małe na śrubach też (ostatni raz jakieś pół roku temu). Robił to znajomy mechanik więc mam raczej pewność że wymienił. Z tym że te skrajne uszczelki wytrzymują bardzo krótko, środkowa dziwnym trafem się trzyma. Możliwe że jakby regulator był walnięty to on by się pocił. Nie wiem jak to konstrukcyjnie wygląda, ale z tego co się orientuję to on ma wlot od odmy, wylot do węży na filtr powietrza i jeszcze jedno (tylko nie wiem czy to wlot czy wylot) od klawiatury w miejscu montowania. Może tu jest coś nie tak i zamiast oddawać ciśnienie z odmy w kierunku filtra powietrza to puszcza w klawiaturę i wywala te skrajne uszczelki...
Nie wiem czy dobrze kombinuję...

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 10:46:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
uszczelkę (50pln) jak i gumki (12komplet) wymieniałam nie dawno i wcale w komplecie nie są


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 17:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Fazi1111 napisał(a):
uszczelkę (50pln) jak i gumki (12komplet) wymieniałam nie dawno i wcale w komplecie nie są


Wiem ze mozna kupic osobno uszczelke i osobno gumki.
Kolega chce sie dowiedziec jaki jest powod a nie czy sa w komplecie.

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 17:41:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Sprobuj wymienic same te gumki i zobacz co sie bedzie dzialo.
Uszczelki pod klawiature napewno tak czesto nie wymienia sie.
U mnie tez poci sie z pod tych gumek ale to drobnostka.
Byc moze te typy tak maja.
Najwazniejsze ze nie cieknie z pod klawiatury. :)
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2008 18:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
W Twoim pierwszym pytaniu na drugim obrazku jest pokazane odpowitrzenie glowicy.
Wiec nie sugeruj sie tym zaworem regulujacym cisnienie.
Pozdro

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 07:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Sorry że dopiero teraz odpisuję ale nie miałem dostępu do neta przez weekend.
Kolego Dodik, u mnie się poci dość obficie spod tych gumek. Zrobię jak mówisz - wymienię same gumki i zobaczę co się będzie działo.
Dodik napisał:
Cytuj:
W Twoim pierwszym pytaniu na drugim obrazku jest pokazane odpowitrzenie glowicy.
Wiec nie sugeruj sie tym zaworem regulujacym cisnienie.

Jakbyś mógł wyjaśnić czemu mam się nie sugerować tym zaworem to będę wdzięczny :) Bo tak mi się wydaje że skoro reguluje on ciśnienie w skrzyni korbowej tzn. że gdzieś to ciśnienie musi mieć ujście jak jest za duże...
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 18:55:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Poczytaj to i odpowiesz sobie na pytanie dlaczego nie ma to nic wspulnego z pokrywą zaworowa. Tak na moje .

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.



W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.



Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.



Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.



Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.

Pozdro

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 07:50:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Dzięki za wyjaśnienie :)
Spróbuję w takim razie wymienić te gumki. Pojeżdżę jakiś czas i zobaczę co się będzie działo.
A swoją drogą to nie wiesz jak się do tego regulatora dobrać? Tzn. jak go zdemontować od pokrywy zaworów? Ewentualnie czy się to czyści i/lub rozbiera? Pytam z czystej ciekawości :peace: Zawsze to lepiej wiedzieć więcej, a skoro już ten temat poruszamy... :)
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 19:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Nigdy nie rozbieralem ani nie czyscilem tego zaworu reg,cisnienia.
Zmien te gumki i zobaczymy co bedzie sie dzialo. Bedziemy sie pozniej martwic co dalej.
Pozdro

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 08:46:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2007 10:38:42
Posty: 41
Lokalizacja: Kielce
Dzięki za pomoc :)
Zrobię jak mówisz - w najbliższym czasie wymienię te gumki i zobaczymy co dalej. Gdyby to nie pomogło to będę pisał na forum.
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B-4 1.9 TDI 1Z :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 16:52:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
To jak cos, to mozesz kontynuowac ten post.

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: