.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 13:56:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 2.8 q AAH] Chwilowe zaniki mocy
PostNapisane: 18.lis.2008 15:44:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Witam.
Mam problem. Po każdej zmianie biegu i ponownym wciśnięciu pedału gazu, silnik ciągnie jak należy przez około 1 sek czasem trochę dłużej po czym następuje chwilowy zanik mocy nawet do kilku sekund (tak jakbym puścił gaz) i zaczyna jechać z powrotem... Gdy podczas tego zdławienia wcisne gaz do dechy, samochód momentalnie wyrywa do przodu. Dławienie występuje przy zwyczajnej jeździe miejskiej, przy wciśniętym gazie maksymalnie do połowy. Przy ruszaniu z kopyta z wciśniętym gazem do dechy, ptoblem nie występuje... Co to może być?? W samochodzie nie ma instalacjki LPG, nigdy nie było, jeździ zawsze na 98.

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Ostatnio edytowano 18.lis.2008 15:46:27 przez kuba411vm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 15:46:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
podpiąć pod vagcoma i sprawdzić. Objawy wskazują na 3 rzeczy - nieszczelność w dolocie, lambdę lub przepływkę, do sprawdzenia też katalizatory...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 22:51:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Jutro będzie podpięty pod vag'a, mam nadzieję, że coś wykaże... Najgorzej jak jest jakiś problem, a przyczyna nieznana. Jutro dam znać.

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 18:30:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Mechanik powiedział, że vag nic nie wyplul i niezbyt zna przyczynę.... Dodatkową informacją może być to, że problem ten objawiał się od dawna, ale w mniejszym, w sumie nie przeszkadzającym stopniu. Nasilił się lekko jakiś czas temu po wycięciu katalizatorów. Co dziwne zanikł zupełnie kilka dni temu na dwa dni po wymianie rozrządu, wszystkich filtrów, płynów i olejów, po czym wrócił ze wzmożoną siłą. Boje się, że to dochodzenie będzie się ciągnęło i ciągnęło...

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 20:22:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
czujnik położenia przepustnicy .zdemontować i omomierzem sprawdzić wartości dane były podane na forum a jak nie znajdziesz to autodata lub elsa

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2008 20:44:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Dzięki za rady, przekaże mechanikowi... Jeszcze jakieś sugestje??

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 11:33:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
mam pytanko. jak powinien zachowywać się silnik po odłączeniu przepływomierza??

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 13:31:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2007 11:44:45
Posty: 156
Lokalizacja: Działdowo - warm-maz
Po odlaczeniu na chwile spadaja obroty.

_________________
C4 AAH 2.8 V6 Automat SGI Stag300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 16:51:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
a podczas jazdy?

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 17:43:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Sprawdził bym sondy na oscyloskopie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 18:02:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2007 11:44:45
Posty: 156
Lokalizacja: Działdowo - warm-maz
kuba411vm : podczas jazdy nie sprawdzalem :)


EDIT : a tak sobie teraz przypomnialem ze mialem podobna sytuacje w poprzednim samochodzie. VAG wypluwal zawsze sondy, a co sie okazalo to byla wina samego ECU. Komp spalil sie od spawania wydechu bo jakies papraki nie odlaczyli mi klemy od akumulatora.

_________________
C4 AAH 2.8 V6 Automat SGI Stag300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2008 23:02:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
U mnie problem nasilił się jakiś czas temu po wycinaniu katalizatorów, ale klemy odłączali na sto procent...

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 15:49:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Dodatkowo mam wrażenie, że coraz częściej na wolnych obrotach chodzi na 5 garach...

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 11:42:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Cewki :?: Przewody się kończą :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 12:15:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
prawdopodobnie masz problem z sondami (za wolno reaguja na zmiane skladu mieszanki) , do sprawdzenia vagiem. ewentualnie leją ci wtryski. albo jedno i drugie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 12:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
kkarol napisał(a):
prawdopodobnie masz problem z sondami (za wolno reaguja na zmiane skladu mieszanki) , do sprawdzenia vagiem. ewentualnie leją ci wtryski. albo jedno i drugie


Był podpinany pod vag'a i rzeczywiście wyskoczyły błędy sondy i przepływomierza, ale po skasowaniu i jazdach się nie pojawiły ponownie... Możliwości jest tyle, że metodą prób i błędów to zbankrutuje, a żaden mechanik nie potrafi mi powiedzieć wprost jaka jest przyczyna...

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 14:22:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
kuba411vm napisał(a):
kkarol napisał(a):
prawdopodobnie masz problem z sondami (za wolno reaguja na zmiane skladu mieszanki) , do sprawdzenia vagiem. ewentualnie leją ci wtryski. albo jedno i drugie


Był podpinany pod vag'a i rzeczywiście wyskoczyły błędy sondy i przepływomierza, ale po skasowaniu i jazdach się nie pojawiły ponownie... Możliwości jest tyle, że metodą prób i błędów to zbankrutuje, a żaden mechanik nie potrafi mi powiedzieć wprost jaka jest przyczyna...


Sondy nie muszą wyskoczyć od razu, ale po dłuższej trasie dopiero.

Sondy trzeba sprawdzić oscyloskopem czy ładnie pracują w całym zakresie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 14:37:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
KorNoLio napisał(a):
kuba411vm napisał(a):
kkarol napisał(a):
prawdopodobnie masz problem z sondami (za wolno reaguja na zmiane skladu mieszanki) , do sprawdzenia vagiem. ewentualnie leją ci wtryski. albo jedno i drugie


Był podpinany pod vag'a i rzeczywiście wyskoczyły błędy sondy i przepływomierza, ale po skasowaniu i jazdach się nie pojawiły ponownie... Możliwości jest tyle, że metodą prób i błędów to zbankrutuje, a żaden mechanik nie potrafi mi powiedzieć wprost jaka jest przyczyna...


Sondy nie muszą wyskoczyć od razu, ale po dłuższej trasie dopiero.

Sondy trzeba sprawdzić oscyloskopem czy ładnie pracują w całym zakresie.





w vagu masz oscyloskop...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 18:53:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
kkarol napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
kuba411vm napisał(a):
kkarol napisał(a):
prawdopodobnie masz problem z sondami (za wolno reaguja na zmiane skladu mieszanki) , do sprawdzenia vagiem. ewentualnie leją ci wtryski. albo jedno i drugie


Był podpinany pod vag'a i rzeczywiście wyskoczyły błędy sondy i przepływomierza, ale po skasowaniu i jazdach się nie pojawiły ponownie... Możliwości jest tyle, że metodą prób i błędów to zbankrutuje, a żaden mechanik nie potrafi mi powiedzieć wprost jaka jest przyczyna...


Sondy nie muszą wyskoczyć od razu, ale po dłuższej trasie dopiero.

Sondy trzeba sprawdzić oscyloskopem czy ładnie pracują w całym zakresie.





w vagu masz oscyloskop...


Zależy która wersja sterownika, ta pierwsza nie ma takiej możliwości.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 12:06:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
No i po problemie, okazało się, że jednak sondy zwariowały... W końcu autko jeździ jak marzenie :)

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: