.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 13:23:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 AAT 94R] Kąt Wtrysku po wymianie rozrządu
PostNapisane: 13.lis.2008 12:33:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Witam

Mam prośbe. Dziś auto jest na wymianie rozrządu. Chciałbym jutro sprawdzić kąt wtrysku, ale nie wiem dokładnie jak to zrobić. Mam Vaga, program ale dokładnie nie wiem jak to zrobić.

W grupie 000 patrzeć na pozycje 2 - taką dostałem wskazówke. Ale co z tego że będę patrzał. Jest tam zakres od 55 do 65 i skacze. Próbowalismy przestawić pompe o ok 0,5cm w skrone bloku - nadzieja że lepiej będzie odpalał - po przestawieniu nic sie w tej drugiej pozycji 000 bloku nie zmienilo dalej 55-65.

Proszę niech ktoś mi to wytłumaczy - jak sprawdzić ustawienia kąta wtrysku. Nie mam czegoś takiego jak TDI TIMING. Bardzo proszę o jakieś porady, wskazówki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 14:44:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
TDI graph pojawi się(na dole okienka) kiedy w basic settings (po zalogowaniu oczywiście loginem 12233) dla gr 00 wciśniesz "go" (obroty wzrosną do 1000 lub 1200 obr / min ( w zależności od sterownika). Następnie w TDI graph wybierz swój silnik i obserwuj wykres. Możesz zaznaczyć jak na rysunku:"cloud" oraz "80*C hot"http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html. Słowem : select, login(12233), basic settings, grupa 00, go, tdi timing. Ustaw w granicach 60-65.

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 17.lis.2008 18:54:51 przez makaon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 11:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
Odebrałem audi w piątek od "fachowca" który wymienił rozrząd - skasował 1100 zł - ale silnik chodzi gorzej niż przed wymianą - głośno, klekocze, wogule kiepsko. Nie odpala nic lepiej a nawet duzo gorzej.

Pytanko jaki to ma być VAG-COM aby uruchomić TDI TIMING. Gdzie dokładnie sie zalogować????. Musze samemu to sprawdzić, bo jest coraz gorzej - auto jak kopciło tak kopci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 12:34:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie patrz na tdi timing. Skup się na grupie 001 pozycja 2 tam powinno byc około 60 na ciepłym silniku oczywiście przy obrotach biegu jałowego czyli 750 obr/min. Zobacz też blok 004 pozycja 2 oraz 3 powinny być takie same i też na biegu jałowym . Pamiętaj jak wchodzisz w te bloki to obroty rosną i trzeba wyłączyć basic setting na dole po lewej w okienku . Skoro stuka to możesz mieć przestawiony rozrząd względem wału i wtedy w korekcjach pokaże duże rozbieżności na plus.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 12:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
na 001 czy na 000. Bo już nie wiem sam.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 12:59:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
czeski błąd oczywiście 000 i 004

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 14:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
tak tylko już kiedyś patrzałem 000 poz 2 i tam liczba nie byla stala juz dokladnie nie pamiętam ale bylo od 46-58 skakało. Przóbowaliśmy dla próby przestawić pompe w str. bloku - ruszylismy ok 1cm i nic sie na tej 2 pozycji nie zmieniło - wiec nie wiem - może w tym aucie nie sie tego ustawić. W mojej audi druga pozycja 000 także nie jest stał "faluje" też ok 10 pozycji - tylko moj odpala od strzala, nie kopci i ma dobre osiagi ale u mnie bylo tam chyba od 65-76.

Dlaczego AAT nie zareagował na zmiane ustawienia pompy o ok 1cm.
O co chodzi z tym logowaniem sie. Pomożcie Panowie jeśli sie na tym znacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 14:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Falowanie to normalne zjawisko w tych silnikach

Co do ustawiania zaplonu sproboj kolkiem od napedu pompy

tylko ze wtedy jest odwrotnie niz pompa
tzn:
jezeli chcesz przyspieszyc zaplon walek rozrzadu pozostaje nieruchomy
natomiast kolko napedu pompy przesowasz zgodnie z kierunkiem obrotow silnika

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 14:29:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
To są drgania skrętne i zawsze kąt wtrysku faluje . Pamiętaj, że napinając pasek od pompy wtryskowej możesz zmienić tolerancje nawet o 10 jednostek w pozycji 2 czyli napięty to opózniasz a poluzowany przyspieszasz kąt wtrysku. Musisz to robić na biegu jałowym a nie na podniesionych obrotach , ponieważ inaczej ECU wprowadza korektę a Ty masz ustawić statyczny kąt a nie dynamiczny.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 14:38:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
dzieki Arekr. Dziś po pracy podłacze go pod kompa - zobacze jakie są wartości. Czyli interesuje mnie tylko 2 pozycja bloku 000 tak? czy mam na coś jeszcze zwrócic uwage. Najgorze jest to odpalanie. Jak nie załączy świec to nowy aku 72ah nie daje rady i musze iść po kable. Odpala ale z wydechy idą kołtuny dymu. Przy przygazowaniu na ok 4000 obr na ziemi pod wydechem jest czarno - sadza. Podczas przyspieszania na 1 takze pozostawia za sobą czarny ślad. Przestaje kopcić po ok 10 min pracy - tzn jak sie rozgrzeje. Natomiast jak jest zimno i świece troche pogrzeja to odpalanie idzie mu duzo duzo łatwiej. Paliwo nie ucieka na 1000% - sprawdziłem to w ten sposób że po 48h postuju odłączyłem czujnk temp wody - świece zapaliły się, podgrzały i odpalił po 2 zakreceniach - bez tego manewru odpala po 30s krecenia albo wcale - wiec paliwo jest......

Do tego teraz chodzi jak rozkletonany diesle (po wymianie rozrządu).

ps. Jack ja myślałem że to się ustawia poluzowując 3 stuby i imbusa i przestawiac pompe - czy jestem w błędzie. Bo piszesz że to się robi napinając lub poluzowując pasek???? Oczywiście wiem, że trzeba działać na wolnych obrotach.
Musze działać bo na mechanikach nie można polegać.......szkoda mi tej kasy......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 14:55:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Dawaj tak gazu na zimnym silniku to zobaczysz kiedyś zwłaszcza w zimie jak ukręci się wałek od pompy wtryskowej albo wirnik w turbosprężarce.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 18:22:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
podpinam sie pod temat.Tez ma silnik AAT i w czawartek jade na ustawienie kata wtrysku.Rowniez mam problemy z odpalaniem rano (swiece grzeja) jednak nie taką makabre jak opisujesz!!! Rozrząd sam wymieniałem ale dopiero poznaje sie na dieslach i dlatego kąt robie u dobrego znajomego mechanika.Jakie beda efekty dam znac. P.S. co do napinania paska pomy to sie zgodze.Miałem taki przypadek zaraz po zmianie rozrzadu.Poskładałem wszystko do kupy ,posprawdzałem punkty 6obrotów wałem i odpaliłem.Zdziwienie było takie ze odpalił od strzała po 3dniach stania.Wtedy ponapinałem konkretnie paski, podokręcałem wszystko na pewniaka i ranne odpalanie wrociło do normy tzn problemy.Czyli to pierwsze odpalenie po wymianie rozrządu było na luzniejszym pasku i było OK(inny kąt) teraz w czwartek jade.Poza tym po wymianie rozrzadu trzeba bynajmniej sprawdzic kat wtrysku, wiadomo nowe rolki, napinacze, paski wszystko na pewno krutsze i z mniejszymi luzami od starych wiec trzeba to na nowo ustawiac.Dobra koniec, bo ksiazka zaczyna sie z tego robic .Odezwe sie w piatek po porannym odpalaniu.A tak wogóle to wrócił bym do twojego mechanika z reklamacja i stał nad nim jak to bedzie poprawiac (wiem ze to stresujące dla mechaników...)

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 18:53:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Ech.Po co robić takie głupioty jak regulacja kąta wtrysku napinaniem paska (nie chodzi o wypowiedź Gumisia, a o sam sposób), kołem pasowym itp. Skoro do regulacji służy obracanie pompy? Wszak pasek ma być napięty z odpowiednią siłą, a co zrobić jeśl ma się automatyczny napinacz paska pompy?(a były takie modele...). Po co NIEPRECYZYJNA zabawa kółkiem pasowym oraz ryzyko że rozwalimy końcówkę wałka pompy (kiedy ktoś za mocno dociągnie w ferworze walki z maszyną). Powtarzam po raz kolejny STARE (czyli takie jakl nasze) silniki są wychodzone i na książkowych nastawach mogą źle startować z rana ( z moich obserwacji najgorzej jest jeśli temperatura oscyluje w okolicy +7+8 *C ) dodam tylko że w chwili obecnej, a pisałem o swoich kłopotach czas jakiś temu, nie mam ABSOLUTNIE żadnych kłopotów z porannym paleniem. Mam w BS 70 - 75 i nie zgodzę się z Jackiem że należy obserwować kąt wtrysku w measuring blocks (na biegu jałowym), bo nie na darmo TDIgraph działa w BS i po wybraniu właściwego silnika ustawiamy (dla starszych silników) bliżej ZIELONEJ (górnej) linii na wykresie a takie ustawienie gwarantuje brak kłopotów z porannym paleniem (jeśli układ paliwowy jest w dobrej kondycji i szczelny).

Oczywiście w pierwszym momencie powieliłem błąd Ieble : nie chodzi nam tu o TDI timing a o TDIGraph (pluginik do Vagcom)!!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Ostatnio edytowano 18.lis.2008 19:40:38 przez makaon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 21:19:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2008 21:54:59
Posty: 336
Lokalizacja: Skwierzyna
jack ja nie cisne nigdy silnika jak jest zimny. Rano odpalam i wiadomo ze silnik ma sie nagrzac i dobrze nasmarowac wiec dbam o silnik.

Dzis juz audi nie odpalio - nie wiem czy cos zabiera prad czy cele juz sa wykonczone - mimo ze akumulator ma niecaly rok. Nie mial sil zakrecic rozrusznikiem.

Czyli Panowie jesli w BS bede mial np 45 to mam ustawic na 75(tyle mam w swoim aelu i jest super) to pompe przeunąć w str zbiorniczka wyrownawczego tak? czyli OD silnika?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2008 21:52:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Yes sir! Ale BEZWZGLĘDNIE przed tem sprawdź (lub niech ktoś za Ciebie to zrobi) ustawienie rozrządu, bo samo złe ustawienie kąta wtrysku ( 45 to niby książkowo) nie powinna generować tak tragicznych odgłosów ( no chyba że z tym ustawieniem jest jakaś tragedia) oraz przy takim ustawieniu nie powinno być tragedii z paleniem. Nie zaszkodzi przed zabawą przejechać ze dwa obroty wału nasadówką nałożoną na śrubę centralną wału korbowego (zby wyczuć czy tłoki nie spotykają zaworów). Oraz sprawdź czy nie pojawia się powietrze w układzie paliwowym ( facet mógł robiąc rozrząd coś sknocić w wężykach paliwowych - zwłaszcza opaski zaciskowe - te oryginalne, nieskręcane tylko zaciskane, przewody, filtr.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 18:17:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
[quote="makaon"]Ech.Po co robić takie głupioty jak regulacja kąta wtrysku napinaniem paska, kołem pasowym itp. Skoro do regulacji służy obracanie pompy? Wszak pasek ma być napięty z odpowiednią siłą, a co zrobić jeśl ma się automatyczny napinacz paska pompy?(a były takie modele...). Po co NIEPRECYZYJNA zabawa kółkiem pasowym oraz ryzyko że rozwalimy końcówkę wałka pompy (kiedy ktoś za mocno dociągnie w ferworze walki z maszyną).

Do "makaon"
w tym przypadku przedstawiałem przykład ze odpowiednie napiecie paska moze wpływac na zmiane katu wtrysku! Kazdy zdaje chyba sobie sprawe ze nie o to w tym chodzi wiec...

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2008 19:35:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Kolego nie zacytowałem Ciebie, a napisałem jakby w kontekście innej wypowiedzi, którą kiedyś tu na AKP przeczytałęm o sposobie regulacji kąta wtrysku właśnie napinaniem/luzowaniem paska JAKO JEDNĄ Z METOD i wtedy ręce mi opadły, bo to głupota jakich mało. Oczywistą sprawą jest to co napisałeś! Jeśli poczułeś się obrażony, to przepraszam :)

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 15:00:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 20:17:42
Posty: 124
Lokalizacja: opolskie
ODP. do powyższego postu (mojego)
Ustawienie kąta wtrysku zlikwidowało cięzkie odpalanie rankiem jak i na ciepłym silniku. Podaje wartosci do kąta wtrysku dla silnika 2.5 R5 TDI AAT 0,18 - 0,32 (tolerancja 0,25+/-0,02) U mnie było baaardzo przestawione.
Pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 2.5 TDI AAT '92r Klimatronic - było
Moto Honda VT 1100C Shadow
Serwis motocykli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 08:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2008 10:30:35
Posty: 34
Lokalizacja: Olsztyn /Gdańsk
Witam delikatnie sie podepne pod temat
Ja rónież myślałem ze u mnie winą ciezkiego zapalania jest kąt wtrysky ale podłączyłęm vaga i okazalo się ze mam kont ustawiony na 75. Sprawdziłęm wszystkie świece i dalej nie wiem czemu moj samochod ma objawy jak wyzej ciezko załąpuje potem pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach, no i oczywiscie szary dym

_________________
Audi a6 2.5 tdi 115km 94r automat kombi grzana skórka xenony - sprzedam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 14:38:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Ssie powietrze, czyli sprawdź: filtr, przewody gumowe zasilające, powrotne z wtrysków, opaski na przewodach, zaworki zwrotne na przewodach (przed filtrem), dwa krótkie przewodziki gumowe przy samym zbiorniku ( bo o nich zapominamy, a one są bezpośredni narażone na urazu od wilgoci, solanki i piachu), filtr, króciec, łącznik przewou powrotnego(ten co łaczy przewód powrotny ) - ogólnie sprawdź układ paliwowy pod kątem nieszczelności.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: