.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 14:48:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 09:41:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2008 23:40:11
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
MorgothV8 napisał(a):
Mi się torsen wydaje nadstrowny.... dziwne.
Kiedyś upalałem po śniegu z godzinę i tendencje były ku nadsterowności... piasłem gdzieś o tym...


Może to być spowodowane Twoimi większymi umiejętnościami jak i mocą Twojego auta którym możesz zerwać przyczepność w każdej chwili. W Passku musiałem wprowadzić w poślizg przed zakrętem i w zakręcie go utrzymać. Gdybym próbował po prostu w zakręcie dodać gazu, Passek wyjedzie przodem. Nadsterowny i to mocno jest przy ujęciu gazu, to co pisałem o różnicy w pokonywaniu serpentyn pod górę i w dół. Testowałem go w Alpach ponad miesiąc w śniegu i mogę powiedzieć że do tego ten napęd jest stworzony.
A warunki do jazdy były wręcz wspaniałe :D
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

OT
Siedzę teraz w Danii i właśnie pada śnieg :)


Ostatnio edytowano 21.lis.2008 09:50:42 przez Webi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 09:43:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pięknie, bardzo chciałbym pojeździć w takich warunkach...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 10:14:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
Może to być spowodowane Twoimi większymi umiejętnościami jak i mocą Twojego auta którym możesz zerwać przyczepność w każdej chwili.

1. Moje umiejętności są bliskie zeru.
2. Moc co prawda duża, ale przyczepności nie zerwiesz 9chyba że na sniegu/lodzie) bo jest kastrator (kontrola trakcji)

:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 10:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 17:42:32
Posty: 23
Lokalizacja: Gdańsk
z tego co wiem nadsterowne a np subar impreza , mitsu evo, ale na pewno nie audi.

_________________
DzarDzi -
A4 1.8 - dawno i nie prawda :P
Bmw 323ti - było i się zmyło
Bmw 330cD - patrz wyżej
Audi A3 Sportback 2.0 tdi - śmiga aż miło :]
Audi A6 ALLROAD 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 12:11:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
no pierwsze dni ze swieżym śniegiem na drodze i q w allroad daje znac o sobie :peace: lewy pas i ognia :diabel: ......... ale wyhamować tą prawie 2 tonową krówkę to też wyczyn jest :D

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 15:47:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
MorgothV8 napisał(a):
Mi się torsen wydaje nadstrowny.... dziwne.
Kiedyś upalałem po śniegu z godzinę i tendencje były ku nadsterowności... piasłem gdzieś o tym...
Nie możliwe, nadsterowne są auta z tylnym napędem, quattro zimą jest wręcz pod sterowne (tylko względem jakiś kolwiek znoszeń w inna strone jazdy po za tym jedzie jak po szynach :) dodajmy włączony dyferencjał i autko właśnie jest podsterowne bądź z dobrym magikiem za kółkiem staje się idealne do szybkiego pokonania zakrętu zimą ;) ), przy drifcie, przednie koła na przekór prowadzą cię prosto z zakrętu bo przednie też ciągną auto, tylnio napędowe obracają autko czyli są nadsterowne. Nie ma bata quattro nie może być nadsterowne.

Btw. jak torsen ma 50%/50% stały to odpada, raczej masz kiepskie opony na tyle. A jak wiemy obojętnie jakie auto i jaka moc lepszy opony zawsze na tył obojętnie na którą oś auto jest napędzane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 15:50:44 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Opony identyczne (dobre) natomiast torsen nie jest 50/50 tylko przekazje więcej napędu tam gdzie większa przyczepność. Przy max bucie w podłodze macha idzie w górę i dociska się tył i tam jest więć więcej napędu. Więcej napędu na tył + but + skręcone koła = nadsterowność. tak to wygląda w teorii.

W praktyce też - sprawdzałem przez około godzinę non-stop, a teorię dopiero potem sobie dorobiłem do tego zachowania (nie wiem czy słuszną), takie są fakty w przypadku mojego quattro - może mam jakieś dziwne autpo, nic na to nie poradzę :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 16:23:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
mam quattro od kwietnia i wiele razy próbowałem już celowo wpaść w poślizg przy niedużych prędkościach i różnych nawierzchniach. Choć teoretycznie morgoth ma racje, ja jednak podpisuje się pod tym co napisał czakol.
Poza tym nie wystarczy zmiana obciążenia osi, żeby zmienić 50:50 rozdział momentu. Macha musiałaby się podnieść na tyle, żeby przednie opony zaczęły gwizdać, dopiero wtedy byłoby 25:75. W przeciwnym razie co? Mam napęd quattro od A4, sadzam teściową z tyłu, wzrasta napięcie na tylnym moście i mam RS4? [A4 50:50, RS4 40:60]

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 18:27:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Ale spójrzcie o jakich autach rozmawiacie.

Krótkie, ciężkie A4
Długie, lekkie A8

Moje jest również krótkie, ciężkie i niestety również pod sterowne.
Żeby zaucic dupę to niestety nie można sadzać teściową do tyłu tyl;ko trzeba dociążyć przód, tak aby w chwili najwyższego momentu dupa była odelżona.
Wtedy możemy sobie polatać bokami.
Aha. i do tego jest potrzebna trochę większa prędkość niż nieduża.

Czakol jaką quattrówke ujeżdżałeś?

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 19:19:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
zserty napisał(a):
Ale spójrzcie o jakich autach rozmawiacie.

Krótkie, ciężkie A4
Długie, lekkie A8

Moje jest również krótkie, ciężkie i niestety również pod sterowne.
Żeby zaucic dupę to niestety nie można sadzać teściową do tyłu tyl;ko trzeba dociążyć przód, tak aby w chwili najwyższego momentu dupa była odelżona.
Wtedy możemy sobie polatać bokami.
Aha. i do tego jest potrzebna trochę większa prędkość niż nieduża.

Czakol jaką quattrówke ujeżdżałeś?

No może być jedynie pod sterowne i właśnie potrzebny jest dociążony przód, albo odciążony tył. Warto kupić jakieś stare oponki z 2mm-3mm bieżnika przy np. nowych 7mm-8mm na przodzie i autko już będzie lepiej boczkiem latać.

odp OT: Nigdy nie jeździłem quattro i nie mam auta... może w niedziele znajdzie się na moim podwórku madzia gt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 19:32:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Czakol napisał(a):
... Warto kupić jakieś stare oponki z 2mm-3mm bieżnika przy np. nowych 7mm-8mm na przodzie i autko już będzie lepiej boczkiem latać.

odp OT: Nigdy nie jeździłem quattro i nie mam auta... może w niedziele znajdzie się na moim podwórku madzia gt


O czym Ty piszesz? Jakie gorsze opony?
Cały fun w tym aby auto wprowadzać i wyprowadzać w poślizg ale w sposób kontrolowany a nie kręcić się jak bąk w dupie.
"..boczkiem latać..." w poszukiwaniu trakcji. :/ Żenada.
Jak chcesz się pokręcić to idź na karuzelę.

Proponuję Ci abyś spróbował zastosować swoje teorie w praktyce a potem spróbuj moje. Powiesz mi później kiedy jest więcej radochy z jazdy.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 19:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
zserty napisał(a):
Czakol napisał(a):
... Warto kupić jakieś stare oponki z 2mm-3mm bieżnika przy np. nowych 7mm-8mm na przodzie i autko już będzie lepiej boczkiem latać.

odp OT: Nigdy nie jeździłem quattro i nie mam auta... może w niedziele znajdzie się na moim podwórku madzia gt


O czym Ty piszesz? Jakie gorsze opony?
Cały fun w tym aby auto wprowadzać i wyprowadzać w poślizg ale w sposób kontrolowany a nie kręcić się jak bąk w dupie.
"..boczkiem latać..." w poszukiwaniu trakcji. :/ Żenada.
Jak chcesz się pokręcić to idź na karuzelę.

Proponuję Ci abyś spróbował zastosować swoje teorie w praktyce a potem spróbuj moje. Powiesz mi później kiedy jest więcej radochy z jazdy.

napisałeś "żeby zarzucić dupę"
zserty napisał(a):
Żeby zaucic dupę to niestety nie można sadzać teściową do tyłu tyl;ko trzeba dociążyć przód, tak aby w chwili najwyższego momentu dupa była odelżona.

Ja odpowiedziałem jak. Ja nie stosowałem kolega tak, spodobało mu się, to że nie mam auta nie znaczy że możesz tak atakować, spokojnie koleś, mu to się sprawdza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 19:41:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Nie atakuję Cię i nie jestem koleś.
Skoro koledze się to sprawdza to niech kolega się wypowie, bo odczucia kierowcy są jego indywidualną sprawą. Nie wiem jak by się starał to pewnie nie opisał by Ci tego w 100%. Poproś go żeby założył dobre oponki i popróbował na dużym placu się troszkę pokręcić, tak dla porównania. Wtedy powinien stanąć po mojej stronie.
Zdrówka.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 19:43:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
zserty napisał(a):
Nie atakuję Cię i nie jestem koleś.
Skoro koledze się to sprawdza to niech kolega się wypowie, bo odczucia kierowcy są jego indywidualną sprawą. Nie wiem jak by się starał to pewnie nie opisał by Ci tego w 100%. Poproś go żeby założył dobre oponki i popróbował na dużym placu się troszkę pokręcić, tak dla porównania. Wtedy powinien stanąć po mojej stronie.
Zdrówka.
No dzięki Tobie również. Btw. ma stare S8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 19:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Prosta droga do rozwalenia napędu quattro- różne opony między osiami.


Ostatnio edytowano 21.lis.2008 19:50:10 przez Madness, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 19:49:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Czakol napisał(a):
(...) Nigdy nie jeździłem quattro i nie mam auta... może w niedziele znajdzie się na moim podwórku madzia gt

To jakby podsumowuje powyższe "teorie" i wyczerpuje temat :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2008 20:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
martab99 napisał(a):
Czakol napisał(a):
(...) Nigdy nie jeździłem quattro i nie mam auta... może w niedziele znajdzie się na moim podwórku madzia gt

To jakby podsumowuje powyższe "teorie" i wyczerpuje temat :peace:
Hehe, ale przyznałem się :) btw. chyba jako tako dobrze piszę nawet że nie jeździłem? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2008 20:33:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Stamlej napisał:
Cytuj:
Wogóle odkąd przesiadłem się do niego to czuje się jak stary dziadek za kierownicą. Nie że nie jedzie ale nie prowokuje i nie sprzyja zaprdzielaniu.
Takie moje ot...

-> No bo jeździsz rozważnie i wyrosłeś z rajdów na publicznych drogach. <-
Ale jak są warunki to allroad sprzyja zapierdzielaniu...
Mi się jeździło pięknie, na żadnym z zakrętów nie mogłem go wprowdzić w poślizg.Szedł jak przyklejony. Na szybkich zakrętach trochę wynosiło przód ale kontrolę nad autem cały czas miałem...
Ale niestety, :( allroad był jednym z najwolniejszych aut na torze...
Kilka fotek: :peace:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 23:37:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
A ja mam zamiar "na dniach" przetestować oba: i Torsena ( eSa ) i Haldexa ( TT ) jak warunki będą sprzyjające ( obfite opady śniegu ). Spróbuję poślizgać sie obiema - zobaczymy co z tego wyjdzie. Moze uda się jakiś filmik skręcić....

BTW dziś na parkingowej, nieodśnieżonej i prawdopodobnie oblodzonej uliczce eSa wpadła w lekki poślizg jak przyśpieszyłem na zakręcie. Szczerze powiedziawszy trochę się zdziwiłem, bo prędkość była rzędu 30 max 40 km/h. Aż strach pomyśleć co by było przy 100 km/h....Potem latałem TT, co prawda już po normalnie uczęszczanych ulicach i jechała jak po szynach ( zakręty 60-70 km/h to pikuś :peace: ).....

Dlatego zdecydowałem się "organoleptycznie" przetestowac i przekonać się który system ma jaki poziom bezpieczeństwa i daje więcej frajdy na śniegu/lodzie z i bez "kajdanów" ( czyt. ESP ) :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 07:22:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2004 17:42:32
Posty: 23
Lokalizacja: Gdańsk
designer napisał(a):

Dlatego zdecydowałem się "organoleptycznie" przetestowac i przekonać się który system ma jaki poziom bezpieczeństwa i daje więcej frajdy na śniegu/lodzie z i bez "kajdanów" ( czyt. ESP ) :peace:



Czekamy na relacje...

_________________
DzarDzi -
A4 1.8 - dawno i nie prawda :P
Bmw 323ti - było i się zmyło
Bmw 330cD - patrz wyżej
Audi A3 Sportback 2.0 tdi - śmiga aż miło :]
Audi A6 ALLROAD 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: