.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 23:35:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe q 7A] Śruba do przegubu a luzy koła
PostNapisane: 22.lis.2008 22:14:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 13:38:16
Posty: 165
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Dziś przy zmianie opon zauważyłem, że nie mam śruby do przegubu z prawego tyłu i koło ma luzy. Na początku tygodnia zaczęło buczyć w nim przy skręcie w lewo, ale nie miałem czasu sprawdzić co się dzieje. Ponad miesiąc temu robiłem z tyłu łożyska. I tu pytania:
1. czy brak śruby może powodować luzy? (jak tak to czy przez ok. 100 km takiej jazdy mogło paść łożysko?)
2. czy luzy mogą powodować odkręcenie śruby? (jak tak to czy warsztat mógł źle zamontować łożysko czy mogło już paść?)

_________________
Audi 100 C3 '87 r. 2.0 SL + gaz - było
Audi Coupe quattro 2.3 20v '89r - było
Audi A6 C5 4.2 ASG quattro - było
Audi A6 C6 3.0 CAJA quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 10:03:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Brak śruby, albo niedokręcona śruba może spowodować uszkodzenie łożyska już po 2 metrach, a nie 100 km - śruba reguluje naciąg łożyska, bez niej łożysko się rozprasowuje. Nie miałeś czasu, teraz masz łożysko do wymiany... Poza tym nie jeździj tak, chyba że akurat jesteś wyspowiadany...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 17:17:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
dokladnie jak kolega pisze. sruba dociagasz przegub do piasty dociskajac w ten sposob i ustalajac miejce pracy/osadzenia lozyskaw kolumnie mcphersona. brak sruby lub niedokrecona powoduje ze lozysko rozjezdza sie na boki i automatycznie jest do wymiany a moze tez w ekstremalnych przypadkach wypchnac piaste a do piasty zamocowane jest kolo wiec sam sie domysl co sie moze stac jak tak bedziesz jezdzil

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 18:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.sie.2006 13:38:16
Posty: 165
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Jutro rano jestem już umówiony z mechanikiem na wymianę.
Ale dlaczego ona się okręciła? Pozostałe patrzyłem i są dobrze dokręcone.

EDIT:
Ku zaskoczeniu łożysko przeżyło. Po wkręceniu śruby luz nikł, a łożysko nie buczy.

_________________
Audi 100 C3 '87 r. 2.0 SL + gaz - było
Audi Coupe quattro 2.3 20v '89r - było
Audi A6 C5 4.2 ASG quattro - było
Audi A6 C6 3.0 CAJA quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2009 07:22:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lut.2008 22:50:19
Posty: 27
Lokalizacja: OLSZTYN/GDAŃSK
Dokładnie jak kolega wordeck napisał przy nie dokręconej śrubie (lub brak) łożysko pada nawet po 2 metrach sam jestem tego świadkiem w mojej V8

_________________
AUDI 80 QUATTRO 2.1i '84
AUDI V8 4.2 '93 - sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: