.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 16:26:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN 96r] Problem z turbo
PostNapisane: 15.paź.2008 11:16:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 07:47:35
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
witam.
mam maly problem z moja audiczka. problem wyglada nastepujaca: ok 3200-3500 obrotow rozlacza mi sie turbo(gwaltowny spadek mocy), to samo mozna zaobserwowac chcac przekroczyc bariere 120km/h...nie da sie szubciej jechac. po wylaczeniu silnika wszystko wraca do normy i jezdzi tak jak powinna do nastepnej przekroczonej wartosci obrotow lub predkosci. bylem wczoraj na diagnostyce i facet powiedzial mi ze turbina do wymiany...udalo mi sie wynegocjowac kartke z wydrukiem z kompa i sa 2 usterki:
-0207 czujnik cisnienia rury dolot. zwarcie do plusa
- 023F cisnienie w rurze dolot. roznica regulacji.
czy moze mi ktos to objasnic, ewentualnie powiedziec czy faktycznie moje turbo idzie na zlom. co mam zrobic? bo szczerze mowiac nie zabardzo wierze temu mechanikowi.
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 15.paź.2008 11:43:17 przez Tomek_26, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 11:26:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Fachowcowi powiedz aby sobie wymienił prawy płat mózgowy ...
2. Twoje problemy biorą się ze źle działającego układu sterowania turbosprężarką.
3. Zloguj poprawnie 01 - silnik, 011 - turbo (szczegóły w moim filmie instruktażowym, znajdziesz go w minifaq, na górze tego forum). Loguj przed notlaufem i tuż po ( w jednej sesji - rób logi tak jak na filmie, nie przejmując się notlaufem).
4. Jeśli nie wiesz jak wykonać punkt 3, polecam lekturę forum pod kątem zakupu interfejsu diagnostycznego i samodzielnej diagnostyki VAG - unikniesz naciągactwa ze strony mechaników.

Jaki to silnik ? 1Z czy AFN ?
Jakie to auto ? B4 (80) czy B5 (A4).
Jeśli nie wiesz jaki masz silnik, zajrzyj do bagażnika i pstryknij fotkę naklejki umieszczonej we wnęce koła zapasowego po prawej stronie wnęki. Fotkę wklej na forum.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 11:37:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 07:47:35
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
dzieki za szybka odpowiedz, ale...nie bardzo ciebie zrozumialem;) nie jestem biegly w mechanice samochodowej. co to znaczy 'zloguj"? co to znaczy "Loguj przed notlaufem i tuż po"? domyslam sie ze jest to cos z diagnostyki;) chcialbym zaznaczyc ze sam sie za to zabierac nie bede poniewaz nie mam ani laptopa ani kabelka nie wpsominajac o oprogramowaniu. poprosze po polsku i jak dziecku co dolega mojej audiczce? chce pojechac na jakis warsztat i powiedziec im co maja zrobic, zeby nie narazac sie na naciagactwo z ich strony. jesli przyjade i powiem ze nie wiem co mu jest to wszyscy z pewnoscia wiedza jak zostane potraktowany(wiem z autopsji)

silnik 1.9tdi 110km,b5 a4, afn


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 12:00:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Teraz lepiej.

1. Poprawiłem temat - od tej pory nazywaj go zgodnie z takim schematem, będzie nam łatwiej Ci pomagać.
2. Zloguj - to znaczy ... :D zloguj (zapisz) dane , które wypluje z siebie VAG / VAG-Com zainstalowany na laptopie, komunikujący się z pojazdem przez złącze diagnostyczne.
3. Pomocna dla Ciebie będzie lektura naszego forum , głównie postów o diagnostyce. Polecam również podwieszony post meszruma o diagnostyce (pomijając szczegóły dla silników 2,5 TDI V6).
4. Te logi o których wspomniałem są kluczowe - pomogą nam znaleźć przyczynę problemu.
5. Zanim zaczniesz logować - odczytaj kody błedów i je zapisz. Później je wykasuj, przejedź się, zloguj 011 (zgodnie z filmem) i ponownie odczytaj kody błedów i wraz z logami wklej je na forum.
Jesli nie wiesz jak to zrobić, poproś o pomoc kogos z twojej okolicy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 12:13:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 07:47:35
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
hmm chyba niezupelnie sie zrozumielismy. wczoraj pojechal na warsztat zeby mi zdjagnozowali problem, po tezby samemu tego nie robic. nie kazdy sie do tego nadaje. poza tym nie mam sprzetu potrzebnego do tego typu zabiegow(laptop, kabel, oprogramowanie) ani czasu. mam wydruk, przedstawilem bledy i chcialbym moc powiedziec mechanikowi co ma zrobic(wymienic). wiem z autopsji ze jak powiem "jest zepsute i chce zeby bylo sprawne" to zostane oskubany, naciagniety i w ogole dowiem sie ze auto jest trupem. jako czlowiem kompletnie nie znajacy sie na sprawie mozna mi wcisnac wiele bzdur. chcialbym tego uniknac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 12:17:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Tomek_26 napisał(a):
hmm chyba niezupelnie sie zrozumielismy. wczoraj pojechal na warsztat zeby mi zdjagnozowali problem, po tezby samemu tego nie robic. nie kazdy sie do tego nadaje. poza tym nie mam sprzetu potrzebnego do tego typu zabiegow(laptop, kabel, oprogramowanie) ani czasu. mam wydruk, przedstawilem bledy i chcialbym moc powiedziec mechanikowi co ma zrobic(wymienic). wiem z autopsji ze jak powiem "jest zepsute i chce zeby bylo sprawne" to zostane oskubany, naciagniety i w ogole dowiem sie ze auto jest trupem. jako czlowiem kompletnie nie znajacy sie na sprawie mozna mi wcisnac wiele bzdur. chcialbym tego uniknac.


chyba niezupełnie Ty rozumiesz ... ;)
przytczyn takiego zachowanie jest przynajmniej 3 ... i zeby je wykluczyc albo wymienisz wszystkie 3 [co nie wrozy sukcesu ;) ] albo zrobisz logi dynamiczne [sam nie mozesz to moze ktos z klubu z twojej okolicy Ci pomoze]

samo podpiecie pod komputer nie jest pelna diagnoza i w Twoim przypadku nie pokaze co tak naprawde odpowiada za brak moczu w Twoim aucie ... nic innego sie nie wymysli ...

p.s 3 rzeczy [moze byc wiecej] :

-czujnik cisnienia doladowania [malo prawdopodobne ]
-zawor N75
-zapieczone kierownice w turbulum [najbardziej prawdopdobne]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 12:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 07:47:35
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
zgadzam sie z przedmowca, nie wszytsko rozumiem;)
w takim razie czy jest ktos z klubowiczow z poznania lub okolicy, kto moglby mi pomoc? albo chociaz skierowac gdzies gdzie moglbym liczyc na pomoc. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 12:54:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zapytaj tutaj :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=19630
Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 13:09:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tomek_26 napisał(a):
zgadzam sie z przedmowca, nie wszytsko rozumiem;)
w takim razie czy jest ktos z klubowiczow z poznania lub okolicy, kto moglby mi pomoc? albo chociaz skierowac gdzies gdzie moglbym liczyc na pomoc. pozdrawiam

Porozmawiaj z Leo, Fergusonem, Heveliuszem ... Kogos poleca na pewno.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 10:51:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 07:47:35
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
zgodnie z twoimi zaleceniami zglosilem swoj problem do Fergusona. Szczerze mowiac nie spodziewalem sie takiej reakcji. Przeznaczyl swoj prywatny czas komus kogo nie zna(czyli mi), ze szczerymi checiami pomocy. Probowalismy zrobic logi, niestety na razie bez rezultatow. Jakis blad polaczenia. Ale to jest mniej istotne. Pisze to bo chcialbym podziekowac na forum Fergusonowi za jego checi i osobiste zaangazowanie. FERGUSON DZIEKUJE. Dzieki takim ludziom wraca wiara w bezinteresownosc ludzi. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2008 22:00:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
przeczytałem ten post od deski do deski i tylko dlatego że znam "co sie z czym je" i tylko dlatego to tutaj pisze - chłopaki co on ma wiedzieć z tych waszych odpowiedzi na posta :?: czy od zawsze bawicie sie w laptopy i podpinanie do obd :?:
nie lepiej od razu napisac by kolega podjechał na diagnostyke? bądz podać inka do szukaczki?

ehhh miszczowie, torche obiektywizmu :okulary2:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2008 08:09:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mauzer napisał(a):
przeczytałem ten post od deski do deski i tylko dlatego że znam "co sie z czym je" i tylko dlatego to tutaj pisze - chłopaki co on ma wiedzieć z tych waszych odpowiedzi na posta :?: czy od zawsze bawicie sie w laptopy i podpinanie do obd :?:
nie lepiej od razu napisac by kolega podjechał na diagnostyke? bądz podać inka do szukaczki?

ehhh miszczowie, torche obiektywizmu :okulary2:


oj miszczu ..... to przeczytaj jeszcze raz ... bo dzieki tym odpowiedzia trafil do Fergusona ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 08:37:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 07:47:35
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
ciag dalszy mojej przygody z brakiem mocy. pojechalem do serwisu zajujacego sie turbinami. tam spec poinstruowal mnie ze turbo do wymiany. nie uwierzylem mu. pojechalem do serwisu BOSCHA na dokladna diagnostyke. wyszlo na to, ze egr, N95, turbina dzialaja bez zarzutow i problem lezy gdzie indziej-w komputerze sterujacym silnikiem. mam podniesiona moc przez wgranie wirusa i to wg niego moze byc przyczyna zalaczania sie trybu awaryjnego. czy to mozliwe? skoro wczesniej jezdzilem i nic sie nie dzialo to dlaczego teraz zaczelo sie kaszanic? co o tym myslicie? czy wiecie gdzie w koncu moglbym usunac ta usterke? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 09:09:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Tomek_26 napisał(a):
ciag dalszy mojej przygody z brakiem mocy. pojechalem do serwisu zajujacego sie turbinami. tam spec poinstruowal mnie ze turbo do wymiany. nie uwierzylem mu. pojechalem do serwisu BOSCHA na dokladna diagnostyke. wyszlo na to, ze egr, N95, turbina dzialaja bez zarzutow i problem lezy gdzie indziej-w komputerze sterujacym silnikiem. mam podniesiona moc przez wgranie wirusa i to wg niego moze byc przyczyna zalaczania sie trybu awaryjnego. czy to mozliwe? skoro wczesniej jezdzilem i nic sie nie dzialo to dlaczego teraz zaczelo sie kaszanic? co o tym myslicie? czy wiecie gdzie w koncu moglbym usunac ta usterke? pozdrawiam


porzuc ta walke z wiatrakiami i zrob logi [innej opcji nie ma zeby poprawnie zdiagnozowac usterke] ...
p.s jezeli bylo dobrze to zmiana softu tutaj nie ma nic do gadania ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 10:03:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Spanky ma świętą rację, poproś kogos z okolicy o pomoc przy pełnej diagnostyce, bo logi dynamiczne są tutaj niezbędne. Zostaw w spokoju wszystkie serwisy i zapomnij, że coś takiego istnieje. Znajomy nie wierzył w magiczną moc jakiegoś marnego laptopka z kabelkiem za kilkadziesiąt złotych i wpakował w swojego AFN po "dobrych radach"różnorakich serwisów 3 tys pln, a auto jest w gorszym stanie niż było. Tego przecież nie chcesz.

Logi to podstawa niestety, a na forum jest mnóstwo ludzi chętnych do pomocy.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 10:23:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Tomek_26 napisał(a):
ciag dalszy mojej przygody z brakiem mocy. pojechalem do serwisu zajujacego sie turbinami. tam spec poinstruowal mnie ze turbo do wymiany. nie uwierzylem mu. pojechalem do serwisu BOSCHA na dokladna diagnostyke. wyszlo na to, ze egr, N95, turbina dzialaja bez zarzutow i problem lezy gdzie indziej-w komputerze sterujacym silnikiem. mam podniesiona moc przez wgranie wirusa i to wg niego moze byc przyczyna zalaczania sie trybu awaryjnego. czy to mozliwe? skoro wczesniej jezdzilem i nic sie nie dzialo to dlaczego teraz zaczelo sie kaszanic? co o tym myslicie? czy wiecie gdzie w koncu moglbym usunac ta usterke? pozdrawiam

Przy założeniu że turbo mocno dmucha oraz nabytej niesprawności układu sterowania turbosprężarką jest to możliwe.
Szkoda, że pan z serwisu Boscha nie dał Ci logów, przydałyby nam się aby Ci pomóc.
Pamiętam jak Ferguson do mnie dzwonił , bo miał problemy z połączeniem, ale może akurat jego interface nie chciał gadać z twoim AFN`kiem.
Próbuj do skutku. Logi są konieczne.

PS: czy błędy które dopisałeś wracają po skasowaniu pamięci usterek ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 17:38:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 07:47:35
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
wygralem nierowna walke:) problem zostal rozwiazany. okazalo sie, ze przyczyna nie lezala w czesci mechanicznej tylko w chipie, ktory ponoc zostal amatorsko wmontowany. wszystkie czesci, ktore moglyby byc zepsute sa sprawne. chip wymieniony i niunia smiga az milo. teraz nie pozostaje mi nic innego jak zasiasc do lektury i poprobowac robic logi zeby uniknac w przyszlosci takich sytuacji. jak juz cos stworze to pochwale sie na forum. pozdrowionka dla wszyytskich, ktorzy chcieli pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 20:09:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Tomek_26 napisał(a):
wygralem nierowna walke:) problem zostal rozwiazany. okazalo sie, ze przyczyna nie lezala w czesci mechanicznej tylko w chipie, ktory ponoc zostal amatorsko wmontowany. wszystkie czesci, ktore moglyby byc zepsute sa sprawne. chip wymieniony i niunia smiga az milo. teraz nie pozostaje mi nic innego jak zasiasc do lektury i poprobowac robic logi zeby uniknac w przyszlosci takich sytuacji. jak juz cos stworze to pochwale sie na forum. pozdrowionka dla wszyytskich, ktorzy chcieli pomoc.


wgrano serie czy na nowo zmodyfokowany soft ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2008 07:07:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2008 07:47:35
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań
wgrany na nowo zmodyfikowany soft.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2008 08:08:01 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Sorki za OT.
I TO się nazywa poprawne działnie forum.
Człowiek się nie znał i mechanicy chcieli go oszukać.
Nauczyliście go co i jak, pomogliście zlogować i rozwiązaliście problem.
Gratulacje, tak powinno być zawsze.

Ja od siebie dodam koledze że jest u nas coś takiego jak Audi assistance (zrzeszenie ludzi którzy sobie bezinteresownie pomagają)
:diabel:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: