.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 16:25:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A80 ABK 93r.B+G-regulator ciśnienia paliwa i pęknięty wężyk
PostNapisane: 11.wrz.2008 10:07:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2004 15:55:28
Posty: 19
Lokalizacja: Piaseczno
Witam,
Ostatnio, zaglądając pod maskę zauaważyłem że wężyk łączący regulator cisnienia paliwa z kolektorem dolotowym jest przerwany wiec go wymienilem i szczesliwy i ze wplynie to pozytywnie na prace silnika sprobowalem go odpalić. W tym momencie pojawiły się jednak pewne komplikacje. Od momentu wymiany wezyka samochod ciezko pali (wczesniej odpalal praktycznie na dotyk a teraz musze go kilka sekund potrzymac zanim zalapie a czasami wmiedzyczasie wcisnac pedal gazu zeby wogóle zapalił).
Na forum wyszukałem że za taki stan rzeczy moze odpowiadac regulator cisnienia paliwa. Zrobilem jak radzilo forum - odpalilem a po zgaszeniu zdjąłem weżyk z regulatora żeby sprawdzić czy wycieknie paliwo. Nie wyciekło więc wnioskuję że regulator jest sprawny. Z drugiej jednak strony zastanawiam sie jak powinien dzialac regulator gdyż przy zdjetym wezyku odpalilem silnik (odpalil bez problemu) i po dodaniu a nastepnie puszczeniu gazu z kroca regulatora wychlapywane jest kilka kropel paliwa. W zwiazku z tym ze zanim przelacze na gaz to rozgrzewam silnik na benzynie i jezdzac w korku w takiej sytuacji marnuje spore ilosci paliwa (ciagle dodajac i odejmujac gazu).

Prosze o porade. Czy ten regulator jest sprawny czy mimo wszystko powinienem go jednak wymienic. Czy to ze po zalozeniu wezyka mam problemy z odpaleniem silnika moze wynikac z jakis uszkodzen w układzie podcisnienia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 07:26:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2007 18:38:20
Posty: 57
Lokalizacja: Opole
uszczelniłeś podciśnienie

w tym podciśnieniu nie może być paliwa, więc ani kropli tam nie ma być

podciśnienie jakie się wytwarza w kolektorze dolotowym ma zwiększać dodatkowo ciśnienie paliwa ( a dodatkowo reguluje tym temperatura grzalki, no i silnika przekazującego ciepło ).

Polecam na początek pojechać na analizator spalin, zobaczyć czy wyniki są w normie, bo teraz jak zasysa na regulatorze to dostaje więcej paliwa, moze trzeba go troszke skręcić ?

edyta : ( go to oczywiscie mieszanka :P )

_________________
Jest: A6 C4 V6
Było: C3 100 2.3, C3 200 2.1T, C3 100 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 08:53:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2004 15:55:28
Posty: 19
Lokalizacja: Piaseczno
Analizator spalin chyba za wiele w moim przypadku nie pomoze. Mam wywalony katalizator. Jednak na pierwszy rzut oka widac ze z mieszanka cos jest nie tak bo nawet jak siedze w srodku to po chwili postoju z zapalonym silnikiem czuć spaliny z niedopalona benzyna a wolne obroty minimalnie plywaja i trzesie buda. W tamtym roku wymienilem sonde lambda, czujniki temperatury, pompe paliwa. Kilka miesięcy temu przewody wysokiego napiecia, cewke.
Dodam jeszcze ze juz od jakiegos czasu probuje zwalczyc denerwujacy objaw: mianowicie zarowno na benzynie jak i na gazie jak zdejme noge z gazu to slysze serie strzalow w wydech. Po zalozeniu tego wezyka objaw strzelania w wydech wystepuje zdecydowanie zadiej ale jaki to moze miec związek?
Zastanawiam sie czy nie mam walnietego przeplywomierza powietrza bo w zasadzie tylko tego jeszcze nie wymienilem. Jednak VAG nie pokazał zadnego blędu. Nie wiem co z tym zrobic a stwierdzenia "ten typ tak ma" nigdy nie zaakceptuje ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 08:54:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
jeżeli wycieka Ci paliwo z regulatora ciśnienia paliwa z króćca który powinien być podłączony do kolektora to znaczy że regulator (membrana w regulatorze) jest walnięty i dlatego samochód ciężko Ci pali bo jest zalewany. Zamień na chwile z kimś regulator i sprawdź co będzie się działo. Nawet używany sprawny regulator kosztuje jakieś 50 zł. :)

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 09:43:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2007 18:38:20
Posty: 57
Lokalizacja: Opole
analaziator ci powie

auta bez kata powinny miec w wydychanym powietrzu :D od 2.0 do 2.5 "CO"

edyta:

jak ma za duzo co to go zalewa
jak za malo to uboga mieszanka

stanwiam na to ze ci go troche podlewa i skonczy sie na drobnej regulacji, no chyba ze regulator ci sie saczy to faktycznie membranka moze byc walnieta, ale zazwyczaj membranki pekają na półce a nie w aucie ;) ale roznie to bywa. TEN TYP TAK MA :diabel:

_________________
Jest: A6 C4 V6
Było: C3 100 2.3, C3 200 2.1T, C3 100 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 10:44:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
drwal napisał(a):
analaziator ci powie



stanwiam na to ze ci go troche podlewa i skonczy sie na drobnej regulacji, no chyba ze regulator ci sie saczy to faktycznie membranka moze byc walnieta, ale zazwyczaj membranki pekają na półce a nie w aucie ;) ale roznie to bywa. TEN TYP TAK MA :diabel:


Jeżeli chodzi o zalewanie benzyną to nie da się nic tam podregulować, jedynie wymienic uszkodzoną część, a kolega sam stwierdził że sączy mu się benzyna z regulatora.

znam kilka przypadków gdzie membranka pękła w regulatorze zamontowanym w aucie :) . Te samochody jak i części mają ponad 10 lat więc wszystko jest możliwe, a na początek proponuje sprawdzić regulator. .

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 10:51:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2007 18:38:20
Posty: 57
Lokalizacja: Opole
uki napisał(a):
Jeżeli chodzi o zalewanie benzyną to nie da się nic tam podregulować, jedynie wymienic uszkodzoną część, a kolega sam stwierdził że sączy mu się benzyna z regulatora.



no chyba nie myslisz ze mialem na mysli wyregulowanie regulatora cisnienia :D :peace: :diabel:

_________________
Jest: A6 C4 V6
Było: C3 100 2.3, C3 200 2.1T, C3 100 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 11:40:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
drwal napisał(a):

no chyba nie myslisz ze mialem na mysli wyregulowanie regulatora cisnienia :D :peace: :diabel:


oczywiście że nie, hehehe :diabel:

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A80 ABK 93r.B+G-regulator ciśnienia paliwa i pęknięty wę
PostNapisane: 26.lis.2008 21:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 09:20:24
Posty: 6
karcich napisał(a):
Witam,
Ostatnio, zaglądając pod maskę zauaważyłem że wężyk łączący regulator cisnienia paliwa z kolektorem dolotowym jest przerwany wiec go wymienilem i szczesliwy i ze wplynie to pozytywnie na prace silnika sprobowalem go odpalić. W tym momencie pojawiły się jednak pewne komplikacje. Od momentu wymiany wezyka samochod ciezko pali (wczesniej odpalal praktycznie na dotyk a teraz musze go kilka sekund potrzymac zanim zalapie a czasami wmiedzyczasie wcisnac pedal gazu zeby wogóle zapalił).
Na forum wyszukałem że za taki stan rzeczy moze odpowiadac regulator cisnienia paliwa. Zrobilem jak radzilo forum - odpalilem a po zgaszeniu zdjąłem weżyk z regulatora żeby sprawdzić czy wycieknie paliwo. Nie wyciekło więc wnioskuję że regulator jest sprawny. Z drugiej jednak strony zastanawiam sie jak powinien dzialac regulator gdyż przy zdjetym wezyku odpalilem silnik (odpalil bez problemu) i po dodaniu a nastepnie puszczeniu gazu z kroca regulatora wychlapywane jest kilka kropel paliwa. W zwiazku z tym ze zanim przelacze na gaz to rozgrzewam silnik na benzynie i jezdzac w korku w takiej sytuacji marnuje spore ilosci paliwa (ciagle dodajac i odejmujac gazu).

Prosze o porade. Czy ten regulator jest sprawny czy mimo wszystko powinienem go jednak wymienic. Czy to ze po zalozeniu wezyka mam problemy z odpaleniem silnika moze wynikac z jakis uszkodzen w układzie podcisnienia?


Witam wszystkich. Ja mam podobny problem. Rano nie odpalę na paliwie, natomiast jak silnik się nagrzeje to zaraz po wyłaczeniu i właczeniu zapłonu odpala na dotyk, po 5 -10 minutach trzeba trochę pokręcić a zaczęło sie również od wymiany wężyka ( z regulatora saczy się paliwo).
Również wymieniłem czujniki sprawdziłem kopułkę, przewody i świece.
Pomocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 21:38:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
tu nie chodzi o wymianę wężyka tylko wo wymianę regulatora ciśnienia paliwa - tak jak wcześniej zostało to napisane. Z regulatora nie może sączyć się paliwo.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 22:50:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 09:20:24
Posty: 6
uki napisał(a):
tu nie chodzi o wymianę wężyka tylko wo wymianę regulatora ciśnienia paliwa - tak jak wcześniej zostało to napisane. Z regulatora nie może sączyć się paliwo.

Wymieniłem dzisiaj regulator ciśnienia udało mi się kupić za 120 zł nowy-na razie nie chwalę, bo nie wiem co będzie rano. Dzisiaj odpalał bez problemu. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 19:57:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2006 13:02:42
Posty: 80
Lokalizacja: wrocław
Witam. Pozwole sie wtącic w wątek.
Mialem taki sam przypadek we wczesniejszym audi.
Autko na zimno odpalalo na dotyk.
Natomiast jak pojezdzilem i po 10 min chcialem odpalic to byl problem.
Wymienilem regulator cis paliwa i po sprawie.
Jezeli jest walniety reg cis pal to poliwo tym wezykiem dochodzi do kolektora i go zalewa.
Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI automat, klima


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: