Simpson napisał(a):
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=68953
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55265
Przeczytałem oba wątki i nic "pewnego" się z nich nie dowiedziałem. Przeciwstawne komentarze, wklejane (prawdopodobnie z błędami) teksty tłumaczeń, jednoczesne omawianie różnych modeli quattro. Nawet kwestia rozdziału momentu 25%:75% jest przedstawiana dziwnie, co wykazuje niejednoznaczny test quattro na rolkach/słupkach.
Problemy zaczynają się od tego, że nie są podawane dokładne parametry quattro, o których trwa dyskusja, a o których to parametrach inni nie wiedzą i porównują do swoich aut.
"klakier764" - nie podejmę rozważań o twoim Audi bo takiego modelu nie miałem. Moje ma: jeden torsen, blokadę mechaniczną tylnego mechanizmu różnicowego, blokadę mechaniczną przedniego mechanizmu różnicowego, nie ma "przycisku", tylko pokrętło 3-pozycyjne ('wyłączone' lub 'blokada-przód' lub 'blokada-tył') i mogę zgadywać jak zachowa się w podanym przez Ciebie przypadku lub spróbować wykonać test w terenie (ale to inny model i nic Ci taki test nie wyjaśni).
Można teoretyzować o quattro i można się teoriami nie przejmować, tylko korzystać z przyjemności jazdy.
Pozdrawiam.
PS. (Przepraszam - nie wytrzymałem:) Tak sobie wyobrażam pytanie w skrócie:
Audi A6 2,5TDI quattro z 1997 r. stoi w śniegu na nierówności, oparte przede wszystkim na prawym przednim i lewym tylnym kole. Trzy koła się obracają w miejscu, a lewe tylne nie obraca się.
Dlaczego i czy to "typowe" w tym modelu?