po dluzszej przerwie dopisze bo akurat cos z namacalnych doswiadczen mam do powiedzenia...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a82 ... 8cf4d.html
Witam,
od paru dni mam seata exeo kombi 2.0TDI CR 143ps w wersji "style", model 2010 (uwaga: mial wejsc jakis lifting na 2011 wiec mozliwe ze nowy w salonie juz jest/zaraz bedzie troche inny)
Auto jest zbudowane na podzespolach A4 B7 z tym, ze:
- mimo naprawde wydawaloby sie roznic jedynie co do znaczka auta maja male ale jednka rownice w wymiarach
- srodek jest generalnie od wersji a4 cabrio ale same drzwi (sterowanie lusterkami, uchwyty) sa od A4 "zwyklego"
- silnik "CR" z tego co wiem nie wystepowal z B7 - jest stosowany w a4 b8
- na wielu elementach nawet tapicerki jest logo audi/vw ale sa elementy (np wzmacniacz, przednie lampy) gdzie jest logo tylko seata
- opony sa "made in spain" brigstone?? (obstawiam, ze w a4 b7 takie nie musialybyc)
- wg intercarsu rzeczy typu tarcze, klocki, wahacze itp to wszystko wspolne z a4, nie znalalzlem na tyle nowego katalogu np szyb by sprawdzicz np czy "tylnia boczna szybka" jest/nie jest taka sama
Mam passata kombi B5 2.5v6tdi w tipie podkoksowanego i takie krotkie porownanie z nim
- przejazd przez kocie lby passatem mimo ze ma nowe amory i wahacze to jednak do bezglosnego nie nalezy (nowe auto jest duzo cichsze)
- swiatla w passacie xenonowe (nowe lampy) sa lepsze niz nieksenonowe w exeo (ksenonow mi brakuje w exeo...)
- bagaznik passata jest wiekszy (passat jest wiekszy od a4) - to jakby ktos szukal auta z duzym bagaznikiem to tu nie ma szalenstw
- na wolnych obrotach 1.9tdi CR jes duzo cichszy niz 2.5v6tdi ale sam gang przyspieszanie v6tki jest milszy uchu
- jadac passatem na tempomacie przy 140paru mam zuzycie wg fisa okolo 8.2-8.6 (zalezy ile to pare) natomiast exeo 6.9-7.1 (6tka, manual i 4 zamiast 6 garnkow + 10lat roznicy technologi)
- odcuciowo osiagi do 3ki exeo jakos nie odstaje, wg katalogu exeo ma 9,6s do 100 a passat niekoksowany w automacie 10.9 (pewnie sekunde koksem w pasku zbilem wiec to by sie zgadzalo)
=> exeo zawsze podkoksowac jeszcze mozna wiec:)
- nie mam grzania d... a we wszystkich passatach jakie widzialem bylo (bzdura bez automatyki ale pooc "baby" korzystaja)
- lusterka grzane sa automatycznie a w passacie "recznie"
- pewnoscia prowadzenia passat mimo 10lat i 265tys przebiegu nie odstaje (nowe dobre opony, nowe zawieszenie cofnely mu wiele lat...)
- mam wrazenie ze kierownica w exeo mocniej reaguje ("przelozenie" kolka na skret kol)
Katalogowo exeo jest w 3 wersjach (nie mowie o dokupywaniu doposazenia "na sztuki")
reference: klima chyba juz 2 strefowa jest ale poza poduchami i elektryka szyb wiele nie ma
style (to co mam): dochodza pierdoly elektryczne (czujnik deszczu, parkowania, skladanie lusterek, czujnik cisnienia opon), tempomat, felgi 16alu
sport: chyba defaultowo jest 2.0 170ps, bi-ksenony skretne, fele 17
Bez szału z tym, ze z duzego fiata sie nie przesiadam - auto uzywam do dlugich podrozy sluzbowych z nastawieniem: ma jezdzic bez problemow, byc w miare szybki, oszczedny i miec duzy zasieg na baku (ma 70L wiec spoko), jak sie zrabie to ma byc tanio i szybko naprawialny. Planuje uzywac go jakies 5 lat (by 6 kola vatu panstwu nie oddawac) i nabic nim ze 150-200tys (obecnie kilka tys na tacho) - pozniej przekazac zonie lub sprzedac
Auta ktore ospowiadaly mi to tez mondziak, volvo v40, vectra/insignia, passat, octavia, superb (szukalem mocnego mlodego auta w dieslu na fvat z malym przebiegiem) - audi w sumie nie szukalem bo znaczek nie ma dla mnie znaczenia a to zawsze +20% ceny (na zloty nie jezdze) a pozatym ciezko cos sesnownego bylo znalezc z fvat (moze nastepnym razem)
inne foty
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
z Exeo i A4 to nie jest tak jak kiedys bylo z passatem b5 a A4. Roznica jest prosta: passat b5 i a4 b5 byly sprzedawane w tym samym czasie i auta byly zbudowane na tych samych podzespolach - drugi raz koncern volkswagena takiego durnoctwa marketingowego nie polenil (oferowac tanszego passat technologicznie identyczny i nawet wiekszego niz a4). b8 jest inne konstrukcyjnie a B7 odeszlo do lamusa wiec konfliktu interesow nie ma (nowe exeo tansze niz nowe a4 ale konstrukcyjnie starsze/prawdopodobnie gorsze)