.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 15:11:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 00:37:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
pod pedałem gazu masz krańcówkę - dodatkowy przełacznik informujący sterownik skrzyni, że masz ochotę skorzystać z wyższych obrotów. Zazwyczaj powoduje redukcję min. o 2 przełożenia.

skrzypek: ehhh...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 20:43:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2003 20:47:31
Posty: 202
Lokalizacja: lublin-monachium
no to ja sie pochwale :D pewnie zaraz ktos napisze ze go holuje no ale nic u mnie jest troche inaczej w miescie z 10 l zszedlem do 8,4 l trzeba tu dodac iz w polsce nie udalo mi sie zejsc nigdy ponizej 9,7 moze paliwko jakies inne ;)
no i udalo sie w polsce trasa srednia 115 9,1 l czyli wniosek z tego ze sie nauczylem jezdzic ekonomicznie co nie znaczy wolno :D :D :D

_________________
jedyną wadą audi jest .... poprzedni własciciel
A6 4F avant 4,2 quattro..............
A6 4B avant 2,5 tdi quattro 2006- 2010
A6 C4 quattro 2,5 TDI 2004- 2007
A6 C4 2,5 TDI 140KM 2002- 2004
Audi 100 C4 2,3 quattro 1999- 2002


Ostatnio edytowano 12.lip.2008 08:29:50 przez blejk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 22:09:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
moje s6 c4 4.2 zaraz po zagazowaniu palilo 13 max 15 l w trasie do anglii ,po wymianie rozrzadu i ustawieniu jezdzi lepiej ale i pali wiecej ale nigdy nie wiecej jak 20 l tzn miasto czy butowanie na autostradzie a i jest róznica gdzie tankuje jeden gaz lepszy drugi gorszy ,rekord to na okolo 45 l gazu 360 km ,gaz z shella


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2008 14:35:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2007 07:59:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
Skrzypek napisał(a):
Tak przeczytałem sobie cały wątek i niestety prawie wszystkie wypowiedzi tyczą się silników benzynowych lub zagazowanych :) Ja mam A4 TDI z silnikiem 1Z. Czy mógłby ktoś mnie uświadomić jak przy tym silniku oszczednie jeździć. Niestety nie mam kompuera a bez niego ciężko jest cokolwiek ustalić.
Z góry wielkie dzieki!


Hej!
Silnik mam trochę większy, również poczytałem cały ten wątek i muszę powiedzieć, że większość zaleceń jest aktualna dla naszych silników. Może tylko obroty są inne...

Tak więc: na zimnym silniku jadę spokojnie i staram się nie katować turbiny - nie pozwalam silnikowi wejść powyżej 1500-2000 obr./min.
Druga sprawa - zmieniam dość szybko biegi na wyższe (producent w instrukcji nawet o tym pisze, że robiąc tak chronimy środowisko, bo dzięki temu nasze auta mniej spalają, czyli mniej je zatruwają). Przy 50 km/h spokojnie jadę na piątym biegu (oczywiście NIE pod górkę...). Spalanie chwilowe (FIS) waha się wtedy między 3 a 4 l/100km. Jeśli mam zamiar przyśpieszać, przy tej prędkości zrzucam na trójkę, którą używam do 80 km/h, bo wiem, że wtedy, po zmianie na czwórkę, turbina nadal będzie ciągnąć (silnik będzie miał ponad 2000 obr./min.). Przyśpieszam zwykle gwałtownie i krótko - do uzyskania prędkości, z którą zamierzam docelowo jechać. Wtedy wrzucam najwyższy możliwy bieg, i zapinam tempomat. Zauważyłem, że przy włączonym tempomacie auto spala mniej, niż gdy nogę mam na pedale gazu.
I ostatnia sprawa: auto najmniej spala (przynajmniej moje) przy prędkości w zakresie 80-100 km/h na szóstym biegu. Chwilowe spalanie oscyluje wtedy również między 3 a 4 l/100km.
Kiedyś (maj 2008) przymusowo jechaliśmy (do Kronach na zlot) autostradą A4 z prędkością 70-80 km/h - "czekaliśmy" na "spóźnialskich". Po zatrzymaniu auta na postoju okazało się, że średnia pokazana na FIS'ie wyniosła 3,7 l/100km!!!

Dodam jeszcze, że nawet jadąc ze ŚREDNIĄ prędkością 100 km/h (na niemieckiej autostradzie - dystans ponad 800 km), auto spaliło średnio nie więcej, niż 7 l/100km. Ale wiadomo - autostradą do miasta się nie wjedzie... :D

_________________
Audi A3 01 1,9 tdi 110 KM
Audi A6 C4 2,5 tdi 140 KM
Audi 80 B4 2,0 115 KM - było
Audi 80 B3 1,6 71 KM - było
Audi 80 B3 1,8 90 KM - było

Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 00:15:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
mariuszj0808 napisał(a):
moje s6 c4 4.2 zaraz po zagazowaniu palilo 13 max 15 l w trasie do anglii ,po wymianie rozrzadu i ustawieniu jezdzi lepiej ale i pali wiecej ale nigdy nie wiecej jak 20 l tzn miasto czy butowanie na autostradzie a i jest róznica gdzie tankuje jeden gaz lepszy drugi gorszy ,rekord to na okolo 45 l gazu 360 km ,gaz z shella

Wszędzie ciebie pełno Mariusz :peace:
Niesamowite jest to spalanie 4.2 ! Porównuję teraz do mojej nieziemskiej poprzednij niuni Rover 75 MG engine 2.5 V6 190 BHP automat. W instrukcji była informacja o spalaniu miejskim - 16.9 l/100 km. Prawie nigdy nie spaklił mi tak "mało", bo aby tyle było, to musiałem za kierownicę posadzić moją żonę :peace: . Mi palił średnio 20l/100 km w mieście i około 11 l/100 km na trasie.
Taka ciekawostka: jeden z programów motoryzacyjnych (nie pamiętam , może Top Gear ?). Przeprowadzili test jazdy ekonomicznej na podstawie dwóch wehikułów (jakieś czterokołowce). Miały tyle samo paliwa i miały jeździć aż do wyczerpania paliwa. Jeden przyspieszał i rozpędzał się po czym wyłączał silnik i odpalał dopiero jak prawie się zatrzymywał. drugi jechał powoli, ale równo. Najdalej zajechał ten drugi i to sporo dalej.
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 17:40:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
3.0tdi - 230km - 8 /100 dynamiczna trasa, 10-11 miasto...

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2008 18:03:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
3,5L R6 miasto 17l Pb... BeMeWe

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2008 23:16:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
maxrafal napisał(a):
Mak 2.5 TDI V6 AKN
Prosze o wyjasnienie dlaczego samochód mniej pali hamując silnikiem ?...
Przyklad
1. Jade na 3 biegu mam okolo 3000 obrotow. Puszczam delikatnie gaz (nie calkowicie bo mi szybko spadnie prędkość) i tak sie toczę pareset metrow az do kolo 1500 obrotów potem znowu gaz i jade dalej.
2. Jade na 3 biegu mam okolo 3000 obrotow. Włanczam na luz i toczę pareset metrow. Potem włanczam na 3 bieg i przyśpieszam od 1500 obrotów.

Czytając Wasze opinie samochód powinien spalić mniej w pierwszym przypadku. Ale dlaczego ? Jak to możliwe ?
Przeciez silnik na luzie ma okolo 800 obrotów. Potrzebuje on paliwo aby sie "kręcić". Wydaje mi się że w tym wypadku zejście obrotów gwałtowne do 800 jest lepsze niż wolny spadek obrotów z poziomu 3000.


Przeczytaj od początku dokładnie ten temat to będziesz wiedział ktoś już to tłumaczył komuś :peace:

Puszczając pedał gazu silnik napędza pęd kół i nie spala zupełnie nic paliwa. Na luzie silnik musi pracować normalnie.


Chciałem jeszcze dodać, że ostatnio jechałem 420km w śnieżycy i średnie spalanie wyszło mi 6,5 l/100km :D :D :D

Co prawda jechałem dość wolno ale i tak jak na 200ps'ów to niezły wynik na takim dystansie :)

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 10:12:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2008 18:04:25
Posty: 8
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
rafalko napisał(a):
Skrzypek napisał(a):
Hej!
Silnik mam trochę większy, również poczytałem cały ten wątek i muszę powiedzieć, że większość zaleceń jest aktualna dla naszych silników. Może tylko obroty są inne...

Tak więc: na zimnym silniku jadę spokojnie i staram się nie katować turbiny - nie pozwalam silnikowi wejść powyżej 1500-2000 obr./min.
Druga sprawa - zmieniam dość szybko biegi na wyższe (producent w instrukcji nawet o tym pisze, że robiąc tak chronimy środowisko, bo dzięki temu nasze auta mniej spalają, czyli mniej je zatruwają). Przy 50 km/h spokojnie jadę na piątym biegu (oczywiście NIE pod górkę...). Spalanie chwilowe (FIS) waha się wtedy między 3 a 4 l/100km. Jeśli mam zamiar przyśpieszać, przy tej prędkości zrzucam na trójkę, którą używam do 80 km/h, bo wiem, że wtedy, po zmianie na czwórkę, turbina nadal będzie ciągnąć (silnik będzie miał ponad 2000 obr./min.). Przyśpieszam zwykle gwałtownie i krótko - do uzyskania prędkości, z którą zamierzam docelowo jechać. Wtedy wrzucam najwyższy możliwy bieg, i zapinam tempomat. Zauważyłem, że przy włączonym tempomacie auto spala mniej, niż gdy nogę mam na pedale gazu.
I ostatnia sprawa: auto najmniej spala (przynajmniej moje) przy prędkości w zakresie 80-100 km/h na szóstym biegu. Chwilowe spalanie oscyluje wtedy również między 3 a 4 l/100km.
Kiedyś (maj 2008) przymusowo jechaliśmy (do Kronach na zlot) autostradą A4 z prędkością 70-80 km/h - "czekaliśmy" na "spóźnialskich". Po zatrzymaniu auta na postoju okazało się, że średnia pokazana na FIS'ie wyniosła 3,7 l/100km!!!

Dodam jeszcze, że nawet jadąc ze ŚREDNIĄ prędkością 100 km/h (na niemieckiej autostradzie - dystans ponad 800 km), auto spaliło średnio nie więcej, niż 7 l/100km. Ale wiadomo - autostradą do miasta się nie wjedzie... :D


Widze, ze mamy bardzo podobne techniki jazdy. Dosyc energiczne wciskanie gazu, jak najszybsze zapiecie najwyzszego biegu i jazda ze stala predkoscia, najlepiej na tempomacie. Tyle, ze ja w Dieslu przy przyspieszanieu, zmieniam biegi przy ok 2500obr/min, a nie jak podaja zasady ecodriivingu przy 2000obr/min. Oczywiscie, jak kolega b. slusznie wspomnial, na zimnym silniku gaz wciskamy delikatnie. I pomimo, ze z wykresu na ge (jednsotkowe zuzycie paliwa) wynika, ze silnik spala najmniej przy obrotach max momentu to i tak auto spali mniej np. na 6-biegu przy 1500, niz przy 2000obr/min, przy ktorych osiaga max moment obrotowy.
Co do hamowania silnikiem - mamy z tego same korzysci. Oszczedzamy klockii i tarcze, auto ma lepsza przyczepnosc niz jadac na luzie, mozemy w razie awryjnej sytacji przyspieszyc i powyzej 1200obr/min silnik absolutnie nie pobiera zadnej ilości paliwa.
I mala dygresja na temat jazdy na biegu jalowym - owszem silnik spala ponizej 1l/100lkm, ale gdy jedziemy z predkoscia 100km/h. Przy predkosci 50km/h bedzie to juz 2l/100km, przy 25km/h - 4;/100, itd. Wynika to z tego, ze silnik pali 1l/godz i od tego z jaka predkoscia sie poruszamy wychodzi srednie zuzcie paliwa na 100km.
No i rzecz najwazniejsza aby oszczedzac paliwo- przewidywanie! Jak widzimi, ze przed nami swiatlo zmienilo sie na czerwone sciagamy noge z gazu i powoli hamujac silnikiem (biegami) dojezdzamy do swiatel. Jak widzimy, ze zaraz bede musial hamowac, bo ruch uniemozliwi mi jazde - staram sie jak najmniej przyspieszac i jechac ze stala niska predkoscia, gdzyz zaraz bedzie trzeba zwalniac. Itp, itd. Ogolana zasada - im mniej wciskasz pedal hamlca, tym mniej paliwa spalisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2008 12:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2007 07:59:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
arti_dg napisał(a):
I mala dygresja na temat jazdy na biegu jalowym - owszem silnik spala ponizej 1l/100lkm, ale gdy jedziemy z predkoscia 100km/h. Przy predkosci 50km/h bedzie to juz 2l/100km, przy 25km/h - 4;/100, itd. Wynika to z tego, ze silnik pali 1l/godz i od tego z jaka predkoscia sie poruszamy wychodzi srednie zuzcie paliwa na 100km.

To bardzo ważne i trafne stwierdzenie! W moim aucie jest trochę inaczej. Był czas, że jak chyba każdy, bawiłem się w różne eksperymenty. I na przykład, przy prędkości 120 km/h wrzucałem sobie na luz - oczywiście na prostej przy małym natężeniu ruchu. Komputer wskazał 0,3 l/100 km (0,2 też się zdarzyło - jak trafnie wskazałeś, było to przy jeszcze większej prędkości).
Pisząc poniżej 1 l/100 km miałem na myśli toczenie się na luzie, bo wiadomo - gdy auto stoi, się nie przemieszcza i jedynym wyznacznikiem może być właśnie l/h.
Mam na tyle stare auto, że FIS mi nie działa w "l/h" - tak jest w nowszych autach.
Szacuję jednak sobie, że jakieś 0,6 l/h powinno moje auto spalić - raczej nie więcej, a może i mniej.

Oczywiście nie zapominajmy, że FIS służy do otrzymania przybliżonych wartości. Ale w moim przypadku, po zatankowaniu i przeliczeniu spalania, maksymalny zauważony błąd dla wartości ŚREDNIE SPALANIE wyniósł +0,2 l/100km. A to dla spalania w okolicach 6 l/100 km wynosi około 3%, czyli na granicy błędu statystycznego!!!

W pełni zgadzam się z pozostałymi uwagami (dodam, że wyprzedzając na każdym biegu nawet przekraczam 3000 obr/min, za to po jego zmianie, na wyższym mam nadal ponad 2000 obr/min - wiem, że nowsze auta mają turbinę dostępną wcześniej, nawet od 1500 obr/min - ale technika jazdy musi być dopasowana do danego typu silnika!)! Warto znać te wszystkie reguły chcąc minimalizować wydatki na paliwo.

_________________
Audi A3 01 1,9 tdi 110 KM
Audi A6 C4 2,5 tdi 140 KM
Audi 80 B4 2,0 115 KM - było
Audi 80 B3 1,6 71 KM - było
Audi 80 B3 1,8 90 KM - było

Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2008 08:12:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
U mnie najczęściej na zimnym do 2500 RPM, potem do 4000-4500 (najczęściej) i jest ekonomicznie, w trasam mam średnie 12-13 litrów :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 09:27:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2007 07:59:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
MorgothV8 napisał(a):
U mnie najczęściej na zimnym do 2500 RPM, potem do 4000-4500 (najczęściej) i jest ekonomicznie, w trasam mam średnie 12-13 litrów :peace:

Wszystko zależy od silnika...
Ale przyznaj się: nie kupowałeś A8 z największym silnikiem po to, by oszczędnie jeździć? A może jestem w błędzie? ;)

_________________
Audi A3 01 1,9 tdi 110 KM
Audi A6 C4 2,5 tdi 140 KM
Audi 80 B4 2,0 115 KM - było
Audi 80 B3 1,6 71 KM - było
Audi 80 B3 1,8 90 KM - było

Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 10:21:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
mariuszj0808 napisał(a):
moje s6 c4 4.2 zaraz po zagazowaniu palilo 13 max 15 l w trasie do anglii ,po wymianie rozrzadu i ustawieniu jezdzi lepiej ale i pali wiecej ale nigdy nie wiecej jak 20 l tzn miasto czy butowanie na autostradzie a i jest róznica gdzie tankuje jeden gaz lepszy drugi gorszy ,rekord to na okolo 45 l gazu 360 km ,gaz z shella


chyba w galonach :peace:

albo wierzyles bezgranicznie kompowi

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 11:31:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Moj przy emeryckiej jezdzie, spod swiatel powolutku, rozpedzanie powolutku i 0 wyprzedzania (80-90 MAX) spali cos kolo 7-7,5L - ale tak to niemozna jezdzic ...

Przy normalnej jezdzie w miescie ok 18km do pracy (90-120) 8-9L.

W tarsie mysle ze zszedlby do 6-7L przy max 120 - ale tego niemialem okazji sprawdzic.

Auto z klima wlaczona i w 4 biegowym automacie.
Kupujac myslalem ze spalanie bedzie cos kolo 10-12/100 a tutaj mila niespodzianka :)

OT.
enduroboy widze z podpisu ze ogladalales Generala Daimosa :) ja mam wszystkiego jego odcinki :diabel:

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 11:50:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
Druss napisał(a):
enduroboy widze z podpisu ze ogladalales Generala Daimosa :) ja mam wszystkiego jego odcinki :diabel:


z nim to nie problem bo sa prawie na kazdej stronie.
ale sprobuj dostac tsubase wszystkie serie a zwlaszcza "J" to graniczy z cudem :peace:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 11:55:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
Automat w mieście
minus:
jazda poniżej 60 jest nieekonomiczna bo automat nie wlaczy najwyzszego biegu przy tej szybkosci zeby sie toczyc przy 1800 obr
trzeba przyspieszyc w miare dynamicznie powyzej tej szybkosci - by wskoczył najwyzszy bieg i wowczas spalanie jest niskie
plus:
przy dojezdzaniu do skrzyzowania i hamowaniu silnikiem nie trzeba sie meczyc z kolejnymi redukcjami (zreszta chyba nikt tego nie robi ręczną skrzynią bo jest to dość niewygodne) automat robi to sam i hamowanie silnikiem jest płynne na calej drodze zwalniania przed światłami co dobrze wplywa na ekonomiczność

spalanie Audi V8 4,2 automat
trasa: 100-140 przy średniej z kompa 100km/h - 12/100
miasto: przy średniej z kompa 27km/h - 24/100

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 12:56:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Mi automat z 4 na 3 zmienia przy 60.

Cytuj:
ale sprobuj dostac tsubase wszystkie serie a zwlaszcza "J" to graniczy z cudem


Ja darowalem to sobie bo jak cos mi sie sciagnelo to okazalo sie ze to filmy dla doroslych :peace:

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2008 14:42:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2798
Lokalizacja: WWL
ETC napisał(a):
spalanie Audi V8 4,2 automat
trasa: 100-140 przy średniej z kompa 100km/h - 12/100


ciekawe jak osiagnales srednia predkosc 100km/h jadac 100-140km/h :?: :?:

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 07:55:15 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
No ze średniimi to wydaje się ze 100 km/h to niedużo - ale ja nigdy takiej średniej nie miałem, co innego chwilowe. największe moje średnie oscylują do gdzieś tak 86 km/h - absolutne max :peace:
PS: wszelkie "średnie" spalania, prędkości itp resetuję przy tankowaniu, tankuję zawsze jak się rezerwa zapali i wchodzi około 79-82 litry (robię na tym średnio 520-530 km)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2008 11:37:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2007 07:59:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
enduroboy napisał(a):
ETC napisał(a):
spalanie Audi V8 4,2 automat
trasa: 100-140 przy średniej z kompa 100km/h - 12/100


ciekawe jak osiagnales srednia predkosc 100km/h jadac 100-140km/h :?: :?:


Znaczy, że Kolega nie wie co to średnia, którą mierzy komputer...
Wyjaśniam:
Zeruję FIS po każdym tankowaniu. Jadąc do autostrady są światła, na których trzeba stanąć - silnik włączony, więc do średniej wchodzi również czas spędzony z prędkością 0 km/h. Poza tym w mieście jest ograniczenie do 50 km/h. Dopiero na autostradzie mogę się rozpędzić. Jednak w Polsce tylko do 140 km/h. Dopiero w Niemczech mogłem jechać 220 km/h - tylko jednak wtedy zakręty stają się dość ciasne... Dlatego lepiej jest jechać np. 170 km/h. Ale jest to możliwe tylko gdy ruch na autostradzie jest w miarę niewielki.
Stąd mój opis, że głównie jechałem 100-140 km/h - większość trasy pokonałem z takimi prędkościami.
A FIS zlicza średnią z całej trasy i tyle. Dodam tylko, że średnia 100 km/h była sczytana przed następnym tankowaniem - po odbyciu trasy do Niemiec (ponad 800 km po niemieckiej autostradzie). W trakcie trasy FIS pokazywał nawet średnią 122 km/h (albo 123 - teraz dokładnie nie pamiętam - zapisuję tylko stany z tankowań).

Jeśli są jeszcze wątpliwości, chętnie na nie odpowiem - byle by po kolei.

_________________
Audi A3 01 1,9 tdi 110 KM
Audi A6 C4 2,5 tdi 140 KM
Audi 80 B4 2,0 115 KM - było
Audi 80 B3 1,6 71 KM - było
Audi 80 B3 1,8 90 KM - było

Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Ostatnio edytowano 11.gru.2008 11:46:56 przez rafalko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: