.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:51:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Znalazłem recepte na polskie dziury - Zawieszenie BOSE&#
PostNapisane: 12.gru.2008 17:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Bose® Suspension System
Kilka lat temu firma Bose znana mi jedynie z produkcji audiofilskiego sprzetu audio opatentowała... nowy typ resorów samochodowych. Tradycyjne amortyzatory zastąpił liniowymi silnikami elektromagnetycznymi reagującymi znacznie szybciej niż klasyczne zawieszenie

Obrazek

Co prawda to żadna nowość, alejeszcze chyba nikt nie poruszał tego tematu...


http://pl.youtube.com/watch?v=fHNT2Ivad_U


Trochę przypomina to Audikowskie Magneride - z tym, ze troche bardziej zaawansowane...

Co wy na to?

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 17:38:10 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Na filmikach widac, ze efekt koncowy jest zaje....ty, ale czy kiedys bedzie w seryjnych autach?
http://www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7bHU&NR=1

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 18:31:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ciekawe co jest nie tak, że nie stosuje sie tego rozwiązania choćby w najdroższych autach. Trwałość, cena licencji? Czy może opór tradycjonalistów? A może współczesne aktywne zawieszenia pneumatyczno-magnetyczno-elektryczne czerpią z tego pomysłu?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 18:35:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Patent na to cudo ma BOSE i pewnie tanio go nie sprzeda...
Z tego co udało mi się mniej wiecej dowiedzieć to krążą pogłoski, że zestaw takiego zawieszenia będzie dostępny w 2009-2010 na niemieckim rynku.... Cena ma oscylować w granicach 8000-10000 ojro... Ciekawe ile w tym prawdy i czy zadedykują coś pod Audi...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 21:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
coś niesamowitego jak dla mnie

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 22:19:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
no to by pomogolo w poruszaniu sie po naszych dziurach

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 22:30:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Kozak... najlepszy to był ten skok nad poprzeczką.. możnaby skakać nad progami zwalniającymi :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2008 22:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ja wymiękam...

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 07:19:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ja tam jestem sceptyczny. Wiem, na filmie wygląda to przecudownie, ale w praktyce pewnie byłoby sporo gorzej. W przeciwnym razie zawiecho to byłoby już dostępne, bez względu na cene. Przecież mamy bardzo drogie samochody no nie? A tak poza tym, patrząc na allroada, który ma dwa zwykłe balony wszczepione gdzieś pod resor wraz z czujnikami i cała ta frajde jest super mega droga w naprawie, nie dostępna, oraz co tu się oszukiwać... nie bezawaryjna, to gdzie tu takie wynalazki..... Na polskie drogi najlepsze co może być, to B3/B4 na seryjnych springach i 14tkach :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 14:38:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie masz racji do końca
pewien koleś w polsce skonstruował zderzak który absorbuje całą energię uderzenia nawet przy prędkości bodajże 50 km/h
i co widziałeś gdzieś to rozwiązanie ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2008 15:11:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lut.2005 21:32:39
Posty: 856
Lokalizacja: Pabianice, 90 quattro 2.2 KV 85r
Patent niezły :)

Ale rzuca się w oczy że auto jest wyżej zawieszone. To moze być pwien minus.

I mój niemiecki nie jest najleprzy ale rozumiem że patenet polega na tym by absorbować siłę (np gdy koło sie unosi po wjechaniu na garb) z taką mocą by koniec absorbowania tej siły był w momencie nie dalej niż koniec skoku tego 'amortyzatora'. I adekwatnie w drugą stronę.

_________________
Audi B2 90 quattro 2.2 KV 85r - już prawie orginał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 11:36:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Buba napisał(a):
nie masz racji do końca
pewien koleś w polsce skonstruował zderzak który absorbuje całą energię uderzenia nawet przy prędkości bodajże 50 km/h
i co widziałeś gdzieś to rozwiązanie ?

Soryy, ale tą bujdę powtarzają wszyscy, którzy w szóstej klasie zamiast na fizyke, chodzili na blauke.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: remoint v8
PostNapisane: 14.gru.2008 12:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
ja juz bym tego sinika niechcial on juz nie bedzie chodzil tak jak fabryka :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: sorki
PostNapisane: 14.gru.2008 12:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
pomylilem karte i nie tu wpisalem to co mialem wpisac:(:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zawieszenie
PostNapisane: 14.gru.2008 12:14:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
a co do kolegi wyzej to ma racje b3/b4 orginal zawias felga 14 i zawieszenie jezdzi i nic nie puka nie stuka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 12:43:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
mroova81 napisał(a):
Buba napisał(a):
nie masz racji do końca
pewien koleś w polsce skonstruował zderzak który absorbuje całą energię uderzenia nawet przy prędkości bodajże 50 km/h
i co widziałeś gdzieś to rozwiązanie ?

Soryy, ale tą bujdę powtarzają wszyscy, którzy w szóstej klasie zamiast na fizyke, chodzili na blauke.

Ja też to widziałem juz dawno temu w TvP.
http://www.jakubw.pl/zderzak/index.html
http://pl.youtube.com/watch?v=COMt28q5qUc

A dlaczego tego nie produkują?
Lobby motoryzacyjne. Strefy kontrolowanego zgniotu. Pieniądz.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2008 13:56:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
mroova81 napisał(a):
Na polskie drogi najlepsze co może być, to B3/B4 na seryjnych springach i 14tkach :)

Jest... C3 na oryginalnych sprężynach i felgach 15 :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 06:35:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
zserty napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Buba napisał(a):
nie masz racji do końca
pewien koleś w polsce skonstruował zderzak który absorbuje całą energię uderzenia nawet przy prędkości bodajże 50 km/h
i co widziałeś gdzieś to rozwiązanie ?

Soryy, ale tą bujdę powtarzają wszyscy, którzy w szóstej klasie zamiast na fizyke, chodzili na blauke.

Ja też to widziałem juz dawno temu w TvP.
http://www.jakubw.pl/zderzak/index.html
http://pl.youtube.com/watch?v=COMt28q5qUc

A dlaczego tego nie produkują?
Lobby motoryzacyjne. Strefy kontrolowanego zgniotu. Pieniądz.


Dlaczego tego nie produkują?
Cytuj:
Wynalazek p. Lucjana Łągiewki z Kowar jest prosty: siłę uderzenia o przeszkodę przenosimy za pomocą zębatki i koła zębatego na niewielki, szybkoobrotowy wirnik (szczegóły konstrukcji i rysunki - patrz wywiad). W ten sposób pewna część energii kinetycznej pojazdu po zderzeniu z przeszkodą trafia do wirnika, w postaci energii kinetycznej ruchu obrotowego. Podobnie można skonstruować "hamulec dynamiczny", który energię kinetyczną pojazdu zamienia podczas hamowania na energię ruchu obrotowego niewielkiego wirnika

Powyższy opis nie budzi kontrowersji. Kontrowersje zaczynają się, gdy przyjrzymy się innym postulowanym cechom nowego hamulca. Otóż miałby on, poza skutecznym wyhamowaniem samego pojazdu, zatrzymywać bezpiecznie również np. jego pasażerów - bez użycia pasów bezpieczeństwa czy poduszek powietrznych. Tego rodzaju działanie ochronne, jako łamiące znane prawa fizyki (np. zasadę zachowania pędu), budzi zrozumiały opór nie tylko zawodowych fizyków. Lucjan Łągiewka nie tylko organizuje pokazy, podczas których prezentowane są efekty działania ochronnego zderzaka, ale również uważa, że zna wytłumaczenie tego działania (przedstawione w pracy Energetyczna natura mechaniki, otwarcie postulującej łamanie praw Newtona).

Mam nadzieję, że przedstawione na tych stronach wszechstronne zestawienie wypowiedzi i opinii, a także materiałów dokumentalnych, pozwoli na wyrobienie sobie własnego zdania na temat wynalazku.


Ano właśnie dlatego! Nie problem jest walnąć samochodem w ściane i go nie uszkodzić. Równie dobrze można by pod spód wspawać sześć szyn kolejowych, ale to gwałtowne zatrzymanie samochodu, a nie jego zniszczenia powodują śmierć pasażerów. Zderzak ten musiałby absorbować energię zderzenia na kilkunastu metrach, aby zatrzymać się w miarę bezstresowo. Przepraszam za OT, ale nie mogłem przeboleć tak rażącego braku pojęcia o fizyce klasycznej.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 08:09:27 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Dokładnie - choci o opóźnienie jakiego doznają pasażerowie
wspawane szyny zatrzymają auto bez uszkodzeń na drodze powiedzmy 1cm zamiast 1m, ale w związku z tym opóźnienie będzie 100X większe i bez amortyzacji walniesz czachą w szybę lub kierownicę i żadna poduszka wtedy nie zdąży się otworzyć :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 08:29:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
DeS napisał(a):
Kozak... najlepszy to był ten skok nad poprzeczką.. możnaby skakać nad progami zwalniającymi :peace:


Po co? Z tym zawieszeniem po prostu nie zwalniasz przed progiem (chyba, że jest bardzo wysoki) :peace:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: