.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 02:31:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] Co to za instalka LPG?
PostNapisane: 15.gru.2008 21:24:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Czy spece od gaziu mogą powiedziec, co za instalacja siedzi w tym autku?

http://moto.allegro.pl/item505303170_au ... rewno.html

Dziękuję za pomoc.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 21:45:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Reduktora nie widzę bardzo chyba Tomasetto Alaska, wtryski matrix sterownik Zenit.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 22:09:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Czyli sekwencja :?:

Dobry to zestaw :?: Na coś szczególnie spojrzec przy oględzinach :?:

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 22:28:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Sekwencja. Pewnie niektórzy będą wiedzieli więcej na tan temat.

Sterownik ok, nie ma chyba co narzekać strasznie niego, chyba, że byłby to STAG-300. Wydaję mi się ciut lepszy, ale na Zenita nie mam co narzekać, bo takiego używam.

Wtryski Ok.

Ale reduktor nie bardzo, są lepsze od niego :/

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2008 17:21:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Reduktor Emmegas - tragedia.
Sterownik - ZENIT AG - padło, gorsze są tylko ESGI
Wtryski - Matrix XJ 344 - szybkie i precyzyjne, ale wrażliwe na zabrudzenia (a filtr fazy lotnej gówniany) i dosyć awaryjne.

Auto na tym setupie na pewno nie będzie chodzić prawidłowo - reduktor nie ma szans wyrobić stabilnie ciśnienia przy max bucie - będzie przełączał na benzynę. Sterownik - padaka jeśli chodzi o korekty, zwłaszcza po temperaturze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2008 18:50:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
SebastianS napisał(a):
Sterownik - padaka jeśli chodzi o korekty, zwłaszcza po temperaturze.


Co do korekt to prawda, po włączeniu nie widzę różnicy, nic się nie zmieniło.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2008 19:54:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Dziękuję Wam bardzo za opinie. Autko dla kolegi, właśnie wróciłem z oględzin.
Czy się zbiera to nie wiem, bo po v8...
Generalnie płynnie wchodzi na obroty, niezauważalnie przechodzi na gaz. Ciagnąłem go do końca i nie wracał na benzyne.

Chłopaki, więc co należy zrobic/wymienic przy tej instalce, aby w miare bezproblemowo latac i jakie to niesie koszty :?:
Reduktor i filtr fazy lotnej zapewne.

Dodam tylko, że lpg nie jest na gwarancji od 6-ciu miesięcy.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 12:07:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Nalezy podłączyć się z laptopem+VAG i podejrzeć pracę sondy lambda. Napęcia i %korekty (przy częściowych obciążeniach) - korekta nie powinna przekraczać 8-10% maksymalnie, a optymalnie jest 5-7%. Jeśli przy max bucie lambda jest cały czas bogata (napięcie 0.7-0.9V) do samej odcinki - reduktor może zostać.

Natomiast spodziewam się że przy sporych wahaniach temperatury na dworze, będą jaja z wolnymi obrotami, ale tu nie uda się zrobić nic na tym sterowniku. Taka jego uroda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 13:04:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
SebastianS jesteś pewny co do tego reduktora :?:

Mi on wygląda na bardziej podobny do tego:

http://allegro.pl/item498849879_tomaset ... polsk.html

A nie Emmegas:
http://allegro.pl/item496008504_sekwenc ... 50_km.html

Chociażby z powodu, że krućce do układu chłodzenia wychodzą z boku tak jak w alsce i ma "trzy uszczelki a nie dwie". Celowo napisałem w cudzysłowie, bo chodzi również o membrany.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 13:30:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
SebastianS napisał(a):
Nalezy podłączyć się z laptopem+VAG i podejrzeć pracę sondy lambda. Napęcia i %korekty (przy częściowych obciążeniach) - korekta nie powinna przekraczać 8-10% maksymalnie, a optymalnie jest 5-7%. Jeśli przy max bucie lambda jest cały czas bogata (napięcie 0.7-0.9V) do samej odcinki - reduktor może zostać.


Ok, auto zakupione, postaram się w weekend podpiąc i sprawdzic pracę sondy. Pewnie poczciwy viaken nie da rady się połączyc, a czekam jeszcze na przejściówke OBD2>OBD1 do HEXa...

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 14:17:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Jeśli instalkę montował sensowny kolo, lambda powinna być podłączona również do sterownika LPG i tam widoczna z poziomu programu diagnostycznego do Zenita.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 15:38:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
W papierach znalazłem: reduktor Tomasetto/ALASKA, wtryski VALTEK.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 16:06:57 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
OT ładne lampy :peace: EOT

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2008 19:46:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Lampy dizajnem podobne do tych, jakie widzieliśmy na zlocie w Toruniu www.akp.toms001.superhost.pl/AUDI/torun ... age54.html


No więc chłopaki dziś zrobiłem pomiary i tak:
-sonda w pełnym zakresie obrotów pracuje w przedziale 0.79-0.92V (przy drugim pomiarze max 0.95V),
-korekta 6-8.5%,
-spalanie we wrocku równo 12 (spalony do zera bak i ponowne zalanie do pełna).

Błędów brak.

Czyli chyba wszystko w porządalu:?:

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 10:49:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sie.2008 21:35:00
Posty: 17
hehe to widze ze nie mogl sie nacieszyc nowym nabytkiem ze az tyle wyjezdzil :D
P.S chyba spokojnie jezdzi bo mi troszke wiecej jarala ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 00:07:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
toms001 napisał(a):
No więc chłopaki dziś zrobiłem pomiary i tak:
-sonda w pełnym zakresie obrotów pracuje w przedziale 0.79-0.92V (przy drugim pomiarze max 0.95V),
-korekta 6-8.5%,
-spalanie we wrocku równo 12 (spalony do zera bak i ponowne zalanie do pełna).

Błędów brak.

Czyli chyba wszystko w porządalu:?:

Jeśli sonda nie schodzi poniżej 0.5V to jest walnięta. Ma wahać się między 0,2 a 0,8 mniej więcej. Jedynie przy pełnym bucie i obrotach od 4800 w górę ma pokazywać non stop bogato - tzn. utrzymywać się w sposób stały w górnym zakresie (0.8-0.9V)

W tej sytuacji nie rozumiem wskazań korekty po sondzie lambda, bo te są na bardzo przyzwoitym poziomie. :|

Dalej: jeśli to jest tomasetto alaska - nie ma bata, żeby przy max obciążeniu i max obrotach silnik szedł na bogatej mieszance - alaska MUSI obniżyć ciśnienie, ten typ tak ma po prostu. Nie objedzie sensownie więcej jak 80 koni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 16:15:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Przepraszam, w poprzednim poście napisałem nieprecyzyjnie.
Wskazania sondy podałem na pełnym bucie.

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2008 19:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
W takim razie instalacja działa calkowicie poprawnie. Lać, jeździć i pilnować tylko terminowych wymian filtrów, zwłaszcza fazy lotnej!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: