.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:50:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 19:48:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
ostan napisał(a):
W sumie masz racje nie ma co rzeźbić przywrócę seryjnego softa w tedy zrobie logi bo aż jestem w szoku.
T regenerowałem w sierpniu.
lmm to znaczy przepływomierz powietrza? mam nowy kupiłem 2-3 tygodnie temu nie rozumiem dlaczego wychodzi ze jest brudny
(czy to oznacza ze mogę zgłosić się do sprzedawcy żeby wymienił mi go?)


Nie koniecznie. Jeżeli turbo źle pracuje to przeplywka też może źle pracować. Ja tak miałem w A4 1.9 AFN. Przepływka pracowała katastroficznie a po regeneracji turbiny nagle zaczęła pracować idealnie :) ......

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2008 20:08:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ostan napisał(a):
W sumie masz racje nie ma co rzeźbić przywrócę seryjnego softa w tedy zrobie logi bo aż jestem w szoku.
T regenerowałem w sierpniu.
lmm to znaczy przepływomierz powietrza? mam nowy kupiłem 2-3 tygodnie temu nie rozumiem dlaczego wychodzi ze jest brudny
(czy to oznacza ze mogę zgłosić się do sprzedawcy żeby wymienił mi go?)



sprawny lmm w tym silniku przy optymalnym ciśnieniu doładowania 2121.6mbar powinien mierzyć >750mg/R. u Ciebie nie można ocenić dokładnie sprawności lmm, lecz patrząc na 010dN - przy ciśnieniu 2111mbar lmm mierzy w Twoim przypadku ok. 713mg/R - czyli mało.

na zmodyfikowanym programie trudno będzie Ci zareklamować cokolwiek, gdyż sprzedawca może się skutecznie wykręcić stwierdzeniem, że dana część jest przeznaczona do serii...
swoją drogą, gdzie kupowałeś to lmm? w ASO? jakiej marki jest to lmm [dedykowany Bosch]?

nie mniej jednak, tak jak Ci napisałem:
- najpierw seria;
- potem nowe logi;
- następnie naprawa tego, co wymaga naprawy [u Ciebie na 95% T];
- na końcu reklamacja lmm [jeżeli będzie konieczna].



co do T,

najprawdopodobniej źle Ci ją zrobili. to bardzo częste przypadki na AKP, że G2052 jest nieprawidłowo regenerowany.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 20:15:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
warto dodac, ze Meszrum to forumowy chipalergik (mimo, ze ma bardzo duza wiedze)
Chip niewatpliwie jest niestaranny ale ja bym na nim psow ostatnich nie wieszal (ograniczanie dawki mafem a nie ogr momentu mozna tez spotkac u innych *)
Klopoty z przeladowaniami w niskich obrotach to standard w V6tdi.. wieksze dawki to i wieksze przeladowanie (**). Problem w tym, ze po wymianie przeplywki dawki beda wiekszy wiec i moze przeladowania moze wzrosna-)
Tak czy siak najlepiej odczytac z ecu numer sterownika (metalowa puszka w podszybiu pod plastikowa obudowa), udac sie do pierwszego lepszego tunera i zapytac o ori soft na ten sterownik, zaplacic, kupic ekstraktor do kosci za 20pln na allegro i dowolnie sobie w razie potrzeby zmieniac kosci

Auto powinno wyraznie odzyskac wigoru po wymianie przeplywki
Pozdrawiam,
Przemek

(*) wystarczy poprosic wowo o stare logi z pierwszego chipa zrobionego wlasnie u Rogala aby zobaczyc, ze ograniczanie dawki ogr maf a nie momentu nie jest powodem do placzu
(**) znowu odsylam do logow wowo (po 1wszym czy 2gmim chipie) by zobaczyc wartosci po okol 2550 w 011

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 11:59:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Dzwoniłem do Rogala powiedział że nie ma problemu sprawdzi mi wszystko na fabrycznym sofcie lecz dopiero po 10 grudnia.
Mam jeszcze jedno pytanko dotyczące mojego silnika
Miedzy kolektorem ssącym a ostatnia gumowa rura od intercoolera jest coś w rodzaju przepustnicy. Czy ta przepustnica powinna otworzyć się po włączeniu silnika czy może działa ona tylko w czasie jazdy i w miejscu pozostaje zamknięta nie zależnie od obrotów silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2008 13:10:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W AFB ten element spełna (wyłącznie) rolę klapy gaszącej i zawsze jest w pozycji otwartej - za wyjatkiem tego momentu, w którym gasisz silnik (po czym znowu bezzwlocznie powraca do pozycji otwartej).

W silnikach BDG i BDH klapka jest sterowana silnikiem krokowym i na bieżąco współpracuje z ECU (analogicznie do innych elementów sterujących, np. N18 i N75).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2008 15:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Miałeś rację zamyka się tylko przy gaszeniu silnika maiłem wężyk zagięty i u mnie dla tego wcale nie działało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 23:18:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Poproszę o ocenę nowych logów już bez chipa na seryjnym sofcie :/


grupa basic

http://img218.imageshack.us/img218/2199/000br8.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/2295/003vb9.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/3320/004sh6.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/880/011ru9.jpg

grupa normalne

http://img218.imageshack.us/img218/329/000wm1.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/6223/001qy2.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/8336/003qa1.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/7118/004dp9.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/5660/007sz6.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/4193/013cd5.jpg

http://img397.imageshack.us/img397/1573/014zu3.jpg

http://img397.imageshack.us/img397/3834/018gk2.jpg

grupa dynamiczna

http://img216.imageshack.us/img216/8049/001eu9.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/8094/003me2.jpg

http://img67.imageshack.us/img67/1487/004hu2.jpg

http://img67.imageshack.us/img67/2140/008zx0.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/1295/010as2.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/126/011wr7.jpg


Z góry dzięki



:peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 14:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
log 11D zrobione do d...y (rozjechalo Ci sie cos w excelu albo pozamieniales zle , na ; w pliku logu)
tak czy siak widac ze Twoja turbina laduje zle... albo niedoladowuje albo przeladowuje (moze dlatego ten skok mocy)
MAF tnie dawki ale doprowadz turbine do porzadku (moze ktos tam sztanga krecil i ja rozregulowal???) i wtedy jeszcze raz 003D zrob.. moze i przeplywka do wymiany (do weryfikacji jak turbina/sterowanie turbina bedzie ok)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 21:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
ewidentnie turbo kuleje ... doladowanie skacze góra/dól ... cos mi sie wydaje ze regeneraja suszarki zostala zle wykonana ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 11:52:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak jak koledzy zauważyli.
albo sztangę wyregulował szympans w stroju mechanika, albo T została zregenerowana przez szympansa w stroju specjalisty od turbin.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 13:53:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Dziś zaniosłem turbo do innego zakładu od naprawy turbo czekam na diagnozę.
Mam nadzieje ,że nie będzie robił jej szympans :peace: hi hi
Zauważyłem ,że miedzy kolektorem wydechowym a T tam gdzie przykręca sie T na cztery śruby mam lekki przedmuch. Czy można to tak zostawić czy może uszczelnić jakoś silikonem może bo z tego co mówili w aso to tam nie ma uszczelki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 14:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ostan napisał(a):
Zauważyłem ,że miedzy kolektorem wydechowym a T tam gdzie przykręca sie T na cztery śruby mam lekki przedmuch. Czy można to tak zostawić czy może uszczelnić jakoś silikonem..

wiem, ze goscie od tlumikow w przypadku nieszczelnosci przy laczeniu elementow wydechow stosuja taki a'la silikon (tak mialem w innym aucie i bylo ok - nie wiem co to za masa)
Nie wiem czy to nadaje sie na tak wczesnym etapie wydechu (ze wzgledu na temp?) - jedno jest pewne: jak jest przedmuch to kicha bo bedzie sie on powiekszal
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 16:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Pasta Bosal-a do montażu układu wydechowego i po kłopocie.

http://www.allegro.pl/item492347632_pas ... ydech.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 12:46:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Turbo zregenerowane po raz drugi :P

W warsztacie od T powiedzieli ,że było pełno sadzy tak jakby katalizator był zapchany nie mam w aucie katalizatora wiec tłumikarz zrobił dziurę przed tłumikami i lipa :/
Może troszkę się polepszyło ale problem pozostaje zamówiłem nowy przepływomierz na poniedziałek jak go założę zrobię nowe logi ale wydaje mi się ,że będzie to samo :( nie wiem już co robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2008 13:38:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ostan,


było pełno sadzy, gdyż był zmodyfikowany program i to w zasadzie jedynie w zakresie dawek [czyli więcej paliwa > więcej sadzy]. tuning silników diesel'a [a szczególnie niektórych TDI] to nieco bardziej skomplikowana czynność od podkręcania Celerona 333 - nie wystarczy zmienić fsb... co więcej, nigdy tuning nie pozostanie w pełni obojętny dla silnika.

nowe lmm ożywi Twój silnik - to, które było na logach mierzyło fatalnie.
czekamy na logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 18:46:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
po wymianie przepływki bryczka smiga jak szalona :d lecz nadal się czasem przycinają te przeklęte obroty

zrobiłem nowe logi proszę o ocenę

grupa basic

http://img81.imageshack.us/img81/371/000by9.jpg

http://img81.imageshack.us/img81/795/003ps1.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/9456/004hv6.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/6728/011sw4.jpg

grupa normalna

http://img220.imageshack.us/img220/9790/000ma0.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/4203/001ts7.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/8834/003go8.jpg

http://img220.imageshack.us/img220/48/004nr3.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/3782/007wn2.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/2404/013cn4.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/8291/014ez3.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/4466/018of8.jpg

grupa dynamiczna

http://img216.imageshack.us/img216/6392/000lj9.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/8643/001pl3.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/1803/003bn1.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/194/004jf3.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/6118/008gv9.jpg

http://img124.imageshack.us/img124/9201/010gk3.jpg

http://img49.imageshack.us/img49/5711/011ns4.jpg

dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 20:10:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na wstępie pytanie: kiedy wymieniałeś filtr powietrza?


o ile T zaczęła działać prawidłowo, o tyle wyszedł na jaw inny problem - układ podciśnienia [w tym także i sam zawór EGR], który jest najprawdopodobniej odpowiedzialny za objawy, o których piszesz.

na 003BS widać, że przy otwartym EGRze [on] masa powietrza wynosi 90mg, gdzie normalnie powinna wynosić ok. 170 mg. na zamkniętym, z kolei, wynosi ok. 360mg, a powinna ok. 400mg.
zaczynamy od sprawdzenia filtra powietrza, a następnie od zbadania całego układu podciśnienia:
- spisz nr katalogowe zaworów N18 i N75;
- sprawdź ich poprawność połączenia [również z puszką filtra powietrza];
- sprawdź ich drożność [demontując i przedmuchując kompresorem];
- jeżeli pomimo sprawdzenia i prawidłowego połączenia nie będzie poprawy [003BS], należy zaślepić zawór EGR i zrobić logi 003BS oraz 003dN i 011dN.

schemat podciśnienia:
Obrazek

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 23:56:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
wszystkie filtry zmieniałem 10 000 km temu w sierpniu

logi robiłem na czujniku n75 1k0 906 627 a (taki był jak kupiłem auto)
po twym poście zmieniłem go na 1j0 906 627 b(jakiś mechanik go zostawił pod maską) włączyłem grupę basic 003 i przy otwartym EGRze masa dochodziła do około 100 mg tylko :/
Jutro spisze nr N18 (rozumiem że jest to ten który steruje EGRem) bo dziś już za ciemno było :-) i zrobię wszystko co napisałeś

ps. u mnie jest inny schemat podciśnienia http://img392.imageshack.us/img392/8568 ... ieadr0.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 00:40:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ostan napisał(a):
ps. u mnie jest inny schemat podciśnienia http://img392.imageshack.us/img392/8568 ... ieadr0.jpg



tak, masz rację.
byłem przekonany, że masz A6...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 15:01:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.wrz.2008 23:27:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
wiec zrobiłem tak
wymieniłem filtr powietrza na nowy bo był brudny
nr czujnika N18 to 8D0 906 627 przedmuchałem go kompresorem na stacji
sprawdziłem wszystkie wężyki wyglądają ze są ok te ciesze krótkie wokół N18 jak i cienki przy N75 miesiąc temu wymieniłem bo były sparciałe nie są pozaginane itd.
oto logi po tej operacji ale nic chyba się nie zmieniło

http://img218.imageshack.us/img218/410/basic003tz6.jpg

http://img90.imageshack.us/img90/8303/dn003fv3.jpg

http://img75.imageshack.us/img75/6846/dn011bb5.jpg

po zatkaniu EGRu kawałkiem cienkiej blaszki wciśniętej miedzy kolektor ssący a rurę od EGR logi wyglądały tak

http://img114.imageshack.us/img114/8874/bs003si5.jpg

http://img71.imageshack.us/my.php?image=dn003gx5.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/2914/dn011xg8.jpg

odłączyłem tez przewód podciśnienia EGR by był on cały czas zamknięty werzyk zaślepiłem i zrobiłem logi


http://img218.imageshack.us/img218/8264/basic003ye4.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/1379/dn003fc6.jpg

http://img71.imageshack.us/img71/2517/dn011ed2.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: