.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:46:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFB] Padniety nastawnik pompy?
PostNapisane: 01.gru.2008 12:09:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Po dzisiejszej wizycie w serwisie sam już nie wiem co robić. Zaprowadziłem do mechaniorów moje AFB w celu rozwiązania problemu zapalania na ciepło. Problem jest taki że na ciepłym silniku trzeba dłużej kręcić, jakieś 5-10 sekund i załapuje. Dzieje się tak średnio raz na 10 rozruchów na ciepło, przeważnie pali od razu. Na zimnym zawsze łapie od pierwszego strzała (mam tylko do wymiany świece żarowe bo już nie grzeją). Byłem z miesiąc temu u nich na ustawienie kąta wtrysku, po czym stwierdzili że wszystko powinno być w porządku. Ale miałem wrażenie że jest gorzej.

Mechanik stwierdził że padnięty jest nastawnik pompy, zatrzymał się w takiej pozycji że "silnik pracuje cały czas miękko i w ogóle się nie przestawia, co skutkuje też spadkiem mocy". Od razu mi powiedzieli że mają pompę zregenerowaną od ręki i za 2700 wymienią...

Problem w tym że mam też padnięty termostat. Silnik łapie temperaturę bardzo długo i tylko przy ostrej jeździe. Czy przez to nastawnik może nie pracować poprawnie? Z wymianą termostatu czekam do większego przeglądu który czeka mnie po nowym roku. VAGa mam ale gdzieś posiałem :/ .

Ten problem palenia na ciepłym nie jest aż tak uciążliwy tylko nie wiem co robić, nie chce żeby pompa kompletnie zdechła. Regenerować czy czekać?

_________________
AFB <3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 12:33:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w jaki sposób mechanik stwierdził, że nastawnik się zaciął?


zadania domowe:
- odnaleźć VC;
- zalogować 001 i 004sN przy 70*C;
- zalogować 001 i 004sN przy 85*C [musisz go jakoś rozgrzać];
- zalogować 001 i 004dN.

wówczas się okaże prawda o nastawniku.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 13:14:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
zrob logi to zobaczymy czy nieprzestawia sie nastawnik i czy jakis naciagacze z nich sa przypadkiem

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2008 13:22:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
VC się znalazł tyle że odzyskam go dopiero za tydzień :/. Więc pozostaje tylko czekać...

_________________
AFB <3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 15:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Odzyskałem interfejs. Logi robiłem pierwszy raz więc pewnie wszystko pokręciłem... Nie udało mi się go zagrzać do więcej niż 70 stopni... :/. Samochód jest dużo słabszy niż kiedyś, czuć że brakuje mu mocy.

O to co udało mi się zalogowac, nie wiem czy to się do czegoś nadaje.

001DN
http://img117.imageshack.us/img117/4461/001dnmq5.png
001SN
http://img373.imageshack.us/img373/2424/001snzd1.png
004DN
http://img373.imageshack.us/img373/561/004dnnr5.png
004SN
http://img148.imageshack.us/img148/4559/004snng2.png

aha wyskoczył jeszcze błąd:

01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-10 - Faulty - Intermittent

_________________
AFB <3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 23:28:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przydaloby sie zobaczyc 004 Basic Settings i 007 stat

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2008 02:58:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
przemik napisał(a):
Przydaloby sie zobaczyc 004 Basic Settings i 007 stat


dokladnie wtedy widac jak nastawnik sie przestawia

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2008 19:53:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
01268 - Quantity Adjuster (N146) - to blad zdaje sie nastawnika
Moze "raz na 10 razy" sie zacina?
Jezeli wiesz co jest nie tak to tel do serwisu boscha z pytaniem "ile robocizna, ile cZesc" W 1.9vp chyba ludzie to czyszcza ale nie znam sie - sa 2 rodzaje nast: indukcyjny i potencjometryczny ale roznicic nie znam i nie wiem jaki jest w vp44... zdaje sie, ze jeden daje sie "rozruszac" czasem a drugi nie... dalej szukaj sam
Gdzies kiedys chyba na forum viakena ktos teorie sprzedal, ze zacinajacy sie nastawnik jest czesto przyczyna padu elektroniki pompy (ta akurat daje sie naprawiac chyba bez demontazu pompy ale minimum pare stowek za to krzycza)
moze cos "nie styka"? Profilaktycznie udalbym sie do konkurencji tego mechanika w celu weryfikacji
Rozebranie vp44 moze przyniesc wiecej kosztow i latwo Ciebie naciagnac (nie zweryfikujesz przeciez co naprawde bzlo naprawiane) wiec wybadaj w okolicy kto z pompiarzy ma dobra opinie i dowiedz sie czy para sie vp44 (nie kazdz pompiarz bierze sie za te pompy)
Wziecie pompy zregenerowanej o tyle jest nieglupie, ze wiesz ile zaplacisz i masz u nich na nia gwarancje (w teorii:) )
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 00:21:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Jutro postaram się zrobić te logi. Dzisiaj wieczorem nie chciał odpalić i kręciłem go z 10 minut, już myślałem że VP44 zdechła kompletnie :/ . Jeśli nastawnik padł to cała pompa jest do regeneracji? Jest w Warszawie jakiś dobry serwis który się tym zajmuje? Kompletnie nie wiem gdzie szukać...

_________________
AFB <3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 04:46:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
zobacz czy ci sie niezapowietrzyl gdzies

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 10:01:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
olemygot napisał(a):
Jutro postaram się zrobić te logi. Dzisiaj wieczorem nie chciał odpalić i kręciłem go z 10 minut, już myślałem że VP44 zdechła kompletnie :/ . Jeśli nastawnik padł to cała pompa jest do regeneracji? Jest w Warszawie jakiś dobry serwis który się tym zajmuje? Kompletnie nie wiem gdzie szukać...


Jedyne co (moim zdaniem) można w takich okolicznościach doradzić, to szczególna ostrożność w podejmowaniu decyzji finansowych. Myślę tak, ponieważ to co "zeznajesz" i to co pokazują "logi" (a przede wszystkim odczyt błędów !!) - jakby wyraźnie wskazuje na problem z pompą wtryskową... .
Istnieje jednak pewne "ale" - dotyczące (zaznaczam: tylko minimalnie lecz wyraźnie) podwyższonej dawki paliwa obrotów biegu jałowego. Taki stan owszem - może wskazywać na pompę, lecz RÓWNIE DOBRZE może świadczyć o kompletnym zaniku prawidłowych ciśnienień "na wtryskiwaczach" (czego żadne korekcje nie pokażą !!). I w związku z tym - układ wtryskowy Twojej niuni powinien skontrolować serwis o ustalonej renomie, gdyż kosztowna regeneracja pompy może - ALE WCALE NIE MUSI - rozwiązać problemów.
Słowem: do sprawdzenia oddaj JEDNOCZEŚNIE zarówno pompę VP44 jak i wtryskiwacze, bo tylko tak kompletna diagnoza pozwoli jednoznacznie wskazać źródło kłopotów.

PS:
Jeżeli nie znajdziesz w swojej okolicy odpowiednio rekomendowanego BOSCHa - jest możliwość załatwiena sprawy "wysyłkowo" - w BS Śmietana Tychy-Kobiór.
Korzystając z tej firmy pozyskasz 100% gwarancji - zarówno pod względem uczciwości, jak i odpowiedniego zabezpieczenia w najlepszym sprzęcie diagnostycznym oraz fachowości wykonywanych usług.


EDIT: Powyższe wypociny znajdują racjonalne uzasadnienie w faktach wyłącznie pod warunkiem, że nie zostały uprzednio zmienione/"poprawione" adaptacje na kanałach 01 i 05 !!!

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 14:05:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Znalazłem u siebie ten serwis http://www.mabi.pl/. Teraz nie mam czasu na nic więc po świętach albo nowym roku podjadę do nich żeby wszystko sprawdzili. Wczoraj po tym jak nie chciał zapalić zatankowałem go prawie pod korek i dzisiaj żadnych problemów z zapalaniem, a trochę po mieście jeździłem, nawet się zagrzał. Pali od pierwszego strzała :| . Piotruś dzięki za rady, trochę mnie to uspokoiło. Cóż, będziemy dalej walczyć :): .

_________________
AFB <3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 15:36:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Jeżeli nie ma problemów zimny/ciepły przy pełnym zbiorniku, to ... nawet nie dotykaj silnika (szkoda kasy - przyda się na naprawę pompy w baku, ew. G210 lub "oś w tym stylu" ;) ).
W szukajce znjadziesz duuużo na ten temat ... :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2008 01:22:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2008 23:54:42
Posty: 10
Lokalizacja: zach-pom
Witam, jako że jest to mój pierwszy post chciałbym się przy okazji przywitać.

Nie chcąc zakładać kolejnego podobnego tematu, opisze tutaj moje żale , mianowicie posiadane przez mnie a6 2.5 tdi v6 nagle bez żadnego uprzedzenia odmówiła współpracy, tj. po dłuższym postoju auto już nie chciało odpalić. Tak więc jako pierwsze sprawdziłem ilość paliwa-ok, dalej czy nie ma zapisanych błędów-również ok. Nastepnie zajrzałem pod maskę, i zauważyłem że plastikowy króciec przy filtrze paliwa jest nadpęknięty, pomyślałem że układ paliwowy został zapowietrzony, tak więc przeprowadziłem procedure odpowietrzania aż pęcheżyki powietrza zniknęly. Niestety i to nie pomogło, zaniepokoił mnie fakt, że pompa podczas próby rozruchu nie zaciąga paliwa, a także po odkręceniu rurek od wtryskiwaczy nie widać wogóle tłoczonego paliwa. Po wejściu do grupy nr. 018 ukazało mi sie "00000000" co rzekomo jest wartością porządaną (używam oprogramowania pl vag 4.9) Za wszelkie wskazówki bardzo dziekuje.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 11:54:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.gru.2008 23:54:42
Posty: 10
Lokalizacja: zach-pom
niestety problem nadal nie rozwiązany, up


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 12:52:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Mój tym bardziej :peace:. Myślę że jak byś założył nowy temat to by się nic nie stało i szybciej byś dostał jakąś pomoc, bo twój problem jest troszeczkę inny ;) .

_________________
AFB <3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2009 14:14:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2007 15:01:18
Posty: 62
Lokalizacja: Mazowieckie
Kolejne wieści z pola walki :peace:

Pompa wtryskowa wymieniona na inną regenerowaną, auto odpala zawsze i bez problemów :) . Przy okazji trzeba było wymienić akumulator... Jest tylko jakiś problem z rozrusznikiem bo przy kręceniu bardzo go słychać jak by się męczył i nie jest to soczysty zapłon taki od strzała jaki być powinien. Jaki jest koszt wymiany/naprawy rozrusznika?

Po wymianie pompy auto jednak nie odzyskało pełnej mocy, serwis twierdzi że trzyma go na wtryskach i zaproponowali mi ich wymianę na nowe (koszt w okolicach 2 tys.). I stwierdzili ze auto odzyska dawną świetność :):. Żeby mieć pewność postaram się zrobić wszystkie logi żeby się nie okazało że słaba moc to wina hydrauliki.

_________________
AFB <3


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: