.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 06:18:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 17:53:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Mialem juz moc na tym MTM ze trzeba bylo w kolnierzu na szyi jezdzic, po co mi te KM i wyzszy moment, ale przy wyzszych obrotach. Teraz mam moc na wyjsciu musne pedal od 2tys - do 3 ciągną jak z procy. Poza tym to allroad nie A6 troszke ciezszy, inna sprawa jest ze b.rzadko go gniotlem powyzej 3,2RPM nawet jak mial duzo wiecec mocy i niutosow, lale leniwy byl w porownaniu do teraz.

@Przemek nie mam logow bo wtyczke przejechalem kolem ;/ naraze, a te 225ps to hamownia bylo za 1 testem ok. 500Nm po 3,5RPM tych logow ani wykresu nie mam... Ale nie polecam takiej modyfikacji softu generalnie wkrecal sie na obroty jak honda v-tech ale to zacheca do sportowej jazdy a ja jestem zwolennikiem szwajcarskiego zegarka 0 pocen nic... 240k mniej dymi jak nowe diesle...

Polubilem allrod'a postanowilem wsadzic w niego jak najwiecej pracy i poswiecenia, aby byl zdrowy.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 19:20:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
Witam wszystkich. Na wstępie najlepsze życzenia z okazji Świąt. Teraz do rzeczy: chciałbym poprawić osiągi mojej Audi .Silniczek AKN 150 PS tiptronic. Wymieniłem juz pompe wtryskowa , po świętach wymieniam wałki + hydraulike. Fachman z Vagiem badał turbine i mówił ze igła. Podobno 4 wtrysk troche leje. Co mam jeszcze sprawdzic przed ewentualnymi modyfikacjami( jak np sprawdzic skrzynie ?olej wymieniałem ,vag pokazuje ze ok ale poza tym nie wiem nic o jej kondycji) i na ile moge go podkrecic tak aby było bezpiecznie ??? Bezpieczenstwo dla mnie priorytetem. Nie katuje auta , jeżdze spokojnie , czasem tylko przy wyprzedzaniu chciałbym liiczyc na wiekszy zapas mocy. Jeszcze jedno : gdzie jechac na taka modyfikacje ? Czy Ali w Katowicach , czy Sserwis , czy jednak nie załowac tych 300 km drogi i Roga czy moze jeszcze ktos inny (jestem z Tarnowa)l? Doradźcie prosze . Pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 19:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Hej Wesolych... Jaki przelot? Jechal ktos za Toba czy przydymia od wtryskow na poczatku czy w gornym zakresie obr. Pompe Ci zkalibrowali z rozrzadem czy tylko wymienili? Byl czyszczony zawory, szczelny, rury ect..?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 19:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
Na wstepie zaznacze iż jestem w kwestiach mechaniki laikiem tak wiec jak palne jakąś głupote to sie nie smiejcie. Przebieg 210 000 z czego jak zrobiłem tylko 40 reszta Niemiec. Pompe tylko wstawili i mialem podjechac teraz ustawic kat wtrysku ale zmieniam wałki to zrobie to po tym. Dymi na czarno tylko przy pełnym bucie.Jak wcisne pedał do konca to puszcza dymek w tym momencie. Facet cos mowil ze ten 4 wtrysk moze byc przez wałki.Nie byl woogle czyszczony. Zbiera sie ładnie ale jaka jest jego kondycja tak naprawde to nie wiem. Dziekuje za zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 23:12:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wowo napisał(a):
To i ja ponownie wrzuce wykresik swojego AFB, jako wzór poprawnej modyfikacji :diabel:

Szkoda tylko, ze przy okazji zaimplementowana w sterownikach EDC boscha idea ogranicznikow dla zyczenia kierowcy (momentu i dymienia) poszla do kibla (co widac w Twoim starym logu 008). To co miales wczesniej mimo, ze slabsze (185koni???) bylo o wiele sensowniejsze
Twoj przypadek traktuje jako pokazanie, ze dla tego motoru 185 jest w sam raz, 200 za duzo, over 200 proszenie sie o klopoty ... a i to zaden kamyczek w kierunku Twojego Tunera!!!!... po prostu cudow nie ma i gdyby nie moja pazernosc na konie pewnie "zywcem" powielibym sobie ustawienia przy pelnym bucie Twojego 1wszwgo softu
grejf napisał(a):
...nie mam logow bo wtyczke przejechalem kolem ;/ naraze, a te 225ps to hamownia bylo za 1 testem ok. 500Nm po 3,5RPM tych logow ani wykresu nie mam.

krotko analizujac Twoje posty widze, ze w poscie z marca????2007 gdzie psioczyles na "bezawaryjnosc" pisales o 205 koniach seryjnie - ze masz niby limitowana serie czy cos tam
Pozniej w mega watku "o zaklamanych logach, 8 do setki i innych tralala" obiecujesz, ze 2-4 sierpnia 2008 bedziesz jechal na hamownie (jak rozumiem byles juz po czipie-gotowcu - bez hamowni - w sserwis i 230 koni bylo padane "na morde")
Przyjmuje nawet na wiare, ze zaginiony wykres byl zrobiony uczciwie (jak byl robiony? - hamowania drogowa, inercja czy obciazeniowa?) i istnial aczkolwiek wielka szkoda, ze nie masz logow
Pozniej widze, ze kolejny chip tym razem na 192 konie
Podsumowujac: 204->224->192... gdzie tu logika? jezeli ten "chip na 224" byl do d... (musial byc jezeli to bylo na seryjnym mechanicznie aucie) to dlaczego nie kupiles np durnego kabelka kwp2000 za 150zyla i nie wgrales sobie backupu tego "seryjnego 204" tylko znowu kolejny chip?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 00:50:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
szkrab2007 napisał(a):
Witam wszystkich. Na wstępie najlepsze życzenia z okazji Świąt. Teraz do rzeczy: chciałbym poprawić osiągi mojej Audi .Silniczek AKN 150 PS tiptronic. Wymieniłem juz pompe wtryskowa , po świętach wymieniam wałki + hydraulike. Fachman z Vagiem badał turbine i mówił ze igła. Podobno 4 wtrysk troche leje. Co mam jeszcze sprawdzic przed ewentualnymi modyfikacjami( jak np sprawdzic skrzynie ?olej wymieniałem ,vag pokazuje ze ok ale poza tym nie wiem nic o jej kondycji) i na ile moge go podkrecic tak aby było bezpiecznie ??? Bezpieczenstwo dla mnie priorytetem. Nie katuje auta , jeżdze spokojnie , czasem tylko przy wyprzedzaniu chciałbym liiczyc na wiekszy zapas mocy. Jeszcze jedno : gdzie jechac na taka modyfikacje ? Czy Ali w Katowicach , czy Sserwis , czy jednak nie załowac tych 300 km drogi i Roga czy moze jeszcze ktos inny (jestem z Tarnowa)l? Doradźcie prosze . Pozdrawiam !



szkrabie,


zaczynasz od samodzielnie zrobionej diagnostyki: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 . logi zamieścisz na forum, a my napiszemy Ci w jakim jest stanie silnik.

dlaczego wymieniasz wałki? kto [i jak] swtierdził taką potrzebę? czy były podnoszone pokrywy? jakie jest w mm zużycie wałków?
[jeżeli to nie było zrobione, to ktoś Cię poważnie oszukuje]

jeżeli chcesz modyfikować program w 2.5TDI, to tylko Rogal.
na drugim miejscu Ali.
SS oferuje, z tego co zauważyliśmy, gotowce i to bardzo przeciętne [by nie napisać kiepskie] - nikt nie napisze przecież programu dedykowanego pod dany silnik za 800 PLN...




przemekk74 napisał(a):
wowo napisał(a):
To i ja ponownie wrzuce wykresik swojego AFB, jako wzór poprawnej modyfikacji :diabel:

Szkoda tylko, ze przy okazji zaimplementowana w sterownikach EDC boscha idea ogranicznikow dla zyczenia kierowcy (momentu i dymienia) poszla do kibla (co widac w Twoim starym logu 008). To co miales wczesniej mimo, ze slabsze (185koni???) bylo o wiele sensowniejsze
Twoj przypadek traktuje jako pokazanie, ze dla tego motoru 185 jest w sam raz, 200 za duzo, over 200 proszenie sie o klopoty ... a i to zaden kamyczek w kierunku Twojego Tunera!!!!... po prostu cudow nie ma i gdyby nie moja pazernosc na konie pewnie "zywcem" powielibym sobie ustawienia przy pelnym bucie Twojego 1wszwgo softu(...)
Pozdrawiam,
Przemek



Przemku,

widzisz to na wykresie, czy spojrzałeś na 008 wowo'iego?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 10:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
jeżeli chcesz modyfikować program w 2.5TDI, to tylko Rogal.
na drugim miejscu Ali.
SS oferuje, z tego co zauważyliśmy, gotowce i to bardzo przeciętne [by nie napisać kiepskie] - nikt nie napisze przecież programu dedykowanego pod dany silnik za 800 PLN...

Zrobi to kazdy tuner ktory umie cos wiecej niz wgrywanie gotowcow (podejrzewam, ze w sserwis potrafia to takze tylko z przyczyn marketingowych trzymaja sie tych "markowych gotowcow")
Chiptuning AFB jest prostrzy niz "jedenzeciora" gdzie przynajmniej mozg trzeba troche wysilic by "recznie" znalezc mape ogr momentu (bo jest nie rozpoznaje winols automatycznie - przynajmniej demowka tego nie robi)
Zeby skopac chipa AFB trzeba sie postarac
Czy do malowania scian szukasz Matejki?
meszrum napisał(a):
widzisz to na wykresie, czy spojrzałeś na 008 wowo'iego?

sle logi na prv... nie ukradlem ich noca ale skrupulatnie zbieralem z publikacji na forach wlasciciela auta(zaznaczam). Najlepiej po jego stare logi zwrocic sie do ex-wlasciciela auta
Pozdrawiam i wesolych swiat
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 14:58:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przemek logi to sobie mozesz popatrzyc tylko i wnioskowac nie mam czasu na nowe kabelki, 204 ps mam w dowodzie bo to wersja mtm z salony z DE, w brifie taz mialem 204ps potem pojechalem i program mtm podnioslem na 225ps a nie jakies gotowce nie psiocz o gotowcach i nie badz wrozka bo sie chlopaki tylko usmiechaja :) Hamowany byl na obciazeniu srednim + warunki drogowe (hamownia nadeszla z niemiec miesiac temu b.technologicznie rozbudowana)

plus te Twoje logi i sztywne wytyczne co do mocy i momentu. hehe.


Wyciagasz jakies posty stare, poczulem spadek mocy pojechalem i zmienilem intercooler i ustawilem mtm'a jak bym chcial, 192ps 400nm/2.2rpm w przeciwienstwie do twojego lopaatologicznego myslenia rozciagajac siatki bosha ->chip-> box-> chip wlasny :): daj wykres swoj temat sie urwie.

MTM seria, soft to nie amatorka, zrob 400Nm przy 2,2 POgadamy ;)

Widziales kiedys jak ktos ma pojecie i robi mtm'a ? w wogóle? czy garaz i instalacja boxów + rozne programy nad którymi ktos senczaal 5h + kabelki za 3€ :F, bo piszesz śmiesznie wrecz dramatycznie.

cutyje:
ze masz niby limitowana serie czy cos tam , cos tam lol seria mtm rozni sie nawet w podzespolach, nie co od chiptiuningu garazowego boxy i inne paździerze :) MTMa sobie konfigurujesz chlopaku, poraz kolejny prosze nie pisz swoich ideologi wyssanych z palca.
204 z salonu przelatal 186k - 225 przelatal ok 45k -192 jezdzi obecnie, konfiguracja, a nie jakies sserwisy czy inne turbo wrotki, ktore sa stosowane wg ciebie nic innego nie istnieje?
Czy passek by ducha wyzionął i piszesz jak wściekła papuga zamknieta w szklarni?
po drugie nie bylem nigdy w sserwis przestan pisac bzdury, ani u zadnego Rogala, nie znam ich i sie nie wypowiadam w odmiennosci do Ciebie !!

Czekam na twoj wykres, chcial bym, a nie wrózenie z fusów za pomoca logów :) !!! :/

[Piszesz jak waiatr zawieje i nie wnosisz nic do topicku! :!!:

Cytuj:
Forum passat!

Cytat:
Napisał robert_nobel
Kolego "Przemek4net" a gdzie we Wrocławiu masz swój service?

narazie jezdze do mechanikow z przypadku (klucz wyboru to lokalizacja) bo i rzeczy mialem zwykle (klocki, przegub).
Raz bylem na jakims uszczelnieniu wycieku i wymianie oleju w tipie u kogos tam ale namiarow tel nie mam a drogi nie opisze
Rozrzad jest w tym silniku chyba tak wymyslony by wiekszosc zwyklych mechanikow zle to zrobila, pompe VP44 mozna uwalic nawet nieumiejetna wymiana filtru paliwa (zapowietrzenie) wiec przemysl sprawe gdzie dajesz auto na sprawy silnikowe (w olawie jest bosch/pks gdzie w razie czego vp44 naprawiaja, moze serwis ogolny prowadza?).. generalnie kup kabelek vag-com i naucz sie diagnostyki a oszczednosci w eksploatacji moga siegnac tysiecy. w audi klub polska (wpisz w google to forum znajdziesz) 2.5v6 jak i diagnostyka jest dobrze rozpoznane
Przemek

:607:


Czy masz cos merytorycznego do wniesienia na temat wykresu, jesli tak to prosze jesli nie, nie pisz w moim kierunku. :!!:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 17:58:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
grejf -> te 400Nm przy 2.2obr i jest mało warte, bo masz je przez dosłownie moment. Moze nie jest to amatorka ,ale wykres jest "kiepski" pofalowany. Auto zdecydowanie lepiej jeździ, jesli moment jest dłużej rozciągnięty, gładki i bez fal.

przemekk74 napisał:
Cytuj:
Szkoda tylko, ze przy okazji zaimplementowana w sterownikach EDC boscha idea ogranicznikow dla zyczenia kierowcy (momentu i dymienia) poszla do kibla (co widac w Twoim starym logu 008). To co miales wczesniej mimo, ze slabsze (185koni???) bylo o wiele sensowniejsze
Twoj przypadek traktuje jako pokazanie, ze dla tego motoru 185 jest w sam raz, 200 za duzo, over 200 proszenie sie o klopoty ... a i to zaden kamyczek w kierunku Twojego Tunera!!!!...


Może i sensowniejsze, ale jeździłem jakiś czas na tym programie i chciałem mocniej. Zresztą teraz mam to samo w E46 :D Po korekcie, mimo iż wartości nie wzrosły znacząco, poprawił się przebieg mocy, momentu i rozciągnięcie użytecznych obrotów. Auto zaczęło jeździć zdecydowanie lepiej. Poprzednio mój CRX miał szanse przytrzymać się choć na moment. Po korekcie solidnie dostawał baty, czy to z kreski, czy z rolowanego. Korekta miała być mocna i była, jednak zapas jeszcze pozostał :diabel: a i dymienia nie było, poza delikatnym odkurzem. Poza tym były plany na duużo grubsze mody...


Ostatnio edytowano 26.gru.2008 08:25:09 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 19:26:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
Panowie to na ile można BEZPIECZNIE podkrecic zdrowego AKNa w tiptronicu ( z fabrycznych 150ps 310nm)??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2008 19:55:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam
swiateczna atmosfera Ci sie Grejf nie udzielila
wiec podsumowujac
wykres na 225 koni sie... zgubil
kabelek od logow sie... popsul
po odwiedzaniu poraz nty chipmacherow masz jak sie okazuje 192 konie czyli 6% wiecej niz seria AKE

grejf napisał(a):
204 z salonu przelatal 186k - 225 przelatal ok 45k -192 jezdzi obecnie, konfiguracja, a nie jakies sserwisy czy inne turbo wrotki

watek: kupilem Allroad'a 2.5V6 - 100% awaryjność http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
grejf napisał(a):
...tankuje paliwo zawsze shell i BP ost, zatankowalem 2X w BP ULTIMATE, siadly wrtyski badz pompa wtryskowa
... W niemczech od poczatku od 2003r, byl wychodzi z wydruku, 87 razy na interwencji poza serwisami....

podsumuje...dobry i wyjatkowy czip to gwarancja bezawaryjnosci


blednie zalozylem, ze chipa wgrywali Ci w sserwis (jeszcze ktos by pomyslal, ze masz turbowrotki)

Co do czipow mtm i osiagow to sprawa jest oczywista bo ta informacja jest na stronie MTM.. .mozna sie mejlem zapytac tez bo z tego zadnej tajemnicy nie robia (mi odpowiedzieli - w cytat w oryginale z mala literowka)
"Wir geben eine DIN-Leistung von 206 PS an. Eine Streuung von + - 7% ist zulässig." - Twoj wpis w Briefie pasuje do tego

wowo napisał(a):
Może i sensowniejsze, ale jeździłem jakiś czas na tym programie i chciałem mocniej.

Doprecyzuje: nie chodzilo mi o to, ze masz zle ale o to, ze cudow nie ma i powalajacy wykres okupiony jest naprawde agresywnym programem gdzie nie ma miejsca na sentymenty i finezje
Nawet glupie odczyty przeplywu (003) wychodzily Ci pamietam "poza skale" - dlatego dla mnie to ciekawostka "tak... da sie 200" a nie "wzor chiptuningu"

szkrab2007 napisał(a):
to na ile można BEZPIECZNIE podkrecic zdrowego AKNa w tiptronicu??

nawet jak go nie podkrecisz a bedziesz palowal to ci sie rozleci i bez chipa. Nie ma czegos takiego jak "bezpieczny chiptuning"- okolice 185-190 wydaja sie sensowne
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 08:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
przemekk74 napisał:
Cytuj:
Doprecyzuje: nie chodzilo mi o to, ze masz zle ale o to, ze cudow nie ma i powalajacy wykres okupiony jest naprawde agresywnym programem gdzie nie ma miejsca na sentymenty i finezje

Dokładnie tak chciałem, i tak Rogal to wykonał. Podkreślam, jakiś zapasik jeszcze został :diabel: Oczywiście miałempełną swiadomosć posiadania takiego programu.

Cytuj:
Nawet glupie odczyty przeplywu (003) wychodzily Ci pamietam "poza skale" - dlatego dla mnie to ciekawostka "tak... da sie 200" a nie "wzor chiptuningu"

Jako wzór nie miałem na myśli wartości, tylko rozkład i przebieg krzywych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 13:12:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
@Przemku prosillem Cie o cos...

samochod po sprowadzeniu mial grymasy pompy, zregenerowalem ok, przesiadajac sie z samochodow o awaryjnosci 600% mniejszej niz audi bylo to dla mnie zniesmaczeniem temat zamkniety (co do strony programow MTM masz moc, ale pozniej sobie ja ewent dostosowywujesz zmieniasz, u mnie seria MTM ma nawet inne kolektory dolotowe, pompa wspomagania po nr, nie nadaje sie od 180PS sprowadzalem z DE, zapytaj sie kogos czy samochod indywidual z salonu MTM w DE to jest to samo co seia AKE, tylko w polsce ktos zamawia np. 3.0 tdi MTM to mu szykuja serie oddaja podwykonawcy czyli V -TECH i go kasuja na 9 kola pln :) ), ma na tyle rozrzutu ze postanowilem go odchwascic ile sie da, jak bys byl rozsadny wiedzial bys ze KM nie graja 1-szkrzypiec. Jak i nie miales Allroada ja mialem Passata powiem szczerze, ze kara by bylo go dla mnie posiadac. Akurat zlozylo sie tak, ze znam b.wplywowe osoby w Audi w roznych salonach, moim łazem zajmuja sie tylko 3 osoby. Do tego bez vatu, bez narzutu i maja za zadanie robic i przewidywac ewent nastepstwa zgodnie z przebiegiem Piotruś, ktory jest jednym wlasnie z takich mechanikow jak moi, ktorzy podchodza z sercem do samochodu i usmiech i zadowolenie klienta jest dla niego bezcenne...


Przemku Swoim paskiem mozesz sobie jezdzic z V-ką po tzw "mechaniku po najblizszej lokalizaji" Twoj wybor...

@wowo Nie mam ochoty w przeciwienstwie do Ciebie pilowac dieesla pod 5 RPM jak bym mial taka ochote kupil bym 4,2 lub 2,7bi T. Chyba jasno sie wyrazilem che miec moc max przy prawie 4 RPM i moment od 2 do 3,8 RPM, a nie od tego zakresu dopiero nabierac mocy jak Ty to miales, bardzo plaski wykres ospalosc, wrazenia, coz z tego ze Twoja moc Nm byla dopiero przy 2,8RPM i to duzo nizsza ja juz mam moc w polowie drogi nie palujac silnika pod nie wiadomo jakie zakresy obrotow. Zle Ci sie wydaje ze moment przychodzi szybko i szybko sie konczy (mylisz pojecie tipa z manualem niestety) porownaj ze swoim ;) A V6 TDi i wszelkie chip tuningi nie polegaja na tym w dieslu, aby wyciagnac jak najwiecej PSów i maksymalny Nm jak najwyzej to paradox sztuką jest wyciagnac wieksze wartosci w ramach "wartosci serii" w dieslu ktos mi to powiedzial i potem dal przyklad. Choc to wolne panstwo i kazdy robi sobie diesla na swoje ideologie, takze kazdy robi co chce.

Tak mowiac na temat programow softow, jezdzilem sam osobiscie AWX 'em na MTM'e A6 165KM (czlowiek, ktory zjadl zeby na tych programach od a-z, po szkoleniach i certyfikatem z DE primo MTM vel Kooch) nie jest to mistrzostwo bo mozna wiadome wykrzesac i z 200KM, ale warzenia z jazdy jechalem za BMW 530d po trasie ok 30KM i powiem tylko tyle BMW nie odiechalo mi nie wiecej niz 4m od zderzaka przy wyprzadzaniach, ze swiatel osiagalem 4 RPM max nie miall zadnego dolu obrotowego, ani za szybkiego spadku Nm moc byla wszedzie, kiedy chcialem to mi pozwolilo za sprawnym kierowca utrzymac sie w BMW 3.0D NIE pałujac silnika zeby zbizyc sie do jego wartosci mocy wyjsciowych, trudno to opisac, ale Ci ktorzy znaja sie na parametrach silnikowych, wiedza co to jest dol obrotowy i do czego on zmusza, przy wyprzedzaniu, ruszaniu ect. Po tej jezdzie chcialem u siebie to samo mniejszym kosztem zużycia silnika, jest to wspaniale i w zupelnosci mnie to b.zadowala niz poprzednia konfiguracja MTM'a

@Szkrabie jesli chcesz, zeby skrzynia Ci sluzyla dlugo [tip] i motor V6 to zainwestuj lepiej w mechanika, ala Piotruś, a pozniej dopiero ktos b.dobrze obeznany oszacuje Ci przyrost mocy proponuje 170-180 KM nie obciazaj TIPa pamietaj

pozdrawiam. :!!:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 14:10:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
@Szkrabie jesli chcesz, zeby skrzynia Ci sluzyla dlugo [tip] i motor V6 to zainwestuj lepiej w mechanika, ala Piotruś, a pozniej dopiero ktos b.dobrze obeznany oszacuje Ci przyrost mocy proponuje 170-180 KM nie obciazaj TIPa pamietaj

Witam. Najgorsze jest to ze w moich okolicach (Tarnów ) nie ma mechanika z prawdziwego zdarzenia , który byłby w stanie zająć sie 2.5 tdi V6. Tzn mechaników mam którym moge polecić to i owo i pewnie to wykonaja ale nie ma nikogo kto moglby wyjsc z inicjatywa co nalezy sprawdzic aby miec dokladny obraz kondycji silnika i osprzetu. Wszyscy sa zdania " nie ma co go ruszac póki jeździ" ale marzy mi chip i musze miec pewnosc ze auto do modyfikacji sie nadaje. W silniku słychac ewidetnie "szklanki" i w zw. z tym wymieniam wałki + hydraulike. Co zrobić wiecej nie mam pojecia. A chip mi nie daje spokoju :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 14:19:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
No wiec to jest zdrowe rozsadne podejscie, jesli slyszysz szklanki to szukaj jak najszybciej mechanika... szukaj w google, albo dojedz gdzies zostaw auto

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 15:38:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
szkrab2007 napisał(a):
Witam. Najgorsze jest to ze w moich okolicach (Tarnów ) nie ma mechanika z prawdziwego zdarzenia , który byłby w stanie zająć sie 2.5 tdi V6.


Witam nowego AKPowicza, jak i "resztę AKPowej zgraii" ;) :peace:
Szkrab'ie - czy "przypadkiem" Tarnów nie jest blisko naszego - jednego z niewielu rozumiejących filozofię V6-tek - Klubowego Kolegi o dźwięcznym nicku Stamlej :): :D :?: :?:
Jeżeli nie pomyliłem (zbytnio ... :): ) regionów geograficznych i mogę Ci coś od siebie doradzić - skonaktuj się z tym właśnie człowiekiem. Stawiam dużą stawkę na to, że nie pożałujesz - Stamlej na pewno chętnie Ci doradzi albo i aktywnie (ws)pomoże tak w kwestii silnika, tip-a, wałków - jak i w kwestii samego chipa ... .

Co do pozostałej treści topika - w wolnej chwili dorzucę swoje 3 grosze ... .

:peace:

EDIT 1:
Tyle zdążyłem "na już" (może Ci się przyda...??):

szkrab2007 napisał(a):
chciałbym poprawić osiągi mojej Audi .Silniczek AKN 150 PS tiptronic. Wymieniłem juz pompe wtryskowa , po świętach wymieniam wałki + hydraulike. Fachman z Vagiem badał turbine i mówił ze igła. Podobno 4 wtrysk troche leje. Co mam jeszcze sprawdzic przed ewentualnymi modyfikacjami( jak np sprawdzic skrzynie ?olej wymieniałem ,vag pokazuje ze ok ale poza tym nie wiem nic o jej kondycji) i na ile moge go podkrecic tak aby było bezpiecznie ??? Bezpieczenstwo dla mnie priorytetem. Nie katuje auta , jeżdze spokojnie , czasem tylko przy wyprzedzaniu chciałbym liiczyc na wiekszy zapas mocy.


Kolego Szkrab2007 ... .
Skoro regenerowałeś pompę VP44 i jeżeli planujesz chiptuning, to chciałbym Cię namówić abyś okres wymiany wałków/hydrauliki wykorzystał do jeszcze jednej czynności - mianowicie "fizycznej" kontroli wtryskiwaczy przynajmniej w zakresie ciśnień otwarcia 1 i 2 (chociaż doświadczony Boschowiec potrafi też ustalić wielkość rzeczywistej dawki paliwa, którą wtryskiwacz wydatkuje na tzw. suw). Sugerowanie się korekcjami, które jak słusznie zauważył Twój mechanik - mogą brać swoje źródło zarówno od "lejących końcówek" jak również od wytartej hydrauliki - jest i bywa nadzwyczajnie mylące !!!
Musisz wiedzieć, że w skrajnym przypadku (a ostatni raz miałem z taką sytuacją styczność nie dalej jak kilka dni temu) wtryskiwacze mogą już zupełnie nie spełniać swojej roli - i to zarówno pod względem ciśnień jak i pod względem dawki paliwa - a korekcje będą bliskie zeru, czy wręcz zerowe (co niestety kilku forumowiczów błędnie interpretuje jako oznakę idealnej kondycji układu wtryskowego ... :/ :/ ).
Ba - jest tutaj nawet kilku takich teoretyków, którzy podejmują się oceny rzeczywistego przebiegu na podstawie korekcji ;) ... :) ... :/ :/ :502: .
Stąd - nawet jeśli aktualnie nie masz żadnych problemów z rozruchem zimnego jak i ciepłego silnika, a samochód zbiera się całkiem dobrze - to i tak byłoby niezmiernie szkoda zrezygnować z kontroli układu wtryskowego kiedy dekle zaworowe i tak pójdą w górę ... .
Samo sprawdzenie wtryskiwaczy nie jest wcale takie drogie, gorzej kiedy zachodzi potrzeba wymiany ... :( .
Jednak - i to bez względu na planowany tuning - zużyte wtryski warto wymienić również z kilku innych powodów, a najważniejszym jest zatrzymanie odkładających się nagarów - tak po stronie wydechowej jak i po stronie dolotu (przez EGR).
Rzeczywisty przebieg > 210 tkm. to taki "moment", w którym jeszcze nie wszystkie - lecz większość wtrysków ... niestety dopomina się wymiany.

Jeżeli w Twoim rejonie nie ma porządnego serwisu Bosch'a, dysponującego aparaturą i wystarczającym zasobem doświadczenia - sprawę możesz załatwić (max. 3 dni) wysyłkowo w "Bosch Serwis Śmietana Ludwik, Tychy Kobiór".
W razie pytań - wal do mnie na PW ... .

szkrab2007 napisał(a):
Jeszcze jedno : gdzie jechac na taka modyfikacje ? Czy Ali w Katowicach , czy Sserwis , czy jednak nie załowac tych 300 km drogi i Roga czy moze jeszcze ktos inny (jestem z Tarnowa)l? Doradźcie prosze . Pozdrawiam !


Na to pytanie - jak i na kilka innych - również odpiszę - tylko nieco później ... .

;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 15:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
Kolego Piotruś,
Bardzo dziękuje za wyczerpującą poradę do której oczywiscie sie zastosuje ( znalazłem serwis boscha w krakowie do którego wyśle wtryski) Tak uczynno-altruistycznej postawy nie spotkałem dawno !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 20:11:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
szkrab2007 napisał(a):
Kolego Piotruś,
Bardzo dziękuje za wyczerpującą poradę do której oczywiscie sie zastosuje ( znalazłem serwis boscha w krakowie do którego wyśle wtryski) Tak uczynno-altruistycznej postawy nie spotkałem dawno !


Nie ma żadnej sprawy :) . Podzieliłem się tylko moją szczątkową wiedzą i zrobiłem to bez żadnego przymusu :d . Za satysfakcję wystarczy mi fakt, że zechciałeś to przeczytać i troszkę się nad tym zastanowić (bo tylko w takim przypadku zostanie spełniona definicja altruizmu miękkiego) :diabel: :-) :P :peace:

Wracajac jednak do kwestii "czy tunować ?", a jeśli tak - to "u kogo ?" - za punkt wyjścia proponuję przyjąć tą wypowiedź:

przemekk74 napisał(a):
wg infa od jednego z forumowiczow "cos ze skrzynia mu robili" ale on nie wie co. Twierdzi, ze skrzynia zmniejszyla poslizg a ten nie jest sterowany elektronicznie (przeciez to zwalu napedzane jest).. wiec albo "wlascicielowi wydaje sie" albo np wlali mu np. troche oleju wiecej niz mial (lub moze inny trik maja)


Otóż w mojej opinii prawidłowym twierdzeniem Przemkk'a74 jest wyłącznie to, że skrzynię biegów napędza wał (korbowy).
Żeby uściślić - wał korbowy napędza wyłącznie pompę oleju, z której wytworzone ciśnienie - poprzez tzw. konwerter przekładnika momentu obrotowego (element spełniający podobną rolę do sprzęgła w skrzyniach manualnych) - jest przekazywane do poszczególnych "kanałów" tip-a.
Rzecz polega tutaj na tym, że o ile "lekki poślizg" (ale zupełnie nieodczuwalny dla kierowcy) występuje na wwym. pompie, to wszystkie inne procesy zależą już tylko i wyłącznie od szeroko pojętej elektroniki sterującej i wykonawczej.
Elektroniką sterującą (począwszy od konwertera, poprzez zespół czujników i "kończąc" na "druckregelventilach" w płycie sterującej tiptronika - jest w tym przypadku sterownik (zabudowany pod stopami pasażera z prawej strony).
Nadto i w przeciwieństwie do dawnych skrzyń automatycznych - o wszystkim co dzieje się w Twoim tipie - zależy tylko i wyłącznie od "decyzji" podejmowanych przez sterownik.
Odbywa się to (w uproszczeniu) w ten sposób, że poprzez zespół różnych czujników np. halotronowych (najważniejsze to wejsciowa i wyjściowa prędkość wałka głównego), ale również czujników temperatury oleju, temperatury silnika, aktualnie dostępnej mocy ale też stopnia wychylenia pedału gazu (a nawet szybkości jaką nim operuje kierowca) - sterownik skrzyni gomadzi informacje i na bieżąco podejmuje decyzje typu:
- "w który kanał" :): wpuścić olej :):
- jaki bieg wybrać (to oczywiście w ścisłym powiązaniu z aktualną prędkością samochodu ;) )
- jak długo przetrzymać skrzynię na biegu hydraulicznym, a kiedy włączyć bezpośrednio bieg mechaniczny ...
- itd/itp, np. "dbałość" o unikanie nadmiernych przeciążeń termicznych ...

Schematycznie sterowanie skrzyni odbywa się następująco:
(źródło: SSP nr ...)
ObrazekObrazek

Co oczywiste - w samochodzie seryjnym - oprogramowanie silnika jest ściśle zharmonizowane z oprogramowaniem skrzyni biegów i generalnie ten duet nie sprawia żadnych kłopotów w całym okresie eksploatacji. Ewentualne problemy zaczynają się pojawiać w przypadku jakiejś awarii/usterki silnika (np. zacinający się EGR czy problem z przeładowaniem turbo) lub w samej skrzyni (np. usterki zaworów ciśnieniowych).

W ujęciu takim jak powyższe obrazowo można (moim zdaniem) przyjąć, że wszelkie modyfikacje silnika - dla sterownika skrzyni biegów są właśnie jak awaria/usterka w silniku ... .
Dopóki taka "sztucznie wywołana awaria" mieści się w granicach tolerancji sterownika skrzyni biegów (czytaj: tuner nie namieszał zbyt mocno lub podwyższenie mocy/momentu nie jest duże) - zasadniczo nie ma większego problemu i rzeczywiście można się obejść bez wymiany oprogramowania w tipie ... .
Kiedy jednak przyrost mocy jest pokaźny ("za duży"), lub co jeszcze gorzej - chipowaniem silnika zajął się jakiś sabotażysta - sterownik skrzyni zwyczajnie "głupieje". I kiedy mody silnika dotykają obszarów kontrolowanych "wspólnie" przez sterowniki skrzyni i silnika - pół biedy - "co najwyżej" będą się pojawiały okresowe lub trwałe stany serwisowe (albo notlauf).
Niestety - niefachowe i głębokie ingerencje w oprogramowaniu ECU - często powodują zaburzenia w tiptroniku - przed którymi sterownik zabezpieczony już nie jest, a skutki mogą się okazać fatalne (szczególnie dla portfela) ... .
Dodatkowo i na domiar złego - źle wykonany "tjunink" silnika może też negatywnie wpływać na pracę (lub sprawność) jeszcze innych sterowników - głównie ABS/ESP ... a nawet ... klimatyzacji ... .

Kończąc ten fragment mojej wypowiedzi chciałem (i po cichu liczę, ze mi się udało :-) :?: ) - w sposób obrazowy wyjaśnić to, na czym polega współpraca sterowników zarządzających skrzynią biegów oraz silnikiem, tudzież nakreślić możliwe - wysoce negatywne i niepożądane skutki druciarsko wykonanej modyfikacji.
Mówiąc wprost - powyższa wiedza (mam nadzieję, że nie obarczona istotnymi błędami merytorycznymi ...) - w moim zamierzeniu - może posłużyć podczas doboru firmy, której Koledzy: Szkrab2007 i radko powierzą swoje niunie do tzw. stunowania ... . Bedą też "z grubsza" wiedzieli - o co ewnetualnie dopytać -zanim jeszcze uzgodnią termin operacji ... .

Jeszcze nie skończyłem i CD(oczywiście)N ... :P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 26.gru.2008 20:19:31 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 20:18:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2008 23:13:34
Posty: 15
Lokalizacja: Tarnów
@Piotruś,
Lektura twojej wypowiedzi skłoniła mnie do ograniczenia ewentualnej modyfikacji do naprawde lekkiego softu , ponadto w znacznej mierze ostudziła moje zapędy. Czy twoim zdaniem prawdziwie fachowa ingerencja w ECU rodzi pewnosc ze z autem nie bedzie działo sie nic niedobrego czy jednak chiptuning pomimo wszystko sam w sobie zawsze niesie zagrożenie??? Nie chciałbym dla 20 koników zepsuc maszyny ( aktualnie naprawde chodzi jak żyleta - w porównaniu do poprzedniej 2.5 tdi ktora mi ukradli). Ponadto juz sam nie wiem czy domagac sie modyfikacji softu tipa i zwrocic uwage na tunerów którzy tego dokonuja czy bez softu skrzyni jednak sie obejdzie . I jeszcze jedno pytanie z innej beczki : czy wtryskiwacze 2 sprężynowe można regenerowac ? bo widze ze bosch serwis oferuje taka usługe w dobrej cenie , ale z kolei czytałem wypowiedzi iz w ich przypadku nie da sie na nowo ustawic ciśnienia otwarcia. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 20:49:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
grejf -> porównaj swój i mój wykres i nie gadaj głupot. Po za Twoim nieszczęsnym garbem na okolice 400Nm, dół obrotów mamy podobny. mnie okolice 200PS są w zasadzie już od 3800obr. :peace:
Co do trzymania się za bawarskim 3.0D to proszę nie ośmieszaj się. Jest to mozliwe tylko przy pijanym kierowniku, bądz niesprawnym silniku/osprzęcie. Zdrowa seria przyspiesza do 100km/h w około 7sek :diabel: Po programie robi się już baaardzo fajane auto. Miałem 200 konne C5 teraz 225 konne 330D i różnica jest kolosalna, szczególnie na starcie. W starciu z rolowanego, różnica się zaciera, lecz w 330D mam moment rzędu 500Nm. Krzywe praktycznie, jak w C5 z dużo lepszym dołem. Rogal rulezz.
Tyle mojej wypowiedzi w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: