.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 06:58:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 TDI 1Z]Po wymianie płynu - niedogrzany!
PostNapisane: 03.lis.2003 11:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
Witam!

Proszę fachowców o pomoc. Po wyminie płynu chłodniczego w B4 1.9 TDI zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika obniżył się o kilka stopni podczas jazdy (moze z 10) w stosunku do tego co było podczas eksploatacji ze starym płynem. Termostat sprawdzony. Jest ok. Macie jakiś pomysł ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 12:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Albo kupiłes super płyn a stary był kibel albo uszkodziliście termostat podczas sprawdzania i teraz albo się wcześniej otwiera (mało prawdopodowbne) albo jest cały czas delkatnie uchylony....

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 12:15:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
Czesc Rogal

Płyn Shella, poprzednio był jakiś poniemiecki (auto przyjechało z Rzeszy) :)
W jaki, punkcie mniej więcej powinien być wskaźnik na nagrzanym silniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 13:01:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 16:10:26
Posty: 457
Lokalizacja: SWINDON U.K.
Podaj poprzednie wartosci temperatur, a te obecnie wyswietlane.

_________________
AK-47 i zycie stalo sie prostsze. (A6 1995 2.0 KOMBI)Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 13:09:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
Heh, to trudne, ponieważ wskaźnik od 50c do 90c ma kreski.
Na starym płynie wskazówka znajdowała się w połowie tych wartości. Teraz spadła poniżej. Blizej jej do 50c niż do 90. Poprzednio było na odwrót.

Ile stopni powinien mieć prawidłowo dogrzany 1.9 tDI?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 13:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
A widzisz z 1Z w B4 to jest trochę śmiesznie, bo niestety u nas wskażnik nagrzania silnika nigdy nie będzie stał w miejscu - taka konstrukcja. W golfie z tego samego rocznika i z 1Z bedzie pokazywał 90 stopni a w B4 nie. Wskazówka ma wędrowac na rozgrzanym silniku od 70-100 stopni. Temat mam przewałkowany z róznymi mechanikami i różnymi ASO.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 13:36:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
Aha,
Ja mogę piłować mojego na trójce nonstop i wskaźnik do 90 nie dojdzie. Chyba więc odwiedzę miechanika.....

Jazda z rozwalonym termostatem nie jest zbyt dobra dla silnika, jak mniemam (bo oprócz termostatu żadna inna przyczyna nie przychodzi mi do głowy)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 13:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jest jeszcze inna kwestia. U mnie jak na zegarze jest ok. 70 stopni to na vagu który korzysta z innego czujnika jest 87 stopni. U mnie jak na zegarze jest 90 stopni to i na vagu jest 90. Jak na zegarze jest 95 stopni to i na vagu jest 95 stopni. Wiesz z tym to tak łatwo nie dojdziesz :)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 14:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
No tak, ale interesuje mnie kwestia, że coś było a nie jest.
Była wyższa temp na wskaźniku, a jest mniejsza. Przez dwa lata jeździłem ze stałą temp.. Teraz się nagle obniżyła. Więc zakładam, że teraz jest cośnie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 15:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Raphal napisał(a):
Aha,
Ja mogę piłować mojego na trójce nonstop i wskaźnik do 90 nie dojdzie. Chyba więc odwiedzę miechanika.....

Jazda z rozwalonym termostatem nie jest zbyt dobra dla silnika, jak mniemam (bo oprócz termostatu żadna inna przyczyna nie przychodzi mi do głowy)?


temat rzeka :lol:

u mnie po pałowaniu dochodzi troche za pierwsza kreske za 90...

oprócz termostatu jeszcze jest czujnik temperatury.... droższa sprawa
niestety....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 17:38:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
tylu 1Z-etowcow na to narzeka ale mnie to jeszcze (odpukac w skorzana kierownice) nie spotkalo.
u mnie temperatura trzyma sie w zakresie 80-90 stopni celsjusza :lol: ale ja nie paluje auta :wink:
jeszcze nie widzialem zeby zalaczyl sie u mnie wentylator
oby tak zostalo
amen

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 19:47:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2003 23:54:20
Posty: 165
Lokalizacja: Sandomierz
Ja tez mam 1Z i mam zawsze 90 stopni juz po przejachaniu 5 km
90 stoi nie zaleznie od temperatury czy tepa jazdy.
A odnosnie spadku temperatury to najprawdopodobniej przyciol sie termostat.
Zeby spuscic płyn z bloku trzeba wyjac termostat , ale czesto nie chce wyjsc wiec mechanicy przyciskaja go co moze doprowadzic do uszkodzenia lub przyciecia.

_________________
Audi A4 1,9TDI---BYLO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2003 22:32:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
hmmm - co prawda inny silnik mam, ale w moim AAT też się bujała temperaturka pomiędzy 70 a 90. Mechanik tłumaczył mi, że tak ma być, ale mu nie uwierzyłem, zwłaszcza, że nie było to skorelowane z warunkami jazdy. Działo sie tak podczas monotonnej jazdy na prostej - raz opadała wskazówka, a po chwili spowrotem. Wymieniłem termostat na następny i jest O.K. - sztywne, stabilne 90.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:18:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
ADRIAN napisał(a):
Podaj poprzednie wartosci temperatur, a te obecnie wyswietlane.


Witam

Po dokładnym przeanalizowaniu kresek wyszło tak: na starym płynie trzymał temp. w granicach 82-83, zaraz po wymianie temp. spadła do 80. Kilka dni jeżdżenia z nowym płynem i temp. ustabilizowała się na ok. 76-78. :?:

Z innej beczki: Wymieniłem wczoraj termostat. Po zainstalowaniu mechnik (serwis Bosch) sprawdził - otwiera się. Popiłował silnikiem - wentylatory się ruszyły. Byłem cały happy. Wyjechałem na trasę - 78 stopni !!! :twisted: :twisted: :twisted: Już zaczynam wierzyc że to prawidłowa temp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:22:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
moze najzwyczajniejs w swiecie masz przegiety wsskaznik ... i dlatego wskazuje mniej ... jak sie zaczna mrozy to sam zobaczysz ze temeratura nie bedzie spadala ponizej aktualnie utrzymywanej

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:29:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
Oby

Przy okazji vitam Hansika. Tu ziomal z Tucholi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:32:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie odzywasz sie ... juz myslalem ze wyemigrowales albo cus ;) ... jak bedziesz w Bydzi daj cynk , zrobimy spota :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:35:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
Heh, pewnie :lol: W Bydzie bywam. Ostatnio nawet zajechałem do Konarzyny na Nowotoruńską pooglądać fury :wink:
Nowe GG: 4372052. Podeślij cus bo nie moge Cie poszukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:45:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
moje 1038593 , jakby co to pisz bo nie zawsze mam GG pod reka ...

p.s.
widze ze autko zmieniles :) ... i jak wrazenia ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2003 08:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2003 08:27:07
Posty: 49
Gdyby nie ta temperaturka to spox :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: