.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 06:49:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 ACK] jeździ, ale jakoś dziwnie {+ładne foto krągłości}
PostNapisane: 28.gru.2008 00:10:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Mam ja od pewnego czasu problem-nieproblem z moim a4:
- silnik po rozgrzaniu (nie ma tego po odpaleniu) ni to wibtuje - nie to przerywa - przypomina to teroszkę wypadające zapłony
- do momentu "skrócenia dolotu" silne dodanie gazu powoduje, że autko "idzie", ale jest odczucie że nie całkiem tak, jak powinno - dźwięk silnika podobny jak na lekko "zalanym"
- przy obciążeniu: np. gaz na 2/3 z przytrzymaniem na niskich obrotach na tipie - wyraźnie czuć wibracje przenoszące się na cała budę
- wymieniłem świece - i mam wrażenie, że jest gorzej :D
- autko ma wycięte katy - i na zimnym po "daniu w palnik" za samochodem w chłodne dni jest biała chmura - ale mam wrażenie, że w starym ABC jest podobnie (też bez katów)
- VAG nie wypluwa żadnych błedów (poza nieszczelnością w instalacji centralnego ;-) )
- zlogowanie skrzyni pokazuje moment z wałka dochodzący do . 311Nm, wyraźnie widac moment skracania dolotu, szybkości auta pokrywające się z dokładnością 1% z GPSem, wszystkie "testy wykonawcze" skrzyni wg. topiku http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853 - "zgodnie z książką", płyn i filtr w skrzyni świeże (5000Km) i "w stanie"
- odpięcie przepływki daje błąd i"mułowate" zachowanie samochodu w czasie jazdy
- Dociążony, odciążony i depnięty (np: rozpędzam, jadę 100m bez gazu i deptam w podłogę) - potrafi delikatnie strzelić w wydech/w wydechu

nie zmieniałem przewodów wn (jakoś tak ku temu kierują się moje myśli) - a wyglądają tak, że chce się je wymienić. Jednak nie ma żabnych przebić które wyczułbym łapą (taa, jaśko-ryzykant) ani "dyskoteki" po spryskaniu po ciemku...

Sondy? halle? stukowce?

Jakieś 2 miesiące temu, (+- miesiąc przed wystąpieniem pierwszych objawów) zmieniłem zbiorniczek wyrównawczy płyny chłodniczego - poprzedni wręcz tryskał płynem po mocnym nagrzaniu niezależnie od obrotów silnika. Został stary korek, płyn jest czysty, olej jest czysty (myślałęm o przedmuchach albo niedomykającym się którymś zaworze - tymbardziej że zimny albo skatowany na ciepło silnik smierdzi w wydechu CO/CO2 - taki ciężki i duszący zapaszek spalin.

Ja wiem, ze tematów o "tręsącym" ACK było 19 (policzyłem) i w żadnym z nich nie było więcej jak 3 odpowiedzi, zazwyczaj nie-na-temat ;-) - ale iles tych silników jest - może ktoś miał podobnie i się uporał..
A może ktoś może ma doświadczenie w vagowaniu benzyniaków i mi podpowie gdzie powinienem pytać a nie pytałem vaga.. AUtko jest megawdzięczne, szkoda byłoby puszczać je "do żyda" (a objaw da się "zamaskować" zalewając VP99+ i jadąc na kick-down albo lekko dotykając gazu..)
-- edit: tak sobie przypomnialem: że pierwszy raz zauważyłem objawy po zalaniu "pod korek" na pewnej renomowanej styacji z zielonożóltym słoneczkiem (nazwy nie wymienię :-) )


Ostatnio edytowano 29.gru.2008 14:47:02 przez scob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 13:29:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Troszkę nie o Audi.
W kilku modelach Mercedesa wycięcie katalizatorów było równoznaczne z obcięciem osiągów auta.
Chodziło głównie o ciśnienie gazów wylotowych (czy jakoś tak). Miało to znaczenie.

Sprawdź sondy.Ale dosłownie i łopatologicznie czy są ORI czy może lutowane z uniwersalnych.Te silniki nie znoszą uniwersalnych sond.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 14:09:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jeżeli piszesz o wypadających zapłonach, to czepił bym się cewek zapłonowych, ewentualnie kabli. Cewki pomierz. Co do wartości bloków mierzonych do ACK to Elsa ma to ładnie opisane, jak ktoś będzie chciał to mogę wrzucić, ale po English.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 15:38:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
to ja poprosze, może być po ingliszu.
Kiedyś miałem fajną aplikację (chyba zaciąganą z jakiegoś ftp-a ;-) ) gdzie bylo opisane wszystko i o wszystkim, niestety nie pamietam co to byla a onego ftpa już nie ma ;/

co do sond - nie wiem czy oryginały, ale kabelki oryginalne, nie łączone (chybaze ktos kostki wpiął porządnie?)...

a co myśłicie o przestawionym zapłonie ew. niedomykającym się jakimś zaworze (apropo duszącego smrodu z wydechu)? vag nie bedzie o tym wiedzial, ne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 15:49:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Duszący smród to brak katów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 20:02:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak by kąt był nie tak to vag wywalił by błęda.

Wartości wrzucę później trochę.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 21:00:32 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Halla bym się nie czepiał. Ja miałem oba padnięte, wywalało błędy i auto straaasznie muliło. Kolega KorNoLio coś o tym wie ;) Parowaniem z wydechu bym się nie sugerował, u mnie to jest na porządku dziennym. Też mam wyprute katy (ale nie wycięte) i dźwięk do d....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 14:53:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
kurcze.. i robię się wystraszony..
z tym czystym zbiorniczkiem to nie do końca tak jak napisałem w pierwszym poście.. tz tak było, ale schodzę ja dzisiaj zawieźć vat i rozruszać srebrnego (ślubna nie jeździła od 23-go), zaglądam jak przystało na dobrego menża-konserwatora pod maskę - (olej, spryski..) i widze takie coś:
http://audi.scob.pl/g12/29122008.jpg
http://audi.scob.pl/g12/29122008_001.jpg
po powierzchni pływa sobie a'la parafinowa, zółta skorupka

co do piernika? jednak olej w zbiorniczku (z białego zbiornik zrobił się "zadymiony" jak na drugiej focie, coś przeciez "rozsadzilo" poprzedni zbiornik) -czy płyn się "tylko" skasztanił?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 19:50:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
U mnie jest bardzo podobnie. Zaczyna trzasc jak sie nagrzeje, bledow 0. Zauwazylem ze zalezy to od paliwa jakie tankuje. Jak zaleje 95 to trzesie zawsze, a jak zaleje 98 na shellu to jest ok. Wczoraj zatankowalem verve 98 na orlenie w jakiejs malej miescinie i trzesie jak przy 95 z shella. Nosze sie z zamiarem wymiany swiec tylko klucza nie mam, swiece kupilem oryginaly moze pomoze. Jak nie to obstawiam sondy, zamierzam kupic ori w serwisie, bo gdzie indziej to czysta loteria, o czym sie przekoanlem w mojej poprzedniej abc.

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 21:55:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
[offtop]
wiking1 napisał(a):
(...)tylko klucza nie mam, (...)
a weź do ręki klucz do kól i dokładnie obejrzyj ;-)
[/offtop]

tylko kurcze sondy wylazłyby na vagu... ale daj znać jak efekty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 22:00:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
hehe, juz ogladalem a jakze :) niestety, mam model po lifcie i jak widac lift objal rowniez klucz bo juz nie ma nasadki :): W abc byl :)

Co do sond to racja, wyszlo by jakby byly calkiem zwalone, a jak tylko troszke wolno reaguja to nic nie wyjdzie. to samo juz przerabialem w abc

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 22:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
To są wszystkie wartości bloków mierzonych jakie znalazłem w Elsie:

http://rapidshare.com/files/177959470/W ... K.rar.html

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 12:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Kupilem wkoncu nasadke do swiec i wymienilem :). Problem ustapil, w dodatku czuc ze autko odzylo, jakos lepiej sie wkreca na obroty. Nie wiem jakie swiece zamontowales, ale polecam te:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=488237725

Tutaj link z aukcja aktywna:

http://www.allegro.pl/item515067168_swi ... kazja.html

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 16:20:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
KorNoLio - dzięki dzięki :-) - będę mierzyć, zobaczę co powie.
wiking1: BKR6EKUB - wg zalecen fabryki - bez logo audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 21:43:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:50:20
Posty: 12
Lokalizacja: Konin
Miałem podobnie, wymieniłem świece na NGK BKR7EIX i przewody NGK problem nie ustąpił odrazu. Po 20km na Pb nadal wibrował, na drugi dzień akt desperacji po przejechaniu 25km na LPG i wstawianiu (jazda bokiem itp. jak spadł pierwszy śnieg w koninie) problem ustąpił, wyjechałem z parkingu hipermarketu po katowaniu auta i audi jak nowe -zbiera się teraz z niskich obrotów bez wibracji. Chyba sie sterownik poustawiał i teraz jestem zadowolony z ACK. pozdawiam

_________________
ACK,AFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2009 23:28:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Chcialem powiedziec ze marketing skutecznie zadziałał i przyciagnely mnie te {+ładne foto krągłości} Co to bedzie kobieta czy B5 w Avancie. Czekam na foto :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2009 11:10:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
KORU napisał(a):
Chcialem powiedziec ze marketing skutecznie zadziałał i przyciagnely mnie te {+ładne foto krągłości} Co to bedzie kobieta czy B5 w Avancie. Czekam na foto :peace:

zbiorniczek (http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 88#1253288) jest pozaokrąglany ;-)
nie offtopuj mi tu i weź sie zmoderuj :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: