.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:45:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 1,8s +gaz PM] Gdy silnik zimny szarpie na gazie i benzyn
PostNapisane: 28.gru.2008 15:36:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
A wiec gdy silnik zimny jest to silnik szarpie przy nizszych obrotach np przy przełaczaniu biegów i dodawaniu gazu, dzieje sie to na beznzynie jak i na gazie.Co to może być?? Pomózcie.

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 21:28:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Na początek sprawdz szczelność uszczelki między monowtryskiem a kolektorem ssącym.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 15:17:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
A jak to sprawdzisz to odlacz akumulator na kilka minut wieczorem... potem przejedz sie na benzynie kilka kilometrow.... z 2-3km i nie uzywaj LPG. Rano odpal na benzynie i zobaczysz ze zaskoczy idealnie bez szarpniec i rowno. Rozjezdza sie mapa wtrysku przez zla emulacje lub uszkodzony modul emulacji w sterowniku gazu. Jak tak mialem. Jak zaczniesz uzywac LPG jesli nic nie poprawiszw emulacji to znow nazbiera bledow i po dwoch dniach znow zacznie nierowno chodzic. Teoria z nieszczelnoscia w dolocie jest jak najbardziej sluszna i tez to sprawdz tak samo jak niebiesku czujnik temperatury bo on daje sygnal do kompa. Sparawdz tez czy dziala podgrzewacz w dolocie tzw "jez". Moze glowica juz nie trzyma cisnienia na zaworach albo swiece do dupy sa ale najpewniej masz zrabana emulacje wiec zrob tak jak napiasalem na poczatku.

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 17:20:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
ok zrobie dzis wieczorem tak jak mówisz , ale pwoiem wam jeszcze jedną dziwna sprawe.A wiec dzis wyczaiłem że silnik na luzie bardzo dobrze wchodzi na obroty nawet jak jest zimny i na gazie i benzynie a to sie dzieje tylko przy jeździe i przełączaniu biegów i startowaniu z niskich obrotów.

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 23:48:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Wyczyść/wymień palec rozdzielacza zapłonu, sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe (często koszulka z materiału jest OK, a pod nią guma jest popękana i łapie powietrze).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 18:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
A wiec naprawiłem ! i to całkiem przypadkiem.A wiec odłaczyłem akumulator załaczyłem spowrotem 0odpaliłem na benzynie a tu tak zaczeło cos strzelac pierdzieć i szrapac silnikiem.Mysle co sie stało.Otwieram maske i patrze ze podczas zdejmowania pokrywy akumulatora ruszyłem przewodem od kolektora ssacego do serwa hamulców który sie odłamał.I w taki sposób znalazłem przyczyne szarpania.Poprostu był pekniety i przy zmianie biegów silnik sie rusza a srwo hamulca nie i wtedy dostawał lewego powietrza do kolektora ssacego i sie dusił.Pisze oby komus sie przydało na przyszłośc bo naprawde trudna diagnoza by była gdyby nie ten przypadek.
Dzieki wszystkim za pomoc

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mogę się dołączyć z prośbą??
PostNapisane: 30.gru.2008 18:57:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
mam taki problem że po zapaleniu zimnego auta (ssanie ręczne, palony na gazie) przez kilka minut nie mogę odjechać bo silnik pracuje tak do 2tys. obrotów a wciśnięcie gazu powoduje zduszenie silnika. Objaw ten znika po ok. 3-4 minutach jak troszkę nagrzeje się silnik.
Z ostatnich prac - wymiana filtra gazu, spuszczenie syfu z parownika, poza tym na ewentualne pytanie dlaczego palę na gazie - na benzynie trzeba długo kręcić i pali z wielkim trudem a na gazie od pierwszego sygnału kluczykiem.
Świece sprawne, kable NGK, analiza spalin ciepłego silnika w normie.
Proszę o sugestie...

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 19:47:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 02:19:55
Posty: 2603
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Audi A6 C6 3.0 TDI
Marcin-26 napisał(a):
A wiec naprawiłem ! i to całkiem przypadkiem.A wiec odłaczyłem akumulator załaczyłem spowrotem 0odpaliłem na benzynie a tu tak zaczeło cos strzelac pierdzieć i szrapac silnikiem.
Dzieki wszystkim za pomoc


No widzisz mowilem zeby odlaczyc akumulator :)

_________________
Audi 80 B3 1.8 S automatic light custom white - low and slow 2000-2012
Audi A4 B5 2.5 TDI Limo 2005-2008
Audi A4 B7 2.0 TDI Avant 2008-2010
Audi A6 C6 3.0 TDI Quattro Limo 2010 ->
PF 126p 2007 ->
Kia Rio 1.2 XL 2012 ->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: mogę się dołączyć z prośbą??
PostNapisane: 01.sty.2009 11:38:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2006 17:36:20
Posty: 147
Lokalizacja: kraków/okolice
aawol napisał(a):
mam taki problem że po zapaleniu zimnego auta (ssanie ręczne, palony na gazie) przez kilka minut nie mogę odjechać bo silnik pracuje tak do 2tys. obrotów a wciśnięcie gazu powoduje zduszenie silnika. Objaw ten znika po ok. 3-4 minutach jak troszkę nagrzeje się silnik.
Z ostatnich prac - wymiana filtra gazu, spuszczenie syfu z parownika, poza tym na ewentualne pytanie dlaczego palę na gazie - na benzynie trzeba długo kręcić i pali z wielkim trudem a na gazie od pierwszego sygnału kluczykiem.
Świece sprawne, kable NGK, analiza spalin ciepłego silnika w normie.
Proszę o sugestie...


czy ktoś może wie o co chodzi?

_________________
80 b3 '89 NE 1.8 +lpg kochana babunia- zaskakujesz mnie codziennie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84c ... 99305.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: mogę się dołączyć z prośbą??
PostNapisane: 01.sty.2009 12:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
aawol napisał(a):
mam taki problem że po zapaleniu zimnego auta (ssanie ręczne, palony na gazie) przez kilka minut nie mogę odjechać bo silnik pracuje tak do 2tys. obrotów a wciśnięcie gazu powoduje zduszenie silnika. Objaw ten znika po ok. 3-4 minutach jak troszkę nagrzeje się silnik.
Z ostatnich prac - wymiana filtra gazu, spuszczenie syfu z parownika, poza tym na ewentualne pytanie dlaczego palę na gazie - na benzynie trzeba długo kręcić i pali z wielkim trudem a na gazie od pierwszego sygnału kluczykiem.
Świece sprawne, kable NGK, analiza spalin ciepłego silnika w normie.
Proszę o sugestie...


Nie możesz palić auta na gazie w takich temperaturach. Proces przechodzenia gazu ze stanu ciekłego w lotny jest procesem endotermicznym, więc potrzebuje ciepła, które pochodzi z rozgrzanego silnika. A przy obecnych temperaturach nie ma go z czego brać. Dlatego obmarza Ci parownik i dopiero jak silnik się troszkę rozgrzeje motor to zaczyna wszystko pracować...

Po prostu napraw układ zasilania paliwem i przełączaj dopiero jak drgnie wskazówka temperatury, albo trzymaj w ogrzewanym garażu...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: mogę się dołączyć z prośbą??
PostNapisane: 01.sty.2009 13:32:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Heveliusz napisał(a):
Nie możesz palić auta na gazie w takich temperaturach. Proces przechodzenia gazu ze stanu ciekłego w lotny jest procesem endotermicznym, więc potrzebuje ciepła, które pochodzi z rozgrzanego silnika. A przy obecnych temperaturach nie ma go z czego brać. Dlatego obmarza Ci parownik i dopiero jak silnik się troszkę rozgrzeje motor to zaczyna wszystko pracować...

Po prostu napraw układ zasilania paliwem i przełączaj dopiero jak drgnie wskazówka temperatury, albo trzymaj w ogrzewanym garażu...


Sprawny i prawidłowo podłączony parownik w 1.8 nie zamarza nawet po uruchomieniu na gazie przy minus 20 stopniach (to nie 4.2). Na moje oko do wymiany jest membrana w parowniku i będzie OK.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: