.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:39:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 2,5 TDI - GRZANIE ŚWIEC - PONOWNIE
PostNapisane: 28.gru.2008 19:28:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 19:14:26
Posty: 3
Lokalizacja: Gliwice
Witam

Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Przeszukałem (może niedokładnie) całe forum i spotkałem się z wieloma wypowiedziami odnośnie grzania świec w 2,5TDI ale nie znalazłem przypadku, który pasuje do mojego.
Otóż problem polega na tym, że przy postoju auta przy temperaturach ujemnych powyżej 8 godzin auto grzeje świece kilka sekund i odpala od tyknięcia, to samo jest na ciepłym silniku tzn. gdy zatrzymam się i odpalam do 1 godz. co prawda wtedy świece się palą ok 1 sekundy ale zapala od ręki.
Gorzej jest w przypadku postoju ok 3 -5 godzin, wtedy świece zapalają się na 1 sekundę i trzeba go kręcić dość długo, a po zapaleniu jest za autem chmura białego dymu.
Po podłączeniu do komputera wychodzi tylko błąd wtrysku sterującego ale podobno to nie ma wpływu na zapalanie - taką informację otrzymałem w warsztacie ze śląska polecanym na forum. Zaczynam jednak mieć wątpliwości czy aby na pewno tak jest.
Proszę o radę jak i co ewentualnie mogę sprawdzić bo szczerze mówiąc jest to jedyna usterka, która psuje mi wizerunek mojego auta a chciałbym być jedynym w pełni zadowolonym z 2,5TDI :).

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro '01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 08:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Nie wydaje mi się aby wtrysk sterujący nie miał wpływu na zapalanie, możesz zalogować silnik, grupy 13,14 będzie widać czy wtrysk pracuje, ale najlepiej zrób logi normalne i BS i zapodaj na forum.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 08:27:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wtrysk sterujący jest konieczny do wyznaczenia prawidłowego dynamicznego kąta wtrysku przez ECU.
Czy statyczny kąt wtrysku jest ustawiony poprawnie ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 09:35:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wierzbi zaloguj VAG iem grupy 004 stat oraz 004 Basic Settings

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2008 09:46:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
To nie świece są problemem...

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 11:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
Panowie dołacze sie do wątku. Mam podobny problem ale tylko i wyłącznie gdy silnik jest zimny. Jak raz odpale to przez reszte dnia pali jak żyleta. Pali kiepsko tylko po dluższym postoju i oczywiscie gdy temperatura spadnie poniżej zera. Gdy przekrece kluczyk swiece pala sie ok 8-10 sek. U tescia w passacie 1.9 AWX grzeja z 2-3 sek i pali bez problemu. Czy moim problemem sa swiece? Z gory dziekuje za pomoc i
POZDRAWIAM

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 11:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
sprawdź świece to że świeci kontrolka nie znaczy że świece grzeją.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 12:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zaczynamy w jednym, jak i w drugim od diagnostyki.
najlepiej byłoby robić pełne logi statyczne [dawka, kąt, korekcje] oraz BS.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 12:35:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
maxvilander napisał(a):
sprawdź świece to że świeci kontrolka nie znaczy że świece grzeją.

Jak sie sciaga te fajki? Nie chce ciagnac ich na sile a siedza dosyc ciasno

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2008 12:38:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Niestety trzeba pociągnąć nie ma na to innego sposobu

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 22:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 19:14:26
Posty: 3
Lokalizacja: Gliwice
WItam i przepraszam za dłuższą nieobecność.

W najbliższym czasie postaram się przebrnąć przez instrukcję jak wykonać logi i umieszczę je na forum.
Wciąż daje się we znaki kiepskie odpalanie wrrr dziś znów mój wstyd i uśmiechy na twarzy sąsiadów palących maluchy od strzału ;-)
Ale nic to - może Wy pomożecie.

Kryhawrc - uważaj na te fajki bo ja u siebie oberwałem a z wymianą jest trochę roboty.

Pozdrowienia

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro '01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 22:25:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Kryhawrc napisał(a):
Panowie dołacze sie do wątku. Mam podobny problem ale tylko i wyłącznie gdy silnik jest zimny. Jak raz odpale to przez reszte dnia pali jak żyleta. Pali kiepsko tylko po dluższym postoju i oczywiscie gdy temperatura spadnie poniżej zera. Gdy przekrece kluczyk swiece pala sie ok 8-10 sek. U tescia w passacie 1.9 AWX grzeja z 2-3 sek i pali bez problemu. Czy moim problemem sa swiece? Z gory dziekuje za pomoc i
POZDRAWIAM


Kolego miałem ten sam problem. Męczyłem sie z tematem kupe czasu bo serwis w którym zawsze wszystko robiłem dał dup..... Powymieniali świece, filtry oleje itd.... wszystko to co pisali w 10 pzykazaniach na forum :). Zdenerwowany juz tym wszystkim zrobilem logi dalem na forum i w sumie dalej nic nie wynikło poza tym ze chlpaki pisali ze na 99,9% świece. Podzwoniłem po znajomych poliecili mi nowy serwis no i okazało sie ze to cud ze moje auto odpala bo świece wcale nie grzeje mimo tego ze kontrolka w temp. -10 stopni paliła sie 10 sekund :) Przekaźnik szlak trafil. Po wymianie rano pali od kopa, zero problemów po prostu rewelacja. A serwis w którym sie serwisowałem od dwóch lat stracił klienta !!!.

Życzę powodzenia :)

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 10:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
A jest jakas metoda zeby sprawdzic czy to przekaznik czy cos innego. Dzis zano wstaje do pracy -17 a tu zonk. Musialem urzyczyc tesciowego passata

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 10:16:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Podepnij Vag zrób test wyjść (pierwszy test to test przekaźnika świec żarowych - powinno być słychać cykanie, zdejmij fajki ze świec między masę a fajkę wepnij żarówkę i zobacz powinna zapalać się i gasnąć jak tak będzie to przekaźnik jest OK)

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 10:27:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2007 19:14:52
Posty: 359
Lokalizacja: Gorzów wlkp.
A jezeli bedzie tak jak piszesz to rozumiem ze pozostaja tylko swiece?
A tak przy okazji ile sekund prawidlowo powina palic sie katrolka grzania swiec. Powiedzmy tak przy -10

_________________
A6 2.6 V6 1995 ABC 150KM-KIEDYŚ
A6 2.5 TDI 2000 Quattro AFB 150KM Avant-Było
A8 4.2 2000 Quattro AQF 310KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 10:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Kryhawrc napisał(a):
A jezeli bedzie tak jak piszesz to rozumiem ze pozostaja tylko swiece?
A tak przy okazji ile sekund prawidlowo powina palic sie katrolka grzania swiec. Powiedzmy tak przy -10

Ten czas wyznacza ECU, przy -10 kontrolka zniknie po ok 10 sekundach, świece będą grzały dalej jeszcze po rozruchu przez kilkadziesiąt sekund.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 11:22:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2006 16:23:55
Posty: 44
Lokalizacja: Dębica
Kryhawrc napisał(a):
A jest jakas metoda zeby sprawdzic czy to przekaznik czy cos innego. Dzis zano wstaje do pracy -17 a tu zonk. Musialem urzyczyc tesciowego passata


Jak przyjechalem do mechanika to samochod byl cieply a wted chyba juz swiec nie grzeje a jak grzeje to przez sekundke. Dlatego tez kolega sciagnał wtyczke z czujnika temperatury silnika G2\G62 no i wtedy komputera dostaje info ze jest -40 stopni (cos takiego). Sciągnął fajki wsadzil miernik a tu nic :)
Wyciągnął przekaźnik cos tam przy nim porobil wsadzil i działa. Nie ryzykowalem i zakupiłem nowy :) Dzisiaj bylo -12 rano odpalil od kopa !!

_________________
Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 21:16:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 19:14:26
Posty: 3
Lokalizacja: Gliwice
Witam po przerwie.

Informuję, że czasem problem jest prosty do rozwiązania.
Przejeżdżałem w pobliżu serwisu znajomego VW i sprawdzili mi moje problemy z zapalaniem. Przy zimnym nie było problemu, ciepłym też ale w temperaturze pomiędzi zimnym a ciepłym kręciłem i kręciłem zanim zapalił.
Obejrzeli autko i stwierdzili, że zapłon się posypał. Ustawili i pali od ręki a to najważniejsze.

Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI Avant quattro '01


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: