.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:18:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 4.2 problem z paleniem
PostNapisane: 05.sty.2009 21:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
Witam mam problem z moja audi A8.Polega on na tym ze poprzedni wlasciciel wymienial pompke tylko ze ja musze trzymac ponad polowe baku benzyny bo inaczej nie odpale auta.Samochód jest z LPG i to nie byle jakim bo sekwencja jest za 6 tys zł wiec nie jest zla jak wiadomo samochód pali zawsze na benzynie tylko jak krece pierwszy raz to jak by na sucho zero oznak zycia dopiero za 2,3,4 razem zaczyna sie odzywac i w koncu za 10 odpala i gasnie ,odpala i gasnie az w koncu dojdzie do normy.Jak jest cieply wszystko gra tak jak powinno .Zauwazylem ze jak odpale silnik to na benzynie przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu zamula sie chwile a potem wchodzi na obroty na gazie tego nie ma .Moze filtr paliwa tylko gdzie on jest ,moze ta pompka ale chyba dziala bo chyba w silniku benzynowym z tego co mi wiadomo chodzi calutki czas sam nie wiem prosze o pomoc pozd.

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 21:19:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
dodam ze to 1996 rok prod

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2009 21:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
masz uszkodzony przewód od pompki paliwa (ten w zbiorniku) bądz źle osadzony.. to tyle - podziękuj poprzedniemu właścicielowi :/

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 08:00:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
chyba przewód odpada bo sprawdzalem to musi byc cos innego

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 10:11:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Zacznij od wymiany filtra paliwa, potem warto sprawdzić wydatek pompy. Następny w kolejności - czujnik temperatury silnika. Na koniec, pokasowanie błędów VAG-iem.
A przewodu nie sprawdzałeś, bo nie zrobisz tego bez wyjęcia pompy paliwa ;)
Tutaj masz opis wymiany filtra:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=86781

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 16:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ja na sam początek zobaczył bym błędy w silniku, a potem myślał nad resztą.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 18:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
Panowie a jak sprawdzic ten wydatek pompy paliwa ?Na 100% mam podrobkę pompy moze ona nie daje tak jak trzeba tylko czemu jak zapale silnik samochod chodzi i jezdzi jak rakieta ?

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 19:36:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
KorNoLio napisał(a):
Ja na sam początek zobaczył bym błędy w silniku, a potem myślał nad resztą.


To postępowania całkowicie słuszny, pod warunkiem, że masz gdzie podpiąć :) Jeśli zdajesz się na łaskę i niełaskę mechanika, to dobrze najpierw wyeliminować kilka oczywistych możliwości...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 20:53:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Podziękuj poprzedniemu właścicielowi.
Nieumiejętne obchodzenie się z koszem pompy paliwa prowadzi do takich efektów.
Teraz musisz raczej zakupić kolejną pompę paliwa razem z koszem (oryginał, bo inni mają same wkłady) i samochód zacznie ponownie jeździć jak z fabryki.
Po prostu podczas demontażu/ montażu pompy ktoś połamał kosz.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sty.2009 23:29:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
bo do demontażu tego ustrojstwa trzeba mieć dwie prawe ręce a do montazu najlepiej trzy :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 08:22:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
Kosz chyba nie bo dostalem stary od poprzedniego wlasciciela powiedzial ze zmienil pompe i kosz

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 08:30:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
panowie a ten kosz to tak w zasadzie jaka on spelnia role ?

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 10:53:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
jeszcze jedno gdzie znajduje sie czujnik temperatury silnika (a czy jest cos takiego jak czujnik temperatury paliwa?) dowiedzialem sie od wlasciciela ze w samochodzie jest uszkodzona sonda lambda czy to moze byc to ?

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 10:53:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
KorNoLio napisał(a):
Ja na sam początek zobaczył bym błędy w silniku, a potem myślał nad resztą.

Tok myślenia skądinąd słuszny, tylko dlaczego liczysz na to, że usterka polegająca na niemożności zassania paliwa z baku przy stanie poniżej połowy, wyjdzie w VAG-u? :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 11:03:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
nie nie mysle ze pokaze na vag-u poziom paliwa bo na pewno nie pokaze tylko jak dowiedzialem sie ze sonda lambda jest walnieta i czy to moze byc to ten wlasciciel mowi ze jest tylko jedna sonda lambda w A8 czy to mozliwe moim zdaniem powinny byc 2 pozd

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 11:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
SebastianS napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
Ja na sam początek zobaczył bym błędy w silniku, a potem myślał nad resztą.

Tok myślenia skądinąd słuszny, tylko dlaczego liczysz na to, że usterka polegająca na niemożności zassania paliwa z baku przy stanie poniżej połowy, wyjdzie w VAG-u? :diabel:


Kolega miał podobny problem tylko, samochód odpalał po zatankowaniu paliwa, w głównym ECU wywalało błąd o krańcowej wartości regulacji składu mieszanki, jak dobrze pamiętam. Problem jest opisany na AKP.

Jak błąd był zapisany to samochód rano ciężko palił, po skasowaniu błędu było ok, winą była źle ustawiona mapa gazu.

Dlatego tutaj, też na wszelki wypadek podpiął bym VAG-a, a potem szukał winy w właśnie wymienianej pompie paliwa.

Sondy też wywali, a jak nie to w blokach mierzonych powinno dać się je zobaczyć jak pracują, nie wiem dokładnie który blok jest dla A8, musiał bym sprawdzić.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 16:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
KorNoLio napisał(a):
SebastianS napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
Ja na sam początek zobaczył bym błędy w silniku, a potem myślał nad resztą.

Tok myślenia skądinąd słuszny, tylko dlaczego liczysz na to, że usterka polegająca na niemożności zassania paliwa z baku przy stanie poniżej połowy, wyjdzie w VAG-u? :diabel:


Kolega miał podobny problem tylko, samochód odpalał po zatankowaniu paliwa, w głównym ECU wywalało błąd o krańcowej wartości regulacji składu mieszanki, jak dobrze pamiętam. Problem jest opisany na AKP.

Jak błąd był zapisany to samochód rano ciężko palił, po skasowaniu błędu było ok, winą była źle ustawiona mapa gazu...


A co ma spieprzona mapa gazu do poziomu paliwa w baku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 16:59:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
przemekM109R napisał(a):
nie nie mysle ze pokaze na vag-u poziom paliwa bo na pewno nie pokaze tylko jak dowiedzialem sie ze sonda lambda jest walnieta i czy to moze byc to ten wlasciciel mowi ze jest tylko jedna sonda lambda w A8 czy to mozliwe moim zdaniem powinny byc 2 pozd

Są dwie, a po 2000 roku - 4 (dwie za katalizatorami). Jedną ma audi V8 i S6/S4 C4 - silniki PT, ABH i AEC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 18:46:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2009 20:23:09
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Suwałk
a czy ta sonda lambda ma cos do zapalania zimnego silnika?

_________________
przemekM109R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 20:20:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Nic nie ma.
Zajmij się bakiem.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: