.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:52:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 08:31:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
holować TAK
być holowanym ZDECYDOWANE NIE

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 14:00:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
Dred napisał(a):
holować TAK
być holowanym ZDECYDOWANE NIE

mozesz to rozwinac czemu nie moze byc holowanym?

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 14:03:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
bo automatu się nie holuje, chyba , że skrzynie chcesz rozwalić.
Zaraz pewnie się pojawią posty typu :
"ja holowałem automata i nic się nie stało" owszem nie od razu skrzynia pada.
To taj jak z uciekającym powietrzem w kole , nie od razu masz flaka i nie możesz pojechac dalej.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 14:03:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Ivo napisał(a):
Dred napisał(a):
holować TAK
być holowanym ZDECYDOWANE NIE

mozesz to rozwinac czemu nie moze byc holowanym?

Brak chłodzenia skrzyni biegów. Taka informacja znajduje się w instrukcji obsługi.
Jest jakichs limit , ale dla tiptonica nie znam tej wartości.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 14:04:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Można holować na włączonym silniku, w pozycji N. W przeciwnym razie tylko króciutki kawałek. :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 14:06:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
Simpson napisał(a):
Można holować na włączonym silniku, w pozycji N. W przeciwnym razie tylko króciutki kawałek. :peace:

uwierz mi Simpson , nawet na włączonym silniku , nawet na "N" NIE MOŻNA.
Poczytaj obstrukcje insługi . Nie jest to bez znaczenia dla skrzyni.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 14:14:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Dred napisał(a):
Simpson napisał(a):
Można holować na włączonym silniku, w pozycji N. W przeciwnym razie tylko króciutki kawałek. :peace:

uwierz mi Simpson , nawet na włączonym silniku , nawet na "N" NIE MOŻNA.
Poczytaj obstrukcje insługi . Nie jest to bez znaczenia dla skrzyni.

No to powiem Ci że mnie zaskoczyłeś, sądziłem że na odpalonym silniku przy obiegu oleju itp skrzyni już wszystko jedno czy jest w N czy na D i jedzie do przodu.
Dzięki za sprostowanie ;)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 14:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
:galy:
tosz to sabotaż :/
po co komu automat :P

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 14:20:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
skrzynie automatyczne mają to do siebie , że nie lubią jak podczas jazdy wyrzuca się na N.
Czysto teoretycznie P oznacza parking i nie trzeba zaciągać rękawa. Nic bardziej mylnego. Jak stawiasz na pochyłości to tak samo zaciągasz rękaw. Inaczej masz naprężenia na ukł napędowy. podczas prakowania widziałem jak ludzie jadą do przodu naciśnie hebel i wrzuca od razu R. :/
Generalnie nie chce się wymądrzać , ale kiedyś miałem wykład o ASB. Widziałem też rozebrane , po takich jazdach.

Auto jeździ ale... ;)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 16:27:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Całkowicie ma racje NIE MOŻNA HOLOWAĆ samochodu z automatem ponieważ skrzynia ma pompę oleju i podczas holowania ona nie działa. Podobnie jest z holowaniem samochodów ciężarowych , tam czy manual czy też automat należy zdjąć wał napędowy i dopiero holować bo w innym wypadku nawet wolne holowanie doprowadzi do zgonu łożyska skrzyni ale to uwidoczni się dopiero po pewnym czasie i to nagle. Jedynym wcześniejszym zauważalnym objawem może być większy hałas podczas jazdy zanim się pozaciera.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sty.2009 17:38:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
zarowno (inne auto z automatem) bylem holowany (przy wylaczonym silniku - swiadom zagrozenia) jak i sam holowalem inne auto (nawet ciezsze)
Dla paru kilometrow na holu nie robilem i jakby co w przyszlosci takze nie zamierzam robic cyrku z laweta
Nie do konca wiem dlaczego wlaczony silnik i N ma byc niezdrowe (dajmy na to holowanie przy 50km/h)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 01:41:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2008 11:44:29
Posty: 199
Lokalizacja: Łódź
Dred napisał(a):
Simpson napisał(a):
Można holować na włączonym silniku, w pozycji N. W przeciwnym razie tylko króciutki kawałek. :peace:

uwierz mi Simpson , nawet na włączonym silniku , nawet na "N" NIE MOŻNA.
Poczytaj obstrukcje insługi . Nie jest to bez znaczenia dla skrzyni.


Jakoś u mnie w instrukcji jest napisane że można ??

_________________
S8 '98 [AKH]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 02:42:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
w mojej instrukcji też można nawet fabryka dodaje wkręcany hak do holowania :diabel:

Ale Dred ma rację - lepiej tego nie robić a jeśli mus to max 40/h i krótkie odcinki (ale kto holuje auto przez pół Polski?)
Nie przesadzajmy, że nie wolno holować automatu - raczej nie jest to wskazane
Ze 3 lata temu pociągnołem mesia z automatem (ok 30 km) - do dziś jeździ i skrzynka ma się znakomicie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 08:15:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Moja C3-jka była ciągnięta ~10km, bez włączonego silnika, ale bardzo wolno i skrzynia żyje do dziś :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 08:51:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
wiedziałem , żę takie posty będą.
Skrzynia działa i co z tego jak nie działa tak jak przed holowaniem???

Automatu się nie holuje. Jak już to wciąganie na lawete lub zepchnięcie z drogi ( to już co innego) ale nie holowanie nastu , bądź dziestu kilometrów.
Te stare skrzynie mają plus bo były jeszcze bardziej wytrzymałe od obecnych.
Weźcie sobie nowego multitrona, tiptrona, DSG , Steptronic czy cokolwiek innego nowego.

Stare jak wspomniałem były bardziej pancerne , ale to nadal zostawia ślad na skrzyni.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 23:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=9


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 08:03:14 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
OK to jak bardzo mogłem uszkodzić skrzynię holując auto raz. Na "N", bez odpalonego silnika (bo nie było płynu chłodniczego) i przez 5-6 km. Zaznaczam że rok minął a skrzynia działa OK, ale może mam się czegoś spodziewać?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 09:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
po 14 km holowania na N skrzynia zrobiła się głośna i mniej efektownie zmieniała biegi.Auto Audi 100.

W chrysleże wysypana planetarka (chodziła na sucho) w skrzyni która miała 2 lata i 60 tkm.

Audi 80 B4 .Wysypany mechanizm różnicowy.

Mało.Wg mnie wystarczająco aby nie praktykwać holowania auta z ASB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 09:36:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
ale to zawsze są większe koszty niż wezwanie lawety , więc nie rozumiem w czym macie problem z wezwaniem lawety. Jest to bezpieczniejsze, wygodniejsze i wbrew pozorom szybsze.

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2009 10:46:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
Panowie zgadzam się z wami, że lepiej nie holować

ale , cytat z instrukcji obsługi A6 tip

"Samochód może być holowany normalnie, za pomocą sztywnego holu lub linki holowniczej. Należy zwrócić przy tym uwagę na następujące pkt
Dźwignia przełączania w pozycji N
Prędkość holowania nie większa niż 50 km/h
Maksymalna odległość 50 km
itd...." i ani słowa że się nie zaleca, że tylko w wyjątkowych sytuacjach, że grozi uszkodzeniem itd...

Całkowicie zgadzam się z Dredem co do zasadności wzywania lawety


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: