.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lut.2025 04:59:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 13:10:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.mar.2007 12:02:04
Posty: 99
Lokalizacja: wolbórz pow. piotrków tryb
może się mylę ale wydaje mi się że poprostu to tył siadł z wiekiem, wymiana sprężyn z tyłu i będzie git albo podłożyć coś jak pisze wordeck,
wiem że gazówki trochę wypierają ale to chyba sprężyny są odpowiedzialne jak auto stoi, jak się mylę to nie krzyczcie za bardzo no mnie. Pozdro!

_________________
A6 C4 AEL-2,5tdi 140KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 19:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
No i takie było moje zdanie bez testów więc dzięki za rowianie mitu. Ale problem pozostaje i moje i kolegów skwitowanie :źle złożone nie rozwiązuje soprawy.
Cytuj:
źle poskładane. miałem tak samo. kumpel miał tak samo. norma u nasych mechaników.

jeśli flavios luk ktokolwiek rozwiązał problem byłoby miło jakby się podzielił. Kurde wcześniej nie zwracałem na to uwagi a teraz na każdej 6-ce widzę że tył i przód jest równiutko a u mnie motorówa!!!!! Co robić???A z tą siłą dobro żeś znowu przegiął!!!
Cytuj:
I teraz można zobaczyć jakiej siły potrzeba aby poruszyć przód na samych sprężynach

pragnę tylko zauważyć że taka jest funkcja amorków a już na pewno nie podniosą one do góry auta!! Przecież po wyjęciu amorka dylonowi auto nie opadło o magiczne 3 cm? Spróbuj ścisnąć ten malutki amorek od napinacza sprawny i ze zużytm amorkiem jakże się ździwisz jaka jest różnica potrzebnej do ściśnięcia sile!!
Cytuj:
wymiana sprężyn z tyłu i będzie git albo podłożyć coś jak pisze wordeck

no Kolego stwierdziliśmy chyba jednoznacznie że nie tył stoi za nisko (popatrz na prospekty A6 z 97) a przód za wyskoko!! A swoją drogą może by pomierzyć co nieco i porównać z danymi fabrycznymi i ostatecznie se odpowiedzieć : wisi tył czy stoi przód?Pozdro. Po chromach się już zdułem!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 20:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.cze.2007 14:39:42
Posty: 263
Lokalizacja: Głogów
No własnie lipa z ta zawiesza poczytam co nieco i pomierze ale wydaje mi sie ze wymiana tylu na nowe nic nie da ja wymienilem amorki i sprezynnki i lipa ale moze tyl siadl wina: butla gazu 45L i zbiornik paliwa waga robi swoj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 12:47:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2005 14:34:34
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
No witam ja mam to samo i już się poddałem motorówka i tyle nawet spreżyny TYŁ wymieniłem dodałem podkładki gumowe na sprężyny i dalej to samo tył nie chce się podnieść a przód nie chce śąść nie wiem co poradzić
w sumie to duże długie auta z wiekszą mocą a w szczególności stare mają tendencję do takiego zachowania i tyle
myślę że jest to kwestia siadania tyłu (dodatkowo jeszcze jak ktoś ma LPG) i podnoszenia się przodu od ostrzejszego przyspieszania chociaż z kolei raczej cześciej się hamuje i przód nurkuje bardziej niż podnosi przy przyspieszaniu ostrym trzebaby pokombinować ze sprężynami czyli z tyłu seria z przodu krotsze tylo czy wtedy nie bedzie odwrotnie ?

_________________
AUDI C4 2.8 aut.klim.abs AAH wersja USA ins.gaz. PRINS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2008 13:24:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lut.2008 16:25:44
Posty: 28
Lokalizacja: PIŁA
Chciałbym się odwołać do wymiany amortyzatorów z przodu bez rozbierania kolumny...

jest jakiś specjalny klucz do wykrecenia amortyzatora bo widze tam jakiś wklęsły sześciokąt i nie wiem jak się do niego zabrac...

Co do sprawy "motorówki" to miałem tak samo i po prostu kupiłem sprężyny Jamexa z obniżeniem 35mm tylko z przodu i auto wygląda normalnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 19:10:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 01:34:45
Posty: 218
Lokalizacja: Skołyszyn,Biecz,Londyn East
Witam
Mam A8 2.8 AAH
Jakis miesiac temu zlamała mi sie sprezyna na prawym przodzie,to ostatnie zagiecie mniejsze co siedzi na amortyzatorze.
Kupiłem cały komplet orginalny SASCH tzn sprezyny z amorami od A8 2.8 30v od anglika z przebiegiem 180 000 km
Po wymianie przód strasznie poszedł do góry w dodatku mam załozone 245/45/18 i wyglada to tragicznie
Zastanawiam sie czy jest mozliwosc podłozenia cos pod tylne sprezyny,jak to sie robi?Ile podłozyc? A moze pomoze ich wymiana zeby poszło do góry bo mam zamiar zakładac 20".
Przodu nie chce ruszac tylko tył, mam dostep do duzej ilosci czesci do A8 ale nie wiem czy wymiana sprezyn cos da bo piszecie ze to nic nie pomaga.
Auto jest caly czas zatankowane do pelna i ma LPG.
POMOZCIE......

_________________
była Dacia 1.3 :-)
była B3 2.0 91' :-) :-)
byla A8 2.8 96' :-) :-) :-) :-)
jest A8 4.2 04' :-) :-) :-) :-) :-)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 00:09:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Obniż przód i tyle. A8 stoi jak traktor i nawet jak założysz 22" to i tak będzie "kozioł", bo średnica koła się nie zmieni. Wiec będziesz miał ogromną felgę, plasterek opony na tym i gigantyczny prześwit w nadkolu...
Zwiększeniem średnicy felgi nie pozbędziesz się problemu, tylko go pogorszysz...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 17:27:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 01:34:45
Posty: 218
Lokalizacja: Skołyszyn,Biecz,Londyn East
Tak tylko jak posadzic przod ?
Tylko zmiana sprezyn a tego nie chce zobacze co bedzie jak podłoze gumy na tył .....

_________________
była Dacia 1.3 :-)
była B3 2.0 91' :-) :-)
byla A8 2.8 96' :-) :-) :-) :-)
jest A8 4.2 04' :-) :-) :-) :-) :-)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 18:43:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Wymiana sprężyn na niższe to jedyne wyjście..

Jak podłożysz gumy, to Ci nie rozszerzy sprężyn ani nie podniesie zawieszenia!!
Przecież wkładasz je między zwoje i po prostu ten zwój nie będzie amortyzować. Nie dość, że masz traktora, to jeszcze będziesz miał taczkę...
Gratuluję pomysłu :/

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 19:08:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Kurde.. nie jestem jedyny!!

U mnie przod siedzi ok. 5 cm wyzej niz tyl - i zawsze tak juz bylo.
Dodam, ze wymienilem amortyzatory z tylu (orig. nowe audi'kowskie) i mialem nadzieje, ze to sie wyrowna i.. zadnych zmian!!! MOTOROWKA - jak to jeden z kolegow trafnie opisal.

Chce teraz wymienic amortyzatory z przodu i poniewaz nie licze na to, zeby sie wyrownalo, chce zamontowac krotsze o 5cm sprezyny.

Teraz mam takie pytanie: Czy mozna tak zrobic, ze tylko przod obnizyc i to o 5cm, a tym zostawic na originalach?? Nie bedzie niespodzianek w zachowaniu sie auta na trasie

Czytalem gdzies, ze podobno powyzej 4 cm trzeba wymieniac amortyzatory na "krotsze" np. KONI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2008 20:06:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Heveliusz napisał(a):
Wymiana sprężyn na niższe to jedyne wyjście..

Jak podłożysz gumy, to Ci nie rozszerzy sprężyn ani nie podniesie zawieszenia!!
Przecież wkładasz je między zwoje i po prostu ten zwój nie będzie amortyzować. Nie dość, że masz traktora, to jeszcze będziesz miał taczkę...
Gratuluję pomysłu :/


W c4 możesz podłożyć gumę między sprężynę a górny wspornik - 3 cm gumy podnosi tył o 5 cm. Operacja wymaga odkręcenia sprężyny z amortyzatorem od nadwozia i kawałka litego (bez przecięcia) materiału.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 05:39:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:45:49
Posty: 68
Lokalizacja: New York / Stalowa Wola / Nisko
Auto: 05 A6 4.2
w tym samym czasie co wy pisliscie te posty ja wymienilem u siebie amory na gazowe w C5 i wygladalo to okrotnie..:/ po roku czasu i przejechaniu ok 20 tys km opadl o niecaly centymetr ale dalej wyglada jak niewyglada... :/ postanowilem wiec ze jednak teraz zmienie sprezyny na H&R konkretnie te:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/98-04-Au ... enameZWD1V

z tylu obnizaja 1.5 cala
a z przodu 1.9 cala

wydaje mi sie ze powinno to usunac roznice wysokosci!
a i przy okazji zaloze kola 18"

wedlug was dobrym ide tropem...?

_________________
A6 2.8 V6 30V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sty.2009 14:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Ostatnio wymienialem amorki przod
z gazowych na zwykle
Auto obnizylo sie jakies 2-3cm

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 01:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Wlasnie zakonczylem problem "Motorowki" (Przod wysoko, tyl nisko)
Wymienilem amortyzatory z przodu na nowe i przy okazji zmienilem sprezyny na sportowe (krotsze o 4 cm). Tyl zostal originalny. Wyglada super! Jakby tak mial byc. Przeswity sa rowne.
Zostaly mi jeszcze sprezyny na tyl, ale nie wymieniam, bo bede mial znowu ten sam problem.
Samochod zachowuje sie normalnie na drodze - nie ma zadnych oznak, ze tyl jest oryginal. Na dzien dobry przelecialem 500km po kraju i wszystko jest w normie (dodam ze do wolnych kierowcow nie naleze)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 06:13:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2007 22:45:49
Posty: 68
Lokalizacja: New York / Stalowa Wola / Nisko
Auto: 05 A6 4.2
ja jednego nierozumiem.. dlaczego sprzedaja takie amorki...? po zalozeniu ktorych przod sie podnosi..? przeciez tak byc nie powinno!!!!!!!!!!! ale po kupieniu tych amorkow zarabiaja firmy co produkuja sprezyny.. i tak sie handel kreci :< :< :< :< :< :< :538:

_________________
A6 2.8 V6 30V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 23:53:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Nie wiem jak to jest z tymi amorami, bo u mnie przod byl chyba jeszce od nowosci, a jesli nie, to i tak byly w nim originalne amory od audi.
Ja najpierw wymienilem tyl, bo myslalem, ze od starosci przysiadl, ale roznicy nie bylo.Tyl sie nie podniosl.
Tak wiec sobie tez pomyslalem, ze jak wymienie przod, to sie pewnie nie podniesie i dlatego wymienilem od razu sprezyny.

Ja to mam troche inne wytlumaczenie na to zjawisko:
Mi sie wydaje, ze producenci tluka te amory do wszystkich audic takie same, bez brania pod uwage wersji silnikowyc.
Czyli wszystko pod najciezszy silnik Np. 4.2 V8, bo produkcja na rozne silniki bylaby droga. I potem sa jaja jak masz mniejszy / lzejszy silnik, bo przod ci staje deba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2009 14:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2008 11:03:31
Posty: 46
Lokalizacja: Gubin
Auto: Audi S6 C5
Witam :)
Podłanczam się lekko pod temacik :P Mam pytanie,a podobny temat więc koledzy nie wiecie czy od Audi A8 3.7 96r. będą pasować spręzyny do Audi A6 2.8 sedan 99r, Bo mam owakie spręzynki od A8 a w A6 mi lewa spręzyna pękła moze ktoś coś wie na ten temat .
Pozdrawiam ;)

_________________
Kiedyś : Audi A6 C5 2.8 AQD Sedan
OBECNIE :) : AUDI S6 C5 4.2 V8 SEDAN :D Quattro :D

***GUBIN RACING TEAM***
-TURBO DĄBEK FAMILIA-
- VW MK2 MODA 1.8 TURBO (AGU Z A3-150PS) 272PS-350Nm DIABOLOT
- VW MK2 VAMPIR 2.8 VR6 174PS-235Nm

https://pl-pl.facebook.com/GubinRacingTeam/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 20:04:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Krzysio napisał(a):
Ja to mam troche inne wytlumaczenie na to zjawisko:
Mi sie wydaje, ze producenci tluka te amorydo wszystkich audic takie same, bez brania pod uwage wersji silnikowyc.
Czyli wszystko pod najciezszy silnik Np. 4.2 V8, bo produkcja na rozne silniki bylaby droga. I potem sa jaja jak masz mniejszy / lzejszy silnik, bo przod ci staje deba.

co mają amory do wysokości pojazdu? domyślam się że chodziło Ci o sprężyny, i tu się zgodzę, ale tylko w przypadku kiedy je wymieniamy. Ja nie wymieniałem, ale kto wie co w belgii z mnimi robili? U mnie okazało się że tylne sprężyny są od A6 C5, lecz nie jest problem z tyłem, a z za wysokim przodem, więc mogę się domyślać, że siedzą u mnie z przodu za twarde sprężyny.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2009 22:25:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Witam kolegów
Jako założyciel tego wątku chciałbym tylko napisać,
że po przejechaniu 65 tysi moje A6 C4 to nadal motorówka.
Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2009 10:19:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
wordeck napisał(a):
No więc zrobiłem próbę, żeby wykluczyć wpływ amortyzatorów gazowych na unoszenie przodu w C4... Czyli odkręciłem poduszki od nadkoli i wyciągnąłem je kilka cm ponad nadkola - ZERO RÓŻNICY. Ponieważ problem miałem ten sam (przód kilka cm wyżej niż tył), tymczasowo podłożyłem po 1 cm pod sprężyny z tyłu - tył uniósł się o 3 cm.
Teraz nie wygląda jak motorówka, tylko jak terenówka :smokingdevil:.
Sprężyn z przodu nie da się sensownie uciąć (średnica na końcach jest mniejsza niż w środku), więc pozostaje chyba tylko wymiana na krótsze.

Pozdrawiam


Jak i co podłozyłeś do tyłu?
Też mam ten sam problem co wy..
Amorki Sachs Gazówki na przodzie...

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: