.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 21:42:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9TDI 1Z] Prośba do fachowców o analizę Logów.
PostNapisane: 12.sty.2009 11:59:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
Witam ,
Prośba do fachowców o analizę logów w B4 TDI 93r wiec przepływka BOSCHA.
Objawy: po wymianie uszczelki pod głowicą i założeniu nowego rozrządu auto straciło skrzydła. Rozrząd na 101% dobrze złożony.

Pozdrawiam i bardzo proszę o analizę

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 12:29:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
-Kat[alizator] jest ?
-Radzę sprawdzić węzyki które biegną do N75 i sam N75

P.S : Należało by się ładnie przywitać w innym dziale ;) .

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 12:44:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
Gustav napisał(a):
-Kat[alizator] jest ?
.


tak, katalizator jest.

Mówisz N75?? A który to zawór i za co on jest odpowiedzialny ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 12:45:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Szukajka , słowo klucz " n75" i będziesz oświecony :!:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 13:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
no i poczytałem..
Vag nie pokazuje błędów....
Gdyby szwankował N75 czułbym czasami przyrost mocy czasami nagłe przymulenie??? Jeżeli tak to u mnie cały czas jest przymulenie......

Pomóżcie zdiagnozować co jest..... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 14:34:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Do sprawdzenia :
- szczelnosc ukladu dolotowego
- wszystkie wezyki ukladu podcisnienia
- podmienic N75 od dobrego auta

Zamiesc jeszcze 000 Basic Settings.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 16:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
Dziękuję bardzo za odpowiedzi i proszę o jeszcze :)

1/ układ dolotowy – na pewno szczelny
2/ wężyki pozdejmuję i posprawdzam czy są szczelne poprzez zatkanie jednego końca a z drugiej strony będę wytwarzał podciśnienie strzykawką potem od nowa założę i zacisnę.
3/ zawór N75 nie mam od kogo pożyczyć, musze kupić a to wydatek ok. 150zł nie chcę kasy wywalać w błoto wiec tu moje pytanie: czy jak na Vagu nie pokazywało błędów i przy teście elementów wykonawczych zaworek „cykał” to czy on może mimo tego być uszkodzony???
Czy ten zaworek otwiera się stopniowo czy powoli uchyla, bo jak cykał to rozumiem otwierał się do skrajnego położenia a jak podczas jazdy otwiera się może stopniowo to może się przywiesza???
W teście dynamicznym II który umieściłem widać jakby lekkie przeładowanie czy się mylę (?), to może jednak ten zaworek działa skoro turbina wytworzyła ciśnienie ponad normę????
Obrazek

U mnie znajduje się zaworek N75 o numerach 028 906 283 B, znalazłem najbardziej zbliżony zaworek 028 906 283 F. Różnica jak widać w jednej literce na końcu, czy mógłbyś mi sprawdzić czy ten zaworek mogę zastosować jako zamiennik w swoim samochodzie???

I ostatnie pytanie: co to jest takiego Basic Settings gdzie tego szukać i jak to włączyć (może głupie pytanie ale jak na razie się uczę póki co jestem laikiem)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 17:45:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
kreda napisał(a):
W teście dynamicznym II który umieściłem widać jakby lekkie przeładowanie czy się mylę (?), to może jednak ten zaworek działa skoro turbina wytworzyła ciśnienie ponad normę????


w Twoim przypadku T nie generuje przeładowania , wręcz przeciwnie - osiągneło maxymalną wydajność rzędu ok 1800mBar ... a poźniej nagły spadek , szukaj zaworu na podmiankę ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:02:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
witam, czyli wszystkie objawy wskazują na N75??? Tak jak pisałem poprzednio nie mam od kogo pożyczyć wiec muszę kupić. Proszę sprawdźcie mi w Etce czy mogę zastosować zamiast 028 906 283 B zbliżony zaworek 028 906 283 F :?: :?: :?: :?: :?:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:31:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bedzie sie roznił tylko sposobem montażu, możesz założyć N75 od kombajnu a i tak zadziała ;)
Ten z koncówka F jest akurat od Golfa TDI. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 00:10:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Podmieniaj N75... moze byc nawet od kombajnu... ;)
Zobaczysz jak auto zareaguje albo wykonaj logi w tescie dynamicznym.
Logi "Basic Settings" - jak wlaczysz grupe np. 000 w okienku VAG a w lewym dolnym rogu powinienes miec przycisk "Switch to Basic Settings". Przelaczasz i odczytujesz lub logujesz. To tzw "Nastawy podstawowe" - tutaj odczytujemy m. in. statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 11:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
do obserwowanych....;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 14:03:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
witam :|
wymieniłem a w zasadzie kupiłem bo nie miałem od kogo pożyczyć na podmiankę nowy zawór N75 tak jak koledzy doradzali. Zawór nowy VW OOOO nie żaden zamiennik. Przy okazji wymieniłem na nowe markowe węże podcienienia ( choć w zasadzie nie wiem dlaczego mówi się o nich "węże podciśnienia" jak w nich przynajmniej w mojej B4 jest zupełnie co innego wiec CIŚNIENIE!)
Jazda próbna - i jak konie poszły w las tak ich nadal nie ma-absolutnie żadnej różnicy !!!! 210zł poszło w błoto :(:

Panowie jak ma ktoś jakiś pomysł ale żeby mnie zbytnio w koszta nie wpędzić proszę o wskazówki.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 15:12:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
zrób zdjęcie z widokiem na egr ;)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 15:13:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
zrób zdjęcie z widokiem na egr ;) i wstaw na forum

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 15:32:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zakladam, że przewody ukladu podcisnienia są dobrze podlaczone...
Pozostaje Ci sprawdzenie czy zawór upustowy pracuje prawidlowo - dobrze sie domyka.
Ten tutorial powinien pomoc:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_1z_doprowa ... 627.0.html

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2009 21:32:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
witam,
przewody podłączałem według zaleceń kolegów z złażonego wątku http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
zalogowałem się na A4 ale nie mam dostępu do tego tematu bo wyskakuje "Wątek lub dział, którego szukasz nie istnieje albo nie masz do niego dostępu. "
nie zapoznałem się z tematem ale wydaje mi się że jak sztanga chodzi bez zacięć i gruszka nie jest dziurawa i jak strzykawką pompuje do wężyka powietrze i widać ruch i powrót sztangi to jest chyba OK???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 00:59:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
kreda napisał(a):
zalogowałem się na A4 ale nie mam dostępu do tego tematu bo wyskakuje "Wątek lub dział, którego szukasz nie istnieje albo nie masz do niego dostępu. "


Wątek dziala. zeby go zobaczyc musisz miec konto na A4 klubie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: