moje dodatkowe spostrzeżenia co do przeróbki na tarcze 314mm.
rozstaw dwoch otworów (nagwintowanych) w mcphersonie od ufo odpowiada temu w zaciskach z A8. jednak odleglosc tych otworow od osi koła nie jest równa! (roznica rzędu kilku mm). czyli można przykręcić zacisk z A8 jednak z jednej strony klocki nie beda sie idealnie pokrywaly z tarczą hamulcową. rozmawialem z sajmonem i jego znajomy tak jezdzi od jakiegos czasu i nic zlego sie nie dzieje.
mniejwiecej cos takiego bedzie:
są co najmniej dwa rodzaje zacisków pasujących. jeśli ktos ma felgi 16cali+ to nie ma znaczenia, które kupi. w kazdym razie jedne z nich są bardziej rozbudowane i mają jakiś odważniczek po zewnętrznej stronie i te zaciski wymagają felgi co najmniej 16cali. Są też zaciski "zgrabniejsze", które wchodzą w felgę oryginalną 15cali, sajmon takie ma. moj zacisk wyglada tak i bez rezania nie wejdzie w felge 15cali. kolorem zaznaczylem co bedzie zahaczać
do obydwu tarcze hamulcowe 314mm/30mm.
jeszcze jedną rzecz jaką zauważyłem to problem z centrowaniem tarczy na oryginalnym wypuście centrującym w pieście od ufo. wypust jest za krótki. ja dorobilem pierscienie centrujące. moze zalezy od tarczy. widzialem na allegro cale gotowe piasty i chyba najlepiej byloby je kupic. maja od razu odpowiednia srednice i odpowiednio wypuszczony piercien centrujacy, trzebaby tylko sprawdzic grubosci i srednice na łożysko.
ja na razie wstrzymuje sie z przerobka. wczoraj dolecialy do mnie prawie nowki ufole. a gotowy kpl zaciskow z klockami i tarczami od A8 na razie polezy, chba ze wstawimy go do audi 90 tq jesli podpasuje.