.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 00:52:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 11:49:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Arthur napisał(a):
Lukasik napisał(a):
jarzmo do ufo bylo mocowane srubami 10mm. nowe ma otwory 12mm a nie jak ktos napisal 14mm.

napewno nie.. ufo bylo mocowane trzema srubami M12x1.5x35 a w A8 sa sruby M14x1.5x35


masz racje. ja sie pomylilem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 11:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Tak, średnicę piasty. Nie trzeba wymieniać od razu łożyska. Wystarczy zrobić to dokładnie fleksą. To jest masa wirująca przy osi i nie ma istotnego znaczenia na wyważenie. Sprawdzane to było wyważarką montowaną na koło. Ot taka rada z praktyki. W teorii, to ja też wolę zdjąć piastę i ją stoczyć. Ale przedstawiam też inną opcję dla bardziej oszczędnych.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 12:37:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
nextwave jak już skończysz to napisz ile cię to wyniosło.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 23:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
zamówione klamoty do tej pory wyniosły 900 pln. na allegro widziałem mcpersony za 1200 więc narazie wychodzi że to jest taniej no i nie uwalę geometrii. :)

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2008 23:25:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam założone całe mcpersony od S6. Plusem jest to że przednie kola są szerzej tak więc koło ładnie wypełnia wnękę nadkola.
Mnie wyniosło to ok 2500 ale liczę z piaskowaniem, wymianą łożysk, tarcze i klocki.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 08:31:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
nextwave napisał(a):
zamówione klamoty do tej pory wyniosły 900 pln. na allegro widziałem mcpersony za 1200 więc narazie wychodzi że to jest taniej no i nie uwalę geometrii. :)

Ale geometrie mam nadzieję będziesz ustawiał...?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2008 08:52:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Jeśli nie będę zmieniał geometri to po licho mam ustawiac. Jeśli ruszałbym mcpersona lub wachacz wtedy może ulec przesunięciu jakiś punkt mocowania. W tym przypadku zmian takich nie będzie wiec nie ma obawy o przestawienie geometri. Dlatego wybrałem tą metodę a nie zmianę mcpersona. V-ka jest prościutka, bezwypadkowa i najlepiej nie grzebac.

05.11.2008 Kurcze, przesyłka dotarła ale nie ta.Przysłali mi amorki, łożyska i takie tam pierdoły. Brak tarcz i zacisków narazie . A na domiar złego dziś wygrzebałem tarcze UFO za 599 zł/komplet i nie wiem co mam robić. Jestem rozlamany. Ale zaczekam chyba na te zamówione do A8.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2008 11:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moje dodatkowe spostrzeżenia co do przeróbki na tarcze 314mm.

rozstaw dwoch otworów (nagwintowanych) w mcphersonie od ufo odpowiada temu w zaciskach z A8. jednak odleglosc tych otworow od osi koła nie jest równa! (roznica rzędu kilku mm). czyli można przykręcić zacisk z A8 jednak z jednej strony klocki nie beda sie idealnie pokrywaly z tarczą hamulcową. rozmawialem z sajmonem i jego znajomy tak jezdzi od jakiegos czasu i nic zlego sie nie dzieje.
mniejwiecej cos takiego bedzie:
Obrazek

są co najmniej dwa rodzaje zacisków pasujących. jeśli ktos ma felgi 16cali+ to nie ma znaczenia, które kupi. w kazdym razie jedne z nich są bardziej rozbudowane i mają jakiś odważniczek po zewnętrznej stronie i te zaciski wymagają felgi co najmniej 16cali. Są też zaciski "zgrabniejsze", które wchodzą w felgę oryginalną 15cali, sajmon takie ma. moj zacisk wyglada tak i bez rezania nie wejdzie w felge 15cali. kolorem zaznaczylem co bedzie zahaczać
Obrazek
do obydwu tarcze hamulcowe 314mm/30mm.

jeszcze jedną rzecz jaką zauważyłem to problem z centrowaniem tarczy na oryginalnym wypuście centrującym w pieście od ufo. wypust jest za krótki. ja dorobilem pierscienie centrujące. moze zalezy od tarczy. widzialem na allegro cale gotowe piasty i chyba najlepiej byloby je kupic. maja od razu odpowiednia srednice i odpowiednio wypuszczony piercien centrujacy, trzebaby tylko sprawdzic grubosci i srednice na łożysko.

ja na razie wstrzymuje sie z przerobka. wczoraj dolecialy do mnie prawie nowki ufole. a gotowy kpl zaciskow z klockami i tarczami od A8 na razie polezy, chba ze wstawimy go do audi 90 tq jesli podpasuje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.gru.2008 23:29:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Jeśli McPhersony kosztują 1200zł a klamoty 900zł to uważam to za totalny bezsens. Szkoda roboty i bezpieczeństwa, skoro można to zrobić na fabrycznych częsciach.

Po co wymyślać proch od nowa??

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.gru.2008 11:14:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Heveliusz napisał(a):
Jeśli McPhersony kosztują 1200zł a klamoty 900zł to uważam to za totalny bezsens. Szkoda roboty i bezpieczeństwa, skoro można to zrobić na fabrycznych częsciach.

Po co wymyślać proch od nowa??


dla niektorych moze to miec sens. jesli mieliby kupic mcphersony z zaciskami za 1200zl a same zaciski za np 200zl. w obydwu przypadkach trzeba doliczyc tarcze i klocki 300-500zł.

czyli 1500-1700zl vs 500-700zl to 1000zl roznicy a "prawie" ten sam efekt.

zalezy za ile wyrwie sie czesci. mozna np kupic cale mcphersony z zaciskami z 600zl, jak sie dobrze trafi, wtedy wybor jest bardziej oczywisty.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 01:02:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Wszystko się trochę przedłuża bo mam niestety mało czasu wolnego ale już coraz bliżej końca przeróbki. Wygląda na to, że różnica w kosztach będzie i to duża. Otóż kpl. zaciski+tarcze+klocki wyszły mnie 860 zł ale jest jeden drobny szczególik. Jak się okazuje nie trzeba wcale piłować jarzma ani mcpersona. Tarcze są róznej głębokości ( są np 46.5 mm, 59.5 mm itp ) i trzeba po prostu po zamontowaniu zacisku wymierzyć jakie mamy wgłębienie i szukać tarczy z takowym . Dzięki Zbychowi Lisowi który naprowadził mnie na słuszną drogę nic nie piłowałem tylko wymierzyłem i udałem się do znajomego hurtownika aby ten zamknął mnie w magazynie na godzinę z suwmiarką. Efektem tego są tarcze które idealnie pasują tylko mają minimalnie większą średnicę ( to jest mniejszy problem). Kupując mcpersony z s6 trzeba doliczyć klocki oraz tarcze i uporać się z rozstawem.

Foto story oraz ET-ka story z numerami katalogowymi użytych części w przygotowaniu jak obiecałem.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2008 23:43:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
nextwave napisał(a):
... i uporać się z rozstawem

Z niczym sie nie musisz uporać, u mnie wszystko bylo Plug&Play nic nie musiałem przerabiać. A dzięki zmianie całych mcpersonow kola maja większy rozstaw i już nie są tak schowane w nadkola jak orginalnie.

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2008 23:24:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Losiak napisał(a):
Jeżeli chodzi o zaciski to w A8 są chyba identyczne jak w S6 C4.


Panowie, potrzebuję potwierdzić tę informację.

Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 07:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
powiem krotko zaciski od a8 lub s8 ido tego tarcz klocki i sukces murowany a stoczenie piasty to podnosisz przod sciagasz kolo tarcze zacisk wrzucasz bieg wlaczasz flekse i heja ucinasz jedno zbedne ucho od mocowania starego zacisku i jest ok ten patent umnie stary jak swiat a zakup nowych tarcz ufo w tej cenie ha ha to sie skonczy niepowodzeniem ja kuplem lata temu w aso i sie pogiely myslalem ze albo szlak mie trafi albo zona zabije ha ha patent chodzi dotej pory a co do gumek na prowadnice to miesiac temu wymienialem ale nie pamietam dokladnie od czego byly bodajrze honda akord

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 13:34:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
DeS napisał(a):
Losiak napisał(a):
Jeżeli chodzi o zaciski to w A8 są chyba identyczne jak w S6 C4.


Panowie, potrzebuję potwierdzić tę informację.

Pozdrawiam


Dzisiaj już wiem, że zacisk HP2 w S6 C4 jest inny niż HP2 w A8 D2.
Dziękuję kolegom z Radomia. ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 13:39:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
a czym się różnią ????

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 13:41:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Losiak napisał(a):
a czym się różnią ????


Z tego co mi powiedziano to odsadzeniem od piasty.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: