.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:50:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A8 4.2 instalacja gazowa Sigas POMOCY!!!
PostNapisane: 10.sty.2009 19:39:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Witam!!!

Jestem szczęśliwym posiadaczem audi A8 4.2q z 1996r. W samochodzie mam sekwencje firmy SIGAS. Homologację wydała firma eko-gaz z Warszawy. Problem jest właśnie z tą dziwną nieznaną instalacją, i to bardzo dziwny. Problem występuje tylko na gazie. Polega to na tym iż na przepustnicy wciskając pedał gazu płynnie do końca tuż przed końcem jest taka dziura, jakby chwilowy brak gazu, tak na 1s, szarpnie(mocno) całą budą i ciągnie dalej do końca.

Dziwne jest w tym to że ten objaw zniknie jak zgasze i odpale ponownie samochód. I jest tak jest przemiennie 3raz źle raz dobrze, 5 razy dobrze 1 źle.

Dodam że w kuj-pom w okolicy Bydgoszczy każdemu co powiem Sigas robi wielkie oczy i mówi "Nie mamy programu" Wiem że w mazowieckim instalacja była kiedyś popularna i tania. Byłem nawet w PZM w Warszawie i tam mieli program, stwierdzili że uszkodzona centralka i dlatego tak się dzieje. Ale nie wydaje mi się aby mieli racje, moim zdaniem kompletnie się nie znali. Gdyby to centralka to problem występował by zawsze.

Prosiłbym o pomoc jak rozwiązać ten problem. Lub o namiar na dobrego specjalistę od gazu który wie co to Sigas najlepiej z Bydgoszczy, kujawsko-pomorskiego lub nawet z Polski.

Może objaw nie jest jakiś bardzo denerwujący ale nie lubie jak ciś nie działa tak jak powinno więc na razie nie jeżdze na gazie.


Ostatnio edytowano 11.sty.2009 22:30:13 przez wirus1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 16:13:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
Widzę że nikt nie potrafi pomóc :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 16:45:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2008 12:31:09
Posty: 54
to problem jest na gazie czy benzynie?
"Problem jest właśnie z tą dziwną nieznaną instalacją, i to bardzo dziwny. Problem występuje tylko na bęzynie"

"...tak jak powinno więc na razie nie jeżdze na gazie"

Ja u siebie miałem taki objaw na benzynie, że zaczynał nierówno pracować po odpaleniu, na zimnym silniku, myślałem że to co poważniejszego będzie, ale okazał się że to było lipne paliwo, od kiedy tankuje sprawdzoną wachę chodzi bdb, w gazowniku trzeba pamiętać, że to paliwo w baku jednak długo zalega w porównaniu do aut bez instalacji i z czasem może coś się wytrącić ze złego paliwa. Ja mam u siebie BRC.

_________________
A8 3,7Q 2000r, typ silnika AQG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 22:29:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:46:43
Posty: 51
POMYŁKA!!! PROBLEM WYSTĘPUJE TYLKO NA GAZIE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 22:07:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
taki objaz moze powstac z dwoch powodów przy gazie.

pierwszy - nie które instalki miały taki myk że przy pełnym ciągu i wysokich obrotach przełączały się na paliwo by polepszyć osiągi może to to.?????

drugi to juz trochę przechodzona instalacja i może czasem nie wydaslać z podawaniem gazu przy pełnym ciągu jak ciśnienie spadnie poniżej optymalnego poziomu to mocno nagle! zmuli silnik.

obie propozycje do sprawdzenia softem. niestety nie znam gazownika z tego typu instalacjami wiec w kwesti warsztatu nie pomoge.

pokombinuj albo rozważ wymianę niezbednych podzespołów na jakąś popularną instalke landi, prins, brc. i problem będzie z głowy.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 23:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Nie jest to taka nieznana instalacja. Producentem lub dystybutorem jest polska firma "Eko-Gaz". Wypadałoby sprawdzić skąd bierze się ta dziura i jeżeli chłopakom od gazu pomoże program to proszę.... jest tu:

http://rapidshare.com/files/182581186/sigaz.rar.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 23:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
Esperak napisał(a):
drugi to juz trochę przechodzona instalacja i może czasem nie wydaslać z podawaniem gazu przy pełnym ciągu jak ciśnienie spadnie poniżej optymalnego poziomu to mocno nagle! zmuli silnik.


U mnie jest właśnie za małe ciśnienie przy pełnym ciągu i jak już spadnie ciśnienie na tyle, że nie ma odpowiedniej mieszanki przełącza na benzynę i mam wtedy takie a"la NO2 :diabel:

U kolegi ma 1s przerwy a dalej ciągnie, więc nie wykluczone wcale jest, że to nie centralka.

Dobry pomysł kolegi wyżej, żeby wymienić co się da na podane znane firmy.
U mnie siedzi KME i jedynie co robię to leje kolejny zbiornik :peace:

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 11:20:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
wirus1: nie taka znów egzotyczna instalka - wrzuć w gógla..

rado: ochrzań swojego gazownika - nie wierzę, żeby w kme nie dało się ustawić przełączenia z gazu na benę "sekwencyjnie" - czyli wtrysk po wtrysku tak jak "na gaz" - nie ma wtedy efektu "szarpnięcia".
Mój paprus ustawił mi np. brc tak, że jesli trzymam powyżej 5000 obr przez dłuższą chwilę i gaz "w podłodze", kiedy zwarty jest wtyk maks. otwarcia przepustnicy - mięciutko przełącza na benę "na wszelki wypadek". Tak samo przy spadku ciśnienia na listwie wtryskowej przy pustym zbiorniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 19:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2007 17:58:24
Posty: 807
Lokalizacja: ŁÓDZ
scob napisał(a):

rado: ochrzań swojego gazownika - nie wierzę, żeby w kme nie dało się ustawić przełączenia z gazu na benę "sekwencyjnie" - czyli wtrysk po wtrysku tak jak "na gaz" - nie ma wtedy efektu "szarpnięcia".
Mój paprus ustawił mi np. brc tak, że jesli trzymam powyżej 5000 obr przez dłuższą chwilę i gaz "w podłodze", kiedy zwarty jest wtyk maks. otwarcia przepustnicy - mięciutko przełącza na benę "na wszelki wypadek". Tak samo przy spadku ciśnienia na listwie wtryskowej przy pustym zbiorniku.


Spoko, jestem z nich bardzo zadowolony bo robię w warsztacie u samego producenta.
Opisałem ich nawet w "Polecanych warsztatach"
Przełącza mi na gaz co 1s jeden wtrysk, absolutnie nic nie czuć.
Jeśli chodzi o pedał w podłodze to widocznie siada już parownik, bo ja sam zrobiłem 100tys i nic nie ruszałem. Nie ma w sensie szarpnięcia lecz tak jakbym jechał na 3/4 gazu i wdepnął do końca. Poprostu uwidacznia się różnica LPG-PB i tyle. Myślę, że regulacja wystarczy ewentualnie parownik.
Jest jeden, więc ma co robić :peace:
Wcześniej tego nie było.

Wracając do tematu, urodziła się jakaś nowa diagnoza?

_________________
S6 4,2 AEC 1995 black-violet :) jest
Ducato 2,5 D :) było niestety ale cel nadrzędny
100 2,2T MC avant 1989 była [znowu jest :) ] Ukradli złodzieje :(
200 2,2T 1984 była


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 12:14:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
dziura gazu moze powstac gdy tak jak umnie jest poprowadzona od zbiornika zacienka rurka fi 6 bede ja zmienial na fi 8 a slyszalem ze do 4.2 audi ciagna nawet 2 ryrki fi 8

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 14:13:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2007 08:35:27
Posty: 18
U mnie było podobnie. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu było szarpnięcie silnikiem jakby nie dostawał odpowiedniej dawki. Poradziłem sobie z tym zminiejszając ciśnienie reduktora i rozwiercając dysze na większe.

Jednak teraz chcę zwiększyć wydajność listwy poprzez zwiększenie skoku tłoczka.
Jak już przetestuję to dam znać.




------------------------------------------------------------------------------------------------------
A8 4.2 Quattro 1996 r ABZ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: