.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:12:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2009 23:45:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Oczywiście.

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2009 20:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Obrazek

Silnik znowu w aucie, nareszcie :)

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 19:47:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Minęło 1,5 miesiąca od założenia tego tematu.

Dziś silnik został odpalony, pracuje cicho i równo, szybko łapie temperaturę, ciśnienie oleju w porządku. Została kosmetyka.
Jutro wracam autem do domu!

:509: :509: :509: :509:

Wskazówki dotyczące docierania i eksploatacji auta po remoncie mile widziane. :)

Muszę uporać się z dodatkowym wskaźnikiem temperatury oleju. W trakcie naprawy został wymieniony jego czujnik (myślałem że to załatwi sprawę). W tej chwili wskazówka kładzie się na prawo poza skala. Przedtem leżała na lewo. O co chodzi?

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 20:28:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
znaczy że przewód jest zwarty do masy.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 20:33:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
I co w takim wypadku należy zrobić? Wiem że robisz na co dzień elektrykę, ale ja jestem w tych sprawach kompletnym laikiem :/

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 20:39:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
odepnij przewód od czujnika i zobacz jak zareaguje pokaźnik jeśli wskoczy na max w lewo a przy każdorazowym podpinaniu wskakuje na prawo to wina po stronie czujnika (może inne parametry posiada), a może coś tam jest źle podpięte ;)
mimo wszystko przy takich zeczach nieda się sprawdzać elektryki przez neta musi to zobaczyć elektryk.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 22:13:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Mauzer napisał(a):
odepnij przewód od czujnika i zobacz jak zareaguje pokaźnik jeśli wskoczy na max w lewo a przy każdorazowym podpinaniu wskakuje na prawo to wina po stronie czujnika (może inne parametry posiada), a może coś tam jest źle podpięte ;)
mimo wszystko przy takich zeczach nieda się sprawdzać elektryki przez neta musi to zobaczyć elektryk.



E, o ile się nie mylę, to tu jest odwrotnie; po odpięciu kabla wskazówka leci na max w prawo. Dopiero po podpięciu pokazuje na wyłączonej stracyjce "zero".

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 23:16:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
rodzynek napisał(a):
Mauzer napisał(a):
odepnij przewód od czujnika i zobacz jak zareaguje pokaźnik jeśli wskoczy na max w lewo a przy każdorazowym podpinaniu wskakuje na prawo to wina po stronie czujnika (może inne parametry posiada), a może coś tam jest źle podpięte ;)
mimo wszystko przy takich zeczach nieda się sprawdzać elektryki przez neta musi to zobaczyć elektryk.



E, o ile się nie mylę, to tu jest odwrotnie; po odpięciu kabla wskazówka leci na max w prawo. Dopiero po podpięciu pokazuje na wyłączonej stracyjce "zero".


przy czujniku temp.? czy mówisz o cz. ciśnienia oleju ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 00:18:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Mauzer napisał(a):
przy czujniku temp.? czy mówisz o cz. ciśnienia oleju ;)



Zwracam honor - mówiłem o czujniku ciśnienia... Co do temperatury oleju - dobrze prawisz - leży na zero jak nie ma masy, na prawo - zetknięty z masą.

Załóż stary czujnik - jezeli będzie tak samo - masz gdzieś zwarcie do masy. Jeżeli tak jak poprzednio (przed remontem silnika) - masz dwa felerne czujniki...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 03:08:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
cieq napisał(a):
...Dziś silnik został odpalony, pracuje cicho i równo, szybko łapie temperaturę, ciśnienie oleju w porządku. Została kosmetyka.
Jutro wracam autem do domu!

Nie spiesz się za bardzo.
Jak w końcu rozwiązałeś kwestię zużycia tulei cylindrowych? Honowali Ci je? W tym silniku zrobienie wału to nic szczególnego, blok jest trudny.
Daj mu pochodzić na wolnych ze 3-4 godziny i pilnuj temperatury wody a przy okazji ciśnienia oleju też.
Potem na godzinkę-dwie zwiększ obroty do 1800.

Potem możesz jechać. Olej 0W30 lub 5W30, zmiana po 700-1000 km i zalewasz takim samym potem.
Docieranie minimum 1500 km bez pałowania (powiedzmy gaz do 3/5 maxa), ale również bez mulenia na za niskich obrotach (wręcz szkodliwsze!). Potem w zasadzie - możesz gonić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 07:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja docierałbym go na ostro. Zważywszy, że nowe pierścienie muszą ułożyć się na starych cylindrach.

http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=

Sprawdzone. Ostatni raz w zeszłym tygodniu...
:D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 23:21:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Nie honowałem, gdyż gładzie cylindrów są w porządku, nie mają żadnych progów. Zużycie tulei jest minimalne. Auto zostało zalane półsyntetykiem Valvoline 10W40. Jestem w trakcie docierania auta. Ciśnienie oleju 2 bar na wolnych obrotach i 5 bar pod obciążeniem. Temperatura wody w porządku. Po 1000km wymiana oleju z filtrem.

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 00:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Żle, ze zalałeś półsyntetyk. Mineralny byłby lepszy. Ale ile mechaników tyle opinii i każdy poprzedni jest najgorszy... Aby było dobrze.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 16:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Dokładnie, ilu mechaników tyle opinii :)

200km przejechane. Olej na miarce stoi w miejscu. Jestem dobrej myśli :)

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 16:21:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Ile w sumie wyniósł Cie remont (jeżeli to nie tajemnica oczywiście)

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 17:31:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Cieżko powiedzieć, wymieniłem sporo elementów, których nie można zaliczyć do remontu silnika. Nie przekroczył wartości auta :szczerbol:

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Ostatnio edytowano 16.sty.2009 17:33:59 przez cieq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 17:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
cieq napisał(a):
Cieżko powiedzieć, wymieniłem sporo elementów, których nie można zaliczyć do remontu silnika.


Mów cene tez śledze ten wątek i właśnie byłem ciekawy ile taka robota ze wszystkim kosztuje

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 17:36:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2008 11:42:11
Posty: 78
Lokalizacja: Lublin
Dużo kosztuje kolego, dużo zdrowia, czasu i pieniędzy.

_________________
4,2 V8 ABH + manual 6b + quattro, odremontowany :D


Ostatnio edytowano 16.sty.2009 17:38:08 przez cieq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 17:37:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Dużo to pojęcie względe... czytelników interesuje przebieg remontu, jego efekty, ale również i koszty. Podaj je, nawet w przybliżeniu.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sty.2009 17:39:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
cieq napisał(a):
Dużo kosztuje kolego, dużo zrowia, czasu i pieniędzy.


Podaj kolejne ceny. Zamierzam używać taki sam silnik (ale wcześniej go zaadoptować do innej budy), dobrze wiedzieć w co się pakuję ;).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: